abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_200336888
Mijn vriend heeft een flink invasieve spierziekte die de afgelopen 2 maanden zo erg is geworden dat hij zijn armen niet meer goed kan gebruiken. Ook heeft hij constant erge pijn, en slikt nu spierverslappers, dopamine en pijnstillers. Sinds de dopamine is het al helemaal heftig. Hij kan bijna niks meer door vermoeidheid en depressie en ik heb hem nu 2 weken niet gezien. Hij heeft gewoon niet eens de puf om naar het station te lopen. Ik ga hem hopelijk dit weekend zien, 1.5 uur reizen om hem 5 minuten te knuffelen, ik doe het voor hem.

Ook huurt hij nu tijdelijk een kamer bij zijn ex. De reden is dat hij ervoor 3x per week op de trein stapte om zijn kind te zien, dat kan hij nu ook niet. Hij is ook op zoek naar een woning vlakbij maar okdat hij zo uitgeput is duurt dat nog wel even. Ik stuur hem alles door wat ik op Funda zie, maar verhuizen zie ik hem nu echt niet.

Dus nu heb ik een vriend die ik amper zie, die depressief is, pijn heeft, waarvan de artsen ook niet goed weten wat ze ermee aanmoeten (dystonie) en ik weet niet hoe lang hij bij zijn ex blijft zitten (waardoor langsgaan lastig wordt).

Ik wol hem niet kwijt, we zijn nu een jaar samen, en hij is verder een hele lieve man. Maar ik lijd hier ook onder, niet zo erg als hij, maar toch ook wel. Ik begin binnenkort aan een nieuwe basn maar heb in mijn hoofd bijna geen ruimte naast alle angst en zorgen.

Tips?
pi_200337454
Hier verder aub.
  Spellchecker maandag 12 juli 2021 @ 22:48:51 #3
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_200337511
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:45 schreef Chai het volgende:
Hier verder aub.
Een mod heeft #2 in de TT gezet.
Degenen die in je vorig topic gepost hebben zien dit automatisch weer in hun actieve topics ;)
pi_200337882
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:48 schreef maily het volgende:

[..]

Een mod heeft #2 in de TT gezet.
Degenen die in je vorig topic gepost hebben zien dit automatisch weer in hun actieve topics ;)
Bedankt!
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 00:14:56 #5
441859 crew  Lenny77
pi_200338472
(Even nog vanuit deel 1)
NAH is niet aangeboren hersenletsel. Hoeft dus niets te maken te hebben met geheugen. Dit kunnen mensen zijn die een ongeval hebben gehad, een CVA of hersenbloeding bv.
Maar dus ook zuurstoftekort tijdens de geboorte. Je vriend heeft dus idd een NAH.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_200341104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:14 schreef Lenny77 het volgende:
(Even nog vanuit deel 1)
NAH is niet aangeboren hersenletsel. Hoeft dus niets te maken te hebben met geheugen. Dit kunnen mensen zijn die een ongeval hebben gehad, een CVA of hersenbloeding bv.
Maar dus ook zuurstoftekort tijdens de geboorte. Je vriend heeft dus idd een NAH.
Oh ok, wist ik niet.
pi_200343628
Ik vind het lastig dat vriend niet doordramt bij de arts. Afspraak over 3 weken? Prima. Ik ben totaal niet zo, ik betaal de hoogste verzekering dus ik verwacht snelle, goede zorg. Hij schikt er meer in. Misschien zou hij minder moe zijn ald hij had gebeld?

Frustrerend dat gekloot van NL artsen.
pi_200345310
Hij heeft ook nog geen huizen gezocht, ik zie niet veel online, ben bang dat hij daar nog maanden zit. Ben vandaag echt in paniekmodus
pi_200345644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:08 schreef Chai het volgende:
Ik vind het lastig dat vriend niet doordramt bij de arts. Afspraak over 3 weken? Prima. Ik ben totaal niet zo, ik betaal de hoogste verzekering dus ik verwacht snelle, goede zorg. Hij schikt er meer in. Misschien zou hij minder moe zijn ald hij had gebeld?

