Zo substantieel dat zelfs in India het niet zo hard is gegaan, waar veel maatregelen alleen in het weekend golden. De R is in India bij lange na niet op het niveau van hier geweest voor zover ik weet.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:36 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien niet, maar van 500 naar 13.000? Dat is wel een substantiële sprong.
Long Covid heeft te maken met langdurige restklachten van een virale aandoening. Niet met (langdurig) actieve virusdeeltjesquote:Op maandag 12 juli 2021 19:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is wel relevant overigens. Ik hoorde van iemand dat haar collega zich liet testen na in contact te zijn gekomen met een positief iemand, terwijl ze al Long Covid heeft. Ja nogal logisch dat de test positief uitkomt dan.
De meeste recente rioolmetingen die ik op het coronadashboard kan vinden zijn van 2 weken terug. Dat zou een verklaring kunnen zijnquote:Op maandag 12 juli 2021 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan vrij vlakke rioolmetingen?
Dit. Maak een consistent beleid en houd daar dan ook aan vast. En stop met die doemscenario’s in kranten waarin alweer vooruit wordt gelopen op maatregelen en lockdowns in het najaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik had meer begrip gehad als ze hadden gezegd dat ze pas gaan versoepelen als iedereen die wil volledige gevaccineerd was. Nu zijn ze weer aan het zwabberen en is er nogmaals, zoals sinds maart 2020, geen duidelijk beleid.
Van beschermen van de echte zwakkeren en sturen op de zorg, naar beschermen van jongeren en anti-vaxxers en sturen op het aantal besmettingen.
Als we nu nog twee maanden moeten wachten is het kut, maar als het daarna ook echt los mag gaan, zonder dat men weer stappen terug gaat doen zou ik voor zijn. Ben vooral klaar met dat gezwabber.
Zou idd ook goed kunnenquote:Op maandag 12 juli 2021 19:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste recente rioolmetingen die ik op het coronadashboard kan vinden zijn van 2 weken terug. Dat zou een verklaring kunnen zijn
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwaterquote:Op maandag 12 juli 2021 19:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste recente rioolmetingen die ik op het coronadashboard kan vinden zijn van 2 weken terug. Dat zou een verklaring kunnen zijn
quote:Laatste waardes verkregen op maandag 12 juli. Wordt dagelijks bijgewerkt.
Idem.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik had meer begrip gehad als ze hadden gezegd dat ze pas gaan versoepelen als iedereen die wil volledige gevaccineerd was. Nu zijn ze weer aan het zwabberen en is er nogmaals, zoals sinds maart 2020, geen duidelijk beleid.
Van beschermen van de echte zwakkeren en sturen op de zorg, naar beschermen van jongeren en anti-vaxxers en sturen op het aantal besmettingen.
Als we nu nog twee maanden moeten wachten is het kut, maar als het daarna ook echt los mag gaan, zonder dat men weer stappen terug gaat doen zou ik voor zijn. Ben vooral klaar met dat gezwabber.
Overigens net gekeken naar de rioolmetingen in mijn eigen gemeente, die zijn ook van 2 weken terug, maar daar was het wel na 5 opeenvolgende weken dáling ineens weer een verdriedubbeling.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou idd ook goed kunnen
Laten we de meest zuivere metingen (dus níet de positieve testgetallen) maar nemen voor in de gaten houden en beleid maken
Ik verwacht dat die nog wel gaan stijgen, eigenlijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan vrij vlakke rioolmetingen?
Weird, ik krijg metingen tot 4-7quote:Op maandag 12 juli 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
[..]
Tubbergen?quote:Op maandag 12 juli 2021 19:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overigens net gekeken naar de rioolmetingen in mijn eigen gemeente, die zijn ook van 2 weken terug, maar daar was het wel na 5 opeenvolgende weken dáling ineens weer een verdriedubbeling.
quote:Op maandag 12 juli 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
[..]
En dit staat er onder de melding met de getallenquote:Waarde van maandag 28 juni - zondag 4 juli · Bron: RIVM
Ik ook. En de rioolmetingen hebben altijd een eind achter gelopen dus ik ga ervan uit dat die info klopt.quote:
https://twitter.com/disclosetv/status/1414642407430402049?s=19quote:JUST IN - FDA expected to announce that the Johnson & Johnson vaccine has been linked to a serious but rare side effect called Guillain-Barré syndrome, in which your body's immune system attacks your nerves (WSJ)
Ja lekker hé zo´n zomervakantie van 6 weken.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:48 schreef Molo het volgende:
Scholen even kort dicht tot iedereen gevaccineerd is die wil, lijkt me het meest eerlijk en is gewoon even kort volhouden
Twee posts boven je.quote:
GB treedt wel vaker op na vaccinaties of andere immuuntriggerende ziektes of ingrepenquote:Op maandag 12 juli 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt niet helemaal lekker.
[..]
https://twitter.com/disclosetv/status/1414642407430402049?s=19
Mijn moeder heeft dat gehad: Guillain-Barré. Niet van 't vaccin, voor de duidelijkheid.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt niet helemaal lekker.
Maar het is zeldzaam zo te lezen.
[..]
https://twitter.com/disclosetv/status/1414642407430402049?s=19
Virale infectiesquote:Op maandag 12 juli 2021 19:52 schreef Molo het volgende:
GB treedt wel vaker op na vaccinaties of andere immuuntriggerende ziektes of ingrepen
Er zijn natuurlijk ook mensen van 40-70 nu langere tijd op vakantie dus die willen graag later hun tweede vaccinatie.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja lekker hé zo´n zomervakantie van 6 weken.
Sowieso, 100 gevallen op 12.8 miljoen prikken .... 0.00078%quote:Op maandag 12 juli 2021 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
GB treedt wel vaker op na vaccinaties of andere immuuntriggerende ziektes of ingrepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |