quote:Date and Time: Mon 2 Aug. 15:30 - 18:30
• Venues: Izu Velodrome
• Women's Team Sprint Qualifying
• Women's Team Pursuit Qualifying
• Women's Team Sprint First round
• Men's Team Pursuit Qualifying
• Women's Team Sprint Finals
• Women's Team Sprint Victory Ceremony
Date and Time: Tue 3 Aug. 15:30 - 18:10
• Venues: Izu Velodrome
• Women's Team Pursuit First round
• Men's Team Sprint Qualifying
• Men's Team Pursuit First round
• Men's Team Sprint First round
• Women's Team Pursuit Finals
• Men's Team Sprint Finals
• Women's Team Pursuit Victory Ceremony
• Men's Team Sprint Victory Ceremony
Date and Time: Wed 4 Aug. 15:30 - 19:00
• Venues: Izu Velodrome
• Men's Sprint Qualifying
• Women's Keirin First round
• Men's Sprint 1/32 Finals
• Women's Keirin Repechages
• Men's Sprint 1/32 Finals Repechages
• Men's Team Pursuit Finals
• Men's Sprint 1/16 Finals
• Men's Team Pursuit Victory Ceremony
• Men's Sprint 1/16 Finals Repechages
Date and Time: Thu 5 Aug. 15:30 - 18:50
• Venues: Izu Velodrome
• Men's Omnium Scratch Race 1/4
• Men's Sprint 1/8 Finals
• Women's Keirin Quarterfinals
• Men's Sprint 1/8 Finals Repechages
• Men's Omnium Tempo Race 2/4
• Men's Sprint Quarterfinals
• Women's Keirin Semifinals
• Men's Omnium Elimination Race 3/4
• Women's Keirin Final 7-12
• Women's Keirin Final 1-6
• Men's Omnium Points Race 4/4
• Men's Sprint Race for 5th-8th Places
• Women's Keirin Victory Ceremony
• Men's Omnium Victory Ceremony
Date and Time: Fri 6 Aug. 15:30 - 19:15
• Venues: Izu Velodrome
• Women's Sprint Qualifying
• Men's Sprint Semifinals
• Women's Sprint 1/32 Finals
• Women's Sprint 1/32 Finals Repechages
• Women's Madison Final
• Men's Sprint Finals
• Women's Sprint 1/16 Finals
• Women's Madison Victory Ceremony
• Women's Sprint 1/16 Finals Repechages
• Men's Sprint Victory Ceremony
Date and Time: Sat 7 Aug. 15:30 - 18:25
• Venues: Izu Velodrome
• Women's Sprint 1/8 Finals
• Men's Keirin First Round
• Women's Sprint 1/8 Finals Repechages
• Men's Keirin Repechages
• Women's Sprint Quarterfinals
• Men's Madison Final
• Men's Madison Victory Ceremony
Date and Time: Sun 8 Aug. 10:00 - 13:15
• Venues: Izu Velodrome
• Women's Omnium Scratch Race 1/4
• Women's Sprint Semifinals
• Men's Keirin Quarterfinals
• Women's Omnium Tempo Race 2/4
• Women's Sprint Race for 5th-8th Places
• Men's Keirin Semifinals
• Women's Sprint Finals
• Women's Omnium Elimination Race 3/4
• Men's Keirin Final 7-12
• Men's Keirin Final 1-6
• Men's Keirin Victory Ceremony
• Women's Omnium Points Race 4/4
• Women's Sprint Victory Ceremony
• Women's Omnium Victory Ceremony
En een omgekochte jury, een nog minder leuke rubriekquote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jason Kenny met ronde wielen, geen leuke rubriek.
Het is wat betreft ook wel heel extreem met de Britten op de baan. Maar wat aanmodderen in de jaren tussendoor om dan opeens weer te vliegen als de Spelen eraan komenquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:51 schreef hhh38 het volgende:
Er is hier wel sprake van een collectief trauma zo te zien
Nederland heeft een gi-gan-tisch probleem.quote:British Cycling is to use chains, chainrings and sprockets with a smaller distance between teeth - or pitch - in order to reduce the size of the front chainring and gain aero, efficiency, weight and rigidity advantages, Cycling Weekly has learnt.
Team GB has secretly been using chains with a 10mm pitch - the standard is half-inch or 12.7mm - and correspondingly smaller chainrings and sprockets with their Hope x Lotus HB.T bikes prior to the Olympics, and we're expecting to see them used in the Izu Velodrome next week.
Ja en nee. Hoy en Wiggins deden het in de tussenjaren eigenlijk ook altijd wel goed op WK's. Maar rond Rio en daarna werd dat wel wat extremer ja.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is wat betreft ook wel heel extreem met de Britten op de baan. Maar wat aanmodderen in de jaren tussendoor om dan opeens weer te vliegen als de Spelen eraan komen
Weer iets wat geen enkele invloed heeft maar waar ze dan de onverklaarbare verbetering van prestaties op gaan afschuiven.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nederland heeft een gi-gan-tisch probleem.
With riders on increasingly bigger gears, the physical size of the chainring is becoming a significant contributor to aerodynamic drag. But by reducing the spacing between the teeth of both the chainring and the sprocket from 12.7mm to 10mm, a 70t 10mm-pitch chainring would be more or less the same diameter of a regular 55t chainring - and the corresponding sprocket would also be reduced in size but not in tooth count. The watts saved might be single figures, but in the velodrome, AeroCoach calculated that its Aten chainring saving 1.6 watts over a generic aero chainring was worth an extra 25cm per 250m lap at 50-70kph.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Weer iets wat geen enkele invloed heeft maar waar ze dan de onverklaarbare verbetering van prestaties op gaan afschuiven.
Hoe moet TeamNL dit nog omkeren?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Rondere wielen, spiksplinternieuwe frames en smallere kettingen. Dit gaat helemaal fout.
Er gelden ook wel wat regels voor een fiets. Maar daar staat bv. in dat je met één versnelling mag rijden en met één ketting.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:33 schreef kilon het volgende:
Het wordt tijd dat er in de regels een standaard wordt vastgesteld voor de fiets.
Bepaald geen lust voor het oog.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Die Hope x Lotus fiets van ze is sowieso maar een aparte verschijning, verre van een traditioneel frame. Ze zijn ook bezig met een tijdritfiets op de weg. Geef het een paar jaar en INEOS zal niet meer op Pinarello rijden.
Die achter- en voorvork zien er niet uit maar schijnen relatief gigantische winst op te leveren in de aerodynamica, geproduceerd met een 3D printer. Mocht je interesse hebben, je bent zo'n ¤30.000 kwijt.quote:
Die dingen zijn alleen op papier te koop, omdat dat moet van de regels. Net zoals de wielen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Die achter- en voorvork zien er niet uit maar schijnen relatief gigantische winst op te leveren in de aerodynamica, geproduceerd met een 3D printer. Mocht je interesse hebben, je bent zo'n ¤30.000 kwijt.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:31 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die dingen zijn alleen op papier te koop, omdat dat moet van de regels. Net zoals de wielen.
Interessante ontwikkeling. Qua aandrijfverliezen zijn kettingbladen met een kleinere diameter namelijk juist ongunstiger. 25cm is best veel.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
With riders on increasingly bigger gears, the physical size of the chainring is becoming a significant contributor to aerodynamic drag. But by reducing the spacing between the teeth of both the chainring and the sprocket from 12.7mm to 10mm, a 70t 10mm-pitch chainring would be more or less the same diameter of a regular 55t chainring - and the corresponding sprocket would also be reduced in size but not in tooth count. The watts saved might be single figures, but in the velodrome, AeroCoach calculated that its Aten chainring saving 1.6 watts over a generic aero chainring was worth an extra 25cm per 250m lap at 50-70kph.
Oktober 2019. 'Nieuw'quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Dit zal wel weer een totale deceptie worden, alles winnen tot aan de OS en dan komen de Britten ineens weer met iets nieuws
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |