abonnement Unibet Coolblue
pi_200424042
Hallo allemaal,

Ik heb al enkele weken het geval dat wanneer ik op de eerste verdieping is huis ben de Wifi weg valt.
Ik zal proberen stap voor stap uit te leggen wat er gebeurd en wat ik gedaan heb om het proberen op te lossen.
Dus ongeveer een week of 5 a 6 krijg ik op de eerste verdieping in huis dat mijn Wifi weg valt.
Soms valt de Wifi gewoon weg en word er automatisch weer verbinding gemaakt.
Soms gebeurd het dat er staat 'toegang tot netwerk ontzegd'
Ik moet dan Wifi uitschakelen en opnieuw inschakelen en opnieuw verbinden.
Soms gebeurd het dat de Wifi weg valt en verdwijnt uit mijn netwerken.
Ik moet dan heel mijn mobiel opnieuw opstarten.
Ik heb hier ALLEEN bij mij in huis last van op de eerste verdieping.
Beneden en op andere locaties zijn er geen problemen.
Bij het wakker worden heb ik ook geen verbinding meer terwijl als ik naar bed ga nog wel verbinding heb.
In dit geval lijkt het alsof mijn mobiel Wifi in slaapstand zet, maar ik kan via Huawei geen informatie of instelling over vinden.
Ook als ik via mijn mobiel op internet ga valt het soms weg.
Dit geldt ook als ik een spelletje op mijn mobiel speel op de eerste verdieping.
Omdat mijn werkplek ook op de eerste verdieping zich bevind is het behoorlijk vervelend als mijn verbinding steeds weg valt.
Mijn PC, laptop, tablet en mobiel van mijn vriendin die een Iphone heeft en op Wifi zit heb nergens last van, ook niet op de eerste verdieping.
Op andere locaties werkt de Wifi prima.
Dat zou kunnen betekenen dat het ook aan mijn Modem kan liggen.
Waarom mijn vriendin dan geen problemen heeft op de eerste verdieping kan ik nog niet achter komen.
Dan zou het te maken hebben met mijn Huawei telefoon.
Toen ik ging googlen kwam ik meerdere mensen tegen met dit probleem, ook met Huawei.
Via Huawei zelf kan ik geen oplossing vinden.
Wat ik heb gedaan is alle netwerken en bluetooth verbinden vergeten.
Optie 'verbonden blijven wanneer het apparaat slaapt' uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
Mobiel verschillende keren herstarten en harde herstart.
Modem opnieuw opgestart en gereset.
Modem buiten de meterkast gezet.
Afstand tot modem en mijn werkplek is ongeveer 5 meter.
Opnieuw verbinden met modem gemaakt via wachtwoord en via WPS.
Mobiel gescant op virussen/maleware.
Huawei hardware/software is up to date me EMUI 10.0.0 android versie 10
Mijn mobiel is een Huawei Mate 10 Pro.
Ik heb geen abbonement en een prepaid simkaart.
Hierdoor kan ik niet testen of het via mobiele netwerk ook weg valt (kost mijn beltegoed)
Wifi+ is uitgeschakeld
Wifi automatisch inschakelen is ingeschakeld.
Als ik nu kijk is mijn status met mijn Wifi verbonden.
Signaalsterkte goed
Linksnelheid 65 Mbps
Frequentie 2,4 GHz
Coderingstype WPA2-Personal

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of tips die ik nog kan proberen?
Uiteraard is 1 van de drastische maatregelen alles naar fabrieksinstellingen, maar omdat mijn Wifi op andere locaties wel goed werkt lijkt me dat voor nu overbodig.
pi_200424057
Ik denk dat je modem apparaten met Chinese spionage software blokkeert.
pi_200424093
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
pi_200424885
quote:
2s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zou eens kijken in je modem welke (en hoeveel) apparaten je daar ziet. Als het kan de Huawei daar eens weggooien en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken.
Ik zie daar deze Wifi instellingen:

Desktop
Huawei
Een IP adres zonder hostnaam
En een IP adres met hostnaam 'TIZEN' (die ken ik niet?)

Er staat geen optie om daar verbindingen te verwijderen, als ik mijn Wifi uitschakel op mijn mobiel verwijnt die ook in de modem van de Wifi instellingen.
pi_200424973
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.

Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200425031
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:28 schreef DX11 het volgende:
Hoeveel acces points heb je in huis? Heb je ergens een repeater / versterker? Meestal heeft het daar mee te maken, dag 1 vd 2 wel een update heeft gehad en de andere niet, waardoor de roaming niet meer lekker samen werkt.

Of je hebt sowieso een repeater van een ander merk als de modem / router waardoor roaming helemaal niet (goed) werkt.
Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
pi_200425142
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:31 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik heb alleen de modem in huis, geen repeater of versterker.
Als je dat echt 100% zeker weet kan het nog in de wifi instellingen zitten. Dat bijvoorbeeld de 5gh instellingen / wachtwoord niet exact het zelfde zijn als de 2,4ghz. Zet eens 5ghz uit in het modem dan kan je zien of dat het probleem oplost (met wat minder snelheid beneden maar dat is dan tijdelijk om het probleem uit te sluiten)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200426029
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.

Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
pi_200426434
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 17:09 schreef 0108daniel het volgende:
Zal ik ook proberen DX11.
Ik heb zojuist een KPN Wifi Manager gedaan, dit stond op de KPN site.
Dit heb ik gedaan via mijn mobiel, want ik moest verplaatsen om verschillende plaatsen de Wifi snelheid te meten.
De eerste verdieping waar het probleem zich bevind heeft een snelheid van 35 Mbit/s.
Beneden is dit 55 Mbit/s
De stap heb ik 2x opnieuw moeten doen omdat mijn Wifi weer weg viel...
Er werd aangegeven dat de instellingen van de Experia Box verbeterd zouden worden en dat duurde 5 minuten.
De Wifi instellingen zijn verbeterd en er is o.a. een kanaalwissel uitgevoerd.
Opnieuw een speedtest moeten doen.
De verbinding boven is nu 40 Mbit/s.
Beneden is dit nu 62 Mbit/s.

Mijn abbonement is een 200Mbit/s internet.
Klopt het dat het zo laag is of is dat normaal?
Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)

En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?

Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200430649
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 17:26 schreef DX11 het volgende:

[..]

Wat is de snelheid als je naast je modem staat, je wifi uit en weer aan doet, en dan een speedtest doet? (speedtest.net)

En doe vervolgens eens dat zelfde met een modern mobieltje van iemand anders?

Als alleen de huawei slecht is, ligt het aan de tel. Als een andere telefoon exact dezelfde problemen geeft, ligt het aan de provider.
Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
pi_200430745
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200431438
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:52 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dus jouw mobiel heeft een slechtere wifi ontvanger er in zitten. Dus dan zal het vast aan het mobieltje liggen, oftewel opsturen voor garantie helaas.
Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
pi_200431659
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dat het jaren goed werkt zonder problemen en sinds een week of 5 de verbinding weg valt op de eerste verdieping?
Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Ja goeie vraag.

Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200431966
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ja goeie vraag.

Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP :)
pi_200432659
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP :)
Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200433951
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:18 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nou dan is het duidelijk toch, dan moet het wel aan jouw mobiel liggen.
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Al verklaard op zijn beurt weer niet dat mijn vriendin geen problemen heeft.
Ik zal nog even wat opties en oplossingen proberen te zoeken.
pi_200434322
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:49 schreef 0108daniel het volgende:
Kan je verklaren waarom ik het dan alleen op de eerste verdieping heb en op andere locaties geen problemen ondervind?
Dan zou het probleem liggen aan de modem/router.
Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?

Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200437683
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:27 schreef 0108daniel het volgende:

Het is namelijk alleen bij mij thuis, elders en op mijn werk waar de wifi afstand stukken groter is heb ik geen problemen.
Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200438321
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:35 schreef DX11 het volgende:

[..]

Tja dat kan je ook omdraaien, kan je verklaren waarom jouw mobiel niet goed werkt op de 1e verdieping en die van je vriendin wel?

Modem/router zou goed kunnen als je een wifi versterker hebt, dat gaat vaker fout, maar die heb je niet. Heb je de modem al een keer herstart? En je telefoon ook volledig herstart?
Klopt inderdaad.
Beide vragen zijn al beantwoord in de OP :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het is alleen bij jou thuis en alleen op jouw smartphone. Bij elk ander wifi access point buitenshuis gaat het met jouw telefoon prima en verder heeft geen enkel apparaat in jouw huis problemen met internet?
Inderdaad.
Overal werkt het prima.
pi_200442229
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef 0108daniel het volgende:

Inderdaad. Overal werkt het prima.
Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.

Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200442443
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat is heel apart. Dat zou inhouden dat de alleen combinatie jouw smartphone en jouw access point voor een issue zorgt. Alles kan natuurlijk.

Weet je toevallig een locatie waar een exact dezelfde wifi access point gebruikt wordt om te testen of je smartphone daar wel goed werkt?
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
pi_200442588
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, wellicht dat ze met een andere modem oid het kunnen oplossen mocht het probleem m'n mobiel niet zijn.
Als het probleem nog aanhoud dan kan het uitgesloten worden dat het aan de modem ligt.
Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke access points er gebruikt word.
Hoe kan ik daarachter komen?
Als je alleen het KPN modem gebruikt en verder niets, dan gebruik je alleen de Wifi die daar in zit. Zeer waarschijnlijk een witte kpn experiabox v8, 9 of 10.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_200444121
Kan misschien te maken hebben met een of ander wlan sleutel protocol wat dan niet goed ondersteunt word of in de modem of in de smartphone.

Het kan ook zijn dat je telefoon de 5ghz of 2.4ghz steeds zit te wisselen.
Zelfde kun je met al die standaard ISP modems ervaren waar dat wisselen niet goed lukt en dan word je apparaat geblokkeerd omdat de modem het nog in de lijst heeft staan van actieve ingelogde apparaten.

Zit dan even een moment tussen het apparaat eruit gooien zodat er weer opnieuw aangemeld kan worden.

Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Ik doe dat altijd standaard van wel.
pi_200444316
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik weet niet of je 2.4 en 5ghz apart laat uitzenden?
Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200444427
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:

[..]

Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Ik splits inderdaad de kanalen, bij de connectbox van ziggo kan dat wel, zo’n experia box is alweer een tijd geleden dus hoe het daarmee zit tegenwoordig weet ik niet.

Thuis gebruik ik deco units als accespoint waar je inderdaad niet het apart een naam kan geven dus misschien is dat weer iets nieuws.
Nou zet ik eigenlijk 2.4 gewoon uit op de deco units en laat ik het aan op de ziggo modem, zo hoort het eigenlijk niet, maar vreemd genoeg werkt het best goed tegen de verwachting in.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 12:38:33 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200500280
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef DX11 het volgende:

Bedoel je 2 verschillende namen? Dat kan volgens mij niet meer tegenwoordig omdat roaming anders niet werkt (en dat staat standaard aan). Je kan wel 5gh uit zetten denk ik. (Om even te testen)
Is onzin. Ligt aan je router. Ik heb een latest generation Tri--band MU-MIMO router en daar kun je drie netwerken ( 2x 5GHz en 1x 2.4GHz) apart benoemen en gebruiken. Ik wil juist niet dat apparaten thuis continue switchen.

Alle telefoons in huis zitten op de 2.4GHz-band en de rest van de apparatuur (tablets, pc, game console, tv) zijn verdeeld over de twee 5GHz-banden.

Ik vermoed toch dat het de combinatie is van de zwakke wifi-antenne in je foon en een gedateerde router.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200501657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vermoed toch dat het de combinatie is van de zwakke wifi-antenne in je foon en een gedateerde router.
Als de wifi antenne in mijn mobiel zwak zou zijn, kan je mij dan verklaren waarom het de afgelopen jaren prima werkte?
Ik heb een V10 router/modem, veel nieuwere modellen zijn er niet, (volgens mij maar 1)

Aanvulling:
KPN heeft een nieuwe modem toegezonden om te testen of het probleem verholpen is.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 13:53:23 #28
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200502070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:40 schreef 0108daniel het volgende:

Als de wifi antenne in mijn mobiel zwak zou zijn, kan je mij dan verklaren waarom het de afgelopen jaren prima werkte?
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 20:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Zojuist getest.
Mijn mobiel haalt 86.
De mobiel van mijn vriendin 122.
Je hebt toch een 50% lagere snelheid dan je vriendin op hetzelfde punt? Kan geen andere reden verzinnen dan de antenne in jouw foon. En 86 uit een mogelijke 200 is niet zo best.

quote:
Ik heb een V10 router/modem, veel nieuwere modellen zijn er niet, (volgens mij maar 1)

Aanvulling:
KPN heeft een nieuwe modem toegezonden om te testen of het probleem verholpen is.

Dus je hebt een nieuw route? En de situatie is niet veranderd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200505242
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]


[..]

Je hebt toch een 50% lagere snelheid dan je vriendin op hetzelfde punt? Kan geen andere reden verzinnen dan de antenne in jouw foon. En 86 uit een mogelijke 200 is niet zo best.
[..]

Dus je hebt een nieuw route? En de situatie is niet veranderd?
Kan het alleen de antenne zijn en geen apps die verbindingen tegenhouden?
Op mijn werk waar de afstand veel groter is heb ik nooit problemen met verbinding.
Daarom vind ik het ook raar dat het alleen bij mij thuis op de eerste verdieping is


De V10 heb ik al 2 jaar, daar zijn geen pbolemen mee.
Om het te testen heb ik een nieuwe V10 kostenloos besteld om te kijken of dat het probleem verhelpt.
pi_200505639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Is onzin. Ligt aan je router.
We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:56:40 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200517713
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:58 schreef DX11 het volgende:

We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.
Waardeloze zooi, dan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200518863
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waardeloze zooi, dan.
Dat mag jij vinden. Ik vind standaard werkende roaming helemaal top.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:13:15 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200518905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:10 schreef DX11 het volgende:

Dat mag jij vinden. Ik vind standaard werkende roaming helemaal top.
Apparatuur waar je zelf de keuze hebt als gebruiker is sowieso beter. Maar wat is er volgens jou top aan, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200519190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Apparatuur waar je zelf de keuze hebt als gebruiker is sowieso beter. Maar wat is er volgens jou top aan, dan?
Dat kan ook gewoon als je dat fijner vind:

https://www.kpn.com/servi(...)len-en-gebruiken.htm

Wat er zo top aan is is dat het gewoon aansluiten is en gaan, je kiest alleen je ssid en wachtwoord en blijft er vervolgens vanaf. Lekker simpel, alles werkt gewoon, en je telefoon schakelt heel goed zelf tussen 2,4 en 5ghz als je wat verder weg of dichter bij loopt, top! ^O^

Bij TS is er blijkbaar iets defect, maar dat betekend niet dat simpel bruikbare modems perse slecht zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:48:29 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200519503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:29 schreef DX11 het volgende:

Dat kan ook gewoon als je dat fijner vind:
???

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:58 schreef DX11 het volgende:

We hadden het dan ook over de KPN modem. V10 en later heeft roaming, staat standaard aan, en je kan nog maar 1 wifi naam en wachtwoord kiezen. Gescheiden 2,4ghz en 5ghz kan niet meer.
quote:
Wat er zo top aan is is dat het gewoon aansluiten is en gaan, je kiest alleen je ssid en wachtwoord en blijft er vervolgens vanaf. Lekker simpel, alles werkt gewoon, en je telefoon schakelt heel goed zelf tussen 2,4 en 5ghz als je wat verder weg of dichter bij loopt, top! ^O^
Een router aansluiten is altijd simpel.

Ik heb liever spullen die niet 'gewoon' werken, maar die iets meer leveren. En ik zie geen toegevoegde waarde in het zelf schakelen tussen 2.4GHz en 5GHz (te meer ook, omdat er geen telefoon is die de maximale snelheid van de 2.4GHz band van mijn router gebruikt). Ik kies liever zelf. En van alle 12 devices die bij ons in huis zijn die wifi gebruiken, weet ik precies welk device welke band gebruikt. Het kan dus nooit zo zijn dat ze allemaal dezelfde band besluiten te gebruiken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200520038
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

???

Je hebt het linkje uberhaubt niet eens aangeklikt of wel?
Op een KPN modem kan het NIET, en dat is GOED voor de gemiddelde gebruiker.
Mensen die meer instellingen willen (de gemiddelde gebruiker heeft dit NIET nodig) kunnen hun eigen modem plaatsen en KPN laat dat volledig toe (zie linkje).
KPN bied tegens betaling ook een fritzbox aan trouwens, inclusief ondersteuning. Dat ding heeft alle instellingen die je kan verzinnen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb liever spullen die niet 'gewoon' werken, maar die iets meer leveren.
Dat kan dan ben jij dus niet de gemiddelde klant en wil je dus liever een eigen modem of fritzbox. Ik snap niet waarom je een probleem zoekt die er niet is.

[ Bericht 14% gewijzigd door DX11 op 24-07-2021 13:24:39 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:22:42 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200520165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:15 schreef DX11 het volgende:

Je hebt het linkje uberhaubt niet eens aangeklikt of wel?
Nee, doe ik zelden.

quote:
Op een KPN modem kan het NIET, en dat is GOED genoeg voor de gemiddelde gebruiker.
Dat zal. Denk dat ik niet de gemiddelde gebruiker ben.

quote:
Mensen die meer instellingen willen (ik heb dat NIET nodig) kunnen hun eigen modem plaatsen en KPN laat dat volledig doe (zie linkje).
Alsof KPN dat kan verbieden. 8-)

quote:
KPN bied tegens betaling ook een fritzbox aan trouwens, inclusief ondersteuning. Dat ding heeft alle instellingen die je kan verzinnen.
Mogelijk. Maar voor het geld van zo'n fritzbox heb ik thuis een router staan die 3x zo snel is. ^O^

Dat is the bottom line eigenlijk. Ik kies liever zelf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200520194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is the bottom line eigenlijk. Ik kies liever zelf.
Nou dat kan dus bij KPN (en nee dat kan niet bij elke provider, probeer het eens bij Ziggo ik wens je veel succes) dus ik snap je probleem niet echt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 13:32:21 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200520327
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:24 schreef DX11 het volgende:

Nou dat kan dus bij KPN (en nee dat kan niet bij elke provider, probeer het eens bij Ziggo ik wens je veel succes) dus ik snap je probleem niet echt.
Ik zit bij Ziggo ^O^ en gebruik een eigen router die sneller is dan de nieuwe Box 12 van KPN. Gewoon omdat het kan. *O*

Jij lijkt me meer degene die het probleem heeft, want jij blijft de (inferieure) modems van KPN verdedigen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200521170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zit bij Ziggo ^O^ en gebruik een eigen router die sneller is dan de nieuwe Box 12 van KPN. Gewoon omdat het kan. *O*

Jij lijkt me meer degene die het probleem heeft, want jij blijft de (inferieure) modems van KPN verdedigen.
Je gebruikt een eigen router ja. Dat kan overal. We hadden het over een eigen modem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200899891
Even een update.
Ik gebruik nu de nieuwe modem 2 weken en heb 'maar' 3x gehad dat mijn verbinding weg viel.
Ook als ik sochtends wakker word behoud ik mijn verbinding zonder dat ik opnieuw verbinding moet maken.
Wat het probleem is geweest weet ik nog steeds niet, maar het is een stuk minder dan eerst :)
Bedankt voor alle hulp en informatie!
pi_200899921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:52 schreef 0108daniel het volgende:
Even een update.
Ik gebruik nu de nieuwe modem 2 weken en heb 'maar' 3x gehad dat mijn verbinding weg viel.
Ook als ik sochtends wakker word behoud ik mijn verbinding zonder dat ik opnieuw verbinding moet maken.
Wat het probleem is geweest weet ik nog steeds niet, maar het is een stuk minder dan eerst :)
Bedankt voor alle hulp en informatie!
Welk model modem had je eerst en wat heb je er nu voor in de plaats? Kan maar zo dat de nieuwe modem gewoon een betere wifi antenne heeft.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200899963
Ik heb dezelfde ontvangen die ik had, de V10.
pi_201153053
Helaas is het probleem sinds 3 dagen weer terug.
Nu wisselt het ook af met de PC die soms geen verbinding kan maken, dat was eerst nog niet.
De modem heeft maar even z'n best gedaan en kan uitgesloten worden dat die het probleem is geweest.
Het rare is dat nu ook mijn PC er last van heeft.
Mijn mobiel en PC verbinding vallen niet tegelijk uit, dat is ook wel vreemd als er een verbinding weg valt.
pi_201154574
Heb je nog andere routers in huis? Die kunnen voor gekke problemen zorgen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201155723
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:58 schreef DX11 het volgende:
Heb je nog andere routers in huis? Die kunnen voor gekke problemen zorgen.
Nee, dat is de enige die ik heb.
pi_201156120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 17:25 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Nee, dat is de enige die ik heb.
Het zal je verbazen hoe veel mensen dat denken en het toch hebben? Hoe veel internet kabels zitten er in de modem? Wat voor apparaten gaan die kabels naar toe?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201164576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 17:58 schreef DX11 het volgende:

[..]
Het zal je verbazen hoe veel mensen dat denken en het toch hebben? Hoe veel internet kabels zitten er in de modem? Wat voor apparaten gaan die kabels naar toe?
Er gaat vanaf de modem 1 kabel naar de tv.
pi_201175493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:06 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Er gaat vanaf de modem 1 kabel naar de tv.
Rechtstreeks in de tv zelf? Onder de tv gaat hij niet via een switch, of wandcontact/koppelblokje?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201175521
Als je in modem inlogt, hoeveel "verbonden apparaten" zie je daar?
pi_201276959
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 22:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als je in modem inlogt, hoeveel "verbonden apparaten" zie je daar?
Ik heb gekeken en daar staan 4 verbonden apparaten.
Ik ken ze allemaal.
pi_201277036
Jouw specifieke huawei zal wel niet met dat model specifieke modem om kunnen gaan. Heel kleine kans dat dit gebeurt, maar het bestaat.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201287283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:37 schreef DX11 het volgende:
Jouw specifieke huawei zal wel niet met dat model specifieke modem om kunnen gaan. Heel kleine kans dat dit gebeurt, maar het bestaat.
Het is dezelfde modem die ik al had en dezelfde mobiel ook toen alles nog werkte.
pi_201287535
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 01:20 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Het is dezelfde modem die ik al had en dezelfde mobiel ook toen alles nog werkte.
Dan heeft 1 van de 2 een update gehad die het probleem veroorzaakt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_201492368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 06:37 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dan heeft 1 van de 2 een update gehad die het probleem veroorzaakt?
Beide hebben voor zover ik weet en kan zien geen update gehad in die periode.
Ik krijg nu weer erg vaak de melding 'toegang tot het netwerk ontzegd'
Als ik dat op Google intyp dan zie ik dat het veel voorkomt bij Huawei telefoons.
Ik denk dat het dan aan mijn mobiel ligt ipv de modem.
Helaas staan er nergens oplossingen die ook helpen.
pi_201530851
De laatste stap die ik ga proberen is alles terug naar fabrieksinstellingen.
Het gebeurd nu meerdere keren per uur dat de verbinding boven weg valt.
Ook valt het sinds gisteren uit als ik beneden in de kamer zit.
Mocht dat ook niet helpen dan zal ik (helaas) moeten besluiten om een nieuwe mobiel aan te schaffen.
pi_202264634
Even een update:
Ik heb inmiddels een nieuwe mobiel en ook daar valt op de eerste verdieping geregeld de verbinding weg.
Het ligt dus niet aan mijn mobiel.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat het aan de modem ligt?
pi_202265528
Lijkt me heel sterk als je al een nieuwe modem hebt gehad. Dan moet het een externe invloed zijn (hebben de buren een amateur radio zender oid?) of je bent gewoon vervloekt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202281311
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:59 schreef DX11 het volgende:
Lijkt me heel sterk als je al een nieuwe modem hebt gehad. Dan moet het een externe invloed zijn (hebben de buren een amateur radio zender oid?) of je bent gewoon vervloekt.
Zou KPN ook tweedehands modems aan klanten geven?
Ik zal KPN nogmaals een bericht sturen.
pi_202281529
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 17:26 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Zou KPN ook tweedehands modems aan klanten geven?
Ik zal KPN nogmaals een bericht sturen.
Gerecycled vast wel, maar de kans dat je 2 modems met het zelfde defect krijgt is natuurlijk vrijwel onmogelijk.

En daarnaast werkte het wel goed op telefoons van andere mensen in je huis toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202281708
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 17:42 schreef DX11 het volgende:

[..]
Gerecycled vast wel, maar de kans dat je 2 modems met het zelfde defect krijgt is natuurlijk vrijwel onmogelijk.

En daarnaast werkte het wel goed op telefoons van andere mensen in je huis toch?
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem op haar Iphone.
Ze heeft de optie uitgezet dat ze automatisch op haar mobiele data gaat bij wegvallen van de Wifi.
Hierdoor merkt ze boven ook dat de verbinding weg valt.
pi_202281897
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja goeie vraag.

Maar de telefoon van je vriendin, valt die ook weg op de 1e verdieping?
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:49 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Nee die werkt prima.
Maar dat staat ook in de OP :)
Hmmm..

Als het probleem nu ineens toch bij iedereen is, dan is er dus iets veranderd in je huis.
De modem is al eens vervangen vanwege dit probleem. Dus ik denk een externe invloed, buren die zitten te storen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202285202
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:13 schreef DX11 het volgende:

[..]
[..]
Hmmm..

Als het probleem nu ineens toch bij iedereen is, dan is er dus iets veranderd in je huis.
De modem is al eens vervangen vanwege dit probleem. Dus ik denk een externe invloed, buren die zitten te storen.
Hoe kan het dat alleen de verbinding op de eerste verdieping weg valt, met name in de werkkamer en slaapkamer.
Slaapkamer is aan de andere kant van de ene buur, ik woon in een 2 onder 1 kap.
pi_202285801
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 21:38 schreef 0108daniel het volgende:

[..]
Hoe kan het dat alleen de verbinding op de eerste verdieping weg valt, met name in de werkkamer en slaapkamer.
Slaapkamer is aan de andere kant van de ene buur, ik woon in een 2 onder 1 kap.
Geen idee. Hoor wel regelmatig op de radio dat ze iets van een wifi manager app hebben ofzo, ik zou zeggen probeer dat eens uit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_202286333
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Geen idee. Hoor wel regelmatig op de radio dat ze iets van een wifi manager app hebben ofzo, ik zou zeggen probeer dat eens uit.
Klopt.
Helaas werkt dat bij mij niet omdat de WiFi manager gekoppeld moet worden aan je mobiele abonnement.
Ik heb prepaid dus helaas houd dat op :)
pi_202294198
Ik heb de Wifi manager van KPN gedaan, moest mijn abbonement daar nog bij koppelen blijkbaar.

Voor de Wifi manager had ik op mijn werkkamer een snelheid van 61 Mbit/s.
Na de Wifi manager moest ik de snelheidstest nogmaals doen, die was nog 58 Mbit/s, lager dus.
Er zit dus iets niet helemaal goed.
Ik had een aantal jaar geleden extra snelheid bij mijn abbonement genomen, in totaal zou ik een 200 Mbit/s abbonement hebben.
Ik weet dat je die snelheid nooit kan halen, maar slechts ¼ deel lijkt mij erg laag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')