abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200389524
Beste Fok!kers,

Even kort door de bocht: ik had nog ergens 300 euro geparkeerd liggen, waar ik niets mee deed. Nu leek het me wel interessant om van dit geld crypto te kopen. In mijn omgeving zie ik dit meer mensen doen, en het leek me wel leuk eens een gokje te wagen. Uiteraard wat research gedaan op internet, maar door de bomen kon ik af en toe het bos niet meer zien. Conclusie: die 300 heb ik verspreid over een aantal crypto (via Bitvavo).

Nu kom ik er achter dat je sommige crypto dus ook kunt staken. Dit lijkt me interessant (voor zover ik het denk te begrijpen). Mijn gedachten achter de aanschaf van de crypto, is om nu eenmalig een partij te kopen en dan over een periode (maanden/jaren?) wel te zien waar het schip strand. Ik heb geen zin én geen know-how om continu te gaan handelen.

Mijn vraag: is het in mijn geval verstandig om te gaan staken? En zo ja, welke crypto is hiervoor het meest geschikt. Na wat research te doen krijg ik het idee dat good-old Bitcoin wel een redelijk veilige keuze is, met als ik het goed begrijp een rendement van ongeveer 7% op jaarbasis? Of zijn er andere crypto die hiervoor geschikt zijn?

Ik zou nog maximaal éénmalig 700 in willen leggen, zodat mijn totaal in Crypto op max. 1000 uitkomt.
pi_200389541
We hebben hier een subforum voor > BTC

Blockchain Technology & Cryptocurrencies

Met altcoins kun je een betere APY halen, maar de kans bestaat dat de altcoin die je staked flink in waarde daalt waardoor je APY alsnog waardeloos is. Bitcoin kun je uitlenen mij sommige bedrijven tot max een 9% wat eigenlijk de veiligste keuze is al je er niet teveel naar uit wil kijken en dat percentage is meer dan dat je bij een bank krijgt.

Partijen waar je Bitcoin kunt uitlenen zijn o.a. Binance, BlockFi, Ledn.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200389606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:02 schreef dimmak het volgende:
We hebben hier een subforum voor > BTC

Blockchain Technology & Cryptocurrencies

Met altcoins kun je een betere APY halen, maar de kans bestaat dat de altcoin die je staked flink in waarde daalt waardoor je APY alsnog waardeloos is. Bitcoin kun je uitlenen mij sommige bedrijven tot max een 9% wat eigenlijk de veiligste keuze is al je er niet teveel naar uit wil kijken en dat percentage is meer dan dat je bij een bank krijgt.

Partijen waar je Bitcoin kunt uitlenen zijn o.a. Binance, BlockFi, Ledn.
Excuus, dat sub-forum heb ik even gemist. Wellicht dat een MOD dit draadje even kan verplaatsen?
pi_200950481
Er is een hoop te vertellen, maar laat ik me proberen te beperken tot je vragen.

Wat je het beste kan doen is DCA. Dit is een investeringsstrategie waarbij je voor een vast bedrag op een vast moment koopt. Als je dit een langere periode doet dan krijg je een gemiddelde inkoopprijs.

Eerst moet je goed overwegen welke crypro jij goed vind. Dit vergt veel tijd. Bitcoin en waarschijnlijk Ethereum is altijd wel goed.

Als je deze hebt dan zou ik ze inderdaad wel staken. Dat is gratis geld. Het risico is hierbij wel dat je je geld niet in eigen beheer hebt.

De stakingrewards verschillen enorm per crypto. Maar eerst moet je zelf weten wat je koopt. Iets kan wel met 200% per jaar renderen. Als het in dezelfde periode 100% minder waard is geworden dan levert het onder de streep niks op

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 12:32:24 ]
pi_200951114
Wat dimmak zegt sluit ik mij bij aan. Als je er niet teveel tijd aan wilt besteden is bitcoin of ethereum wel een veilige keuze. Persoonlijk zou ik mijn bitcoin niet op binance laten staan in verband met reguleringen en vele hack pogingen aldaar. Blockfi is heeft mijn voorkeur.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_200951195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:16 schreef bruinwerker het volgende:
Wat dimmak zegt sluit ik mij bij aan. Als je er niet teveel tijd aan wilt besteden is bitcoin of ethereum wel een veilige keuze. Persoonlijk zou ik mijn bitcoin niet op binance laten staan in verband met reguleringen en vele hack pogingen aldaar. Blockfi is heeft mijn voorkeur.
Waarom BlockFi. Die gasten blijven hun rente maar verlagen. Ik heb nu alles gespreid op Celcius, Nexo, Ledn en Crypto.com voor gemiddeld zo'6%
pi_200951856
Ja na mijn laatste post zou ik ook BlockFi en Binance vergeten. Zelf heb ik nu alleen een gedeelte staan bij Ledn.

Bizar wat er in een maand kan gebeuren eigenlijk. _O- Crackdown Binance, BlockFi met die payout blunder.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200952330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:22 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Waarom BlockFi. Die gasten blijven hun rente maar verlagen. Ik heb nu alles gespreid op Celcius, Nexo, Ledn en Crypto.com voor gemiddeld zo'6%
Blockfi is het enige platform die ik gebruik, de anderen die jij noemt heb ik geen ervaring mee. De grootste reden voor mij om blockfi te gebruiken is omdat het gewoon heel erg goed beveiligd is.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')