abonnement Unibet Coolblue
pi_200428955
Schoonmaken, wie vindt dat nu leuk? Zeg 't maar eerlijk.
Nee, ik vind het ook niets, nee... Maar ja, soms is 't niet anders.

Sommigen mensen vinden het zó verschrikkelijk dat ze iedere week een schoonmaakster laten komen om de boel eens goed te schrobben. Straks, als covid-19 onder controle is en we allemaal op 't werk de boel vervuilen, is 't fijn om thuis te komen in een schoon huis. Right? ;)

Is 't wat voor jou of zie 't niet zitten, zo'n vreemde in huis?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200429213
Een vreemd persoon in huis terwijl wij er niet zijn vind ik sowieso niet een fijne gedachte. Maar verder valt het allemaal wel mee om het zelf te doen vind ik. Een schoonmaakster kost ook maar iets van 40 euro per week maar het zelf doen ook niet zoveel tijd. In mijn geval als ik stofzuig dan vinden de kinderen dat erg leuk. Zoiets maakt het ook wel anders. En ze willen zelf verder veel meehelpen en doen. Is daardoor ook vrij vaak wel gewoon leuk om te doen.
pi_200429649
Schoonmaakster is echt een uitkomst, zou nooit meer anders willen.

Elke dinsdag thuiskomen in een schoon huis _O_
Nooit meer in je vrije weekend de voegen van je badkamer schrobben _O_
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 19:57:37 #4
5428 crew  miss_sly
pi_200429777
Wij hadden een schoonmaakster voor we verhuisden. Ik vond het we erg fijn, maar ook lastig om het zo te krijgen als ik graag wil.

We zijn verhuisd in de eerste lockdown. Man werkte 100% thuis, ik ging één dag per week naar kantoor en werkte verder ook thuis. Dat leverde zoveel tijd op, en het zoeken naar een keiige schoonmaakster in een nieuwe woonplaats in lockdown-tijd leek me zo lastig, dat we het nu anderhalf jaar zelf doen. Op zich gaat dat wel goed, maar ik kan me zo voorstellen dat als we dadelijk weer meer naar kantoor gaan een nieuwe schoonmaakster wel fijn zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200429808
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 19:57 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden een schoonmaakster voor we verhuisden. Ik vond het we erg fijn, maar ook lastig om het zo te krijgen als ik graag wil.

We zijn verhuisd in de eerste lockdown. Man werkte 100% thuis, ik ging één dag per week naar kantoor en werkte verder ook thuis. Dat leverde zoveel tijd op, en het zoeken naar een keiige schoonmaakster in een nieuwe woonplaats in lockdown-tijd leek me zo lastig, dat we het nu anderhalf jaar zelf doen. Op zich gaat dat wel goed, maar ik kan me zo voorstellen dat als we dadelijk weer meer naar kantoor gaan een nieuwe schoonmaakster wel fijn zal zijn.
Je hoort ook de wildste verhalen over mannen en hun schoonmaakster. Dus zou idd nog even wachten :P
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  zondag 18 juli 2021 @ 20:08:42 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200429938
Ik ben een pietje precies als het op schoonmaken aankomt, en aangezien een schoonmaakster het in mijn ogen toch nooit goed genoeg doet doe ik het gewoon zelf :+ Kost ook niet zoveel tijd en moeite moet ik zeggen, want ik hou het goed bij en maak er geen rotzooi van.
pi_200430047
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:08 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben een pietje precies als het op schoonmaken aankomt, en aangezien een schoonmaakster het in mijn ogen toch nooit goed genoeg doet doe ik het gewoon zelf :+ Kost ook niet zoveel tijd en moeite moet ik zeggen, want ik hou het goed bij en maak er geen rotzooi van.
Jammer dat ik jou niet kan inhuren.
Tap tap tap
pi_200430116
Nee. Ben niet zo'n schoonmaker, maar als ik denk aan het uitbesteden van de taken (aangezien ik ook geen fan ben van mensen onnodig in mijn huis zou ik dan voor eens in de twee weken gaan) vind ik het zelf doen eigenlijk ook een niet al te grote moeite ten opzichte van daar een schoonmaker voor inschakelen.

Als ik nou groot zou wonen was het misschien een ander verhaal.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200430144
Ik ben echt een lamme tak die met de Franse slag schoonmaakt, dus het zou eigenlijk geen verkeerd idee zijn als er eens in de twee weken even iemand de boel wat opfrist.
Tap tap tap
pi_200430194
Nee, ik vind het belachelijk om mijn troep op te laten ruimen door een ander
  zondag 18 juli 2021 @ 20:26:25 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200430241
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jammer dat ik jou niet kan inhuren.
:D
pi_200430253
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 19:30 schreef Phoenyx-God het volgende:
Een vreemd persoon in huis terwijl wij er niet zijn vind ik sowieso niet een fijne gedachte. Maar verder valt het allemaal wel mee om het zelf te doen vind ik. Een schoonmaakster kost ook maar iets van 40 euro per week maar het zelf doen ook niet zoveel tijd. In mijn geval als ik stofzuig dan vinden de kinderen dat erg leuk. Zoiets maakt het ook wel anders. En ze willen zelf verder veel meehelpen en doen. Is daardoor ook vrij vaak wel gewoon leuk om te doen.
Ik herken dat wel: zou 't ook niet fijn vinden om iemand in mijn huis te laten als ik er zelf niet was. Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar op een gegeven moment wel aan went. Zeker als het iemand betreft die je kent en vertrouwt met je spullen.

Mijn dochter vind het ook grappig als ik aan het stofzuigen ben. Dan zet ze er speelgoed op. Moet wel altijd oppassen dat ik 't niet opzuig ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200430271
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 19:51 schreef Heph844 het volgende:
Schoonmaakster is echt een uitkomst, zou nooit meer anders willen.

Elke dinsdag thuiskomen in een schoon huis _O_
Nooit meer in je vrije weekend de voegen van je badkamer schrobben _O_
Hoe lang heb je al een schoonmaakster? Via een bureau ofzo?
Ik heb de voegen van mijn badkamer al ongeveer opgegeven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  User die overal opduikt 2022 zondag 18 juli 2021 @ 20:28:12 #14
186611 Haags
pi_200430274
Voor corona hadden wij een schoonmaakster, lief vrouwtje, kwam 1x per week op de maandag om de boel eens goed beet te pakken. Is eigenlijk puur luxe maar mijn vriendin en ik waren pre-corona eigenlijk zelden thuis en hadden echt totaal geen zin om dan ook nog de boel te reinigen. Tijdens corona hebben we wel zoveel mogelijk zelf gedaan, schoonmaakster kampt ook met gezondheid dus gaf logischer wijs aan even liever geen werkzaamheden meer te verrichten. Ik denk dat dat na corona wel weer komt.
Zonder wrijving geen glans
pi_200430287
Ik heb wel een schoonmaakster die elke twee weken zou komen, in de praktijk hooguit eens per drie weken. Al bijna twintig jaar dezelfde. En eh, troep opruimen moet ik toch echt zelf doen, zij maakt alleen schoon en daar moet dan de ruimte voor zijn.

Soms denk ik wel eens van laat maar stoppen, zoveel werk is het ook weer niet maar nu gebeurt het tenminste wel.
pi_200430302
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:23 schreef jameshond7 het volgende:
Nee, ik vind het belachelijk om mijn troep op te laten ruimen door een ander
Opruimen kan ik wel. Schoonmaken vind ik kut.
Tap tap tap
pi_200430343
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben echt een lamme tak die met de Franse slag schoonmaakt, dus het zou eigenlijk geen verkeerd idee zijn als er eens in de twee weken even iemand de boel wat opfrist.
Als is 't alleen maar de karweitjes waar je tegenop ziet, zoals bijv. het sanitair of de vloeren ofzo.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200430350
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:28 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb wel een schoonmaakster die elke twee weken zou komen, in de praktijk hooguit eens per drie weken. Al bijna twintig jaar dezelfde. En eh, troep opruimen moet ik toch echt zelf doen, zij maakt alleen schoon en daar moet dan de ruimte voor zijn.

Soms denk ik wel eens van laat maar stoppen, zoveel werk is het ook weer niet maar nu gebeurt het tenminste wel.
En hoe kom je aan zo iemand? Een schoonmaakster die zo nu en dan aan komt waaien en dan wat er schoon te maken is ook gelijk even goed schoonmaakt zou me nog wel een keer iets lijken.

Die ene keer per jaar dat het huis echt is ontploft qua rommel die nog niet is opgeruimd kan ze mooi de ramen lappen. edit: schoonmakER is ook goed trouwens, maar die heb ik qua aanbevelingen in de buurt nog nooit voorbij zien komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stepperoller op 18-07-2021 20:37:16 ]
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200430379
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:08 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben een pietje precies als het op schoonmaken aankomt, en aangezien een schoonmaakster het in mijn ogen toch nooit goed genoeg doet doe ik het gewoon zelf :+ Kost ook niet zoveel tijd en moeite moet ik zeggen, want ik hou het goed bij en maak er geen rotzooi van.
Daar doe ik ook mijn best voor. Met matig succes. Maar wie weet ben ik ook wel te precies. 't Moet zó en niet anders. Dat gedoe. Maak ik het mezelf misschien onnodig moeilijk mee.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200430388
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:31 schreef Celestien het volgende:

[..]

Als is 't alleen maar de karweitjes waar je tegenop ziet, zoals bijv. het sanitair of de vloeren ofzo.
De douchecabine, de oven. Ook gewoon wat kleine dingen die ik over het hoofd zie, zoals de plinten en de bovenkanten van de deuren.
Tap tap tap
pi_200430470
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:32 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

En hoe kom je aan zo iemand? Een schoonmaakster die zo nu en dan aan komt waaien en dan wat er schoon te maken is ook gelijk even goed schoonmaakt zou me nog wel een keer iets lijken.

Die ene keer per jaar dat het huis echt is ontploft qua rommel die nog niet is opgeruimd kan ze mooi de ramen lappen.
Was een kennis, toevallig kwam het gesprek er een keer op en zij zocht een extra werkadresje en ik zocht iemand voor het werk.

De afspraak is om de week maar zeer regelmatig komt het haar niet uit om diverse redenen. Als ik het af zeg dan doe ik de volgende keer een tientje extra, als zij afzegt dan niet natuurlijk.

Ik mag absoluut niet thuis zijn als zij komt. Wel heel integer, als er ergens een euro slingert dan ligt die er nog. Echter ziet ze bepaalde werkzaamheden niet zoals spinrag tegen het plafond. Ik maak niet de fout daar iets van te zeggen natuurlijk. Het is wel een vrouw en die spreek je niet tegen als je iets makkelijk gedaan wilt hebben.
pi_200430505
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:28 schreef Haags het volgende:
Voor corona hadden wij een schoonmaakster, lief vrouwtje, kwam 1x per week op de maandag om de boel eens goed beet te pakken. Is eigenlijk puur luxe maar mijn vriendin en ik waren pre-corona eigenlijk zelden thuis en hadden echt totaal geen zin om dan ook nog de boel te reinigen. Tijdens corona hebben we wel zoveel mogelijk zelf gedaan, schoonmaakster kampt ook met gezondheid dus gaf logischer wijs aan even liever geen werkzaamheden meer te verrichten. Ik denk dat dat na corona wel weer komt.
Kan me wel voorstellen dat je bij twee fulltime banen weinig zin hebt om 's avonds of in je vrije weekend nog eens de emmers en allesreiniger tevoorschijn te halen. Dan is het fijn als je iemand hebt en vertrouwd die dat voor je kan doen. Hoop dat ze weer terug komt straks.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200430571
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De douchecabine, de oven. Ook gewoon wat kleine dingen die ik over het hoofd zie, zoals de plinten en de bovenkanten van de deuren.
De deuren, oh en de ramen. Dat zou ook handig zijn. Vooral buiten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 18 juli 2021 @ 20:43:52 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200430598
Ik ben niet zo'n poetser. Dus komt 1x in de 2 weken iemand voor de dingen waar ik echt geen zin in heb. Die doet dan de vloer, de wc, de badkamer, even de kastjes goed schoonmaken en de koelkast uit.

Als pappa 50 uur in de week werkt en ook nog jullie tuig in het gareel moet houden gaat hij in zijn vrije tijd niet ook nog eens de huisvrouw uithangen
Laffe huichelaar
pi_200430682
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De douchecabine, de oven. Ook gewoon wat kleine dingen die ik over het hoofd zie, zoals de plinten en de bovenkanten van de deuren.
Misschien is een windowvac wel iets voor je. Dan heb je die douchecabine, binnen én buiten, gedaan in een paar minuten. :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200430696
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Misschien is een windowvac wel iets voor je. Dan heb je die douchecabine, binnen én buiten, gedaan in een paar minuten. :)
Die heb ik wel voor de ramen :P
Tap tap tap
pi_200430716
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die heb ik wel voor de ramen :P
Same here!
Probeer 'm ook eens bij de cabine. Of, nou ja, als-ie niet halfrond is. Anders werkt 't niet ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 20:53:19 #28
5428 crew  miss_sly
pi_200430752
quote:
88s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:51 schreef Celestien het volgende:

[..]

Same here!
Probeer 'm ook eens bij de cabine. Of, nou ja, als-ie niet halfrond is. Anders werkt 't niet ;)
O, welke heb je? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar nog niet gekocht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200430816
Wij werken ook beiden fulltime, maar heb met thuiswerken wel gemerkt dat buiten de deur werken ook huishoudelijk werk bespaart. In principe maken we wel alles wat vies is gelijk schoon, maar er is toch meer vaat die ook weer uitgeruimd moet worden e.d.

Douche schoonmaken kan bijvoorbeeld ook prima gelijk na het douchen worden meegepakt. Maar daar zijn we beiden dus regelmatig te lui voor en dan voelt het op een ander moment weer als extra last.

En lees net dat ene windowvac daar een uitkomst voor kan zijn, dus daar ook maar eens naar kijken :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200430864
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, welke heb je? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar nog niet gekocht.
Een Bosch GlassVac. Handig ding, snel in gebruik :)
Heeft twee aparte opzetstukken (voor brede en smalle oppervlakken) en zo'n spuitbusje zodat je de boel nat kunt spuiten en in dezelfde beweging de boel kunt uitsmeren over het raam/de cabine. En het apparaat zuigt alle vloeistof in één keer op. Streeploos. Ik kan niet meer zonder.
Deze is het.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')