Idd. geweld en daarmee schade toebrengen, is nooit een oplossing. De energie is beter te besteden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd dat er 180 graden anders gestemd gaat worden.
En mensen die het hier hebben over 'met geweld je vrijheid terug veroveren' zijn niet goed snik. En een bedreiging voor Nederland.

Dat wil je graag zien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet in de vorm van rellen of naar de media rennen, maar wel in gedrag. Ik ken iemand die echt vrij strak was in de leer. Ja, jongen onze afspraak met 3 kan niet doorgaan, want het advies is teruggebracht naar twee... Volgende maand gaat hij gewoon trouwen met redelijk wat gasten en zo zie ik heel veel mensen. Er beginnen gewoon twee werkelijkheden te ontstaan, die van de burger die een dikke middelvinger opsteekt en die in Den Haag.

Snel weer een algeheel bezoekverbod instellen.quote:

Dat is wel vrijwel nulquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De kans dat hij ondanks zijn leeftijd niet in het ziekenhuis belandt of long-covid krijgt is niet vrijwel nul. Maar dat wist je zelf ook wel.

En over 2020 waren er juist weer minder zelfdodingen dan in 2019. Dat laten ze voor het gemak even weg.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Aantal gesprekken met hulplijn 113 gestegen, impact corona terug te zien
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.

Besmet is niet erg, zolang ze maar niet heel ziek worden.quote:

Precies! Overal in de hele wereld zijn er nog te veel mensen die niet volledig gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laten we eerst voor zorgen dat ook in landen waar de vaccinatiegraad erg laag is, de vaccinatiegraad opgekrikt wordt voordat we hier iedereen een 3e prik of zelfs een 4de prik aan gaan bieden. Al is een optie voor een 3de prik voor de meest kwetsbare mensen, alsmede voor de mensen die met AstraZeneca of met Johnson&Johnson zijn gevaccineerd wel realistisch.

Offtopic maar vinden het jullie ook zo duidelijk dat Kaag en Rutte elkaar waarschijnlijk niet bepaald mogen? De momenten van die twee samen zijn zo onecht, zo overduidelijk gekunsteld. Echt twee mensen die min of meer tot elkaar veroordeeld zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er zal wel wat verschuiven maar ik vrees inderdaad dat de grote partijen aan de macht zullen blijven.

Negeer dit topic en ga naar buiten. Ik merk al weken amper iets van corona.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef maan_man het volgende:
Het was zeer vervelend voor de slachtoffers, maar ik verlang bijna terug naar de overstromingen. Even vier dagen geen corona. Heerlijk was dat. Maar daarna komt het drie keer zo hard terug.

quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:29 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik word voornamelijk opstandig van dit gigantisch falende kabinet ja.

quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
31% meer zelfmoordneigingen niet genoeg? Klaar is klaar, laten we alsjeblieft gewoon weer gaan leven.

31% meer oproepen nadat het een gratis nummer geworden is vind ik vrij weinig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:30 schreef DX11 het volgende:
[..]

Nou, ik had toch wel een dag pijn in mijn arm van het vaccinquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Negeer dit topic en ga naar buiten. Ik merk al weken amper iets van corona.

Je kunt dit topic ook negeren en gewoon normaal doorgaan met je leven hč.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef maan_man het volgende:
Het was zeer vervelend voor de slachtoffers, maar ik verlang bijna terug naar de overstromingen. Even vier dagen geen corona. Heerlijk was dat. Maar daarna komt het drie keer zo hard terug.

Het AD dreef mij naar dit topic. Even pijlen hoe de vlag erbij hing. Tijdens de overstromingen waren de voorpagina redelijk coronavrij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]

Ja, dat is ook wel weer zo. Ik merk er in mijn omgeving ook weinig van. Sociale leven is weer aardig on track en mondmaskers en anderhalve meter maken daar geen onderdeel meer van uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]

quote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
31% meer oproepen nadat het een gratis nummer geworden is vind ik vrij weinig.
quote:Dat de coronacrisis impact heeft gehad, ziet de hulporganisatie onder meer terug in de hulpvragen. In 14 procent van de contactmomenten was corona een onderwerp van gesprek, zegt Gilissen. De gesprekken gingen onder meer over eenzaamheid, sociale isolatie en het vinden van weinig afleiding. Ook werd vaker gesproken over de thuissituatie, ziet de stichting.

Juist wel, zo’n staaf in een kapotte neus steken is niet ideaal kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:23 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voor user @:caland is dit geen probleem

Welk festival kan ik bezoeken met zo’n qr code zonder ook nog te testen? Voorlopig is alles weer opgeschort of helemaal afgelast. En ik zie het niet meer gebeuren dat dat nog anders wordt half augustus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo, of niet? Er is niets veranderd in de echte wereld.

En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het al. Deze gedachtegang gaat onherroepelijk ontstaan bij meer mensen.

Oh ja nu is long-covid natuurlijk de boosdoener, ik had zoiets wel kunnen weten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wel vrijwel nul
Hou je dan ook rekening met dat het niet zéker is dat hij een besmetting gaat doormaken én hij ook al één vaccinatie gehad heeft?
En daar is de long Covid vergaarbak aan klachten van alles en nog wat weer hoor met zijn ongedefinieerdheid en zonder enig degelijk onderzoek.
Postvirale klachten zijn kut maar de afbakening en het misbruik van de term long Covid nog vele malen meer

Ik merk zat van coronaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel weer zo. Ik merk er in mijn omgeving ook weinig van. Sociale leven is weer aardig on track en mondmaskers en anderhalve meter maken daar geen onderdeel meer van uit.

Ik ga de 31e naar een bootfeestje, en dat gaat gewoon door. En die ga ik gewoon pakken, want nog een zomer niets doen gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Welk festival kan ik bezoeken met zo’n qr code zonder ook nog te testen? Voorlopig is alles weer opgeschort of helemaal afgelast. En ik zie het niet meer gebeuren dat dat nog anders wordt half augustus.
Maar goed, ik ga maar uit van het slechtste scenario, dan kan het misschien nog mee vallen.

Nou gaat redelijk, al was het gister met Van Gerwen leuker.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:34 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het AD dreef mij naar dit topic. Even pijlen hoe de vlag erbij hing. Tijdens de overstromingen waren de voorpagina redelijk coronavrij.

Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sterk argument. Kijk om je heen: het is gewoon zo.

Correct. We zitten al een tijdje niet meer in lockdown.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sterk argument. Kijk om je heen: het is gewoon zo.

Ik ben het hier zowaar met je eens, Erno. Nu laten doorschemeren dat vaccineren toch niet helemaal het ticket is om weer naar normaal te gaan is contraproductief.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.
Immers:
Niet-gevaccineerd->negatieve test vereist
Wel-gevaccineerd->negatieve test vereist

En dan hier Hugo altijd maar belachelijk maken om zijn metaforen en woordkeuzes.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik merk zat van corona
Het is niet weg, de kast van maatregelen is niet weg.
Net doen alsof iets niet bestaat werkt alleen als dit op je eigen vierkante meter geen impact (meer) heeft.

Nee je verhaal is niet steekhoudend, dat is de boosdoenerquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ja nu is long-covid natuurlijk de boosdoener, ik had zoiets wel kunnen weten.

Dan ben je misschien niet iemand die verlengt naar een festival, of iemand die graag naar het buitenland reist. Voor de mensen die daar wel heel erg van genieten, en al 2 jaar lang ontzettend naar verlangen, is het ontzettend merkbaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kijk dagelijks om mij heen en ik zie niets wat op corona wijst. Dat is ook wel een ding, natuurlijk.

Last, typoquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan hier Hugo altijd maar belachelijk maken om zijn metaforen en woordkeuzes.
De kast van maatregelen, toe zeg.

Daar vrees ik ook een beetje voor. Zeker omdat het eerst wel zo was. Dat versterkt dat effect nog een keer. De weggerukte wortel zeg maar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En die gedachtengang is zeer zorgelijk. Je moet als overheid stimuleren dat de bevolking zich laat vaccineren, als je nog altijd een negatief testbewijs gaat eisen, zelfs bij mensen die volledig gevaccineerd zijn, dan krijg je een tegenovergestelde beweging.
Immers:
Niet-gevaccineerd->negatieve test vereist
Wel-gevaccineerd->negatieve test vereist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |