Whehehequote:Op maandag 12 juli 2021 17:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
heerlijk, je uitslag mag niet te oud zijn maar heeft wel 5 dagen nodig om verwerkt te worden. Kafka-genot
Kan efficiënter dan toenquote:Op maandag 12 juli 2021 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje kip/ei verhaal, natuurlijk, als we nu niet reageren en de zorg stroomt vol dan roept iedereen, jij ook, "Ze hadden eerder moeten ingrijpen want nu is het te laat!"
Of zijn we vorig jaar alweer vergeten?
Nu is wel dat onder de 50 echt heel veel pas hun eerste en sommige niet eens hun eerste prik hebben gehad. Klopt dat?quote:Op maandag 12 juli 2021 17:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En wie komen er dan in het ziekenhuis? Risico groepen zijn volledig gevaccineerd of verwachten ze dat de oudjes 80+ alsnog in het ziekenhuis komen ondanks vaccinatie? Of is het zo omdat er gewoon een hele grote groep niet of half gevaccineerd is?
Pff. Lijkt me inderdaad verschrikkelijk zuur en stressvol. Wij hadden gelukkig genoeg aan een antigeentest. En het was voordat de grootste vakantie drukte begon. Luxe van niet vast zitten aan schoolvakanties e.d.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vandaag twee van zulke gevallen in mijn omgeving. Weliswaar niet op Schiphol maar toch vreselijk stressvol als je nog geen centimeter richting je vakantiebestemming bent en iedereen al over de flos is.
Klopt, er is dus nu ook geen lockdown ondanks cijfers die daar vorig aanleiding toe gaven, er zijn wat zaken on hold gezet en dat is uiteraard zwaar klote voor de getroffen bedrijven maar niks doen was ook niet ok.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn we alweer vergeten dat we vorig jaar in een hele andere situatie zaten? Niemand gevaccineerd. Klein verschilletje. Nu zijn de meeste ouderen en kwetsbaren al volledig gevaccineerd op veel plekken. Dan kan je net wat anders dan de zorg kijken dan vorige zomer zeg maar.
Het is altijd goed te beseffen dat ooit de Aarde wordt opgeslokt door de uitdijende zon en dat alle zorgen die iedereen ooit gehad heeft dan sowieso nergens goed voor zijn geweestquote:Op maandag 12 juli 2021 17:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Whehehe
Gekke tijden. Eerst dacht ik steeds,”Later lachen we erom.” maar inmiddels lach ik heel mindful in het hier en nu.
Gelukkig kon niemand voorzien dat er meer capaciteit nodig was nu, de zomervakantie van regio Noord komt volledig onaangekondigd!!!! Het overviel menquote:Op maandag 12 juli 2021 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff. Lijkt me inderdaad verschrikkelijk zuur en stressvol. Wij hadden gelukkig genoeg aan een antigeentest. En het was voordat de grootste vakantie drukte begon. Luxe van niet vast zitten aan schoolvakanties e.d.
Mooi.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:51 schreef capricia het volgende:
Ik wens de Britten veel plezier:
[ twitter ]
En dan komt de discussie wat voor groei in de zorg we wél gaan accepteren. Als er al een stijging volgt inderdaad.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, er is dus nu ook geen lockdown ondanks cijfers die daar vorig aanleiding toe gaven, er zijn wat zaken on hold gezet en dat is uiteraard zwaar klote voor de getroffen bedrijven maar niks doen was ook niet ok.
Over een week of zo zullen we zien of er een effect is op de zorg, zo niet dan kan alles wmb weer open.
Uiteindelijk als de laatste atoom is uiteengevallen in een frequentiegolf is alles wat ooit geweest was niets meer dan een echo in een wereld waar niemand het ooit nog kan horen.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is altijd goed te beseffen dat ooit de Aarde wordt opgeslokt door de uitdijende zon en dat alle zorgen die iedereen ooit gehad heeft dan sowieso nergens goed voor zijn geweest
Hadden ze wellicht toch dit forum moeten bekijkenquote:Op maandag 12 juli 2021 17:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Gelukkig kon niemand voorzien dat er meer capaciteit nodig was nu, de zomervakantie van regio Noord komt volledig onaangekondigd!!!! Het overviel men
Afschalen en de GGDquote:Op maandag 12 juli 2021 17:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hadden ze wellicht toch dit forum moeten bekijkenIk (en verschillende andere users) riep een paar maanden geleden al dat er een capaciteit probleem zou gaan ontstaan in de zomer.
Je zal toch een keer uit die vicieuze cirkel van paradoxen moeten. Een beetje 'wennen' aan hoge besmettingscijfers zonder al te veel opnames.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar straks kunnen er misschien wel duizenden IC-opnames zijn en dat wil je niet. Daarom heb je maatregelen nodig. Ik weet vrijwel zeker dat als je nu een korte harde lockdown van 2 weken doet, de noodrem, dat je zult zien dat de IC's niet overlopen.
Of het gebeurd niet en je hebt nagenoeg hetzelfde resultaat.
Dus naast de maatregel-paradox is er ook een versoepelings-paradox
Het blijft opmerkelijk dat het blijkbaar erger is dat een medewerker af en toe niet zo hard hoeft te werken, dan dat door capaciteitsproblemen de beleidsmakers niet van informatie kunnen worden voorzien.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afschalen en de GGD
Prima dat je afschaalt, maar zorg dan wel dat je als de bliksem weer kan opschalen.
Onbegrijpelijk inderdaad. En het is niet alleen sturingsinformatie. Het is ook gewoon een hele hoop onzekerheid voor de burger.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blijft opmerkelijk dat het blijkbaar erger is dat een medewerker af en toe niet zo hard hoeft te werken, dan dat door capaciteitsproblemen de beleidsmakers niet van informatie kunnen worden voorzien.
Het ergste wat je kunt hebben is dat mensen zich dood vervelen (c) Gommers.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blijft opmerkelijk dat het blijkbaar erger is dat een medewerker af en toe niet zo hard hoeft te werken, dan dat door capaciteitsproblemen de beleidsmakers niet van informatie kunnen worden voorzien.
Ik geloof niet dat zo'n aanpak realistisch te noemen is.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afschalen en de GGD
Prima dat je afschaalt, maar zorg dan wel dat je als de bliksem weer kan opschalen.
Waarom niet? De brandweer en de politie doen niet anders.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat zo'n aanpak realistisch te noemen is.
De VVD mentaliteit in optima forma, toch? Als iemand niets doet dan "schalen we die persoon af"quote:Op maandag 12 juli 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 juli 2021 17:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als je dat niet kunt moet je gewoon niet afschalen.
Ab ging bij onze zuiderburen ook alweer los een dag of twee geleden over die jongeren die hier alles aan hun laars hebben gelapt en dat de Belgen hun jongeren maar moesten vertellen dat als ze zich daar ook zo zouden gaan gedragen er weer een lockdown aankomt én hun vakantie in het water gaat vallen. En ja, de ziekenhuiscijfers vielen mee, maar 1-2% krijgt wel long-covid en of je dat allemaal wil accepteren.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nadat er meermaals is verteld dat we een mooie zomer zouden krijgen omdat de ouderen en kwetsbaren dan gevaccineerd zouden zijn en dus niet meer in grote aantallen bij zouden dragen aan een zorgdruk. Voordat er ook maar iets te merken is van een eventuele zorgdruk komen ze nu dus alweer langzaam terug van die mooie woorden.
Natuurlijk stijgt de ziekenhuisbezetting als er nog steeds een significant aantal deels en helemaal niet gevaccineerden zijn en vaccinaties natuurlijk ook geen 100% bescherming bieden tegen ziekenhuisopname en we zien deze besmettingsaantallen. De relevante vraag is vooral hoeveel ze gaan oplopen. De vaccins zouden er in ieder geval voor moeten zorgen dat dat een heel stuk minder zal zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:44 schreef Maver24 het volgende:
Kan iemand mij nou uitleggen waarom ze denken dat ziekenhuisbezetting zal stijgen. Is dat gewoon door het feit dat pas de helft 2 prikken heeft gehad? Ik snap het niet meer.
Wat ik uit de uk zag dat ook al ben je volledig gevaccineerd dat vooral de 70+ mensen een hogere kans hebt om alsnog in het ziekenhuis te komenquote:Op maandag 12 juli 2021 17:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk stijgt de ziekenhuisbezetting als er nog steeds een significant aantal deels en helemaal niet gevaccineerden zijn en vaccinaties natuurlijk ook geen 100% bescherming bieden tegen ziekenhuisopname en we zien deze besmettingsaantallen. De relevante vraag is vooral hoeveel ze gaan oplopen. De vaccins zouden er in ieder geval voor moeten zorgen dat dat een heel stuk minder zal zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |