abonnement Unibet Coolblue
pi_200467359
Hoi,

Wat is je favoriete strijkijzer en waarom?

Doei!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200467409
Ik strijk nooit. Zonde van de tijd.
  woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:41 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200467482
Ik heb een Tefal stoomstrijkijzer van nog geen 4 tientjes. Easygliss. Groot voordeel is dat die uitschakelt als je hem vergeet uit te zetten.

Ik naai. Dus dan kun je niet zonder strijkijzer. Heb ook nog een miniformaat, voor het fijne werk. En de nodige andere strijkhulpen, zoals een mouwplank en een strijkei.
The love you take is equal to the love you make.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 juli 2021 @ 10:18:10 #4
74056 crew  ToT
pi_200467742
We hadden een Philips stoomgenerator. Werkt ideaal, maar je hebt wel een strijkplank nodig waar het ding stabiel op kan staan, en je moet oppassen voor de hete stoom die dwars door de strijkplank heen gaat.
Misschien dat met speciale strijkplanken hiervoor daar aan gedacht is, maar op zich went het ook wel snel.

Helaas is-ie na een aantal jaren kaduuk gegaan, maar de filter-cartridges werden op een gegeven moment ook wel duur.
Modernere versies hebben die cartridges niet meer nodig, maar we hebben nu ook ff een Tefal van nog geen 4 tientjes. Doet het ook prima, maar je merkt wel verschil.
pi_200467822
De schoonmoeder. Kan m iedereen aanraden :P .
blablablabla
pi_200477847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik strijk nooit. Zonde van de tijd.
Nu is er ook niet zoveel nut om te strijken als we allemaal thuiswerken ;)
Ik strijk ook niet alles, hoor. Bij voorkeur zo min mogelijk. Maar sommige dingen kan ik écht niet aanzien.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:23 schreef Elan het volgende:
De schoonmoeder. Kan m iedereen aanraden :P .
Jouw schoonmoeder is veel te lief voor je.
Strijk je echt nooit? Of 't is niet nodig, dat kan ook nog.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200477950
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 09:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoi,

Wat is je favoriete strijkijzer en waarom?

Doei!
Hij staat toevallig hier in de buurt. Ik zou vanmiddag gaan strijken, maar het was zo lekker zonnig buiten, dus dat laatste won :@

Het is een Philips met stoomfunctie. Maar dat laatste gebruik ik eigenlijk nooit. Als er toch nodig is, dan pak ik de plantenspuit wel. Het strijkijzer op zich is best oud. Komt bij m'n man vandaan. We hadden 'm al op z'n studentenkamer en die dingen zijn niet stuk te krijgen, dus 15 jaar na dato gebruiken we 'm nog steeds.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200478718
quote:
88s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nu is er ook niet zoveel nut om te strijken als we allemaal thuiswerken ;)
Ik strijk ook niet alles, hoor. Bij voorkeur zo min mogelijk. Maar sommige dingen kan ik écht niet aanzien.
[..]

Jouw schoonmoeder is veel te lief voor je.
Strijk je echt nooit? Of 't is niet nodig, dat kan ook nog.
Nee alleen wassen :@
Zij is ook gewoon pro, ze strijkt alles in een half uur waar mijn vriendin er een uur of langer over zou doen.
blablablabla
pi_200488314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee alleen wassen :@
Zij is ook gewoon pro, ze strijkt alles in een half uur waar mijn vriendin er een uur of langer over zou doen.
Wat een luxe.
Ik doe 't zelf, maar doe dan wel de tv of luisterboek aan.
En misschien strijk ik ook wel te veel, maar wil niet dat m'n kind met van die gekreukte jurken loopt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200538308
Ik had altijd een Braun. Nu een Philps en dies toch minder. Niet dat mij het nog boeit want man mag strijken :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200593470
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had altijd een Braun. Nu een Philps en dies toch minder. Niet dat mij het nog boeit want man mag strijken :P
Ik heb in de afgelopen jaren alleen een Philips gebruikt, dus helaas geen idee hoe een Braun zou bevallen.
En die dingen zijn ook amper kapot te krijgen, dus het zal nog wel even duren voor ik de kans krijg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200610936
quote:
88s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:20 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik heb in de afgelopen jaren alleen een Philips gebruikt, dus helaas geen idee hoe een Braun zou bevallen.
En die dingen zijn ook amper kapot te krijgen, dus het zal nog wel even duren voor ik de kans krijg.
Nee, ze gaan heul lang mee. Daarom dacht ik dat ik een Philips had toen ik een nieuwe moest hebben en bij blokker stond te twijfelen🙄. Geen idee meer wat het verschil was. Is ook alweer tig geleden, maar merkte het wel🙂
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  roze donderdag 29 juli 2021 @ 11:06:34 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_200611404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik strijk nooit. Zonde van de tijd.
Your beauty never ever scared me.
pi_200612150
Gewoon een simpele zonder allerlei functies. Ik had er ooit een van Lidl, nu van Philips en ik vind hem prima. Ik strijk ook niet voor m'n plezier, moet ik zeggen.
pi_200617585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 11:32 schreef Hupje het volgende:
Gewoon een simpele zonder allerlei functies. Ik had er ooit een van Lidl, nu van Philips en ik vind hem prima. Ik strijk ook niet voor m'n plezier, moet ik zeggen.
Gut, wie wel?
Het is een noodzakelijk kwaad. Al moet ik zeggen dat ik het de ene keer erger vind dan de andere keer.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200618570
Het enige leuke aan strijken is Netflix :P

Maar ik heb dus ook geen behoefte aan allerlei snufjes, de kreukels moeten uit m'n kleding en dan is het wel best. :D
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:02:30 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200618585
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:58 schreef Celestien het volgende:

[..]

Gut, wie wel?
Het is een noodzakelijk kwaad. Al moet ik zeggen dat ik het de ene keer erger vind dan de andere keer.
Nou. Ik naai voor mijn plezier, dus dan strijk ik ook voor mijn plezier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200618659
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou. Ik naai voor mijn plezier, dus dan strijk ik ook voor mijn plezier.
Maak je kleding? Wat ontzettend leuk :)
Mijn moeder doet dat. Al zolang ik me kan herinneren. Soms denk ik 'dat moet ik ook eens oppakken', maar het is er nog steeds niet van gekomen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:11:55 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200618775
quote:
88s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

Maak je kleding? Wat ontzettend leuk :)
Mijn moeder doet dat. Al zolang ik me kan herinneren. Soms denk ik 'dat moet ik ook eens oppakken', maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Nu kan ze ‘t je nog leren!

Ik heb het een paar jaar geleden weer opgepakt en heb het inmiddels, met dank aan internet, wel zo onder de knie dat het meeste wat ik maak ook echt wel draagbaar is.

Het is volgens mij ook weer veel populairder dan vroeger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_200618853
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu kan ze ‘t je nog leren!

Ik heb het een paar jaar geleden weer opgepakt en heb het inmiddels, met dank aan internet, wel zo onder de knie dat het meeste wat ik maak ook echt wel draagbaar is.

Het is volgens mij ook weer veel populairder dan vroeger.
Met een kleuter is huis merk ik wel dat het handig zou zijn. Zo heeft ze een gat in d'r broek, gaat er een naad los of is een broek te lang: dat zou ik zo kunnen fixen, had ik een naaimachine en enige ervaring gehad. Nu gaat die kleding standaard naar m'n moeder. Die het met liefde oplost, maar ik zou 't eigenlijk zelf moeten doen. Dat zie ik ook wel.
Overigens, dit onderwerp mag ook best een eigen topic alhier in SOP, mocht je daar evt. zin in hebben. Zou er best verder over willen praten :@
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 29 juli 2021 @ 17:22:51 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200618943
quote:
88s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:17 schreef Celestien het volgende:

[..]

Met een kleuter is huis merk ik wel dat het handig zou zijn. Zo heeft ze een gat in d'r broek, gaat er een naad los of is een broek te lang: dat zou ik zo kunnen fixen, had ik een naaimachine en enige ervaring gehad. Nu gaat die kleding standaard naar m'n moeder. Die het met liefde oplost, maar ik zou 't eigenlijk zelf moeten doen. Dat zie ik ook wel.
Overigens, dit onderwerp mag ook best een eigen topic alhier in SOP, mocht je daar evt. zin in hebben. Zou er best verder over willen praten :@
CRE is the place to be!

CRE / Naaien tot we erbij neervallen - #31
The love you take is equal to the love you make.
pi_200619076
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

CRE is the place to be!

CRE / Naaien tot we erbij neervallen - #31

Oh, super! Even een TVP :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201445619
Ik heb onlangs een Philips Azur (blauw) gekocht, nadat mijn man onze vorige op de stenen vloer had laten vallen & de punt naar de knoppen was.

Blij met deze nieuwe! Hij warmt snel op en strijkt goed glad.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')