Op de afdeling waar 5 mannen en 1 (alleen zij) vrouw zit wordt erg open gepraat. Er worden geen taboes opgelegd om het zo maar te zeggen.
Echter, nu heeft die Marokkaanse over mij geklaagd bij de chef dat ik rasistisch en seksistisch tegenover d'r ben.
Nu heb ik ook haar verhaal uit de boeke gedaan, maar toch vind ik dit heel vervelend.
Ze kan het met heel weinig mensen goed vinden daaro op het werk. En haar contract loopt af in maart.
Maarja, ik zit precies tegenover haar en negeren lijkt me best moeilijk als je hetzelfde werk moet doen.
Wie weet er een goede oplossing?
quote:Zoals je al zegt, negeren.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:47 schreef brotherlouie98 het volgende:
Ik heb op het werk bij de gemeente een sinds 3 maanden een vervelende Marokkaanse collega rondlopen.
Ze is normaal gesproken best aardig en close met me (veel prive dingen vertelt ze, ze mailt me vaak).
Het probleem is echter dat ze geen donder uitvoert sinds ze er "werkt".
Ze komt binnen, ze start haar pc en gaat gelijk hotmailen/chatten. Ook belt ze vrijwel de hele dag naar d'r vriend of vriendinnen (en dat vaak ook nog eens in het Arabisch).Op de afdeling waar 5 mannen en 1 (alleen zij) vrouw zit wordt erg open gepraat. Er worden geen taboes opgelegd om het zo maar te zeggen.
Echter, nu heeft die Marokkaanse over mij geklaagd bij de chef dat ik rasistisch en seksistisch tegenover d'r ben.
Nu heb ik ook haar verhaal uit de boeke gedaan, maar toch vind ik dit heel vervelend.
Ze kan het met heel weinig mensen goed vinden daaro op het werk. En haar contract loopt af in maart.
Maarja, ik zit precies tegenover haar en negeren lijkt me best moeilijk als je hetzelfde werk moet doen.Wie weet er een goede oplossing?
quote:Nou en? Hij specificeert haar naar nationaliteit. Mag toch? Hij moet het beestje toch een naam geven en haar nationaliteit lijkt enige relevantie te hebben in het geheel, althans in de beleving van de topicopener. Bovendien snappen wij anders de beschuldigingen van racisme niet.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:49 schreef shmoopy het volgende:
Is het probleem niet meer dat ze Marokkaans is, je noemt het 3x in 1 post.
Anyway,
Is het waar wat ze over je gezegd heeft?
[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 28-01-2003 22:54]
quote:2 keer juf, twee keer...
Op dinsdag 28 januari 2003 22:49 schreef shmoopy het volgende:
Is het probleem niet meer dat ze Marokkaans is, je noemt het 3x in 1 post.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 28-01-2003 22:55]
quote:Daarom vroeg ik er ook naar.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:52 schreef Argento het volgende:[..]
Nou en? Hij specificeert haar naar nationaliteit. Mag toch? Hij moet het beestje toch een naam geven en haar nationaliteit lijkt enige relevantie te hebben in het geheel, althans in de beleving van de topicopener. Moet kunnen dunkt me.
Anyway,
quote:Ik telde de telefoongesprekken in het Arabisch er bij op.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
2 keer jif, twee keer...
quote:Sommige mensen willen graag dingen lezen
Op dinsdag 28 januari 2003 22:52 schreef Frenkie het volgende:
[..]
2 keer jif, twee keer...
quote:Da wouk zeggen, ja! Maar ja, arabisch... Ook zo'n steekwoord
Op dinsdag 28 januari 2003 22:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
2 keer jif, twee keer...
quote:Ook relevant.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:54 schreef shmoopy het volgende:
Ik telde de telefoongesprekken in het Arabisch er bij op.
Het is natuurlijk goddamn annoying als je niet kunt verstaan waarover geroddeld wordt
quote:Dat is deels waar. Echter als zij jou uitmaakt voor spekvretende Hollander zie ik dat ook als racismen.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:52 schreef Argento het volgende:[..]
Nou en? Hij specificeert haar naar nationaliteit. Mag toch? Hij moet het beestje toch een naam geven en haar nationaliteit lijkt enige relevantie te hebben in het geheel, althans in de beleving van de topicopener. Bovendien snappen wij anders de beschuldigingen van racisme niet.
Anyway,
Of je kan naar je werk gaan met een witte puntmuts op en mooie mousepad met swastika nemen
quote:Ah, achterbakse collega's, daar heb ik ook enige ervaring mee, hoewel ze hun trukendoos niet openhaalden tegenover mij.
Wie weet er een goede oplossing?
1 tip, erbij naaien zo vaak als je kan, als jij niet voor jezelf zorgt, wie dan wel.
Goede banden smeden met andere collega's (cq goed roddelen op zijn tijd) en vooral, vriendelijk en normaal doen tegen de collega met bloed aan de ellebogen, zeer zeker als je baas of andere collega's in de buurt zijn.
Ook altijd haar de schuld geven, absoluut keihard zijn.
quote:Je hebt r kutmarokkaan genoemd??
Op dinsdag 28 januari 2003 22:56 schreef brotherlouie98 het volgende:[..]
Dat is deels waar. Echter als zij jou uitmaakt voor spekvretende Hollander zie ik dat ook als racismen.
We zijn daar dus beide schuldig aan. (hoewel kutmarokkaan toch niet echt als scheldwoord kan worden gezien. bron: Raymtzer)
oeioei...
En waarom slaan jullie aan het schelden? Toch geen eerste uitwisseling van culturele verworvenheden mag ik hopen.
Was ist passiert?
quote:Vrij lastig. Het is iemand die het ene moment heel aardig is en het andere moment gewoon over je loopt te zeiken (of een grote bek geeft, want ja, dat heeft ze. en niet alleen tegen mij).
Op dinsdag 28 januari 2003 22:54 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Kun je het er niet met haar over hebben?
Als jullie toch altijd zo open zijn...
quote:Gewoon negeren lijkt me. Je zegt dat ze geen donder uitvoert, dus je hoeft elkaar niet te helpen bij dingen of om dingen te vragen. En anders zet je gewoon een of anders iets in je gezichtsveld, zodat je haar niet direct kunt zien. En anders moet je gewoon met je chef praten en zeggen dat je zo niet kunt werken omdat zij niet haar deel doet...
Ik heb op het werk bij de gemeente een sinds 3 maanden een vervelende Marokkaanse collega rondlopen.
Maarja, ik zit precies tegenover haar en negeren lijkt me best moeilijk als je hetzelfde werk moet doen.Wie weet er een goede oplossing?
Klinkt misschien als generalisatie, maar zo gaat het heel vaak. Gemeentes nemen etnische minderheden in dienst omdat ze anders minder subsidies krijgen van het rijk en dergelijke... En mensen die wel graag willen werken en om een baan zitten te springen, die worden genegeerd omdat ze geen getinte huidskleur of etnische achtergrond hebben...
Dat bellen kunnen ze zo nakijken, dus bewijs heb je wel
quote:Het begon doordat we erg open tegen elkaar waren. En dan zeg je al gauw wat meer dingen tegenelkaar.
Op dinsdag 28 januari 2003 22:58 schreef Argento het volgende:[..]
Je hebt r kutmarokkaan genoemd??
oeioei...
En waarom slaan jullie aan het schelden? Toch geen eerste uitwisseling van culturele verworvenheden mag ik hopen.
Was ist passiert?
quote:Ja het is ook bekend bij ze en ze hebben d'r ook al 2 x op aangesproken met dat bellen. Er is in mijn ogen geen verandering in haar belgedrag gekomen. Ze doet nog steeds waar ze zelf zin in heeft. En ben ik dan degen die daar weer iets over moet zeggen? Nee toch?
Op dinsdag 28 januari 2003 23:01 schreef CrusiX het volgende:[..]
Dat bellen kunnen ze zo nakijken, dus bewijs heb je wel
quote:Nou dan ? Het heet toch ook WERK voor een bepaalde reden.
Op dinsdag 28 januari 2003 23:01 schreef brotherlouie98 het volgende:
Het begon doordat we erg open tegen elkaar waren. En dan zeg je al gauw wat meer dingen tegenelkaar.
Maarja, ik vond dus dat het werk op een gegeven moment moest gebeuren en heb haar daar ook op gewezen.
En dat ging allemaal godganse traag, alleen omdat zij zonodig moest mailen en chatten.
Daar werd ik dan weer boos op en ben daarop tegen haar uitgevallen dat ze geen reet uitvoert.
En toen kreeg ik dus een grote bek van d'r terug....
Wat je ook kan doen, op voorhand een planning maken om het werk te verdelen, al dan niet laten zien aan je baas en dan zorgt ze maar dat ze haar deel af heeft op tijd.
Maar nooit kwaad worden tegen collega's, altijd pokerface houden
Het punt is dat ik me verantwoordelijkervoor voel, omdat ik er vaak ook door wordt aangesproken (doordat ik er al wat langer werk).
quote:Ze zit ook heel vaak op het forum van www.marokko.nl
Op dinsdag 28 januari 2003 23:08 schreef CrusiX het volgende:
En het is misschien een ideetje om te opperen aan je chef dat de proxyserver wordt dichtgespijkerd, zodat ze alleen nog maar op voor haar werk relevante sites kan komen en niet meer op hotmail en chatsites, let maar op, dat werkt goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |