abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:52:38 #26
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_200361472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 07:41 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Omdat de manager(es) erboven (in mijn ervaring) niet bekwaam genoeg is om haar afdeling fatsoenlijk te runnen, en meent dat enkel op te kunnen lossen met meer handjes. Als je dan een beetje een kenau bent krijg je de directie ook nog zover dat ze daarin meegaan.
Dan heb je wellicht niet altijd iets te doen, maar het werk dat je doet kan nut hebben. Verre van nutteloos naar mijn idee.
pi_200362461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:52 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dan heb je wellicht niet altijd iets te doen, maar het werk dat je doet kan nut hebben. Verre van nutteloos naar mijn idee.
Je zorgt op die manier wel voor veel 'slack'.
pi_200362861
We hebben collectief als maatschappij besloten (ik niet trouwens, mij is nimmer iets gevraagd) dat we dertien in een dozijn rechten meer gaan betalen dan inderdaad - de technici die niet te verkrijgen zijn om leidingen aan te leggen.

De ENIGE reden dat ze meer betaalt krijgen is de status quo - net zoals we verplicht 8u per dag moeten werken, want stel je kan je werk in 6u afronden :') terwijl ze, zeker nu met KPI's en zo, je zo kan checken dat de meesten eigenlijk niets opleveren.

Kotsmisselijk word ik dat leraren, politie en zorgmedewerkers, welke ECHT WERK uitvoeren, worden onderbetaald aan de eerste de beste thuiswerk(st)er die niets oplevert.

Ik zou zeggen: word tenminste ZZP'-er als je dit soort baantjes uitvoert.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200510763
Kortom, die mensen met een totaal nutteloze baan posten hier niet :)
pi_200511027
quote:
13s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:10 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
We hebben collectief als maatschappij besloten (ik niet trouwens, mij is nimmer iets gevraagd) dat we dertien in een dozijn rechten meer gaan betalen dan inderdaad - de technici die niet te verkrijgen zijn om leidingen aan te leggen.

De ENIGE reden dat ze meer betaalt krijgen is de status quo - net zoals we verplicht 8u per dag moeten werken, want stel je kan je werk in 6u afronden :') terwijl ze, zeker nu met KPI's en zo, je zo kan checken dat de meesten eigenlijk niets opleveren.

Kotsmisselijk word ik dat leraren, politie en zorgmedewerkers, welke ECHT WERK uitvoeren, worden onderbetaald aan de eerste de beste thuiswerk(st)er die niets oplevert.

Ik zou zeggen: word tenminste ZZP'-er als je dit soort baantjes uitvoert.
Ik snap de gedachte niet echt dat iemand die thuis werkt een bullshit baan heeft. En de gemiddelde agent krijgt echt niet onderbetaald hoor, zoveel verantwoordelijkheid heeft hij niet. Er is altijd een leidinggevende verantwoordelijk en anders heb je pikmeer. Bij geweldgebruik moet die alleen nadenken. Net als leraren, die verdienen prima, helemaal als je pensioen etc meeneemt. Of moet een docent die 11 weken zelf bij elkaar gaan sparen van die 80 euro die hij als schijnzelfstandige heeft? Als gemiddeld zzp'er naai je uiteindelijk alleen jezelf.

En een mbo techneut heeft het in vergelijking met een jurist niet slecht hoor 🤣 alleen moet je dan wel iets kunnen en geen 13 in een dozijn techneut zijn waar we ook wat roemenen voor kunnen halen.
pi_200524108
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]



En een mbo techneut heeft het in vergelijking met een jurist niet slecht hoor 🤣 alleen moet je dan wel iets kunnen en geen 13 in een dozijn techneut zijn waar we ook wat roemenen voor kunnen halen.
Een goede techneut heeft het zeker niet slecht. Maar een goede jurist natuurlijk ook niet.
pi_200524456
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een goede techneut heeft het zeker niet slecht. Maar een goede jurist natuurlijk ook niet.
Een goede jurist, of een partner wat effectief een manager is?
pi_200524501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een goede jurist, of een partner wat effectief een manager is?
Meestal wordt iemand die echt goed is op termijn wel partner, ja.
pi_200524633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:22 schreef investeerdertje het volgende:
Ik snap de gedachte niet echt dat iemand die thuis werkt een bullshit baan heeft.
Dan heb je gewoon een heel beperkt beeld van wat voor werk er op kantoor wordt verricht. Denk dat zulke mensen geen idee hebben wat er op kantoor allemaal gebeurt in allerlei fasen om bijv. tot de bouw van een huis te komen. Of technische werkzaamheden zoals de aanleg van leidingen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200525166
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Meestal wordt iemand die echt goed is op termijn wel partner, ja.
Dat heeft weinig meer met jurist zijn te maken imho
pi_200525206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat heeft weinig meer met jurist zijn te maken imho
Weinig wil ik niet zeggen, maar het is natuurlijk wel anders dan wat een beginnende jurist doet. Of 'n jurist op 'n juridische afdeling bij een verzekeringsmaatschappij of zo.
pi_200525950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weinig wil ik niet zeggen, maar het is natuurlijk wel anders dan wat een beginnende jurist doet. Of 'n jurist op 'n juridische afdeling bij een verzekeringsmaatschappij of zo.
"Manager"
pi_200553930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik snap de gedachte niet echt dat iemand die thuis werkt een bullshit baan heeft.
Enlighten me?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200554812
Tegenwoordig bestaat er zelfs de functie klimaatpsycholoog :')

waarschijnlijk nog beter betaald dan de meeste eckte jobs
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200555135
Zie ik terug in het productiebedrijf waar ik werk. Sinds het bedrijf is overgenomen door een investeringsmaatschappij is er een nieuwe organogram bijgekomen. Man man man. Het bedrijf heeft geen genoeg geld voor extra productiepersoneel, bezetting wordt zelfs geminimaliseerd, maar tegelijkertijd wel genoeg geld om de meest idiote functies in het leven te roepen waarbij de hoger opgeleide mafketels doelloos rondlopen. Ze hebben allen wel keurige en heel moeilijke functienamen.
pi_200560777
quote:
4s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:02 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Enlighten me?
Ik denk niet dat dat mogelijk is.
pi_200564833
Het doet me een beetje denken aan het verhaal van die brugwachter.

Maar in de praktijk zit ik al een tijdje boven modaal maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik nutteloos werk deed. Maar goed, ik wissel ook vaak van baan, min of meer gedwongen door de flexibilisering. Dus misschien zit dit hem wel in sleur.
pi_200703347
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik bullshitwerk verrichtte. Als ik plotseling uit val hebben ze op mijn werk ook wel serieus een probleem.

Ik zie om me heen weleens mensen met, wat mij lijkt, een flutbaan maar ze leven er wel goed van. Als mensen er bereid zijn voor te betalen, kun je het dan nog wel een bullshitbaan noemen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202862402
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 21:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik bullshitwerk verrichtte. Als ik plotseling uit val hebben ze op mijn werk ook wel serieus een probleem.

Ik zie om me heen weleens mensen met, wat mij lijkt, een flutbaan maar ze leven er wel goed van. Als mensen er bereid zijn voor te betalen, kun je het dan nog wel een bullshitbaan noemen?
Mensen betalen voor een jpeg voor een ton met de label NFT er op

Nutteloos zijn veel nutteloze zaken

Je zou denken in 2022 met het toppunt van atheise dat me logisch en rationeel zou gaan nadenken tegenwoordig.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_202865649
Ik vind mijn werk leuk en het betaalt ook nog eens goed (ben controller).
Dus ja, nutteloos of niet, boeit me niet :D.

Ken trouwens ook mensen die hun werk niet leuk vinden en nog eens slecht betaald krijgen, heb daar wel mee te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')