abonnement Unibet Coolblue
pi_200976127
Ik heb nooit begrepen waarom Nederland het katholieke geloof ( dat geen mallemoer te maken heeft met het echte Christendom) niet verboden bleef. De rijkste landen ter wereld waaronder Noorwegen, Zweden en Zwitserland zijn toevallig die landen met de meeste democratie en waar de roomse psychopaten nooit enige voet aan de grond kregen. De valse kerk met haar zogenaamd "anticommunisme" maar wel lekker met de Chinese communisten in bad zitten omdat de Sovjets hun roots hadden in de Oosterse orthodoxe kerk hun grote vijand of de slachting in Cambodja door het vaticaan gesteunde Rode Khmer om miljoenen Cambodjaanse boedhisten van de kaart te vegen. En wie ondanks dit nog vertrouwen heeft in die valse kerk , kom een maandje in Belfast ( protestantse wijk-Shankill ) wonen, deze mensen zullen je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over de pedofiele geaardheid van meerdere I.R.A-leden, en de terreurcampagne van Rome tegen alles wat protestants is. The future is bright, the future is Orange...🇬🇧🇳🇱
pi_200976142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 05:42 schreef Rebel1978 het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom Nederland het katholieke geloof ( dat geen mallemoer te maken heeft met het echte Christendom) niet verboden bleef. De rijkste landen ter wereld waaronder Noorwegen, Zweden en Zwitserland zijn toevallig die landen met de meeste democratie en waar de roomse psychopaten nooit enige voet aan de grond kregen. De valse kerk met haar zogenaamd "anticommunisme" maar wel lekker met de Chinese communisten in bad zitten omdat de Sovjets hun roots hadden in de Oosterse orthodoxe kerk hun grote vijand of de slachting in Cambodja door het vaticaan gesteunde Rode Khmer om miljoenen Cambodjaanse boedhisten van de kaart te vegen. En wie ondanks dit nog vertrouwen heeft in die valse kerk , kom een maandje in Belfast ( protestantse wijk-Shankill ) wonen, deze mensen zullen je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over de pedofiele geaardheid van meerdere I.R.A-leden, en de terreurcampagne van Rome tegen alles wat protestants is. The future is bright, the future is Orange...🇬🇧🇳🇱
Je insinueert dus dat Rooms-Katholicisme ooit verboden is geweest in Nederland?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:04:51 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200976417
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 05:42 schreef Rebel1978 het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom Nederland het katholieke geloof ( dat geen mallemoer te maken heeft met het echte Christendom) niet verboden bleef. De rijkste landen ter wereld waaronder Noorwegen, Zweden en Zwitserland zijn toevallig die landen met de meeste democratie en waar de roomse psychopaten nooit enige voet aan de grond kregen. De valse kerk met haar zogenaamd "anticommunisme" maar wel lekker met de Chinese communisten in bad zitten omdat de Sovjets hun roots hadden in de Oosterse orthodoxe kerk hun grote vijand of de slachting in Cambodja door het vaticaan gesteunde Rode Khmer om miljoenen Cambodjaanse boedhisten van de kaart te vegen. En wie ondanks dit nog vertrouwen heeft in die valse kerk , kom een maandje in Belfast ( protestantse wijk-Shankill ) wonen, deze mensen zullen je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over de pedofiele geaardheid van meerdere I.R.A-leden, en de terreurcampagne van Rome tegen alles wat protestants is. The future is bright, the future is Orange...🇬🇧🇳🇱
Valse kerk?
Andersom denken ze precies zo!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:06:18 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200976424
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 06:10 schreef illusions het volgende:

[..]
Je insinueert dus dat Rooms-Katholicisme ooit verboden is geweest in Nederland?
Juist andersom.
Maar dat is al even geleden.
Paar honderd jaar geleden.
Nu maakt niemand daar meer om.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200976436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Juist andersom.
Maar dat is al even geleden.
Paar honderd jaar geleden.
Nu maakt niemand daar meer om.
Naar mijn weten is het ook nooit verboden geweest, andere religies eventueel wel.

Hij zegt echter toch dudelijk dat hij niet snapt waarom het Katholieke geloof niet verboden bleef.

[ Bericht 9% gewijzigd door illusions op 19-08-2021 08:14:12 ]
pi_200978831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 05:02 schreef illusions het volgende:

[..]
Ah, dus de islam heeft geen symbool, maar hij staat wel op moskees en vlaggen, en er zit een symbolisme achter waarin de 5 punten van de ster voor pijlers van de islam staan.

Maar ze hebben geen symbool.

Duidelijk.

:')
Klopt.. maar het heeft verder geen waarde zoals het kruis dat wel heeft in het christendom. daar is het overheersend en een belangrijk symbool.

Niemand zal er van wakker liggen als ze morgen het halve maan symbool van bepaalde vlaggen verwijderen en minaretten.
pi_200979502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Klopt.. maar het heeft verder geen waarde zoals het kruis dat wel heeft in het christendom. daar is het overheersend en een belangrijk symbool.

Niemand zal er van wakker liggen als ze morgen het halve maan symbool van bepaalde vlaggen verwijderen en minaretten.
Of iemand er wakker van ligt is het punt dan ook helemaal niet. Het is simpelweg een symbool van de Islam net zoals het kruis een symbool is van het Christendom.
pi_200979690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:52 schreef illusions het volgende:

[..]
Of iemand er wakker van ligt is het punt dan ook helemaal niet. Het is simpelweg een symbool van de Islam net zoals het kruis een symbool is van het Christendom.
Nee, het heeft geen waarde in de Islam.. de kruis heeft dat wel in het christendom.
Is moskeeën ga je ook geen beelden etc vinden.

''Het symbool werd voor het eerst gebruikt in de tijd van sultan Mohammed II. Dat was in het Byzantijnse Rijk, het huidige Turkije''

Een innovatie dus. Daarvoor was het onbekend.
pi_200992815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Nee, het heeft geen waarde in de Islam.. de kruis heeft dat wel in het christendom.
Is moskeeën ga je ook geen beelden etc vinden.

''Het symbool werd voor het eerst gebruikt in de tijd van sultan Mohammed II. Dat was in het Byzantijnse Rijk, het huidige Turkije''

Een innovatie dus. Daarvoor was het onbekend.
Dus? Nog steeds een symbool van de Islam. Zo moeilijk is het niet hoor.
pi_200996358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 05:56 schreef illusions het volgende:

[..]
Dus? Nog steeds een symbool van de Islam. Zo moeilijk is het niet hoor.
Nee, van een aantal Moslims. Niet van de Islam.

Nu is het wel duidelijk
pi_201000786
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Nee, van een aantal Moslims. Niet van de Islam.

Nu is het wel duidelijk
Gebruik Google voor de grap eens, word je misschien nog eens wat wijzer.
pi_201001109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:01 schreef illusions het volgende:

[..]
Gebruik Google voor de grap eens, word je misschien nog eens wat wijzer.
Nee hoor, PSVCL heeft wel degelijk gelijk..

Dat het nu door verscheidene moslims gebruikt wordt maakt het nog geen symbool van de islam. Het kruis daarentegen is wel het symbool van het christendom, aangezien het in de Bijbel vermeld wordt door Paulus de boskaboutert.

Halve maan daarentegen staat nergens vermeld in de koran of een andere heilig geschrift van de moslims. Echt moeilijk is het niet :P
pi_201001157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:08 schreef illusions het volgende:

[..]
Naar mijn weten is het ook nooit verboden geweest, andere religies eventueel wel.

Hij zegt echter toch dudelijk dat hij niet snapt waarom het Katholieke geloof niet verboden bleef.
Waarschijnlijk is Rebel1978 van boven de grote rivieren? Daar was het protestantisme de baas. En had de RK schuilkerken. Dit enkel en alleen door de edelen en de prins van Oranje. De rest van de protestanten wilden wel degelijk de RK helemaal verbieden..

Dat zie je overigens vaak "we zijn voor vrijheid van Godsdienst!" maar dan wel voor onze vorm en de rest mag of moet verboden blijven.
pi_201001221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:20 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Nee, iedereen is een heilige, kijk maar naar de wereld. :+
Alleen al hebzucht wordt vergeleken met afgoderij.
Zonde is wetteloosheid, en het nieuwe testament "maakt openbaar wat de werken van het vlees zijn". Niemand hoeft te offeren, Heere Jezus droeg vrijwillig het loon voor de zonde en misdaden aan het kruis. Want God is rechtvaardig (iedereen weet dat "God straft"), maar ook liefde, bij het kruis kwamen deze twee samen.
Dat het vergeleken wordt met afgoderij is mij bekend. Maar nogmaals, de christelijke,joodse en islamitische god heeft zelf alle zonden gedaan die hij kan doen.
Stel dat die God zou bestaan en in menselijke gedaante zou leven anno nu, dan zou hij in den Haag voor het gerechtshof staan. Omdat hij zoveel dingen tegen de menselijkheid deed. Volkeren uitmoorden, de hele mensheid uitroeien behalve acht personen, dieren en andere wezens vernietigen.
En die godheid moet dan bepalen dat wij mensen niet heilig zijn en dus de dood verdienen?

Het is hetzelfde als dat Hitler een mens zou laten ombrengen omdat die mens "10 euro gestolen heeft"..Lachwekkend nog steeds dat mensen hier intrappen.

quote:
Galaten 5:19-26

(19) De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinheid, ontuchtigheid,
(20) Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,
(21) Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen en dergelijke; van dewelke ik u tevoren zeg, gelijk ik ook tevoren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
(22) Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
(23) Tegen de zodanigen is de wet niet.
(24) Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden.
(25) Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.
(26) Laat ons niet zijn zoekers van ijdele eer, elkander tergende, elkander benijdende.
Paulus kan mijn kont kussen.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:08:44 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201001831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:30 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dat het vergeleken wordt met afgoderij is mij bekend. Maar nogmaals, de christelijke,joodse en islamitische god heeft zelf alle zonden gedaan die hij kan doen.
Stel dat die God zou bestaan en in menselijke gedaante zou leven anno nu, dan zou hij in den Haag voor het gerechtshof staan. Omdat hij zoveel dingen tegen de menselijkheid deed. Volkeren uitmoorden, de hele mensheid uitroeien behalve acht personen, dieren en andere wezens vernietigen.
En die godheid moet dan bepalen dat wij mensen niet heilig zijn en dus de dood verdienen?

Het is hetzelfde als dat Hitler een mens zou laten ombrengen omdat die mens "10 euro gestolen heeft"..Lachwekkend nog steeds dat mensen hier intrappen.
[..]
Paulus kan mijn kont kussen.
7 plagen!
Weapons off mass destruction!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201001885
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:23 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Nee hoor, PSVCL heeft wel degelijk gelijk..

Dat het nu door verscheidene moslims gebruikt wordt maakt het nog geen symbool van de islam. Het kruis daarentegen is wel het symbool van het christendom, aangezien het in de Bijbel vermeld wordt door Paulus de boskaboutert.

Halve maan daarentegen staat nergens vermeld in de koran of een andere heilig geschrift van de moslims. Echt moeilijk is het niet :P
Heilgie teksten bepalen nog geen symbolisme knul. Hoe je het ook wendt of keert, het is een symbool van de islam, net zoals voor andere religies of overtuigingen het kruis, de mjölnir, de swastika, yin/yang, etc. Het wordt er vaak voor gebruikt, dus dan staat het er symbool voor. Daar zit helemaal geen ingewikkelde regelgeving achter.
pi_201002653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:13 schreef illusions het volgende:

[..]
Heilgie teksten bepalen nog geen symbolisme knul. Hoe je het ook wendt of keert, het is een symbool van de islam, net zoals voor andere religies of overtuigingen het kruis, de mjölnir, de swastika, yin/yang, etc. Het wordt er vaak voor gebruikt, dus dan staat het er symbool voor. Daar zit helemaal geen ingewikkelde regelgeving achter.
Hier ben ik het dus niet mee eens. De halve maan is een veel ouder symbool dan de islam is. En men heeft dit gewoon overgenomen, om een rijk mee aan te duiden.. Heeft dus niks met de islam te maken.

Het kruis daarentegen is beschreven in de bijbel en is dus wel degelijk een symbool voor christendom (symbool voor veel andere religies ook). De halve maan is zelfs een symbool in het hindoeisme.
pi_201002905
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:04 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens. De halve maan is een veel ouder symbool dan de islam is. En men heeft dit gewoon overgenomen, om een rijk mee aan te duiden.. Heeft dus niks met de islam te maken.
Maakt niets uit, de swastika is een symbool voor het hindoeïsme maar ook het nazisme, dus dat maak geen reet uit. "Heeft dus niks met de islam te maken." is gewoon klinklare onzin, dat snap je ook wel.

quote:
Het kruis daarentegen is beschreven in de bijbel en is dus wel degelijk een symbool voor christendom (symbool voor veel andere religies ook). De halve maan is zelfs een symbool in het hindoeisme.
Heilige geschriften bepalen geen symboliek. Symboliek is niet exclusief aan reigie.

Je kan wel heel moeilijk gaan doen, maar het is gewoon een symbool voor islam, net zoals een auto met een streep erdoor een symbool voor niet parkeren is.
pi_201003311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:18 schreef illusions het volgende:

[..]
Maakt niets uit, de swastika is een symbool voor het hindoeïsme maar ook het nazisme, dus dat maak geen reet uit. "Heeft dus niks met de islam te maken." is gewoon klinklare onzin, dat snap je ook wel.
Wat een kinderachtige reactie zeg... Vooral dat "dat snap je ook wel"...

De islam is wat er in de koran staat. En daar staat niks over een halve maan... Dus het is geen symbool voor de islam. Eerder van Turkije, van volkeren die er waren voor de islam etc..

Gewoon een beetje googlen en je weet het zelf ook wel.

quote:
Heilige geschriften bepalen geen symboliek. Symboliek is niet exclusief aan reigie.

Je kan wel heel moeilijk gaan doen, maar het is gewoon een symbool voor islam, net zoals een auto met een streep erdoor een symbool voor niet parkeren is.
De islam is religie, dus het gaat wel over religie.

Echt, ik ben wel klaar met dit soort discussies...
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:56:22 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201003667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:41 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Wat een kinderachtige reactie zeg... Vooral dat "dat snap je ook wel"...

De islam is wat er in de koran staat. En daar staat niks over een halve maan... Dus het is geen symbool voor de islam. Eerder van Turkije, van volkeren die er waren voor de islam etc..

Gewoon een beetje googlen en je weet het zelf ook wel.
[..]
De islam is religie, dus het gaat wel over religie.

Echt, ik ben wel klaar met dit soort discussies...
Maar als je een halve maan ziet denk je gelijk aan islam.
Zelfde als illusions al aan gaf het is een symbool die word geassocieerd met islam.
Ik mag dan geen professor langdon zijn, maar de link word wel gelegd.

Maar goed, het ging mij om het kruis wat door christenen gebruikt word was daarvoor alleen bekend om mensen aan vast te spijkeren!
Mooi symbool voor een religie!

Grappig BTW is dat zowel de islam christenen en jodendom eigenlijk 1 pot nat is, alle 3 religies gebruiken veel verhalen van elkaar en in feite hebben ze het over de zelfde God, alleen zijn handleiding/propaganda boek is anders!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201003803
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Maar als je een halve maan ziet denk je gelijk aan islam.
Zelfde als illusions al aan gaf het is een symbool die word geassocieerd met islam.
Ik mag dan geen professor langdon zijn, maar de link word wel gelegd.
Dat is waar. Maar dat komt door onwetendheid van mensen, niet door het feit dat het zo is.
Gewoon googlen en je weet het :D

quote:
Maar goed, het ging mij om het kruis wat door christenen gebruikt word was daarvoor alleen bekend om mensen aan vast te spijkeren!
Mooi symbool voor een religie!
Neen hoor, het kruis is al veel ouder dan christendom. Ook dat kun je googlen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruis_(symbool)

Tevens heeft Paulus dat symbool voor de christenen uitgevonden. En die man spoorde niet helemaal. Ik snap ook niet dat ze hem zo serieus nemen in het christendom.

quote:
Grappig BTW is dat zowel de islam christenen en jodendom eigenlijk 1 pot nat is, alle 3 religies gebruiken veel verhalen van elkaar en in feite hebben ze het over de zelfde God, alleen zijn handleiding/propaganda boek is anders!
Klopt en iedere religie vind zichzelf DE ware.

Zelfs twee sekten van dezelfde religie vechten elkaar de tent uit. Soenieten en sjiieten, RK en protestanten.

Best lachen eigenlijk, als het niet zo sneu was.
pi_201004103
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:03 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dat is waar. Maar dat komt door onwetendheid van mensen, niet door het feit dat het zo is.
Gewoon googlen en je weet het :D
[..]
Neen hoor, het kruis is al veel ouder dan christendom. Ook dat kun je googlen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruis_(symbool)

Tevens heeft Paulus dat symbool voor de christenen uitgevonden. En die man spoorde niet helemaal. Ik snap ook niet dat ze hem zo serieus nemen in het christendom.
[..]
Klopt en iedere religie vind zichzelf DE ware.

Zelfs twee sekten van dezelfde religie vechten elkaar de tent uit. Soenieten en sjiieten, RK en protestanten.

Best lachen eigenlijk, als het niet zo sneu was.
Daarom ben ik Remonstrant geworden. Ik geloof niet meer in het ware geloof en vind het te simpel om te zeggen dat de bijbel niet beïnvloed is door mensen en vooral overheden.

Ik voel zelf veel van de lessen van Jezus over hoe je met elkaar dient om te gaan. Niet dat dat mij altijd lukt...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:00:34 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201004747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daarom ben ik Remonstrant geworden. Ik geloof niet meer in het ware geloof en vind het te simpel om te zeggen dat de bijbel niet beïnvloed is door mensen en vooral overheden.

Ik voel zelf veel van de lessen van Jezus over hoe je met elkaar dient om te gaan. Niet dat dat mij altijd lukt...
Ik moest dit even googlen!
Ik had nog niet eerder van deze stroming gehoord.
Interessant!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:56:04 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201005720
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:03 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dat is waar. Maar dat komt door onwetendheid van mensen, niet door het feit dat het zo is.
Gewoon googlen en je weet het :D
[..]
Neen hoor, het kruis is al veel ouder dan christendom. Ook dat kun je googlen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruis_(symbool)

Tevens heeft Paulus dat symbool voor de christenen uitgevonden. En die man spoorde niet helemaal. Ik snap ook niet dat ze hem zo serieus nemen in het christendom.
[..]
Klopt en iedere religie vind zichzelf DE ware.

Zelfs twee sekten van dezelfde religie vechten elkaar de tent uit. Soenieten en sjiieten, RK en protestanten.

Best lachen eigenlijk, als het niet zo sneu was.

Dit vooral als je er een beetje in verdiept hebt.
Het komt in grote lijnen allemaal op het zelfde neer allen de regeltjes er naar toe zijn weer net iets anders!

In feite komt het bij het katholieke geloof er op uit dat je je hele leven kan zondigen tot in het diep droevige aan toe..
Zolang je maar een weesgegroetje doet voor je de pijp uit gaat en het is je vergeven!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201009050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 22:56 schreef theguyver het volgende:

In feite komt het bij het katholieke geloof er op uit dat je je hele leven kan zondigen tot in het diep droevige aan toe..
Zolang je maar een weesgegroetje doet voor je de pijp uit gaat en het is je vergeven!
Correctie : volgens mij vriend, die ineens 200% katholiek geworden is, moet je te biechte gaan hiervoor 8-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')