Bijzonder. Niet mijn ervaring. In elk geval is dat geen beleid meer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja heel strikt gezien is dat idd veranderd sinds kort.
In de praktijk hoef je echt niet met je verkouden kind aan te komen zetten, gezien andere ouders graag geen verkoudheid in hun gezin willen omdat zij dan zelf niet naar werk of studie/school mogen als ze ouder zijn.
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Opa en oma die met kinderen en kleinkinderen naar een pannenkoekhuis gingen en aan een apart tafeltje moesten zitten.
Als dat met je werk (en school van de kinderen)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en ik begrijp het ook nog.
Het kan ook anders. Een waterpolo teamgenoot heeft zijn vakantie naar de laatste mogelijkheid verplaats zodat zijn tienerzonen beiden volledig gevaccineerd mee kunnen op vakantie.
Nee, dat deed jij dan weer. Vrij weinig veranderd hier.quote:
Relativeren in plaats van woest wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.
Ik kan inderdaad, in mijn situatie, geloven dat corona verleden tijd is. Althans, totdat ik eraan denk dat we media augustus naar Wales willen om de 80e verjaardag van mijn schoonvader te vieren, dan wordt het een beetje lastig omdat Nederland weer ontploft is qua covid en we mischien op de rode lijst voor het VK gaan komen en we dus niet kunnen gaan.
Maar ik geef niemand de schuld daarvan en ik ga ook geen klaagzang aanheffen. Het is shit en we moeten het ermee doen er WEER uit zien te komen.
Op letter heb je gelijk maar ik behoorlijk wat mensen die wel in die heilige overtuiging "het werkt" hun keuze maken. Daarnaast (opportunistisch) zo testen ontlopen om ook naast "ik ben veilig", ook zonder belemmering hun leven te vervolgen. Op z'n minst zijn die mensen er zogezegd "wide eyes shut" ingetuind.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben je ook, er was letterlijk een volledig (2x) gevaccineerde persoon positief getest.
Er is ook nooit gezegd dat je onmogelijk corona kan krijgen met een vaccin, wel dat de kans enorm veel lager was en dat je risico als je het krijgt enorm beperkt is.
Fijn voor je (en dat bedoel ik niet sarcastischquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier zie ik iedere dag opa's en oma's kinderen ophalen of komen oppassen. En mijn overbuurman heeft de auto volgeladen zoals ieder jaar en is op vakantie. Niemand te zien met een mondkapje, iedereen komt buiten en praat met elkaar en de winkel kan ik ook weer in zonder mondkapje.
Ik kan inderdaad, in mijn situatie, geloven dat corona verleden tijd is. Althans, totdat ik eraan denk dat we media augustus naar Wales willen om de 80e verjaardag van mijn schoonvader te vieren, dan wordt het een beetje lastig omdat Nederland weer ontploft is qua covid en we mischien op de rode lijst voor het VK gaan komen en we dus niet kunnen gaan.
Maar ik geef niemand de schuld daarvan en ik ga ook geen klaagzang aanheffen. Het is shit en we moeten het ermee doen er WEER uit zien te komen.
Dat laatste weet ikquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder. Niet mijn ervaring. In elk geval is dat geen beleid meer.
In paniek paniek roepen kan ookquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Relativeren in plaats van woest worden.
Er valt niks te genieten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:50 schreef Da_Sandman het volgende:
En nu, weledele schaapjes en wappies tesaam, lekker slapen en morgen vooral niet vergeten van de zon te genieten.
Significant risico dus op ernstig ziek worden na een vaccinatie bij een gezonde 30-erquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat deed jij dan weer. Vrij weinig veranderd hier.
We zoeken nog mensenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
Gatverdamme. Weer een bericht van HR dat ik moet thuisblijven. Was net weer een week op kantoor na de vorige. Collega heeft vrijdag een feestje gehad, is daar in contact geweest met een positief iemand en vanaf maandag in quarantaine gegaan. Zelf geen klachten, vandaag op de 5e dag getest en dus positief. Hij heeft wel twee vaccinaties gehad, maar iedereen die contact heeft gehad moet weer thuisblijven en contact nemen ze een stuk ruimer dan het RIVM. Heb die kerel amper 15min gezien op redelijke afstand. Komen we ooit nog van die schijtzooi af.![]()
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.
Het niet halen van je tweede prik helpt je net zo veel of net zo weinig als je wel laten vaccineren wanneer een terugkeer naar de normaliteit je drijfveer is om je te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En het niet halen van je tweede vaccin gaat je hoe precies helpen?
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:50 schreef Da_Sandman het volgende:
En nu, weledele schaapjes en wappies tesaam, lekker slapen en morgen vooral niet vergeten van de zon te genieten.
Als ze het contact tracing een stuk ruimer nemen dan het RIVM neem ik aan dat ze je zeker niet kunnen verplichten een test af te nemen bij de GGD en testen SOWIESO onder werktijd plaats vind.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
Gatverdamme. Weer een bericht van HR dat ik moet thuisblijven. Was net weer een week op kantoor na de vorige. Collega heeft vrijdag een feestje gehad, is daar in contact geweest met een positief iemand en vanaf maandag in quarantaine gegaan. Zelf geen klachten, vandaag op de 5e dag getest en dus positief. Hij heeft wel twee vaccinaties gehad, maar iedereen die contact heeft gehad moet weer thuisblijven en contact nemen ze een stuk ruimer dan het RIVM. Heb die kerel amper 15min gezien op redelijke afstand. Komen we ooit nog van die schijtzooi af.![]()
![]()
Heb HR gemaild dat ik gewoon kom worden of anders m'n spullen met een pakket naar kantoor stuur en niet meer terugkom. Ben hier zo fucking klaar mee.
Shit ja, vervelend zeg!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
![]()
Het wordt tijd Rutte en de Jonge gewoon buiten het binnenhof te kieperen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer.
quote:
Als je in deze tijd met deze overgebleven maatregelen niet kunt genieten raad ik je ten zeerste aan eens heel kritisch naar de invulling van je leven te kijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Genieten mag niet meer tegenwoordig, wil rutte niet hebben. Misschien over 5 jaar ofzo weer.
Amen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Als je in deze tijd met deze overgebleven maatregelen niet kunt genieten raad ik je ten zeerste aan eens heel kritisch naar de invulling van je leven te kijken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |