abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:53:20 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200373700
De PvdA zoekt een nieuwe voorzitter nu Nelleke Vedelaar niet door wil. De PvdA maakt van zijn voorzitter meestal een BN'er dus wordt die strijd ook breed uitgemeten in de media.

quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)t-op-vijf-kandidaten
Teller PvdA-voorzittersverkiezing staat op vijf kandidaten

PvdA-wethouder Reshma Roopram uit Barendrecht stelt zich kandidaat voor het voorzitterschap van de PvdA. Dat heeft de 43-jarige bestuurder bekendgemaakt op Twitter. Eerder deze week meldde zich daar ook al de voorzitter van de Hilversumse PvdA-afdeling, Binnert de Beaufort.

Daarmee zijn er nu vijf kandidaat-voorzitters. Recent meldden zich al Pieter-Paul Slikker (campagnestrateeg en fractievoorzitter in Den Bosch), Gerard Bosman (vertegenwoordiger van de linkervleugel van de partij) en organisatiedeskundige Frank van de Wolde (uitgesproken voorstander van een fusie tussen de PvdA en GroenLinks).

Tegen fusie
Reshma Roopram is voor samenwerken met andere linkse partijen en organisaties, maar tégen een fusie. Volgens haar moet de PvdA ervoor zorgen dat de overheid er is voor iedereen en moeten mensen die het niet redden hulp en ondersteuning krijgen.

Roopram zegt dat ze tijdens haar reizen als Miss Universe - in 2001 werd ze uitgeroepen tot Miss Universe Nederland - met eigen ogen heeft gezien "hoe noodzakelijk de sociaaldemocratie is om ongelijkheid tegen te gaan". Het klimaatbeleid mag volgens haar "niet ten koste gaan van de portemonnee van de lage en midden inkomens".

Algemeen belang
Binnert de Beaufort, docent journalistiek aan de Hogeschool van Amsterdam, pleit voor een herwaardering van het algemeen belang. "Mensen snakken naar een visie op wat ons bindt", zegt de 50-jarige kandidaat-voorzitter. "We staan voor grote problemen, zoals de klimaatcrisis. Als ik zie dat het in Canada 50 graden is, maak ik mij grote zorgen over de wereld van onze kinderen. Maar de overheid verwaarloost het algemeen belang."

De Beaufort is niet per se voor een fusie met GroenLinks. "Maar als ik zie hoe minimaal de verschillen zijn, lijkt een fusie mij op termijn onvermijdelijk."

Voorzittersverkiezing
De leden van de PvdA kiezen in september hun nieuwe voorzitter. Het is niet uitgesloten dat zich nog meer kandidaten melden voor de opvolging van de huidige voorzitter, Nelleke Vedelaar. Zij stelt zich niet herkiesbaar.
Vijf kandidaten maar geen grote namen (hoewel een voormalig Miss Universe wel de nodige aandacht zal trekken)

Meest belangrijke onderwerp zal wel de eventuele fusie met Groenlinks worden. Daar is een grote voorstander en een tegenstander van een fusie. De rest is er wat vaag over.

Ik zou mijn geld op Pieter-Paul Slikker zetten. Dat lijkt me een veilige kandidaat die in de landelijke top bekend is en niet te snel wil mbt tot een fusie.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:56:32 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200377927
Contact met de samenleving terugkrijgen, opkomen voor de zwakkeren, terug naar de kern. Gaap, voorspelbaar.

Benieuwd of er nog een PvdA'er een voorzichtig xenofoob, kortzichtigrechts geluid laat horen en door Wierd Duk en de rest van de domrechtse twittergemeenschap als redder van de PvdA wordt gepusht. Zihni Özdil, iets voor jou?
pi_200430322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:53 schreef Hexagon het volgende:
De PvdA zoekt een nieuwe voorzitter nu Nelleke Vedelaar niet door wil. De PvdA maakt van zijn voorzitter meestal een BN'er dus wordt die strijd ook breed uitgemeten in de media.
[..]

Vijf kandidaten maar geen grote namen (hoewel een voormalig Miss Universe wel de nodige aandacht zal trekken)

Meest belangrijke onderwerp zal wel de eventuele fusie met Groenlinks worden. Daar is een grote voorstander en een tegenstander van een fusie. De rest is er wat vaag over.

Ik zou mijn geld op Pieter-Paul Slikker zetten. Dat lijkt me een veilige kandidaat die in de landelijke top bekend is en niet te snel wil mbt tot een fusie.
Ik heb nog nooit van Nelleke Vedelaar gehoord, zal wel aan mij liggen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200430474
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:56 schreef VoMy het volgende:
Contact met de samenleving terugkrijgen, opkomen voor de zwakkeren, terug naar de kern. Gaap, voorspelbaar.

Benieuwd of er nog een PvdA'er een voorzichtig xenofoob, kortzichtigrechts geluid laat horen en door Wierd Duk en de rest van de domrechtse twittergemeenschap als redder van de PvdA wordt gepusht. Zihni Özdil, iets voor jou?
Wie zijn de zwakkeren, en hoe beoordeel je dat?
Waardoor staat hun sociaal-economische zekerheid onder druk?
Willen we verdeeldheid, of sociaal-economische solidariteit?
(Daar waar het telt.)

Alle moderne technologieën die solidariteit zouden kunnen bevorderen, werken vooralsnog vooral verdeeldheid in de hand.
Allemaal uniek, elk groepje, helaas duurt het dan wel lang tot je weer terug bent bij het individu.

Terug naar de basics:

Sociaal-culturele cohesie, begint niet bij de elite.
Wel bij sociaal-economische cohesie van de onderklasse.

Sociale zekerheid, best verstandig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tanatos op 18-07-2021 21:01:34 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200450390
Kandidaat 6: Hoogleraar Esther-Mirjam Sent.
https://www.ad.nl/politie(...)trijd-pvda~ac845459/
Al 10 jaar Eerste Kamerlid, daar ook voorzitter geweest.

Ze was ook al voorzitter van de recentste PvdA-verkiezingsprogrammacommissie.

Ik geef haar een goede kans.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 20 juli 2021 @ 07:34:29 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200450404
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:31 schreef Hanca het volgende:
Kandidaat 6: Hoogleraar Sent
https://www.ad.nl/politie(...)trijd-pvda~ac845459/

Ze was al voorzitter van de recentste PvdA-verkiezingsprogrammacommissie.
Dat is wel flinke een kanshebber denk ik. Gaat het nog spannend worden.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 19:41:02 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200909843
quote:
Een discussie app :')
Misschien dat @Danny wel een subforum wil verhuren voor een paar joetje ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200909950
Wil ik anders wel doen
pi_201592872
twitter
pi_201593479
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:31 schreef Hanca het volgende:
Kandidaat 6: Hoogleraar Esther-Mirjam Sent.
https://www.ad.nl/politie(...)trijd-pvda~ac845459/
Al 10 jaar Eerste Kamerlid, daar ook voorzitter geweest.

Ze was ook al voorzitter van de recentste PvdA-verkiezingsprogrammacommissie.

Ik geef haar een goede kans.
Zij wint dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201594619
Mijn God, een extreem-linkse econoom die mede het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Armoede heeft geschreven.

Met de verkiezing van Sent stemt de pvda in feite toe tot opheffing van de partij.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201594927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zij wint dus.
Goed ingeschat!
pi_201595188
Is Ploumen nou trouwens eigenlijk de komende jaren het gezicht van de PvdA? Bij haar aanstelling begin dit jaar, door het (denk ik) onverwachte aftreden van Asscher, dacht ik eigenlijk dat zij meer een tussenpaus zou zijn. Nu de PvdA de komende jaren toch wederom niet lijkt deel te nemen aan een kabinet moet je als voorzitter van de partij denk ik óf de fusie met GL rond maken óf iemand anders op de plek van Ploumen neerzetten.
pi_201595407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:07 schreef Raw85 het volgende:
Is Ploumen nou trouwens eigenlijk de komende jaren het gezicht van de PvdA? Bij haar aanstelling begin dit jaar, door het (denk ik) onverwachte aftreden van Asscher, dacht ik eigenlijk dat zij meer een tussenpaus zou zijn. Nu de PvdA de komende jaren toch wederom niet lijkt deel te nemen aan een kabinet moet je als voorzitter van de partij denk ik óf de fusie met GL rond maken óf iemand anders op de plek van Ploumen neerzetten.
Ik verwacht een lijsttrekkersverkiezing. Maar wel pas vlak voor verkiezingen, dat geeft Aboutaleb de kans om mee te doen. Nu Aboutaleb (of een ander niet kamerlid) verkiezen die de komende 3,5 jaar vervolgens niet in de kamer kan zitten zou gek zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:50:08 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201596734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:07 schreef Raw85 het volgende:
Is Ploumen nou trouwens eigenlijk de komende jaren het gezicht van de PvdA? Bij haar aanstelling begin dit jaar, door het (denk ik) onverwachte aftreden van Asscher, dacht ik eigenlijk dat zij meer een tussenpaus zou zijn. Nu de PvdA de komende jaren toch wederom niet lijkt deel te nemen aan een kabinet moet je als voorzitter van de partij denk ik óf de fusie met GL rond maken óf iemand anders op de plek van Ploumen neerzetten.
Ik vermoed dat ze de komende Tweede Kamerperiode wel overvleugeld zal worden door vooral Henk Nijboer en Kati Piri die zich op deelonderwerpen zullen profileren. Khadija Arib is natuurlijk ook een vrij sterke persoonlijkheid en was ook voor haar kamervoorzitterschap vrij prominent kamerlid. Bij nieuwe verkiezingen zal zij niet opnieuw lijsttrekker zijn.

Esther-Mirjam Sent als partijvoorzitter lijkt me een uitstekende keuze. Leuk, een micro-econoom, ben benieuwd of zij als voorzitter net zoveel ideologische input gaat hebben als Ruud Koole destijds.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201601227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:50 schreef -XOR- het volgende:
Leuk, een micro-econoom, ben benieuwd of zij als voorzitter net zoveel ideologische input gaat hebben als Ruud Koole destijds.
Ja leuk, de PvdA die zich onmogelijk maakt als coalitiepartij omdat de voorzitter een absurde economische 'visie' heeft.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201601239
PvdA, de partij die er een enorme puinhoop van heeft gemaakt in Rutte 2. Ik ben benieuwd wat er met deze partij gaat gebeuren als de nakende parlementaire enquetes de schandalen gaan blootleggen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:30:20 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201601937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 04:16 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ja leuk, de PvdA die zich onmogelijk maakt als coalitiepartij omdat de voorzitter een absurde economische 'visie' heeft.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat extreem-links is, maar goed, dat maakt niet uit.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:57:12 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201602167
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat extreem-links is, maar goed, dat maakt niet uit.
Alles links van Baudet en Wilders, toch?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201605500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Alles links van Baudet en Wilders, toch?
Niet gaan schelden svp.

quote:
Sent was in 2020 voorzitter van de commissie die het PvdA-programma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 samenstelde. Dit werd beschouwd als het meest linkse PvdA-programma in jaren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Esther-Mirjam_Sent
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')