abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200332435
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Ab ging bij onze zuiderburen ook alweer los een dag of twee geleden over die jongeren die hier alles aan hun laars hebben gelapt en dat de Belgen hun jongeren maar moesten vertellen dat als ze zich daar ook zo zouden gaan gedragen er weer een lockdown aankomt én hun vakantie in het water gaat vallen. En ja, de ziekenhuiscijfers vielen mee, maar 1-2% krijgt wel long-covid en of je dat allemaal wil accepteren.
Maatregelen zouden enkel ingezet moeten worden bij een zeer hoge zorgdruk. Als een middel. Voor bepaalde experts is het ondertussen meer een doel geworden imo.

quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:50 schreef OProg het volgende:
De Telegraaf is druk bezig met mensen die na de tweede vaccinatie nog ziek worden 'en er nog lang last van hebben'.

En ze zoeken ook mensen die hun verhaal mogen doen.

Het houdt nooit meer op. :')
Long Covid is weer helemaal ''hip''. Even de jongeren wat meer in het gareel krijgen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 17:51:46 ]
pi_200332443
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:49 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Wat ik uit de uk zag dat ook al ben je volledig gevaccineerd dat vooral de 70+ mensen een hogere kans hebt om alsnog in het ziekenhuis te komen
De vaccins zitten ook bij de deltavariant nog steeds boven de 90% voor wat betreft het voorkomen van ziekenhuisopnames, zeker Pfizer / Moderna. Maar dat betekent nog steeds dat een paar procent ondanks vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis belandt en 70-plussers zijn nou eenmaal een kwetsbare groep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200332456
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:51 schreef capricia het volgende:
Ik wens de Britten veel plezier:
[ twitter ]
Het is al aardig verwaterd in de tussentijd. Binnenevenementen krijgen het advies om wél een gezondheidspaspoort te verplichten. OV-bedrijven kunnen mondkapjes alsnog verplichten en staan waarschijnlijk in hun recht als ze je de toegang ontzeggen als je geen masker draagt.

Aan de andere kant wordt 1m afstand (en beperkingen daarop gebaseerd, zoals in pubs) wel afgeschaft, zullen mondkapjes in winkels niet meer nodig zijn, en gaat het nachtleven open zonder TvT-achtige taferelen.

Oorspronkelijk was het idee dat het heropeningsplan "voorzichtig, maar onomkeerbaar" zou zijn. Dat onomkeerbare, dat is nu eigenlijk stilzwijgend uit het plan gehaald. Er wordt nu voorgesorteerd op dat binnenlandse gezondheidspaspoorten in september. Er is eigenlijk nergens gezegd dat er in de winter niet weer gewoon maatregelen of lockdowns komen.

De ene kant doet alsof het 'Freedom Day' is, de andere kant doet alsof er een onacceptabel risico wordt genomen door alles los te laten. Van beide is dus eigenlijk geen sprake. Het is eigenlijk nog steeds één groot vraagteken wat nu de bedoeling is voor de rest van het jaar, of voor de lange termijn. Het heeft allemaal erg weinig te maken met 'terug naar normaal' gaan, hoewel het wel zeer vergaande versoepelingen zijn. Er is niet echt duidelijk wat er wordt bedoeld met "Leren leven met het virus". Dat kan bij wijze van spreken ook betekenen dat mondkapjes op veel plekken gewoon blijven en er elke winter een lockdown is.
  maandag 12 juli 2021 @ 17:53:42 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200332467
quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:50 schreef OProg het volgende:
De Telegraaf is druk bezig met mensen die na de tweede vaccinatie nog ziek worden 'en er nog lang last van hebben'.

En ze zoeken ook mensen die hun verhaal mogen doen.

Het houdt nooit meer op. :')
Beleidsbepalers zouden het grote plaatje moeten zien en dan zijn dit soort individuele verhaaltjes leuk voor een emo-verhaal in een krant, maar meer ook niet.
  maandag 12 juli 2021 @ 17:55:26 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200332481
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:51 schreef capricia het volgende:
Ik wens de Britten veel plezier:
[ twitter ]
Uitatekend nieuws, kan m'n maat weer gaan optreden. Het heeft allemaal wel lang genoeg geduurd inmiddels.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200332511
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

De vaccins zitten ook bij de deltavariant nog steeds boven de 90% voor wat betreft het voorkomen van ziekenhuisopnames, zeker Pfizer / Moderna. Maar dat betekent nog steeds dat een paar procent ondanks vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis belandt en 70-plussers zijn nou eenmaal een kwetsbare groep.
Maar zijn die paar % echt nieuwe maatregelen waard?
pi_200332517
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de uk zie je <50 en >50 categorie. In die laatste zijn er significant wel meer opgenomen alsnog dan onder de 50.
pi_200332532
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maatregelen zouden enkel ingezet moeten worden bij een zeer hoge zorgdruk. Als een middel. Voor bepaalde experts is het ondertussen meer een doel geworden imo.
Mwah, dat niet zozeer, zijn doel is alleen verschrikkelijk vernauwd tot containment en alles wat vanuit een breder (maatschappelijk, politiek, economisch) perspectief aan factoren in de beleidsoverwegingen wordt meegenomen, is vooral belemmerende ruis. Hij onderkent nog net dat die factoren aanwezig zijn, maar voor hemzelf spelen ze geen enkele rol.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_200332549
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:58 schreef Maver24 het volgende:

[..]

In de uk zie je <50 en >50 categorie. In die laatste zijn er significant wel meer opgenomen alsnog dan onder de 50.
Ja daar verandert het vaccin niets aan.
pi_200332614
In Engeland wordt dus ook social distancing afgeschaft én de nachtclubs gaan open.

Nou, dat wordt spektakel. :') Zouden de experts daar net als hier echt niet naar het buitenland kijken?
  maandag 12 juli 2021 @ 18:05:24 #211
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200332616
quote:

Long Covid is weer helemaal ''hip''. Even de jongeren wat meer in het gareel krijgen.
Ik denk dat het 't niet verkeerd is om 'long covid' serieus te nemen, maar ik 't moet geen bangmakerij worden. Denk eigenlijk dat er al genoeg angst gezaaid is.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:05:56 #212
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200332625
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:05 schreef Confetti het volgende:
In Engeland wordt dus ook social distancing afgeschaft én de nachtclubs gaan open.

Nou, dat wordt spektakel. :') Zouden de experts daar net als hier echt niet naar het buitenland kijken?
Of het kan ze niet meer schelen.
pi_200332643
quote:

Het is een politieke beslissing, heeft niet zo gek veel meer met cijfers e.d. te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 18:07:45 ]
pi_200332654
quote:

[..]

En voor een ander deel een Pavlovreactie. Oplopende cijfers --> roep om maatregelen. Alsof de eenmalige noodzaak voor lockdowns de weg voor maatregelgestuurde virusbestrijding heeft vrijgebaand.
I'll give you something to do
pi_200332680
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja daar verandert het vaccin niets aan.
Iets met verminderde immuunsysteem? Waarschijnlijk zouden deze mensen die alsnog worden opgenomen ook al ernstig ziek worden van een normale griep of zware verkoudheid. Mijn vriendin weet daar alles van van op haar zorg afdeling. Die zijn al zo zwak dat ze voor het minste al problemen hebben
pi_200332704
quote:

Het is niet een heel groot verschil met Nederland in die zin dat de 1,5m hier ook niet meer zo veel voorstelt. En het was daar al 1m. Het is eigenlijk de versoepeling die wij de afgelopen 2 weken hadden, maar dan zonder wettelijk verplichte social distancing, en zonder Testen voor Toegang. De accenten liggen verschillend maar de beleidsrichting op grote lijnen is wel vergelijkbaar.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:13:22 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200332730
quote:

Jawel, maar de UK overheid heeft al min of meer aangegeven de besmettingscijfers niet zo boeiend te vinden en de ziekenhuiscijfers als leidraad te nemen.

Ze zijn daar ook al verder met vaccineren etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 juli 2021 @ 18:15:50 #218
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200332758
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jawel, maar de UK overheid heeft al min of meer aangegeven de besmettingscijfers niet zo boeiend te vinden en de ziekenhuiscijfers als leidraad te nemen.
Dat zouden ze hier ook eens moeten doen.

quote:
Ze zijn daar ook al verder met vaccineren etc.
Gelukkig gaat het hier ook aardig.
* Celestien mag volgende week haar tweede vaccinatie halen.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:17:19 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200332775
quote:
88s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:15 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat zouden ze hier ook eens moeten doen.

Eens.

En fijn dat je straks geprikt bent!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200332846
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:09 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Iets met verminderde immuunsysteem? Waarschijnlijk zouden deze mensen die alsnog worden opgenomen ook al ernstig ziek worden van een normale griep of zware verkoudheid. Mijn vriendin weet daar alles van van op haar zorg afdeling. Die zijn al zo zwak dat ze voor het minste al problemen hebben
Een vaccin werkt doorgaans wel iets minder bij oudere mensen, al weet ik niet in welke mate dat opgaat voor deze vaccins.
Maar het effect is vrij simpel. Mensen onder de vijftig kwamen sowieso in relatief beperkte mate in het ziekenhuis. Dat een groot deel van de 50-plussers volledig gevaccineerd is zorgt ervoor dat de zorg niet weet volloopt, maar er zijn nog voldoende niet gevaccineerde 50-plussers.
pi_200332873
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een vaccin werkt doorgaans wel iets minder bij oudere mensen, al weet ik niet in welke mate dat opgaat voor deze vaccins.
Maar het effect is vrij simpel. Mensen onder de vijftig kwamen sowieso in relatief beperkte mate in het ziekenhuis. Dat een groot deel van de 50-plussers volledig gevaccineerd is zorgt ervoor dat de zorg niet weet volloopt, maar er zijn nog voldoende niet gevaccineerde 50-plussers.
Is dat nog echt een hoog % van 50 plussers die nog niet zijn gevaccineerd. Die hebben toch wel al de kans gehad zich te vaccineren?
  maandag 12 juli 2021 @ 18:28:38 #222
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200332914
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar ik steeds moeite mee heb als het gaat over niet (volledig) gevaccineerde 50 plussers is dat er steeds wordt geroepen dat het er heel veel zijn, maar nergens een redelijke benadering hoor van wat de zorgimpact nog is van die groep op dit moment. Moeten we er rekening mee houden dat 0.1 of 10% in het ziekenhuis komt van die groep?

Want als het straks 0.1% is kun je wel 200k besmettingen per dag aan. Bij 10% maar 2.000, is nogal een verschil.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200332939
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:25 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Is dat nog echt een hoog % van 50 plussers die nog niet zijn gevaccineerd. Die hebben toch wel al de kans gehad zich te vaccineren?
In het VK? Dat varieert van pakweg 50% met twee dosissen tot 90+% afhankelijk van het leeftijdscohort.
pi_200332976
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waar ik steeds moeite mee heb als het gaat over niet (volledig) gevaccineerde 50 plussers is dat er steeds wordt geroepen dat het er heel veel zijn, maar nergens een redelijke benadering hoor van wat de zorgimpact nog is van die groep op dit moment. Moeten we er rekening mee houden dat 0.1 of 10% in het ziekenhuis komt van die groep?

Want als het straks 0.1% is kun je wel 200k besmettingen per dag aan. Bij 10% maar 2.000, is nogal een verschil.
Ik roep hier steeds maar dat in het VK de zorgimpact een veelvoud minder is. Hier gaan we het komende week een beetje zien.
pi_200333007
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

In het VK? Dat varieert van pakweg 50% met twee dosissen tot 90+% afhankelijk van het leeftijdscohort.
En hier in nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')