abonnement Unibet Coolblue
pi_200414800
Vaste prik, zaterdag moest ik om 6 uur thuis zijn, gaan douchen en pyjama aan. Uitgaan was er niet bij en die avonden saampies met de ouders naar van alles naar tv kijken, vaak zaterdagachtige programma's, spelletjes, kwissen met, voor toen, prachtige prijzen. Soms schiet het in je herinnering dat ik het allemaal maar pikte. Dit ging jaren zo en erover mopperen heb ik nooit gedaan. Dat deed je niet bij je ouders. Herkenbaar bij iemand?
pi_200415018
Welke leeftijd ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_200415064
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:07 schreef Geerd het volgende:
Welke leeftijd ?
In elk geval als tiener, tot m'n 17e of zo
pi_200415143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:09 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

In elk geval als tiener, tot m'n 17e of zo
Over welk jaar praten we dan ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_200415152
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:09 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

In elk geval als tiener, tot m'n 17e of zo
Dat is wel lang ja, ik werd op mn veertiende zo nu en dan geacht naar de kroeg te gaan, vanaf zestien was dat standaard. Hadden mijn ouders thuis het huis alleen.
pi_200415229
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Over welk jaar praten we dan ?
Rond 1990 of iets later.
pi_200415347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is wel lang ja, ik werd op mn veertiende zo nu en dan geacht naar de kroeg te gaan, vanaf zestien was dat standaard. Hadden mijn ouders thuis het huis alleen.
Het was denk ik voor hen een geruststellende gedachte dat ik op deze manier de deur niet uit kon. Ze vroegen zich nooit af (althans denk ik) of ik wellicht eens mijn vleugels wilde gaan uitslaan.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:23:44 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_200415386
Als tiener? :')

Nou nee.

Maar met een bakje chips naar "geef nooit op" en de mini playbackshow kijken was toch wel de bom. Toen ik 7 was.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:24:55 #9
338319 ZarB
Piña colada
pi_200415421
En tegen je ouders mopperen als tiener lijkt me juist heel gezond. Vreemde opvoeding hoor
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200415488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:09 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

In elk geval als tiener, tot m'n 17e of zo
Whut?
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200415506
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:23 schreef ZarB het volgende:
Als tiener? :')

Nou nee.

Maar met een bakje chips naar "geef nooit op" en de mini playbackshow kijken was toch wel de bom. Toen ik 7 was.
Inderdaad, dit soort programma's ja. Hoewel de miniplaybackshow ook wel zonder mini was. Allerlei kopstukken op tv, Mies Bouwman, Jos Brink, Brandsteder.
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 22:32:02 #12
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200415591
Wat?? 6 uur thuis zijn en samen met het gezinnetje op de bank TV kijken was toen ik 10 was inderdaad! Op 15-jarige leeftijd waren de feesten tot diep in de nacht redelijk standaard in het weekend, zeer gemoedelijk in de jaren 90! Dat kon gewoon zonder aggresieve doorgesnoven hangjeugd.

Zonder mobiel, onbereikbaar voor je ouders. Mooie tijden!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200415613
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:24 schreef ZarB het volgende:
En tegen je ouders mopperen als tiener lijkt me juist heel gezond. Vreemde opvoeding hoor
Dat deed ik niet, durfde dit niet. Ja, het was best wel streng zeg ik nu. De afspraken waren duidelijk. Ze waren in staat me binnen te roepen wat ze ook een keer gedaan hebben. Een gruwel natuurlijk, zeg ik nu.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:34:09 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_200415634
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef cosmosis het volgende:
Wat?? 6 uur thuis zijn en samen met het gezinnetje op de bank TV kijken was toen ik 10 was inderdaad! Op 15-jarige leeftijd waren de feesten tot diep in de nacht redelijk standaard in het weekend, zeer gemoedelijk in de jaren 90! Dat kon gewoon zonder aggresieve doorgesnoven hangjeugd.

Zonder mobiel, onbereikbaar voor je ouders. Mooie tijden!
Als je dit op het viva forum schrijft krijgen alle moeders die nu tieners hebben een rolberoerte. Altijd mooie topics _O- helikopteroudertjes die hun 14 jarige niet eens een dagje thuis willen laten.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200415744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:22 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Het was denk ik voor hen een geruststellende gedachte dat ik op deze manier de deur niet uit kon. Ze vroegen zich nooit af (althans denk ik) of ik wellicht eens mijn vleugels wilde gaan uitslaan.
Op vakantie werd ik met veertien jaar verplicht naar de campingkroeg gestuurd. Dan kon pa lezen bij de lamp.

Thuis kon ik ook zoveel stappen als ik wilde maar aangezien alle vrienden dat niet mochten (op die leeftijd) was dat niet erg nuttig.

edit: begin jaren zeventig.
pi_200415779
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef cosmosis het volgende:
Wat?? 6 uur thuis zijn en samen met het gezinnetje op de bank TV kijken was toen ik 10 was inderdaad! Op 15-jarige leeftijd waren de feesten tot diep in de nacht redelijk standaard in het weekend, zeer gemoedelijk in de jaren 90! Dat kon gewoon zonder aggresieve doorgesnoven hangjeugd.

Zonder mobiel, onbereikbaar voor je ouders. Mooie tijden!
Dit ongeveer, maar dan in de jaren 80
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200415864
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Op vakantie werd ik met veertien jaar verplicht naar de campingkroeg gestuurd. Dan kon pa lezen bij de lamp.

Thuis kon ik ook zoveel stappen als ik wilde maar aangezien alle vrienden dat niet mochten (op die leeftijd) was dat niet erg nuttig.
Ik was er zo een die ook niet uit mocht. Er waren er zat van mijn leeftijd en jonger die probleemloos weg konden, al dan niet met een tijd dat ze 's-nachts thuis moesten zijn.
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 22:44:29 #18
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200415889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:34 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als je dit op het viva forum schrijft krijgen alle moeders die nu tieners hebben een rolberoerte. Altijd mooie topics _O- helikopteroudertjes die hun 14 jarige niet eens een dagje thuis willen laten.
Inderdaad, De tieners van deze tijd worden veel te veel behandeld als een porceleinen vaasje om te voorkomen dat ze ontsporen. Helaas zorgt nou juist dit overbezorgde ouderlijk gedrag daarvoor. Juist in je tienerjaren dien je de ruimte te krijgen om jezelf en je omgeving te ontdekken.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200416044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:44 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Inderdaad, De tieners van deze tijd worden veel te veel behandeld als een porceleinen vaasje om te voorkomen dat ze ontsporen. Helaas zorgt nou juist dit overbezorgde ouderlijk gedrag daarvoor. Juist in je tienerjaren dien je de ruimte te krijgen om jezelf en je omgeving te ontdekken.
Dat heb ik in die jaren ook gemist. Toen ik uiteindelijk eens mee kon met vrienden waren zij veel vertrouwder met het uitgaansleven. Ik was best wat achter geraakt en ben niet meer zo'n heel fervente stapper geworden.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:58:43 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_200416204
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:44 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Inderdaad, De tieners van deze tijd worden veel te veel behandeld als een porceleinen vaasje om te voorkomen dat ze ontsporen. Helaas zorgt nou juist dit overbezorgde ouderlijk gedrag daarvoor. Juist in je tienerjaren dien je de ruimte te krijgen om jezelf en je omgeving te ontdekken.
En ze zijn er vaak heilig van overtuigd dat ze altijd weten waar hun tieners/pubers zijn en dat ze altijd open en eerlijk zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200416244
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef cosmosis het volgende:
Wat?? 6 uur thuis zijn en samen met het gezinnetje op de bank TV kijken was toen ik 10 was inderdaad! Op 15-jarige leeftijd waren de feesten tot diep in de nacht redelijk standaard in het weekend, zeer gemoedelijk in de jaren 90! Dat kon gewoon zonder aggresieve doorgesnoven hangjeugd.

Zonder mobiel, onbereikbaar voor je ouders. Mooie tijden!
Zo ging dat hier idd ook begin jaren 90 :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200416383
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef cosmosis het volgende:
Wat?? 6 uur thuis zijn en samen met het gezinnetje op de bank TV kijken was toen ik 10 was inderdaad! Op 15-jarige leeftijd waren de feesten tot diep in de nacht redelijk standaard in het weekend, zeer gemoedelijk in de jaren 90! Dat kon gewoon zonder aggresieve doorgesnoven hangjeugd.

Zonder mobiel, onbereikbaar voor je ouders. Mooie tijden!
Die doorgsnoven gekken had je toen echt ook hoor, waarschijnlijk per saldo meer zelfs dan tegenwoordig.

Ook volledig onbereikbaar zijn had meer nadelen dan voordelen. Denk aan als meisje van 16 de laatste bus missen en niemand kunnen bereiken, nee lekker veilig was dat allemaal.
blablablabla
pi_200416483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:58 schreef ZarB het volgende:

[..]

En ze zijn er vaak heilig van overtuigd dat ze altijd weten waar hun tieners/pubers zijn en dat ze altijd open en eerlijk zijn.
Ik kan me niet alles meer exact voor de geest halen maar ik weet wel dat na het douchen mijn moeder weleens zei dat er een schone pyjama op mijn bed lag. Kom er dan maar onderuit.
pi_200416530
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:12 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Ik kan me niet alles meer exact voor de geest halen maar ik weet wel dat na het douchen mijn moeder weleens zei dat er een schone pyjama op mijn bed lag. Kom er dan maar onderuit.
Wel genot, een schone pyjama _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200416564
Ik droogde mijn haren gewoon na het douchen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 23:23:34 #26
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200416683
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:12 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Ik kan me niet alles meer exact voor de geest halen maar ik weet wel dat na het douchen mijn moeder weleens zei dat er een schone pyjama op mijn bed lag. Kom er dan maar onderuit.
Tot je 17e? Maar hoe was dat dan, allemaal met dezelfde Pyjama gezellig lekker saampjes naar Linda de Mol kijken? Ik had niet eens meer een Pyjama.

What lies behind makes no sense in my mind
pi_200416958
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:23 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Tot je 17e? Maar hoe was dat dan, allemaal met dezelfde Pyjama gezellig lekker saampjes naar Linda de Mol kijken? Ik had niet eens meer een Pyjama.

[ afbeelding ]
Dat was het oneerlijke. Ik was de enige. Ik was de jongste. Ik scheelde nogal wat jaartjes met mijn broer en zus. Ik ben echt als jongste telg opgevoed. Ik ben dus nog wel veel jaren alleen met mijn ouders geweest.
Daarom kwam ik ook hierop. Laatst met een samenzijn herinnerde mijn schoonzus dit dat ik hiermee op zaterdagavond altijd de klos was en dat ze dat zo zielig vond.
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 23:41:02 #28
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200417026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:36 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Dat was het oneerlijke. Ik was de enige. Ik was de jongste. Ik scheelde nogal wat jaartjes met mijn broer en zus. Ik ben echt als jongste telg opgevoed. Ik ben dus nog wel veel jaren alleen met mijn ouders geweest.
Daarom kwam ik ook hierop. Laatst met een samenzijn herinnerde mijn schoonzus dit dat ik hiermee op zaterdagavond altijd de klos was en dat ze dat zo zielig vond.
Maar je broer en zus zijn dus niet zo opgevoed? Niet tot hun 17e veilig binnengehouden? Waarom jij wel dan? Ouders bang om hun laatste kind te verliezen? De jongste is vaak inderdaad de pineut wat betreft ouderlijke controle / goedmaak gedrag vanuit een ouderlijk perspectief. Suikerkindje.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200417083
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:41 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Maar je broer en zus zijn dus niet zo opgevoed? Niet tot hun 17e veilig binnengehouden? Waarom jij wel dan? Ouders bang om hun laatste kind te verliezen? De jongste is vaak inderdaad de pineut wat betreft ouderlijke controle / goedmaak gedrag vanuit een ouderlijk perspectief. Suikerkindje.
Zo zie ik het nu ook dat dit waarschijnlijk hierom is geweest. Te extreem ten nadele van mij doorgeslagen.
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 23:48:19 #30
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200417138
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:44 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Zo zie ik het nu ook dat dit waarschijnlijk hierom is geweest. Te extreem ten nadele van mij doorgeslagen.
Nou ja als je verder goed terecht bent gekomen is er niets aan de hand, in ieder geval geen klachten over het gebrek aan ouderlijke liefde! Zolang je niet op je 18e alles gebruikt heb wat God verboden heeft om te compenseren
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:50:05 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200417155
Zwitsal in onze haren en met Croky chips voor de tv toen.
pi_200417200
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:48 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Nou ja als je verder goed terecht bent gekomen is er niets aan de hand, in ieder geval geen klachten over het gebrek aan ouderlijke liefde! Zolang je niet op je 18e alles gebruikt heb wat God verboden heeft om te compenseren [ link | afbeelding ]
Zo is het allemaal. Maar wat ik al aangaf is dat je sociaal toch wat achterstand hebt opgelopen dan en ik ben altijd gematigd gebleven met uitgaan en zeker niets gecompenseerd. Wel eens later thuis dan afgesproken, dan mocht ik 2 of 3 weken weer niet weg.
pi_200417221
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:50 schreef BasEnAad het volgende:
Zwitsal in onze haren en met Croky chips voor de tv toen.
Ja, chips waren best wel populair. Heb ze nog jaren later vaak gegeten. Momenteel niet meer zo. Ja, ik mocht zomaar later naar bed, dat dan weer wel.
  VIVA zaterdag 17 juli 2021 @ 23:56:08 #34
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200417229
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:53 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Zo is het allemaal. Maar wat ik al aangaf is dat je sociaal toch wat achterstand hebt opgelopen dan en ik ben altijd gematigd gebleven met uitgaan en zeker niets gecompenseerd. Wel eens later thuis dan afgesproken, dan mocht ik 2 of 3 weken weer niet weg.
Genoeg die wel mochten maar sociaal totaal gestoord waren en liever het hele weekend op hun zolderkamer verbleven... Gelukkig is FOK toen ontstaan om toch nog een gevoel van sociale acceptatie te ervaren.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200417277
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:56 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Genoeg die wel mochten maar sociaal totaal gestoord waren en liever het hele weekend op hun zolderkamer verbleven... Gelukkig is FOK toen ontstaan om toch nog een gevoel van sociale acceptatie te ervaren.
Toen was FOK er nog helemaal niet. De computers waren nog van de ergste soort. Als ik voor straf thuis moest blijven werd ik zo rond half 11 naar bed gestuurd dus zo'n avond duurde niet al te lang.
  VIVA zondag 18 juli 2021 @ 00:04:00 #36
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200417326
Klopt was 10? jaar later inderdaad. Rond die tijd had je ICQ, de eerste chatboxen en IRC. Was nog steeds nerdy maar zeker niet autistisch. Als gezinnetje zonder computer en verplicht binnenblijven zat je vermoedelijk redelijk in een sociaal isolement.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_200417369
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 00:04 schreef cosmosis het volgende:
Klopt was 10? jaar later inderdaad. Rond die tijd had je ICQ, de eerste chatboxen en IRC. Was nog steeds nerdy maar zeker niet autistisch. Als gezinnetje zonder computer en verplicht binnenblijven zat je vermoedelijk redelijk in een sociaal isolement.
Ja joh. Want die TV was ná 10 uur ook niet meer interessant. Toen was het naar-bed commando van mijn moeder niet zo erg.
  Miss 200.000.000! zondag 8 augustus 2021 @ 06:50:25 #39
367000 roos94
pi_200808789
Nee ik douch sochtends en vroeger deed ik mijn pyjama aan zodra ik naar bed ging

Tevens labiele ouders dus gezellige avonden bestonden sowieso niet
pi_200835304
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Die doorgsnoven gekken had je toen echt ook hoor, waarschijnlijk per saldo meer zelfs dan tegenwoordig.

Ook volledig onbereikbaar zijn had meer nadelen dan voordelen. Denk aan als meisje van 16 de laatste bus missen en niemand kunnen bereiken, nee lekker veilig was dat allemaal.
Daarom ging je altijd met groepjes uit, met zijn allen fietsen was dat meestal of met een taxi terug. Dan had pa een taxi besteld voor bv 01:00 uur, daar en daar en als dat groepje meiden daar dan niet klaar stond was het een maand niet stappen.

Maar meestal gewoon de fiets. We waren best wel onverantwoord soms, maar er was ook onderlinge sociale controle, toen ik een keer stomdronken alleen naar huis fietste gingen mijn vrienden er toch maar achteraan omdat ze bang waren dat ik in het water zou fietsen.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_200835350
Nee niet herkenbaar. Vroeger als kind altijd buiten spelen (springtouwen, verstoppertje spelen whatever echt alles avontuurlijk en in gezelschap :P) in de buurt met de rest van de buurtkinderen en soms vergaten we de tijd en dan veel te laat thuis :D vrijheid blijheid. En in de pubertijd ook eigenlijk altijd buiten te vinden met vrienden :D
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_201234691
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 20:37 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Nee niet herkenbaar. Vroeger als kind altijd buiten spelen (springtouwen, verstoppertje spelen whatever echt alles avontuurlijk en in gezelschap :P) in de buurt met de rest van de buurtkinderen en soms vergaten we de tijd en dan veel te laat thuis :D vrijheid blijheid. En in de pubertijd ook eigenlijk altijd buiten te vinden met vrienden :D
Dan had ik een jaar dat het niet zo best ging op school. Toen kwam daar bij dat ik na het eten sowieso niet meer naar buiten mocht, uurtje in de boeken en om 9 uur naar bed.
  maandag 6 september 2021 @ 17:35:36 #43
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201242203
Ja tot ik een jaar of 12 was, hoewel het niet verplicht was. Vond het wel heerlijk om te douchen en dan met natte haartjes naar Baantjer te kijken met chips en een glaasje cola.
  Miss 200.000.000! maandag 6 september 2021 @ 19:16:30 #44
367000 roos94
pi_201243113
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:35 schreef maxi-mus het volgende:
Ja tot ik een jaar of 12 was, hoewel het niet verplicht was. Vond het wel heerlijk om te douchen en dan met natte haartjes naar Baantjer te kijken met chips en een glaasje cola.
Dit doet de gemiddelde volwassen FOK!ker elk weekend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')