abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:07:59 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200357847
De eeuwige vaagheid omtrent de oplevertermijn raak je maar niet over uitgepraat.

Ik moet aan de ene kant alle vaklui laten weten wanneer ze erin kunnen, het liefst 12 weken van te voren. Aan de andere kant wil de project aannemer pas een datum gaan geven een dag van tevoren.

Op dit moment worden de nutsvoorzieningen in mijn nieuwbouwwoning aangelegd. Gezien de snelheid is het realistisch om aan te nemen dat ze na de bouwvak, vanaf 23 augustus, gaan beginnen met het opleverproces. het huis zal klaar zijn net voor de bouwvak ongeveer is mijn inschatting.

De grote risicofactor nuts aansluitingen is dus al getackeld, het huis heb ik net bekeken en is op de deurkozijnen en een keer een stofzuiger erdoorheen klaar. Buiten moeten er nog wat tegels komen zodat je naar de garage kan komen.

Wat is het realistische pad als je rekent vanaf 23 augustus dat we redelijkerwijs de schilder erin kunnen laten.

Uiteraard kan er nog van alles gebeuren en heb je het liefst maanden aan marge, maar op een gegeven moment moet je ook wel een datum gaan roepen.

Huidige inschatting:
Week 34 start opleverproces
aantal weken tussen voorschouw en oplevering (5-6?)
Week 40 schilder
Week 42 vloerenboer
Week 44 Keuken.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200375535
Nuts voorzieningen in onze woning zijn al geregeld.

Oplevering week 39.

Vloer week 39 maandag en dinsdag (alleen beneden) pvc verlijmen.

Bouwen ouderwetse en-suite week 39 op de woensdag.

Vanaf die donderdag en/of de week erna (week 40) stucadoor (alleen voor plafond begane grond)
Was eigenlijk als eerste gepland, maar de bouwer stelde oplevering een week uit. Nu dus voor stucen alles afdekken met stucloper.
Week 41 t/m 43 badkamer plus 2 wc's.

Vanaf week 42 keuken.

Zo ziet onze planning er nu uit.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:56:59 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200376490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Nuts voorzieningen in onze woning zijn al geregeld.

Oplevering week 39.

Vloer week 39 maandag en dinsdag (alleen beneden) pvc verlijmen.

Bouwen ouderwetse en-suite week 39 op de woensdag.

Vanaf die donderdag en/of de week erna (week 40) stucadoor (alleen voor plafond begane grond)
Was eigenlijk als eerste gepland, maar de bouwer stelde oplevering een week uit. Nu dus voor stucen alles afdekken met stucloper.
Week 41 t/m 43 badkamer plus 2 wc's.

Vanaf week 42 keuken.

Zo ziet onze planning er nu uit.
Wanneer wist je wat de opleverdatum ging worden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200377696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wanneer wist je wat de opleverdatum ging worden?
Formeel weten we die nog niet echter was de eerste prognose die wij ongeveer een maand geleden te horen kregen opleveren vanaf week 38. Gisteren kregen wij te horen dat onze woning in het 2e clubje huizen hoort dat zal worden opgeleverd en dat dat dus zeer waarschijnlijk de maandag van week 39 gaat worden.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:47:21 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200377723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:46 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Formeel weten we die nog niet echter was de eerste prognose die wij ongeveer een maand geleden te horen kregen opleveren vanaf week 38. Gisteren kregen wij te horen dat onze woning in het 2e clubje huizen hoort dat zal worden opgeleverd en dat dat dus zeer waarschijnlijk de maandag van week 39 gaat worden.
Hebben jullie ook nog een soort voorschouw?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200418926
Ik had een grove planning gemaakt, zodra de opleverdatum bekend was meteen alle leveranciers gebeld met de exacte datum.
In 6 weken konden we erin (en ons veel te dure huurwoning verlaten).
In die 6 weken is er gestuct, vloeren erin (175m2), keuken erin, haard geplaatst, gesausd, en nieuwe meubels erin. Alles uitbesteed, ik kwam er alleen om de koffiemachine bij te vullen met verse bonen en stroopwafels te brengen.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:06:32 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200435768
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 08:15 schreef Sport_Life het volgende:
Ik had een grove planning gemaakt, zodra de opleverdatum bekend was meteen alle leveranciers gebeld met de exacte datum.
In 6 weken konden we erin (en ons veel te dure huurwoning verlaten).
In die 6 weken is er gestuct, vloeren erin (175m2), keuken erin, haard geplaatst, gesausd, en nieuwe meubels erin. Alles uitbesteed, ik kwam er alleen om de koffiemachine bij te vullen met verse bonen en stroopwafels te brengen.
wanneer was die opleverdatum bekend?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 08:38:53 #8
5428 crew  miss_sly
pi_200435996
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

wanneer was die opleverdatum bekend?
Bij ons was de opleversatum bekend toen de voorschouw bekend was.

Het is een probleem dat alles zo kort van tevoren pas bekend wordt ivm de inzet van je eigen mensen, daar loopt bijna iedereen tegenaan. Je kunt niet meer doen dan zo dicht mogelijk op de verwachte datum gaan zitten met he afspraken en hopen dat ze wat flexibel kunnen zijn als die anders blijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200446988
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

wanneer was die opleverdatum bekend?
Ik geloof dat 5 of 6 weken van tevoren de week bekend was.
Een week van tevoren was de opleverdatum definitief en heb ik de stukadoor gevraagd dezelfde middag te beginnen.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:57:35 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200498395
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij ons was de opleversatum bekend toen de voorschouw bekend was.

Het is een probleem dat alles zo kort van tevoren pas bekend wordt ivm de inzet van je eigen mensen, daar loopt bijna iedereen tegenaan. Je kunt niet meer doen dan zo dicht mogelijk op de verwachte datum gaan zitten met he afspraken en hopen dat ze wat flexibel kunnen zijn als die anders blijkt.
Ik gok dat de meeste schilders en vloerenboeren wel bekend zijn met dit soort ge-eikel. Gevoelsmatig weet je dat het niet lang meer kan duren, de grond is rondom opgehoogd, er staat prik op de stopcontacten, uitstortgootsteen in de schuur werd net gemonteerd. Het zijn allemaal van die laatste dingetjes.

Maar gisteren wel een mooie switch gescoord op ibood, kan straks mooi in de meterkast voor mijn haast bedrijfsmatige netwerk ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 10:32:28 #11
5428 crew  miss_sly
pi_200498740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik gok dat de meeste schilders en vloerenboeren wel bekend zijn met dit soort ge-eikel. Gevoelsmatig weet je dat het niet lang meer kan duren, de grond is rondom opgehoogd, er staat prik op de stopcontacten, uitstortgootsteen in de schuur werd net gemonteerd. Het zijn allemaal van die laatste dingetjes.

Maar gisteren wel een mooie switch gescoord op ibood, kan straks mooi in de meterkast voor mijn haast bedrijfsmatige netwerk ;)
Ik vond dat die kleine dingetjes nog verdomd lang duurden :D
De meeste bedrijven die met nieuwbouw te maken hebben, zijn er inderdaad wel mee bekend. En ze willen ook zeker wel flexibel zijn. Het is soms wat lastig om het naadloos op elkaar te laten aansluiten, maar vaak gaat het best goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 juli 2021 @ 10:36:23 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200498772
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond dat die kleine dingetjes nog verdomd lang duurden :D
De meeste bedrijven die met nieuwbouw te maken hebben, zijn er inderdaad wel mee bekend. En ze willen ook zeker wel flexibel zijn. Het is soms wat lastig om het naadloos op elkaar te laten aansluiten, maar vaak gaat het best goed.
Het meest bevredigende is de periode dat ze echt met de ruwbouw bezig zijn. Elke week als je even kijkt is er duidelijk iets veranderd, fundering - vloer - muren - verdiepingsvloer - nog meer muren - zoldervloer - dak. Dat gaat altijd voor je gevoel heel snel en je ziet ook wat er gebeurd is. Nu zijn ze waarschijnlijk al een week de ventilatie en zonnepanelen aan het aansluiten, daar zie je geen ene zak van als je een keer langs rijd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 10:45:31 #13
5428 crew  miss_sly
pi_200498850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het meest bevredigende is de periode dat ze echt met de ruwbouw bezig zijn. Elke week als je even kijkt is er duidelijk iets veranderd, fundering - vloer - muren - verdiepingsvloer - nog meer muren - zoldervloer - dak. Dat gaat altijd voor je gevoel heel snel en je ziet ook wat er gebeurd is. Nu zijn ze waarschijnlijk al een week de ventilatie en zonnepanelen aan het aansluiten, daar zie je geen ene zak van als je een keer langs rijd.
Precies :D
Ik vond dat zoooo irritant: iedere keer dat we er langs reden, het leek alsof er niets meer gebeurde, maar wij mochten er nog niet in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200511055
Wij mochten er eigenlijk ook niet in.
Maar iemand had het hek op een kier gezet.
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 20:54:20 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200526970
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:24 schreef Sport_Life het volgende:
Wij mochten er eigenlijk ook niet in.
Maar iemand had het hek op een kier gezet.
En met een brede platte schroevendraaier krijg je menig bouwdeur ook gewoon open O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')