Soms is het snelst en het best om iets de tijd te geven om te kijken in hoeverre het kan werken. Te snel iets afschrijven helpt niet en zou zonde zijn.
Niet alles is meetbaar en niet iedereen is gevoelsmatig even handig. Sommige mensen zijn gebaat om dit in een rustig(er) tempo te doorlopen, zodat ze beter bij hun gevoelens kunnen komen en blijven. Het kan heel waardevol zijn om mentaal ook echt te ervaren dat dit medicijn het niet is en dat duurt soms langer dan fysiek duidelijk is, om zich dan beter voor te kunnen bereiden op de volgende stap.

Ik raad jou aan om kritisch te blijven kijken waar jouw gevoelens vandaan komen, zodat je niet zijn proces probeert over te nemen vanuit je eigen angst. Of dokterswerk als kloten weg probeert te zetten vanuit jouw gevoel van onmacht. Naast dat het belastend kan zijn voor je partner, help je jezelf ook niet met projectie en onnodig moeilijker maken dan het al is..
pi_200346235
Je bent nog jong toch? Weet je zeker dat je dit wil? Wat levert deze relatie je op?
pi_200346368
Ik ben midden 30. Ik hou van hem om wie hij is, ik wil gewoon weer dat hij n eigen plek heeft en we vanuit daar samen de ziekte tackelen.
pi_200346579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:09 schreef Chai het volgende:
Ik ben midden 30. Ik hou van hem om wie hij is, ik wil gewoon weer dat hij n eigen plek heeft en we vanuit daar samen de ziekte tackelen.
Logisch dat jij dat wil, maar is dat ook dezelfde volgorde die hij wil en nodig heeft? Is het heel moeilijk voor te stellen dat hij misschien meer gebaat is bij eerst deze medicijnen aankijken en zijn proeftijd doorkomen, voor hij een nieuwe woning aangaat?
Als je echt van hem houdt om wie hij is, dan zul je ook rekening moeten houden dat hij bepaalde dingen misschien anders aan zou willen pakken. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar dat vindt hij wellicht ook niet als hij jou ook happy moet zien te houden op de een of andere manier en die huizenjacht de manier lijkt te moeten zijn, terwijl hij nog zoveel andere ballen ook in de lucht moet zien te houden.
pi_200346800
quote:
Soms kan het in het leven niet zo zijn zoals je het wil helaas......
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 17:09:57 #14
441859 crew  Lenny77
pi_200347212
quote:
Verbeter me als ik mis zit, maar je wou nog niet met m samenwonen, ook nog niet werken dichterbij m in de buurt. Je wou vooral terug slapen met hem, dat had je nodig.
Denk je niet dat hij nu VEEL meer nodig heeft dan nachtjes samen met zijn vriendin? Hij heeft pijn en is ziek: hij heeft zorg nodig en iemand die het huishouden van hem kan overnemen. Daarom zit ie nu ook bij zijn ex: zo kan hij zijn kind zien en rusten en tegelijk proberen zijn werk te behouden.
Als hij nu alleen zou wonen dan zou dat een catastrofe voor hem zijn.

Ik blijf het zeggen: jouw emoties vliegen alle kanten uit en drijven je naar waanzin toe. Als je jezelf niet onder controle gaat krijgen dan ga je EN gek worden EN dit niet volhouden EN gaat hij uiteindelijk deze relatie beŽindigen, want hij krijgt jouw rollercoaster van emoties ook mee.
pi_200347256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Verbeter me als ik mis zit, maar je wou nog niet met m samenwonen, ook nog niet werken dichterbij m in de buurt. Je wou vooral terug slapen met hem, dat had je nodig.
Denk je niet dat hij nu VEEL meer nodig heeft dan nachtjes samen met zijn vriendin? Hij heeft pijn en is ziek: hij heeft zorg nodig en iemand die het huishouden van hem kan overnemen. Daarom zit ie nu ook bij zijn ex: zo kan hij zijn kind zien en rusten en tegelijk proberen zijn werk te behouden.
Als hij nu alleen zou wonen dan zou dat een catastrofe voor hem zijn.

Ik blijf het zeggen: jouw emoties vliegen alle kanten uit en drijven je naar waanzin toe. Als je jezelf niet onder controle gaat krijgen dan ga je EN gek worden EN dit niet volhouden EN gaat hij uiteindelijk deze relatie beŽindigen, want hij krijgt jouw rollercoaster van emoties ook mee.
Ik wil wel samenwonen maar hij wil dat niet. Ik zou zo zijn hele huishouden doen. Voor hem gsat dat te snel. En je hebt gelijk, ik ben labiel.
pi_200347274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Logisch dat jij dat wil, maar is dat ook dezelfde volgorde die hij wil en nodig heeft? Is het heel moeilijk voor te stellen dat hij misschien meer gebaat is bij eerst deze medicijnen aankijken en zijn proeftijd doorkomen, voor hij een nieuwe woning aangaat?
Als je echt van hem houdt om wie hij is, dan zul je ook rekening moeten houden dat hij bepaalde dingen misschien anders aan zou willen pakken. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar dat vindt hij wellicht ook niet als hij jou ook happy moet zien te houden op de een of andere manier en die huizenjacht de manier lijkt te moeten zijn, terwijl hij nog zoveel andere ballen ook in de lucht moet zien te houden.
Je hebt gelijk, ik ben egoistisch. Dank voor de reality check, ik vind het gewoon moeilijk soms.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:23:24 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200347391
Ik begin wel te snappen waarom hij TS op afstand houdt.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 17:25:54 #18
441859 crew  Lenny77
pi_200347437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wil wel samenwonen maar hij wil dat niet. Ik zou zo zijn hele huishouden doen. Voor hem gsat dat te snel. En je hebt gelijk, ik ben labiel.
In de vorige reeks zei je dat je nog niet wou samenwonen en dat m maar eerst op zijn eigen moest gaan zitten?

Quote: Omdat ik niet bij hem ga wonen nog? Dat komt veel later pas, laat hem eerst maar eens wat zelf vinden. Ik wil niet samenwonen nog en hij ook niet.

En nee je bent niet labiel, je gedraagt je labiel: dit erkennen is de eerste stap. Leer hier controle over te krijgen.
Want dit begint wss heel klein met een gedachte dat iets niet zo lekker gaat en daar ga jij dan helemaal in mee totdat je in een plaats zit waar je geen grip meer over hebt en in paniek slaat.
Rem jezelf meteen al af bij de eerste gedachte die niet zo lekker gaat en zoek meteen afleiding! Maak desnoods een EHBO lijstje op een rustig moment met dingen die je leuk vindt zodat je al een noodplan klaar hebt als je je slecht begint te voelen en kies dan iets op de lijst.
pi_200347485
quote:
Vroeger was ik een heel dik jongetje. Ik hield heel erg van worstenbroodjes, maar wist ook dat dat niet het beste was voor mij. Wat ik ermee wil zeggen, soms moet je accepteren dat je beter iets kan loslaten ook al hou je er heel erg van. Wie weet komt het later op een geschikt moment wel weer terug en kan je er dan alsnog van genieten.
pi_200347557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben egoistisch. Dank voor de reality check, ik vind het gewoon moeilijk soms.
Ik weet dat het moeilijk is. Het egoÔsme zit 'm denk ik niet zozeer in de gevoelens hebben, maar wat je ermee doet. En het is gewoon rete verleidelijk om voor hem en jullie de barricades op te gaan, daar waar je echt een verschil denkt te kunnen maken. Zeker als je onzeker bent en je zo eigenlijk ook je meerwaarde wil bewijzen. Of wegvlucht voor confronterende gedachten en/of angsten.

Maar ik heb ook iets teveel gezien dat het niet of zelfs averechts werkt. Het is dus niet om je extra kut te laten voelen dat ik dit zo benoem, maar hier ligt een focus waar je denk ik meer effect kan behalen dan je blind staren op die woning waarmee alles zoveel beter zou kunnen gaan.
pi_200347581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

In de vorige reeks zei je dat je nog niet wou samenwonen en dat m maar eerst op zijn eigen moest gaan zitten?

Quote: Omdat ik niet bij hem ga wonen nog? Dat komt veel later pas, laat hem eerst maar eens wat zelf vinden. Ik wil niet samenwonen nog en hij ook niet.

En nee je bent niet labiel, je gedraagt je labiel: dit erkennen is de eerste stap. Leer hier controle over te krijgen.
Want dit begint wss heel klein met een gedachte dat iets niet zo lekker gaat en daar ga jij dan helemaal in mee totdat je in een plaats zit waar je geen grip meer over hebt en in paniek slaat.
Rem jezelf meteen al af bij de eerste gedachte die niet zo lekker gaat en zoek meteen afleiding! Maak desnoods een EHBO lijstje op een rustig moment met dingen die je leuk vindt zodat je al een noodplan klaar hebt als je je slecht begint te voelen en kies dan iets op de lijst.
Ik wil ook nog niet samenwonen maar er wel vaak zitten. Ik kan het moeilijk uitleggen.

Maar dat ehbolijstie is wel een goed idee!
pi_200347611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijk is. Het egoÔsme zit 'm denk ik niet zozeer in de gevoelens hebben, maar wat je ermee doet. En het is gewoon rete verleidelijk om voor hem en jullie de barricades op te gaan, daar waar je echt een verschil denkt te kunnen maken. Zeker als je onzeker bent en je zo eigenlijk ook je meerwaarde wil bewijzen. Of wegvlucht voor confronterende gedachten en/of angsten.

Maar ik heb ook iets teveel gezien dat het niet of zelfs averechts werkt. Het is dus niet om je extra kut te laten voelen dat ik dit zo benoem, maar hier ligt een focus waar je denk ik meer effect kan behalen dan je blind staren op die woning waarmee alles zoveel beter zou kunnen gaan.
Je hebt gelijk, ik loop mezelf voorbij, alles gaat om hem en de relatie in mijn hoofd, ik vergeet mezelf.wat gezond is voor mij.
pi_200347699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Vroeger was ik een heel dik jongetje. Ik hield heel erg van worstenbroodjes, maar wist ook dat dat niet het beste was voor mij. Wat ik ermee wil zeggen, soms moet je accepteren dat je beter iets kan loslaten ook al hou je er heel erg van. Wie weet komt het later op een geschikt moment wel weer terug en kan je er dan alsnog van genieten.
Ik wil geen ander of single zijn. Ik wil hem.
  Spellchecker dinsdag 13 juli 2021 @ 17:54:30 #24
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_200347813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wil geen ander of single zijn. Ik wil hem.
Jij wil dat. Heel erg graag.

Dat kan en dat mag.

Hou er rekening mee dat je wensen misschien niet uitkomen ...
pi_200347842
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:54 schreef maily het volgende:

[..]

Jij wil dat. Heel erg graag.

Dat kan en dat mag.

Hou er rekening mee dat je wensen misschien niet uitkomen ...
Dan is het niet mijn keus en heb ik er alles aan gedaan om het te redden. Ipv zelf dumpen en enorme spijt.
pi_200348185
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan is het niet mijn keus en heb ik er alles aan gedaan om het te redden. Ipv zelf dumpen en enorme spijt.
Je hoeft hem niet te dumpen, maar soms betekent houden van ook leren een stukje loslaten. Hij is net zo goed overvallen door deze ziekte ťn hij voelt deze pijn en oververmoeidheid. Gun hem zijn eigen proces om hier doorheen te komen of het misschien wel accepteren dat dit voor altijd zo blijft.....laat gerust weten dat je aan hem denkt, maar verwacht voorlopig nog even niks terug. Je ging toch logeren binnenkort? Maak er gebruik van om dit even van een afstand te bekijken en om uit die paniekmodus te komen zodat je er ook weer echt voor hem kan zijn als hij daar weer aan toe is....
pi_200348453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:08 schreef Chai het volgende:

Wat heeft de betaling ermee te maken? De arts krijgt er niet meer voor.
Ik heb zelf een chronische ziekte (diabetes type 1) en vorig jaar nog een 2e auto-immuunziekte erbij gekregen. Ik ben tot de max aanvullend verzekerd (meer kan niet). Je hebt artsen en ziekenhuizen niet aan een touwtje omdat je meer betaald of zo.
Het is corona tijd, heb je in het nieuws niet gehoord over achterstanden in de zorg? Iemand die ik ken heeft een chronische darmziekte en heeft ineens weer klachten en moet een endoscopisch onderzoek, maar moet ook 4 weken wachten tot ze terecht kon en dan had de mdl-arts haar nog op zeer korte termijn ingepland.

Er zijn nu eenmaal wachtlijsten en soms moet je gewoon wachten op je beurt. Dat heeft niks te maken met het bedrag wat je betaalt of dat artsen maar wat aan het aankloten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 13-07-2021 21:36:13 ]
pi_200348873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:36 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wat heeft de betaling ermee te maken? De arts krijgt er niet meer voor.
Ik heb zelf een chronische ziekte (diabetes type 1) en vorig jaar nog een 2e auto-immuunziekte erbij gekregen. Ik ben tot de max aanvullend verzekerd (meer kan niet). Je hebt artsen en ziekenhuizen niet aan een touwtje omdat je meer betaald of zo.
Het is corona tijd, heb je in het nieuws niet gehoord over achterstanden in de zorg? Iemand die ik ken heeft een chronische darmziekte en heeft ineens weer klachten en moet een endoscopisch onderzoek, maar moet ook 4 weken wachten tot ze terecht kon en dan had de mdl-arts haar nog op zeer korte termijn ingepland.

Er zijn nu eenmaal wachtlijsten en soms moet je gewoon wachten op je beurt. Dat heeft niks te maken met het bedrag wat je betaald of dat artsen maar wat aan het aankloten zijn.
Dan moet de zorg maar meer memsen aantrekken door beter te betalen. Dit moeten wij niet pikken. Er zijn zat mensen die voor de zorg zouden kiezen als ze meer betaald kregen. Het is een schande.
pi_200348880
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet te dumpen, maar soms betekent houden van ook leren een stukje loslaten. Hij is net zo goed overvallen door deze ziekte ťn hij voelt deze pijn en oververmoeidheid. Gun hem zijn eigen proces om hier doorheen te komen of het misschien wel accepteren dat dit voor altijd zo blijft.....laat gerust weten dat je aan hem denkt, maar verwacht voorlopig nog even niks terug. Je ging toch logeren binnenkort? Maak er gebruik van om dit even van een afstand te bekijken en om uit die paniekmodus te komen zodat je er ook weer echt voor hem kan zijn als hij daar weer aan toe is....
Ja daar heb je gelijk in, dank je.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 19:05:48 #30
441859 crew  Lenny77
pi_200348941
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan moet de zorg maar meer memsen aantrekken door beter te betalen. Dit moeten wij niet pikken. Er zijn zat mensen die voor de zorg zouden kiezen als ze meer betaald kregen. Het is een schande.
Zelfs dan hebben dingen tijd nodig. Het zenuwstelsel is ťťn van de complexere zaken uit de medische wereld. Het geneest ook maar heel traag of zelfs niet. Misschien moeten er wel een aantal weken tussen zitten om te kijken of het aanslaat bij hem.
pi_200349062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Zelfs dan hebben dingen tijd nodig. Het zenuwstelsel is ťťn van de complexere zaken uit de medische wereld. Het geneest ook maar heel traag of zelfs niet. Misschien moeten er wel een aantal weken tussen zitten om te kijken of het aanslaat bij hem.
Klopt, ik heb gewoon nare ervaringen met incompetente artsen in het verleden.
pi_200349304
TS ben je altijd zo'n doorgeladen emokanon of komt dat nu door de omstandigheden?

Kom je nog toe aan je dagelijkse dingen? Even laten bezinken alles?
What's the name of the game?
  Vis een optie? dinsdag 13 juli 2021 @ 19:36:42 #33
70532 loveli
N
pi_200349412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Verliefdheid = ik wil.
Houden van = wij willen.
crap in = crap out
pi_200350372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:28 schreef -marz- het volgende:
TS ben je altijd zo'n doorgeladen emokanon of komt dat nu door de omstandigheden?

Kom je nog toe aan je dagelijkse dingen? Even laten bezinken alles?
Door nu, normaliter heb ik werk etc om me af te leiden maar dat begint pas in augustus.
pi_200350382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Verliefdheid = ik wil.
Houden van = wij willen.
Dat is wel heeeel simpel. Ik ben ook een individu.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 20:35:05 #36
441859 crew  Lenny77
pi_200350416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Het is misschien simpel, maar dat maakt het niet minder waar.
pi_200350458
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:33 schreef Chai het volgende:

[..]

En soms moeten individuen een pas op de plaats maken. Hij heeft dit ook niet zien aankomen en hij heeft ook geen toverstaf om het weer ongedaan te maken.....
pi_200351253
Klopt, maar alleen in wij denken vind ik nogal anwb. Beiden zijn belanhrijk in een relatie. En nu draait het logischerwijs om hem, maar ik heb die gevoelens en deel ze hier anders word ik gek. Ik was net naar de kapper en hij zegt amper wat, omdat hij pijn heeft. Dan ben ik ook lief en begripvop maar het doet ook pijn, dus dat zeg ik dan hier.
pi_200351462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 21:18 schreef Chai het volgende:
Klopt, maar alleen in wij denken vind ik nogal anwb. Beiden zijn belanhrijk in een relatie. En nu draait het logischerwijs om hem, maar ik heb die gevoelens en deel ze hier anders word ik gek. Ik was net naar de kapper en hij zegt amper wat, omdat hij pijn heeft. Dan ben ik ook lief en begripvop maar het doet ook pijn, dus dat zeg ik dan hier.
Maar je zal toch echt moeten gaan accepteren dat hij voorlopig niet meer diegene is zoals hij voor zijn ziekte was.....ik snap dat dit moeilijk is, maar deze situatie is voorlopig nog niet veranderlijk.....
pi_200351712
Ja en dat gaat geleidelijk aan ook gebeuren maar soms is dat gewoon moeilijk. Alsof ik rouw om iemand die er niet meer is.
pi_200351767
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 21:44 schreef Chai het volgende:
Ja en dat gaat geleidelijk aan ook gebeuren maar soms is dat gewoon moeilijk. Alsof ik rouw om iemand die er niet meer is.
Omdat deze situatie jullie overvallen heeft terwijl het juist zo goed ging tussen jullie......shit happens in life het gaat erom hoe je daar mee omgaat.....
pi_200351806
Klopt en dat ben ik nog aan het uitvogelen en ondertussen huil ik uit op dit forum...
  woensdag 14 juli 2021 @ 02:53:19 #43
131278 moemoe
#teampanda
pi_200354444
Hi TS,

Ik lees een beetje mee.

Heb je weleens gekeken op de site Spierziekten Nederland? Daar vind je misschien ook andere partners waarmee je in gesprek kunt treden.

Al is het alleen maar omdat het fijn kan zijn om met iemand te praten die een beetje begrijpt waar jij doorheen gaat als naaste.

Volgens mij hebben ze ook een on line community: https://community.spierziekten.nl/overview

Geen idee hoe dat er verder uitziet, ik ben niet lid geworden.

Sterkte :*.
  woensdag 14 juli 2021 @ 02:55:53 #44
131278 moemoe
#teampanda
pi_200354448
https://www.spierziekten.nl/contact/register/

Hier kun je meer informatie vinden over de verschillende vormen van een eventueel lidmaatschap.
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 09:42:11 #45
441859 crew  Lenny77
pi_200355792
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 21:50 schreef Chai het volgende:
Klopt en dat ben ik nog aan het uitvogelen en ondertussen huil ik uit op dit forum...
Wat natuurlijk helemaal prima is!
Liever hier dan dat je dat allemaal op hem legt.
  woensdag 14 juli 2021 @ 11:05:51 #46
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_200356911
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bent nog jong toch? Weet je zeker dat je dit wil? Wat levert deze relatie je op?
Ik hoop niet dat je ooit chronisch ziek wordt en in de steek gelaten wordt door je geliefde.

Zo makkelijk he? Je partner lijdt ergens aan en wat doen we? Gewoon stoppen ermee want de relatie levert jou niks op.

Wat is de mens toch lelijk geworden.
  woensdag 14 juli 2021 @ 11:23:20 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200357162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:05 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je ooit chronisch ziek wordt en in de steek gelaten wordt door je geliefde.

Zo makkelijk he? Je partner lijdt ergens aan en wat doen we? Gewoon stoppen ermee want de relatie levert jou niks op.

Je hebt blijkbaar het topic niet gelezen. Het is in dit geval namelijk eerder andersom. De vriend van TS is ziek geworden en is prompt bij zijn ex ingetrokken, hij kan wel gewoon werken maar hij heeft ondertussen geen energie meer om te bellen en appen, laat staan afspreken.

De patiŽnt in deze laat TS in de steek, en TS moet zich afvragen of ze dat wel wil accepteren van iemand met wie ze slechts een jaar samen is.
Resistance is futile.
pi_200357165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:05 schreef Nederturk het volgende:

[..]

De mens was altijd al lelijk hoor. Het is niet alsof iedereen zonder ziekte of de minst zieke wel maar met alles moet kunnen dealen. Dat kan gewoon niet iedereen en het is ook lelijk om mensen aan te praten alsof dat wel het geval zou moeten zijn. Als zieke ben je ook niet per se gebaat met een partner die het om wat voor reden dan ook niet aankan.

Beter doen we wat minder veroordelend, zodat dingen makkelijker bespreekbaar worden en blijven. Daar kunnen we elkaar beter leren ondersteunen. Werken met wat er is, niet hoe het zou moeten zijn. Laat staan wat buitenstaanders vinden hoe het zou moeten zijn.
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:35:37 #49
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_200358299
quote:
13s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je hebt blijkbaar het topic niet gelezen. Het is in dit geval namelijk eerder andersom. De vriend van TS is ziek geworden en is prompt bij zijn ex ingetrokken, hij kan wel gewoon werken maar hij heeft ondertussen geen energie meer om te bellen en appen, laat staan afspreken.

De patiŽnt in deze laat TS in de steek, en TS moet zich afvragen of ze dat wel wil accepteren van iemand met wie ze slechts een jaar samen is.
Deze post werd voor de discussie al geplaatst. Het gaat mij meer om de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig om maar bij de geringste tegenslag je wederhelft in de steek te laten. Dat zoiets de norm wordt/is zit mij vooral dwars.
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:41:25 #50
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_200358404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

De mens was altijd al lelijk hoor. Het is niet alsof iedereen zonder ziekte of de minst zieke wel maar met alles moet kunnen dealen. Dat kan gewoon niet iedereen en het is ook lelijk om mensen aan te praten alsof dat wel het geval zou moeten zijn. Als zieke ben je ook niet per se gebaat met een partner die het om wat voor reden dan ook niet aankan.

Beter doen we wat minder veroordelend, zodat dingen makkelijker bespreekbaar worden en blijven. Daar kunnen we elkaar beter leren ondersteunen. Werken met wat er is, niet hoe het zou moeten zijn. Laat staan wat buitenstaanders vinden hoe het zou moeten zijn.
Mijn ouders en vele oudere generaties binnen mijn familie zouden veel minder snel zijn/haar wederhelft in de steek laten bij bv ziekte. Zelfde gelft voor de oudere generaties autochtonen waar je veel koppels ziet die op hun 80e nog samen met elkaar zijn.

Ik veroordeel TS absoluut niet, maar meer mensen die zoiets als een breuk gelijk voorstellen puur met de info "mijn partner is chronisch ziek en dat brengt .... problemen met zich mee". Guess what? Iedereen gaat een keer ziek worden. Liefde is niet alleen mooi als je samen op reis gaat of intimiteit kent. Dat je in lastige periodes kunt vertrouwen op elkaar is juist het mooie aan liefde.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')