60-70 valt mij tegen in Amsterdamquote:Op maandag 12 juli 2021 18:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar ik steeds moeite mee heb als het gaat over niet (volledig) gevaccineerde 50 plussers is dat er steeds wordt geroepen dat het er heel veel zijn, maar nergens een redelijke benadering hoor van wat de zorgimpact nog is van die groep op dit moment. Moeten we er rekening mee houden dat 0.1 of 10% in het ziekenhuis komt van die groep?
Want als het straks 0.1% is kun je wel 200k besmettingen per dag aan. Bij 10% maar 2.000, is nogal een verschil.
Is dat de AZ groep?quote:Op maandag 12 juli 2021 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
60-70 valt mij tegen in Amsterdam
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
60-64 was dacht ik de AZ groep.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat de AZ groep?
Want dit valt me echt tegen zeg.
Ja. Dus daarvan is nog maar 18% volledig gevaccineerd.quote:
En hoeveel zijn er totaal gevaccineerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:38 schreef polderturk het volgende:
GB.
34.000 infecties en maar 6 doden. Dat is één op de 5.000.
Mij ook. Gelukkig kunnen ze nu ook voor een ander vaccin kiezen.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus daarvan is nog maar 18% volledig gevaccineerd.![]()
Valt me echt tegen.
Zat daar niet 3 maanden tussen de vaccinaties? Was dat deze groep?quote:Op maandag 12 juli 2021 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt me echt tegen.
Door de GGD, Deze groep werd ook door de huisartsen gepriktquote:Op maandag 12 juli 2021 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Valt me echt tegen.
Ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zat daar niet 3 maanden tussen de vaccinaties? Was dat deze groep?
Kans om een afspraak te maken. Maar we zijn nog wel tot 1 september aan het vaccineren, ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Het idee dat iedereen wel zijn kans heeft gehad, klopt dus echt nog lang niet.
Goede aanvulling.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:43 schreef pullup het volgende:
[..]
Door de GGD, Deze groep werd ook door de huisartsen geprikt
Dat heeft natuurlijk vooral te maken met verminderde weerstand (en andere kwalen) op die leeftijd.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wat ik uit de uk zag dat ook al ben je volledig gevaccineerd dat vooral de 70+ mensen een hogere kans hebt om alsnog in het ziekenhuis te komen
80% kans per leeftijdscategorie of in totaal want dat is toch met 2x pfizer 93% zkh opname tegen delta?quote:Op maandag 12 juli 2021 18:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk vooral te maken met verminderde weerstand (en andere kwalen) op die leeftijd.
Ze hebben uitgezocht dat een volledige vaccinatie de ziekenhuisopname (kans) met 80% zou doen afnemen, maar dat is natuurlijk geen 100% en die kans zal natuurlijk oplopen wanneer je hoger komt qua leeftijd.
quote:Minister Javid nam in het Lagerhuis alvast een voorschot op de kritiek die hij verwacht. "Tegen degenen die vragen: 'Waarom zetten we nu deze stap?', zeg ik: 'Als we het nu niet doen, wanneer dan wel?'. Er zal nooit een perfect moment zijn om deze stap te zetten, want we kunnen dit virus simpelweg niet uitroeien", zei Javid. "Of we het leuk vinden of niet, het coronavirus gaat niet meer weg."
Kan ook wel 90% zijn geweest. Heb het wel ergens gelezen en genoteerd, maar kan het even niet terugvinden.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
80% kans per leeftijdscategorie of in totaal want dat is toch met 2x pfizer 93% zkh opname tegen delta?
Tja, 2 weken geleden stonden wij er fantastisch voor en gooiden we vrijwel alles open.quote:Op maandag 12 juli 2021 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn als andere landen ook snel uit de ontkenningsfase komen.
Oorspronkelijk de AZ-groep via de huisarts. Vind daar nergens cijfers van terug. De "weigerboomers" in die groep konden later voor Pfizer of Moderna bij de GGD terecht.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat de AZ groep?
Want dit valt me echt tegen zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |