quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef bianconeri het volgende:
F1 2021 over iets meer dan een week
Ben van plan de Deluxe edition toch gewoon te bestellen, pre-order.
Wat ik wel opvallend vind is dat de braking point verhaallijn een soort van dlc lijkt te zijn?
Die krijg je er nu als bonus bij als je pre-order plaatst? Tja dat is toch voer voor de EA haters.
Maar het ziet er toch wel super mooi uit hoor dat verhaal. Lijkt mij echt wel mooie toevoeging.
Alleen die gezichten zijn wel echt matig.
MyTeam gelukkig ook terug. Meer opties voor split-screen.
Meerdere circuits erbij dus top.
Wel een hoge prijs dit jaar. Al verschilt dat niet zo vergeleken met andere games.
Lijkt gewoon een prima game te worden die het door de nieuwe toevoegingen wel waard is om ook te halen is t.o.v. F1 2020. Soms heb je zo'n jaarlijkse editie waarvan je denkt nou ja goed dit is weinig extra's, maar deze lijkt wel prima te zijn aan extra's.
Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 23:24 schreef King_Merc het volgende:
Heb de deluxe edition ook op preorder, dus kan hem volgende week dinsdag lekker spelen , ben eigenlijk wel benieuwd naar Braking point (ga ik zeker ook spelen ) , blij dat myteam/career wat lastiger gemaakt kunnen worden (diverse sliders die rd punten omhoog /omlaag kunnen halen , geld dat je binnenkrijgt , dan is het niet zo dat je even in je 2de seizoen de dominante auto hebt , (mag van mij minstens 4 seizoenen duren ) (al zijn flinke shuffles ook wel lekker (na regelveranderingen bijv Williams de beste auto etc (beetje zoals tussen 2008 en 9 is gebeurd )
Hopelijk is de FOM auto een beetje aangepast (smallere neus ) (of je kan verschillende designs kiezen (met elk voor of nadeel )
F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.
Het rijden is wel wat aangepakt heb ik gezien, dat is wel fijn. Niet meer iedereen laf op 50% rembalans.
My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.
Carrière niet? MyTeam of coureurs carrière ook niet? Zeker MyTeam vind ik echt een super mooie toevoeging sinds vorig jaar, echt geweldig om je team zo te managen en het doet helemaal niets af aan het racen.
Wil je puur een race starten dan moet je een losse carrière doen (alsnog carrière), maar dat extra team en ook wat managen vind ik mooi om te doen.
Wat ik wel mis overigens is een boxed Deluxe edition
Ik zie de standard edition wel boxed maar de Deluxe edition kan je blijkbaar niet boxed krijgen.
Ik heb echt precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.
Tegen AI racen kan wel leuk zijn maar ik ben sowieso meer online te vinden, en in league races.
Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Online racen vind ik echt geen zak aan. Altijd gezeik en rare vogels en geeft toch geen extra uitdaging en is altijd weer hetzelfde.
Een gewone carrière is al erg leuk, gewoon de groei gaan maken van bv een Williams en een matige coureur naar steeds betere teams. Het voor jezelf ook qua moeilijkheidsgraad verhogen meer en meer.
My Team vind ik nog weer veel mooier. Ik vind het aantal menu's eigenlijk maar heel beperkt hoor?
In het begin moet je even je auto livery en personage doen en dan kom je daar ook nooit weer aan.
Wat voor menu's kom je verder nog? Eens in de zoveel tijd (vele vele races zitten daar tussen) kom je eens op de fabriek om je afdelingen te verbeteren. En na elke week koop je even een nieuwe update voor op je auto.
Daarnaast is het laatste menu waar je wel komt de onderdelen, dat je na elke race (al hoeft dat de 1e 5 a 6 ronden ook niet) even van bak gaat wisselen.
Ik vind dat opbouwen en echt groeien en die uitdaging veel leuker dan elke keer weer een compleet losstaande race online doen waar niets aan vast zit. Je niets met groei of onderdelen hoeft te doen en alleen op start doet om te racen en daarna end en alles is klaar.
Ik moet zeggen dat ik dat met alle spellen heb hoor. Is de singleplayer niet in orde dan kom ik niet aan een spel.
Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.
Gebruik jij hulpsystemen en flashback?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.
Langs de afdelingen hoefde je alleen maar om updates voor de fabrieken te kopen. En dat kost 5 miljoen, 10 miljoen, 15 miljoen of wel meer.
Dus het is niet dat je daar elke week ruimte voor hebt, verre van. En zelfs al heb je een keer 10 miljoen over dan druk je 1x op kopen en ben je binnen halve minuut weer klaar.
Motoronderdelen moet je wel regelmatig controleren als je aantal racen in het seizoen bent.
Tijdens trainingen (die overigens aangepast zijn begreep ik, er zijn minder programma's) wil je oudere onderdelen gebruiken en je hebt maar gelimiteerd aantal onderdelen per seizoen anders krijg je gridstraf.
En je resourcepunten kijk je eigenlijk wel na elke race. En dan 1 of 2 onderdelen die je kan kopen.
En dan bedenk je alleen even of je durability, motor, chassis of vleugels wilt aanpassen en dan is dat ook wel klaar.
Trouwens is dit ook aangepast en krijg je mooiere plaatjes te zien van de onderdelen en is de tech tree wat anders geworden (weet ik ook niet precies hoe).
Je moet af en toe even een sponsor vernieuwen en je teamgenoot, maar dat is ook maar heel af en toe.
Dus nee het is meestal gewoon van race in het seizoen na het andere seizoen.
Tussen races heb je paar vrije dagen en daar kun je activiteiten inplannen (wat je geld kan opleveren, resourcepunten, of afdelingsmoraal) maar daar zie je niets van en is binnen halve minuut ingepland.
En als je niet wil hoef je niets in te plannen.
Dus je gaat in principe gewoon van race naar race en je kunt je eigen team compleet opbouwen en van back marker naar top team maken. En je teamgenoot kiezen.
Ik vind het echt super leuk om te doen. Het zal niet voor iedereen zijn natuurlijk.
Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.quote:Op woensdag 14 juli 2021 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gebruik jij hulpsystemen en flashback?
Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen )quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.
Maar F1 2020 speelde ik tussen 100-105 AI, met controller en lichte assists aan. Niet volledig.
Flashbacks heb ik wel aanstaan en gebruik ik zo af en toe omdat ik toch te perfectionistisch ben om net even dat goede rondje eruit te persen haha. Maar dat doe ik ook niet altijd, zeker in de race niet omdat je dat toch niet kan voorkomen.
Is wel nadeel van met controller spelen hoor, is toch veel minder gevoelig en dus mis je wel sneller de goede lijnen enzo.
Ik zou ook veel liever met stuur spelen hoor. Maar ik speel op PS en in de woonkamer, dus is niet echt te doen om daar een opstelling te zetten helaas.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de looks van die Aiden Jackson, hoe dat afgewerkt is en de hele mimiek daarbij is ook zo slecht.
De echte coureurs dat gaat dan nog wel, maar die Aiden Jackson (die je zelf speelt) dat ziet er echt niet uit.
Zitten ook wat foutjes nog in. Graphics vallen soms weg. Bv het uniform dat dan een geblurde hoop ellende is terwijl de rest nog helemaal strak is. Ondertiteling zit ook nog wel eens een foutje in.
Het spel ziet er verder wel echt heel strak uit. Werkt top. Racen werkt ook top.
Achterblijvers reageren wel beetje gek. 1-tje ging gewoon helemaal niet aan de kant en bleef mij compleet in de weg rijden en de andere ging op een recht stuk heen en weer bewegen.
DRS vind ik ook beetje onopvallend, maar lijkt wel heel strak.
Goed. Beetje dingen die wat minder opvallen. Blijft top spel natuurlijk.
[ Bericht 11% gewijzigd door bianconeri op 16-07-2021 13:34:18 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeilijkheidsgraad van Braking Point hebben ze denk ik echt heel erg verkeerd ingeschat.
Ik ben echt geen ster in de game, ik speel op een controller wat nou ook niet bepaald de beste optie is.
Ik speel ook echt niet vaak, dus het is ook niet dat ik ervaring echt opbouw en daardoor beter ben.
Zelfs voor mij is op hard zetten gewoon super simpel.
Dacht dat dat altijd onbeperkt isquote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:18 schreef Zwoerd het volgende:
Kun je bij carrière of Myteam een maximum flashbacks instellen? Of is het altijd onbeperkt als je flashbacks aan zet?
Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik rij met een Fanatec setje.
- ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport pedalen V3
- ClubSport Formula V2 stuurtje met de Podium Advanced Paddle Module uitbreiding.
Ben natuurlijk een "pro" maar vermaak me er wel goed mee, rij tegen ex-collega's het hele seizoen (100% races), ongeveer iedere 3 weken een race.
Assists voor traction control en brake assist / ABS staan uit en zelf schakelen natuurlijk.
Een maatje van mij heeft ook een T300 met die eerste F1 Ferarri Add on. Hij had ook dezelfde issues met handeling, maar ik denk dat dat gewoon gewenning is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik met Thrustmaster T300 en dus cockpit en 0 assists. Aardig moeilijk met de nieuwe handeling van de auto toch wel
Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:10 schreef leeroy het volgende:
[..]
Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?
Een load cell rem is voor performance zo'n beetje de beste upgrade die je kan doen inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.
Het stuur en de base zijn verder heel prima en nauwkeurig maar op zich denk ik niet dat daar de grootste winst zit. De ergonomie is wel fijn, wat meer knoppen, extra flippers die naar wens in te stellen zijn.
Als je budget beperkt is zou ik dus altijd eerst de pedalen upgraden.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:19 schreef shiz het volgende:
Ik kocht de G29 eigenlijk alleen omdat toen de lockdown begon Stoffel Vandoorne daarmee the simscene opschudde. Waar iedereen een raceseatje met Fanatec e.d. setup gebruikte. Zat hij gewoon in een bureaustoel met een G29 voor z'n snuffert en kon het daarmee gewoon prima bijhouden. Uiteindelijk ook wel wezen upgraden naarmate dat circus wat serieuzer werd kreeg 'ie vast het nodige toegestuurd.
Ook in Australië reden de Supercars jonges ermee...
Mijn conclusie 'als het goed genoeg is voor hen, is het ruimschoots genoeg voor een beetje lol'.
Ik ben toch geen tiendenchaser, gaat me meer om lol dan rondetijden, er zijn toch altijd snellere lui.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik speel Braking Point op Hard maar ik vind het behoorlijk moeilijk. Heb nu het eerste deel gespeeld in formule 2, wat ik al best lastig vond omdat je bijna geen fouten kan maken. Het uitremmen van AI is dan weer makkelijker.
Echter heb ik vrij veel moeite op Melbourne, waarbij het toch al lastig inhalen is. Handeling is ook vrij moeilijk
Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ach ja ik speel natuurlijk ook in cockpit view en met elite assists, dat is sowieso al veel moeilijker
Helaas een controller rijder hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:35 schreef leeroy het volgende:
Hoe rijdt iedereen hier? Ik ben sinds vrijdag aan het racen met vrienden en ik heb er veel plezier in maar je ziet dat gasten met een stuurtje zoveel beter zijn. Ik rij nu zonder tractie control waardoor je soms wel eens crasht en dan kan je mee kijken bij andere spelers. Het verschil hoe hun insturen als je kijkt naar de handen van je poppetje is zo groot.
Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.
En vrijwel alle targets vrij gemakkelijk gehaald en wel boven de target. Alleen Zandvoort niet, dat is gewoon een schijt baan xD.
En als ik online zie dan zie ik het eigenlijk bij iedereen dat ze er gewoon heel gemakkelijk door heen gaan.
Controller vs geen assists heft elkaar wel beetje op. Maar het helpt voor mij wel in zoverre dat ik geen fouten maak. Ik rij niet op top snelheid, maar ik maak gewoon nooit echt fouten. Daardoor rij je gewoon standaard al een seconde per ronde minstens sneller dan de AI die je moet verslaan.
Alleen een Hamilton en Verstappen rijden ongeveer dezelfde tijden.
Ik denk dan inderdaad dat een beetje aan assists wat ik wel aan heb wel goed helpt daarbij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.
Auto is gewoon veel moeilijker te besturen tov 2020, maar het gaat wel steeds beter. Vooral de ingrijpendere werking van het differentieel merk ik erg, en de rembalans.
Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Helaas een controller rijder hier.
Er zit wel echt een verschil in inderdaad. Alle top rijders zijn simpelweg met stuur.
Logisch ook want je kunt met controller gewoon veel minder alles onder controle houden.
Het soepel sturen, gas geven en remmen zit er gewoon niet in.
Je joystick op een hele soepele manier besturen is een hele kunst. Het lukt mij nog wel, maar het is lastig om dat een hele race vol te houden. Je hand gaat er ook snel net wat vanaf. Dus dan heb je een heerlijke bocht en net op het eind schiet je net wat door.
En al heb je het sturen op orde dan is het geklungel met heel precies kunnen gas geven en remmen.
Het gaat prima met controller, maar wil je echt wat dan moet je toch een stuur met setup hebben.
En verstand hebben van het maken van setups, wat ik gewoon 0,0 heb. Ik neem altijd wat over, maar dat is gewoon niet ideaal.
Ik zou het wel willen ja, maar gaat niet gebeuren denk ik.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:17 schreef leeroy het volgende:
Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?
Ik zie in die video hierboven ook dat hij door omlaag te schakelen ook veel tijd wint. Het schakelen op een controller is ook vrij lastig. Een goede preset van je auto scheelt idd ook veel tijd, ik had er op Oostenrijk eentje van internet geplukt en kon in de kwali met de bovenste meekomen. Werd er alleen na een goede start afgereden door een medespeler
Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:30 schreef PirE het volgende:
Mijn kneuzen MyTeam weet het te presteren om echt elke update te failen . Maar toch al 3 hele punten gepakt.
Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).
Ik denk dat Bahrain voor mij ook echt net goed viel, volgende races gaat ook allemaal bagger worden.
Welke AI niveau past voor jou goed?
Hopelijk vallen de gekkigheden bij de AI er snel een beetje uit bij wat hoger niveau.
Dat is voor My Team natuurlijk wel erg belangrijk te hebben.
87?quote:Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef PirE het volgende:
Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.
Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudtquote:Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
87?
Heb je alle assists uit?
Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.
Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.
Snap der niets van
Ja, dat snap ik.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudt
Ik rij zonder assists omdat dat het snelste is volgens Jarno Opmeer. Probleem is dat ik nog teveel fouten maak en niet heel bekend ben met een aantal banen. Ik kan hem op 100 zetten en dan flashbacks gebruiken of wat lager en gewoon accepteren dat ik weleens een bocht mis of een voorvleugel moet wisselen. Vooral in de 1e stint maak ik echt veel te veel fouten, 2e stint zit ik wel in een ritme en dan maak ik terrein goed.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
87?
Heb je alle assists uit?
Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.
Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.
Snap der niets van
Misschien moet jij het maar opnemen tegen e-sporters, want je bent echt BIZAR goed!!quote:Op zondag 25 juli 2021 15:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.
Maar ik ben best wel bagger in het spel. Kan helemaal niet consistent ronde tijden rijden en ook helemaal niet top tijden in mijn snelste rondes.
100 AI is voor mij echter al echt te laag. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was hoe dat voor anderen valt.
Ik begin elke F1 spel minimaal al op 100 en kijk vanuit daar of ik hoger moet zetten.
Daarom vind ik het verbazingwekkend dat sommigen zo ontzettend laag het niveau hebben staan.
Of ik schat mijzelf veel te laag in (weet wel zeker van niet), of assists doen meer dan het lijkt (lijkt mij ook niet), of een onbekende reden.
Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dusquote:Op zondag 25 juli 2021 15:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik rij zonder assists omdat dat het snelste is volgens Jarno Opmeer. Probleem is dat ik nog teveel fouten maak en niet heel bekend ben met een aantal banen. Ik kan hem op 100 zetten en dan flashbacks gebruiken of wat lager en gewoon accepteren dat ik weleens een bocht mis of een voorvleugel moet wisselen. Vooral in de 1e stint maak ik echt veel te veel fouten, 2e stint zit ik wel in een ritme en dan maak ik terrein goed.
En de AI maakt hier niet heel veel fouten. 1x een safety car gezien in de regen en de enige die uitvallen zijn Mick Schumacher of Latifi...
Ik vind het niet erg om fouten te maken, daar leer je van. Met assists maak ik het me wel makkelijker maar ik wen liever niet aan een racelijn en andere assists. Op het moment dat je ze uitzet moet je weer dingen aan- of afleren.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dus
Heb je steering assist ook aan ?quote:Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
87?
Heb je alle assists uit?
Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.
Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.
Snap der niets van
Ik zeg letterlijk in mijn reactie dat ik absoluut niet goed ben en in mijn tijden ook echt niet hoog zit.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien moet jij het maar opnemen tegen e-sporters, want je bent echt BIZAR goed!!
Braking en sturen staat los van elkaar. Braking vind ik echt heel irritant, bijvoorbeeld in de lange bochten combinatie op COTA laten ze je constant remmen.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb je steering assist ook aan ?
Want dan heb je automatisch ook braking assist aan toch ?
Dan gaat wel bijna alles vanzelf.
Ik speel nu met controller met steering en braking assist uit en alleen anti lock brakes aan en traction control op medium, racelijn uit, wel automatisch schakelen. AI 80-85 en dan moet ik redelijk moeite doen om in de top 10 te komen in my team.
Ik heb ook een stuur en als ik die zou gebruiken zou ik wel echt alles uit zetten en met wat oefening de Al flink kunnen opschroeven maar ik speel dit spel graag lekker casual met de controller gewoon een beetje het my team carreer doorlopen enzo. Mijn stuur gebruik ik voor het meer serieuzere werk zoals iRacing en Assetto Corsa Competizione.
En haal jij dit spel niet elk jaar ? Niet gek dat je dan ondertussen best goed erin bent geworden toch ?
Je kunt overigens vaak veel later remmen dan die racing lijn toont xD.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik speel al sinds F1 2019 zonder assists, en ik neem het op tegen mensen die de racing lijn ( ) aan hebben staan.
Tsja die zijn misschien sneller omdat zij altijd het optimale rempunt zo voorgeschoteld krijgen. Maar ik denk daarover: boeiend, ik doe het tenminste zonder hulpjes en dat is natuurlijk veel veter (en knapper)
Wil je snel zijn moet je met stuur en zonder assists spelen.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dus
Doe ik idd ook. Vandaar dat ik ook wou weten wat iedereen beetje qua AI niveau heeft hier. Maar goed daar schoot ik weinig mee op. Zeker in het begin van de game is het echt nog even leren welk AI niveau goed passend is.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:49 schreef PirE het volgende:
Als ik te hoog kwalificeer verhoog ik het niveau gewoon en heel soms zet ik hem in P1 wat lager zodat ik die programma's easy kan halen op een nieuwe baan (met al die failed components heb ik nu de langzaamste auto op de grid )
Goed van je zegquote:Op zondag 25 juli 2021 16:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk in mijn reactie dat ik absoluut niet goed ben en in mijn tijden ook echt niet hoog zit.
En zelfs voor mij met mijn matige tijden en alles is 100 gewoon te laag.
En zoals ik al zei verbaas ik mij er daarom om dat er best veel mensen zijn die zo laag zitten.
Je hoeft niet zo dom te reageren.quote:
Oh sorry wist niet dat je boos werd. Het leek alleen een beetje alsof je aan het opscheppen wasquote:Op zondag 25 juli 2021 21:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo dom te reageren.
Verpest een beetje de houding hier.
Ik mag best gewoon naar AI niveau vragen. Ik geef aan dat ik echt niet goed ben in de game en verbaas mij gewoon over de AI levels.
Thats all. Heeft niets met een verkapte opscheppen of wat dan ook te maken, want ik snap het oprecht niet.
Hoef je echt niet zo dom over te reageren.
Hoezo is dat zo moeilijk? Je hebt je rechterduim toch vrij om te schakelen?quote:Op zondag 25 juli 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Automatisch schakelen idd ook, daar verlies je veel tijd mee maar op controller is dat echt rot werk.
Ik zeg 100x duidelijk dat ik een hele casual rijder ben, als een noob op een controller speel en ook echt niet mijn best wil doen om assists af te leren.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh sorry wist niet dat je boos werd. Het leek alleen een beetje alsof je aan het opscheppen was
Maar waarom speel je eigenlijk niet op AI 110 als je op 100 al races wint? En assists zouden dan ook wel uit kunnen toch
En dan irritant met de X en Vierkantje lopen smashen de hele tijd?quote:Op zondag 25 juli 2021 23:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoezo is dat zo moeilijk? Je hebt je rechterduim toch vrij om te schakelen?
Ja, wel pittiger.quote:Op maandag 2 augustus 2021 23:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Net eerste leaguerace in het spel gehad op Australië. Draak van een race, verloor de auto uit de laatste bocht en was m’n hele frontwing kwijt.
Spinde sowieso vaak bijna, handeling is toch echt een tandje trickier dan vorig jaar. Maar al met al toch prima racen.
Dat is zeker lekker. Trouwens bij de pitentry in sochi hoef je niet binnen de witte lijn te rijden dus je kan die “afslag” gewoon afsnijden kan wat tijd opleverenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, wel pittiger.
Heb op Sochi nu een race-setup waar ik nog voldoende rotatie mee heb en in S3 ook nog stabiel kan rijden.
Race is pas over enkele weken dus kan nog flink trainen.
In Singapore bespaarde me dat ook tijdquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is zeker lekker. Trouwens bij de pitentry in sochi hoef je niet binnen de witte lijn te rijden dus je kan die “afslag” gewoon afsnijden kan wat tijd opleveren
Met m'n eerste Sochi setups verloor ik de auto in (de lange) bocht 3 ineens spontaan achter een andere auto, dus dan weet je dat er nog werk aan de winkel isquote:Reed zelf met de licht getweakte standaard prima tijdens het oefenen van een longrun met halfvolle tank, maar in de race hadden we vrij snel een safetycar en bij de restart ging ik al na de eerste bocht zijwaarts al ving ik hem gelukkig wel meteen op
Differentieel voel je gewoon veel meer werken.
Tot ze dat soort dingen gaan patchen hahaquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
In Singapore bespaarde me dat ook tijd
Bedankt voor de tip, ga ik zeker op oefenen!
Kerbs hebben ze inderdaad wel wat aan gedaan in veel circuits dit jaar. Wel beter eigenlijk.quote:De kerbs zijn daar in sommige bochten ook lanceerplatforms maar daar kan je omheen werken.
Die in bocht 15 is ook verraderlijk, het is maar een relatief langzame bocht maar je staat zo in de rondte als je die te strak aansnijdt.
In heel 2020 is het niet gepatcht dus het zal nu ook niet gebeurenquote:Op zondag 8 augustus 2021 11:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tot ze dat soort dingen gaan patchen haha
[..]
Kerbs hebben ze inderdaad wel wat aan gedaan in veel circuits dit jaar. Wel beter eigenlijk.
Bocht 15 Sochi was in 2020 ook best wel een rot kerb, als je hem spot on had dan ging die nog wel.
Maar meestal gaf die je wel wat air time.
Beter inderdaad wat wijder ingaan, is voor de volgende bocht ook wel net zo makkelijk.
Komt door de laatste patch. Erg irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb sinds de vorige race dat mijn tyre MFD constant in beeld komt.
Schijnbaar vanaf het moment dat de 1e band op 20% komt ongeveer.
Om de zoveel seconden (20-30 seconden?) komt het tyre schema weer in beeld.
Alsof het mij wil waarschuwen voor mijn banden, echt ontzettend irritant.
Kun je wel zeggen inderdaad, echt afgrijselijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Komt door de laatste patch. Erg irritant inderdaad.
Het is geen foutje, elke keer als een band bijvoorbeeld 20% versletenheid aantikt krijg je het. Misschien dat ze het aanpassen maar misschien niet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:12 schreef bianconeri het volgende:
Dat irritante banden scherm blijft nog altijd opkomen. Kunnen ze dat niet even sneller patchen?
Het ineens veranderen van ghosten midden in de race heb ik niet meer gehad (maar goed buiten die keer ook maar 1 race gedaan).
Je had er zelf ook over dat dat toch een probleem was na de laatste patch?quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is geen foutje, elke keer als een band bijvoorbeeld 20% versletenheid aantikt krijg je het. Misschien dat ze het aanpassen maar misschien niet.
Ik vind het ook irritant, misschien went het na een tijdje. Maar voorlopig irritantquote:Op zondag 15 augustus 2021 22:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je had er zelf ook over dat dat toch een probleem was na de laatste patch?
Komt ook wel vaker omhoog bij hogere gradaties. Is gewoon erg vervelend.
Als het al blijvend is dan hoop ik dat ze dat optioneel maken.
Kun je je voorstellen wat die coureurs allemaal moeten doen haha.quote:Op vrijdag 3 september 2021 22:08 schreef DX11 het volgende:
Pffff F1 is echt wel heel wat anders dan racen in "normale auto's". Ik merk dat ik wat concentratie te kort kom zegmaar. Je moet veel meer tegelijk doen.
Half uurtje practice gedaan en toen kon ik redelijk op de baan blijven. Dus ik dacht nu eens een gp testen (de gehele tijd op amateur setting + manual shiften).
Wel veel lol! Alleen ik heb het idee dat ik ogen en vingers te kort kom!
Interessant detail om je aankoop van af laten hangenquote:Op dinsdag 14 september 2021 04:16 schreef MMXMMX het volgende:
Is er nu eindelijk muis besturing in het menu ?
Zo niet dan koop ik hem niet deze keer.
Mooie baan inderdaad. Wel op 2 punten moeilijk om je rempunt te vinden (vooral in de bocht van het screenshot), maar daar hebben ze wel wat op gevonden, bij dit punt hebben ze normaal gesproken een reclamebord, als die echter vernietigd is staat er nog een witte lijnquote:Op zaterdag 18 september 2021 21:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoop persoonlijk wel dat ze in de toekomst de nieuwe banen ook in de volgende games houden. Vooral ook voor de afwisselende kalenders in de career modusse.
Portugal is namelijk echt genieten met al die hoogteverschillen. Topbaantje.
Voor het eerst gespeeld in my team.. en gelijk Met regen…quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Pwooh en of. Prima vermaak.
Op de baan kunnen blijven?quote:Op dinsdag 21 september 2021 18:38 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Voor het eerst gespeeld in my team.. en gelijk Met regen…
Hoe lang is de racelengte die jij doet tijdens je my team modus?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:15 schreef bianconeri het volgende:
Ik baal dat ik mijn nieuwe seizoen My Team al gestart heb haha.
Was wel gaaf geweest om Imola ook te kunnen doen. Maar dat wordt komende seizoen.
Ik ben nu weer op reis in buitenland dus kan sws niet spelen. Had nog net voor mijn reis seizoen 2 gestart, echt zin in!
Wel per ongeluk te snel gestart. Drukte op x (PS) om China te bekijken en dat was verkeerde knop haha. My bad.
Dus hopelijk zit Portimao er wel in.
Als ik had gewacht tot ik terug zou zijn had ik Imola ook gehad.
Seizoen 3 dan maar. Hopelijk ook met bv Jeddah.
50%.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe lang is de racelengte die jij doet tijdens je my team modus?
50% vind ik ook wel de sweet spot voor serieuze races, hebben ik ook in de leagues waarin ik eacequote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
50%.
Precies lang genoeg wat mij betreft. 25% vind ik zelf echt een net niet race.
Dat is mss leuk voor online om met elkaar snel veel races te doen en snel door te gaan als er wat mis gaat.
En 100% vind ik dan wel weer echtr lang.
Wel met doorspoelen neem ik dan aan?quote:Gewoon 1 uurs trainingen, maar goed daar ben je met een paar minuten wel klaar mee en de 2e en 3e training doe ik zo nodig in snelle trainig of skip ik.
Quali volledig, dat vind ik toch met afstand de mooiste vorm.
Ja precies. Je krijgt nog het gevoel van dat je een race gedaan hebt en echt met strategie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
50% vind ik ook wel de sweet spot voor serieuze races, hebben ik ook in de leagues waarin ik eace
Haha ja training 1 spoel ik door zodra ik alle programma's gedaan heb. Dat is vaak met nog 40-45 min over. Dus ga dat niet afwachten.quote:Wel met doorspoelen neem ik dan aan?
Toen ik zelf nog career deed, had ik hem altijd op 18 minuten. Vind ik ook wel zat, het kwalificatieformat is meer geënt op tv uitzending toch? Leagues hanteren ook vaak 18 minunten, soms volledige kwali in bijvoorbeeld Monaco waarbij je weinig ruimte hebt.
Wat ik wel vet vind aan kwalificeren in de game is dat het je wel de experience geeft die rijders (min of meer) ook hebben, die spanning een beetje
Met 25% kan je ook wel strategie gebruiken maar met 50 kom je in een flow, dat is wel vet altijd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja precies. Je krijgt nog het gevoel van dat je een race gedaan hebt en echt met strategie.
Ipv even snel wat rondjes er door heen knallen.
Alsof je maar een record aantal races wilt rijden ipv de race opzich.
Volledige Q zal wel spannend kunnen zijn ja, afhankelijk van je positie op de gridquote:Haha ja training 1 spoel ik door zodra ik alle programma's gedaan heb. Dat is vaak met nog 40-45 min over. Dus ga dat niet afwachten.
Training 2 en 3 is dus snelle training voor programma die ik niet haal. Dus dat skip je eig sowieso al qua tijd.
Ja, dat is ook waarom ik liever een volle quali heb.
Ik vind dat een veel mooiere ervaring geven dan tijdsgebonden of 1 shot quali.
Die spanning van door komen naar Q2 (wat in seizoen 1 nog lastig zat is haha), kijken waar je op laatste moment nog naar terug valt of omhoog springt.
Met de hele grid op 2-3 minuten voor het einde naar buiten rijden.
Zitten jullie dicht bij elkaar qua pace met zijn vijven?quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 00:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier eigenlijk altijd 100% races.
We rijden in een groepje van 5 en gaan het hele seizoen af.
Dus half uurtje VT, dan 18 minuten kwalificeren en dan volle race.
Ja, dat zit aardig close, ik denk dat we alle 5 ongeveer even slecht zijnquote:Op zaterdag 16 oktober 2021 02:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zitten jullie dicht bij elkaar qua pace met zijn vijven?
Wel tof dat je met 5 man zo dicht bij elkaar zit. Misschien omdat jullie het allemaal even vaak spelen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat zit aardig close, ik denk dat we alle 5 ongeveer even slecht zijn
Consistentie is belangrijk inderdaad, zijn veel mensen die snel zijn over 1 ronde, maar in een race er weinig van bakken omdat ze bijvoorbeeld niet wiel aan wiel kunnen rijdenquote:De verschillen zie je vooral in het maken van fouten. Degene die nu leidt is niet perse altijd de snelste rijder maar wel het meest consistent. Ik sta nog met hakken over de sloot op P2 maar daarachter is het maar 10 puntjes verschil en er is maar weinig nodig (1 slechte race) om terug te zakken naar P4.
Zoals het hoortquote:We rijden wel allemaal zonder hulpmiddelen.
We zijn er zelf ook vaak wel verbaasd over dat je alle 5 oefent, een setup maakt en test, dan alle 5 online bij elkaar komt om te racen en dan binnen een paar tienden van elkaar kwalificeertquote:Op zaterdag 16 oktober 2021 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel tof dat je met 5 man zo dicht bij elkaar zit. Misschien omdat jullie het allemaal even vaak spelen?
Klopt, wiel-aan-wiel racen is niet echt mijn ding nog, het loopt meestal voor de ander slecht afquote:[..]
Consistentie is belangrijk inderdaad, zijn veel mensen die snel zijn over 1 ronde, maar in een race er weinig van bakken omdat ze bijvoorbeeld niet wiel aan wiel kunnen rijden
Ik was niet meteen overtuigd maar de rest (2 personen waar we bij aansloten) reed ook zonder dus dan moet je wel, anders ben je gewoon niet snel genoeg.quote:[..]
Zoals het hoort
Dat is wel chill, als er niet te veel verschil zit in skill-level. In de leagues waarin ik race zit er altijd wel anderhalf/twee seconden tussen de eerste en laatste rijder, kleine kans dus dat er echt een concurrent is, daarom vind ik zoveel mogelijk man altijd het leukst.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We zijn er zelf ook vaak wel verbaasd over dat je alle 5 oefent, een setup maakt en test, dan alle 5 online bij elkaar komt om te racen en dan binnen een paar tienden van elkaar kwalificeert
Had ik in het begin ook last van, mede door het gebruik van cockpitview. Maar op een gegeven moment leer je gewoon wat mensen (vaak) doen tijdens inhaalacties, daar hou ik rekening mee. Dus het is wel een beetje op eieren rijden, maar ik ben al best lang niet in contact gekomen met een andere rijder tijdens een gevecht, dus dat is fijn.quote:[..]
Klopt, wiel-aan-wiel racen is niet echt mijn ding nog, het loopt meestal voor de ander slecht af
Klopt, die had ik nog in het vorige deel gezetquote:[..]
Ik was niet meteen overtuigd maar de rest (2 personen waar we bij aansloten) reed ook zonder dus dan moet je wel, anders ben je gewoon niet snel genoeg.
In het begin lijkt het alsof je het nooit onder controle krijgt (bij iedere bocht aanremmen blokkeren, bij iedere bocht accelereren spinnen) maar na een paar dagen wat korte sessies proberen neemt je "muscle memory" het over en merk je ineens dat het prima gaat (behalve op dat hobbeltje bij opkomen rechte stuk Japan, dat gelukkig is weggehaald )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik voor het eerst traction uitzette had ik dat ook wel, spinnen op random momenten en zo. Echt frustererend. Tegenwoordig spin ik gelukkig zelden meer.
Ergens begin 2020 ging ik gewoon in één keer cockpitview rijden zonder lijn. Ging gewoon het circuit van Barcelona rijden, en dan leer je gewoon die auto kennen, waarna je er op elk circuit mee overweg kan. Was toen ook al vaak bezig met een sim, en zo probeer ik nu F1 ook te benaderen. Ben niet de snelste, maar heb wel gewoon fun, da's het belangrijksteGerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
Oh ik vind hem echt mokervet met al die snelle bochten gaaf manquote:Op vrijdag 19 november 2021 00:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ongekend kut circuit.
Geef mij maar Portugal.
Bottas 3.0quote:Op maandag 6 december 2021 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren even deel van een eerste stint op Jeddah gereden om m'n car-setup te testen, voelt best goed aan met volle tank maar je ziet wel dat ik nog even moest aftasten hoe hard ik kon gaan.
Niveau stond op 90.
Hehequote:
quote:Op maandag 6 december 2021 23:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hehe
Ik rij online meestal met een Williams en dan komt de Mercedes offline het meest in de buurt.
En ik vertik het om als Hamilton te rijden
Komende weken nog een paar keer wat rondjes doen om het gevoel wat te houden, we hebben een korte "winterstop" en volgende race pas begin januari.
Maar wel handig om alvast een goede stabiele setup te hebben met een acceptabele bandenslijtage.
DLC? Weet je het zeker? Ik kreeg hem hier vanzelf binnen met een recente update op PC iig, net als Imola.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jij rijd met een groepje online geloof ik he dat maakt het wel leuker ja. Ik koop die F1 games meestal en dan rij ik een half seizoen tegen AI en dan raak ik het vaak niet meer aan, zo ook met 2021
Wou van de week ook even Jeddah proberen maar was DLC zag ik toen heb ik het weer afgesloten Had hem dit keer ook op de PS5 gehaald en mijn nieuwe stuur (CSL DD) werkt niet op de PlayStation helaas.
Ik zag Jeddah er niet tussen staan en toen heb ik het weer afgesloten maar heb het even opgezocht en zou gratis moeten zijn inderdaad waarschijnlijk moet ik mijn game gewoon even updaten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
DLC? Weet je het zeker? Ik kreeg hem hier vanzelf binnen met een recente update op PC iig, net als Imola.
Dat zal het mss zijn dan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zag Jeddah er niet tussen staan en toen heb ik het weer afgesloten maar heb het even opgezocht en zou gratis moeten zijn inderdaad waarschijnlijk moet ik mijn game gewoon even updaten.
Goed begin van het jaar. Heb je de corner cutting niet op strict?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanmiddag even een "last to first" gedaan op Jeddah op 110 AI-level.
Puur om te leren waar je goed kan inhalen, mocht ik tijdens de race (die we op 90 AI rijden) achteraan komen te liggen dan weet je hoe en waar je kan inhalen.
Na 15 rondjes lag ik op P1.
Morgen nog zo'n stint, dinsdag een oefenrace tegen een oud collega en dan de zondag daarna de echte race.
(rond 12 minuten zit er even een korte pauze in om een slokje te drinken, heb niet zo'n luxe drinkfles met slang )
Nee, die hebben we online op "regular" dus daar oefen ik ook mee.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goed begin van het jaar. Heb je de corner cutting niet op strict?
Dat is zeker niet traag neequote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, die hebben we online op "regular" dus daar oefen ik ook mee.
Als je baanruimte hebt, moet je het benutten
In time trial stond ik vorige week 755e met een 1:26.859 dus op zich kan ik wel binnen de lijntjes
Een eerdere poging heb ik opgenomen, dat was een 1:27.021quote:
Ja, op zich zou ik er ook geen problemen mee hebben als ze het op strict zetten, dan leer je het snel genoeg af om net wat over de kerb te gaan.quote:Meeste leagues gebruiken volgens mij wel strict omdat dat wat consistenter is dacht ik
Strict kan irritant zijn, maar is wel het meest eerlijke vind ik. Is ook de officiële regel in F1, al wijken ze er soms van af.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een eerdere poging heb ik opgenomen, dat was een 1:27.021
Maar nu sta ik als "André" dus wat hoger.
[..]
Ja, op zich zou ik er ook geen problemen mee hebben als ze het op strict zetten, dan leer je het snel genoeg af om net wat over de kerb te gaan.
Aan de andere kant; we rijden voor de hobby en de één heeft meer tijd om te oefenen dan de ander. Het moet ook leuk blijven.
Jeddah is gewoon een update hoor.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jij rijd met een groepje online geloof ik he dat maakt het wel leuker ja. Ik koop die F1 games meestal en dan rij ik een half seizoen tegen AI en dan raak ik het vaak niet meer aan, zo ook met 2021
Wou van de week ook even Jeddah proberen maar was DLC zag ik toen heb ik het weer afgesloten Had hem dit keer ook op de PS5 gehaald en mijn nieuwe stuur (CSL DD) werkt niet op de PlayStation helaas.
Op AI 110 en dan een eigen race op 90 doen?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanmiddag even een "last to first" gedaan op Jeddah op 110 AI-level.
Puur om te leren waar je goed kan inhalen, mocht ik tijdens de race (die we op 90 AI rijden) achteraan komen te liggen dan weet je hoe en waar je kan inhalen.
Strict is voor een normale league wel beter idd. Anders is het gewoon vrienden die beetje competitie rijden voor de lol.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, op zich zou ik er ook geen problemen mee hebben als ze het op strict zetten, dan leer je het snel genoeg af om net wat over de kerb te gaan.
Aan de andere kant; we rijden voor de hobby en de één heeft meer tijd om te oefenen dan de ander. Het moet ook leuk blijven.
Strict zou voor een echte league wel moeten idd.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Strict kan irritant zijn, maar is wel het meest eerlijke vind ik. Is ook de officiële regel in F1, al wijken ze er soms van af.
Vind zelf ook niet dat de hulplijn aan zou moeten mogen in een league race, maar ook daartegen is het argument soms "niet iedereen heeft evenveel tijd om te oefenen", wat ik een beetje zwak vind. Want ook met lijn kan je bijvoorbeeld sneller zijn als je meer oefent, en ook met regular track limits kan je sneller zijn als je vaker oefent.
Maar ik rijd zelf cockpit view, dan is rijden zonder hulplijn (vind ik) sowieso wat makkelijker
Mwah niet eens, online rijden zit juist veel meer variatie in, ai rijdt altijd hetzelfde maar online rijd elke tegenstander weer anders.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jeddah is gewoon een update hoor.
Ook op de PS.
Ik vind met AI veel leuker dan online. Met vrienden zal het online wellicht wel leuk zijn hoor, maar anders zit je toch altijd te rotzooien met anderen waarvan je niets weet hoe het er voorstaat.
AI bepaal je zelf het niveau. En 110 is lastig zat, maar als 100+ te lastig is zet je hem lager zodat je gewoon rustig kunt genieten. Bepaal je zelf wanneer je lekker wat doet, aangezien ik toch lang niet altijd kan.
En ik blijf My Team gewoon veel leuker vinden dan altijd maar exact dezelfde baantjes gaan rijden online.
Online zit geen variatie in, dat heb ik met elk spel. Moet ik wel zeggen dat ik meeste spellen relatief snel klaar mee ben hoor Maar online vind ik zoveel eentoniger.
Sounds like me xD.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
2 jaar terug reed ik gewoon nog seizoenen tegen de AI (en ook op de bank) met m'n controller, geen voorbereiding, 1 kwalificatierondje en dan ergens in het middenveld starten. Wat dat betreft hebben we wel stappen gezet.
Nee geen last van.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:53 schreef bianconeri het volgende:
Hebben jullie ook dat je sinds kort de brandstoflading nagenoeg niet meer omlaag kunt doen?
De computer zet hem bij mij altijd minstens +1 ronde voor mij, terwijl ik in de praktijk echt niet meer dan exact het aantal rondes nodig heb.
Ik kan het echter niet meer, of misschien 1 klik, omlaag zetten en heb dus veel te veel mee.
Ik kon het vandaag ineens wel weer lager zetten.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier ook geen probleem met de brandstof. Gebeurt dat bij volledige race lengte? Of korter?
Nicequote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:55 schreef Willxms het volgende:
Hallo mensen
Na 2x de MY TEAM career mode afgerond te hebben heb ik besloten weer helemaal opnieuw te starten. Maar dit keer heb ik een eigen livery gecreeerd dankzij Photoshop en de tool EGO ERP Archiever. Dit is een programma om je gemaakte livery ingame te installeren!
Ik heb mijn teamnaam ook ingame geregristreerd als TAGHeuer-Porsche. Laat me even weten wat jullie ervan vinden, heb hier ongeveer 6 uur tijd in gestoken om alles zo vet mogelijk te maken.
Mooi dat Puma logo op die zijkantquote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:55 schreef Willxms het volgende:
Hallo mensen
Na 2x de MY TEAM career mode afgerond te hebben heb ik besloten weer helemaal opnieuw te starten. Maar dit keer heb ik een eigen livery gecreeerd dankzij Photoshop en de tool EGO ERP Archiever. Dit is een programma om je gemaakte livery ingame te installeren!
Ik heb mijn teamnaam ook ingame geregristreerd als TAGHeuer-Porsche. Laat me even weten wat jullie ervan vinden, heb hier ongeveer 6 uur tijd in gestoken om alles zo vet mogelijk te maken.
Dankje welquote:
Jij ook bedankt voor de opmerking! Op mijn YT-kanaal heb ik nog meer mooie liveries staan, zoals de 1991 Honda Mclaren MP4/6quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mooi dat Puma logo op die zijkant
Dus het lukt Codemasters wel om dat probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 00:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mercedes downshifts klinken dan wel weer lekker
En geen porpoising
Betere engineers dan Mercedesquote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus het lukt Codemasters wel om dat probleem op te lossen.
Laat ons weten hoe het wasquote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:26 schreef nils7 het volgende:
Pro’s van thuiswerken…
Zo ff de PlayStation aanzwengelen in de lunch
Die steam early access had om 8u moeten beginnen maar dat is dus blijkbaar nu pas werkendquote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:45 schreef Sjemmert het volgende:
Heb de 10 uur trial gedownload van EA play maar krijg het nog niet goed werkend in VR
Nee hij start wel via origin bij mij maar als ik mijn stuur beweeg in VR crasht de game zowat ook gewoon in de menu's dus geen idee wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die steam early access had om 8u moeten beginnen maar dat is dus blijkbaar nu pas werkend
Volgens mij hetzelfde met Origin
Ai ai ai. Lees sowieso meer dingen over FFB problemen erg jammer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:45 schreef Sjemmert het volgende:
Mijn problemen hebben 100% met de Fanatec gear te maken. Met CSL DD + Elite LC pedalen haal ik 45-55 fps in de benchmark op de laagste settings en als ik dan mijn stuur beweeg bevriest het spel. Net even geprobeerd met de controller en het stuur en de pedalen losgekoppeld en dan haal ik met dezelfde settings makkelijk 144fps en draait het perfect.
Ben ook niet de enige met dit probleem blijkbaar;
https://answers.ea.com/t5(...)issues/td-p/11593059
Wordt wachten op een patch of fix dus... Mooi jammer want heb een nieuwe HP Reverb G2 VR set en daarmee had ik wel even een paar rondje mee willen rijden.
AC al lang niet gespeeld. Wel in iRacing, race wekelijks in de F3 daar en dat is wel echt nice in VRquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ai ai ai. Lees sowieso meer dingen over FFB problemen erg jammer.
Heb je je VR al wel gebruikt met Assetto Corsa?
Oh dat is ook wel ff iets beter ja mooi man. VR is wel top in open cockpit racing.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
AC al lang niet gespeeld. Wel in iRacing, race wekelijks in de F3 daar en dat is wel echt nice in VR
Ik heb daar nooit echt last van gehad gelukkigquote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh dat is ook wel ff iets beter ja mooi man. VR is wel top in open cockpit racing.
Hoe zit het met de duizeligheid bij jou?
Hier ook met my team.. Bahrein is een stuk lastiger auto onderstuurd als een gek.. ,had hem op 81 staan , deed daarna even een sprintrace op Abu Dhabi (circuit is nu van een 4,5 naar een 8 gegaan ) op 71 staan (en was de snelste in de Williams.. , denk dat ik hem dus op 77 ofzo zet , en flink oefenen ..quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:57 schreef nils7 het volgende:
Vind T wel moeilijker dan ‘21.
Ben carrière begonnen in F2 en waar ik hem in ‘21 op 85 begon en op kon schroeven staat ie nu op 72 🤣
Lijkt helemaal niet te werken en word meegenomen in de volgende patch.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:11 schreef _Hestia_ het volgende:
Vraagje van m'n vriend.
Hoe zet je in het spel van 2022 de instelling dat de sectortijden gekleurd zijn (paars bij verbetering etc) aan?
[ afbeelding ]
Oke dankjewel👍quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Lijkt helemaal niet te werken en word meegenomen in de volgende patch.
https://answers.ea.com/t5(...)td-p/11592240/page/7
Heb zelf geen ervaring met de bureaustoelen maar heb een rig van GT Omega. Ze verkopen ook game/race bureaustoelen. Als je er met een stuur mee wil racen zou ik wel van die wielen erbij nemen die je op slot kan zetten zodat je niet weg rolt als je je pedalen intrapt.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:24 schreef RoW_0 het volgende:
Vraagje guys, had geen zin om nog hiervoor een nieuw topic te starten. Wil graag gamen voor de TV. Alleen de bank is te ver weg en een stoel zit oncomfortabel natuurlijk. Ik dacht, mja genoeg gamestoelen. Maar ik was ook van plan om een racestuur te halen en VR had ik al (dus wss ook F1 spelen, want die had VR support meende ik). Enfin.
Weet iemand dus een goede racestoel, die ook kan functioneren als gewone game-/loungestoel voor de TV? En dat ik dus niet beperkt ben voor racing-only? Hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft.
Ja dat is echt ziekelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:52 schreef King_Merc het volgende:
Zo even een mod van Racedep. Gedownload om te zorgen dat de AI geen overpowerede tractie hebben.. , spel wordt er een stuk beter op ..
Wat blijft Bottas toch ook een kwalibeast hèquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:11 schreef Divje het volgende:
Gisteravond een crossplay 2p-career gestart. Hij op PC, ik op de PS5. Dat werkt allemaal prima. Maar met de one-shot qualification gaat het gigantisch mis
Mercedes, Red Bull en Ferrari zijn midfield teams geworden en Haas, Alpha Tauri en Alfa Romeo staan steevast bovenaan. Waarbij Magnussen en Bottas echt bizar snelle tijden neer zetten, soms met meerdere seconden verschil pakken ze pole
Stroll staat wel altijd achteraan, daar is niks aan veranderd.
Ik heb een GT Omega Elite en hij zit echt heerlijk, 1 van de beste stoelen die ik tot nu toe heb gehad.quote:Op zondag 10 juli 2022 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb zelf geen ervaring met de bureaustoelen maar heb een rig van GT Omega. Ze verkopen ook game/race bureaustoelen. Als je er met een stuur mee wil racen zou ik wel van die wielen erbij nemen die je op slot kan zetten zodat je niet weg rolt als je je pedalen intrapt.
https://www.gtomega.co.uk/collections/chairs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |