abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 08:44:21 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200325870
Wat waren de leukste wedstrijden? Wat waren de vervelendste, saaiste wedstrijden? Wat waren andere hoogtepunten en dieptepunten tijdens dit EK? En welk punt geef je dit EK. Deel het hier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 12 juli 2021 @ 08:49:24 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200325916
Grootste plus is dat Engeland niet gewonnen heeft met dat antivoetbal van ze, wederopstanding Italie met fris voetbal, alleen tegen Spanje was het minder, Spanje-Italie was misschien beter als finale geweest.
pi_200325917
Hoogtepunt verlies van Engeland.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200325926
Hoogtepunt de uitschakeling van de Belgen
  Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 08:57:49 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200325994
Goed, goed gebruik: TS "begint".

De leukste wedstrijden:
1. Frankrijk - Zwitserland: Zwitserland dat me echt heel goed beviel in die pot en dat nog terugkwam om de vermoeiende ego's van Frankrijk naar huis te sturen. Erg mooi.
2. Kroatië - Spanje: Vergelijkbare spanning, al won dit keer de favoriet wel
3: Ontknoping Groep F in het algemeen, maar dan vooral Hongarije - Duitsland. Jammer dat de Hongaren het niet volhielden, die hebben toch wel 3 leuke potjes laten zien in de 'groep des doods'
4. Nederland - Oekraïne: Omdat Oekraïne de kneuzenbende van Frons aardig liet voetballen. Erg vriendelijk
5. Spanje - Zwitserland: Wel licht ontsierd door de rode kaart.

Al met al leuke potjes gezien tot en met de kwartfinale.

Minste wedstrijden:
1. Zweden - Slowakije: Zaadpot beslist door een penalty
2. Ik ga hier niet één wedstrijd kiezen, maar Engeland - Kroatië, Duitsland - Frankrijk, Zweden - Oekraïne en Finland - Rusland waren wel een vermoeiende zit. Al was die laatste nog een boeiend gevecht en Duitsland - Frankrijk was twee keer een kwartier leuk. Er zijn er nog wel een paar, maar daar kom ik zo niet op. Toch wel een aantal van die potten met weinig goals waar de verliezer alsnog geen kans had.

Individuele 'plussen'
- Achtste finales met veel verrassingen en hoop genot, waardoor we toch wel een verrassende eindfase kregen. Voornamelijk dat de 'poule des doods' al naar huis kon was wel vermakelijk.
- Engeland dat de deksel op de neus kreeg na het vreselijke Southgateball en ook de vreselijke supporters, sowieso is het altijd wel mooi als het thuisland in extremis verliest
- Frons de Boer opgerot
- Wederopstanding van Spanje dat zich toch goed liet zien in de meeste wedstrijden, nu nog een goeie spits die in het systeem past en op het WK doe je gewoon mee, van Pedri kan ik wel genieten
- Veel mooie goals in een best leuke groepsfase, in ieder geval een stuk leuker dan in 2016. Sowieso genoten van die goals van Modric, Pogba, Schick

Individuele 'minnen'.
- Eriksen spreekt voor zich, ook omdat het daar nog weken om ging. Wel leuk voor Denemarken dat ze zo ver kwamen, maar jammer dat dat betekende dat je daar ook steeds in teruggeworpen werd.
- Nederland dat niet kan winnen tegen Tsjechië, tsja.
- Paar belangrijke wedstrijden toch wel beslist door de arbiters waar de beslissing best anders had kunnen zijn, vnl Engeland - Denemarken, Zweden - Oekraïne en Spanje - Zwitserland. Haalde ook in alle gevallen de spanning uit de wedstrijd, al was die er bij Zweden - Oekraine al niet
- Geen ploeg die echt boven zichzelf uit steeg, Spanje misschien maar die konden vaak niet scoren
- Opzet EK in het algemeen. Dat Baku een speelstad was, dat de fans constant moesten reizen of gewoon niet eens sommige landen in mochten. Dat Engeland zes wedstrijden in eigen land speelde heb ik niet zoveel moeite mee, er is altijd een land dat dit voordeel geniet.
- Engelse supporters en algemene tendens om elkaar weer letterlijk en figuurlijk de hersens in te slaan

Dat is het wel zo'n beetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 12-07-2021 09:02:52 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200326316
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed, goed gebruik: TS "begint".

De leukste wedstrijden:
1. Frankrijk - Zwitserland: Zwitserland dat me echt heel goed beviel in die pot en dat nog terugkwam om de vermoeiende ego's van Frankrijk naar huis te sturen. Erg mooi.
2. Kroatië - Spanje: Vergelijkbare spanning, al won dit keer de favoriet wel
3: Ontknoping Groep F in het algemeen, maar dan vooral Hongarije - Duitsland. Jammer dat de Hongaren het niet volhielden, die hebben toch wel 3 leuke potjes laten zien in de 'groep des doods'
4. Nederland - Oekraïne: Omdat Oekraïne de kneuzenbende van Frons aardig liet voetballen. Erg vriendelijk
5. Spanje - Zwitserland: Wel licht ontsierd door de rode kaart.

Al met al leuke potjes gezien tot en met de kwartfinale.

Minste wedstrijden:
1. Zweden - Slowakije: Zaadpot beslist door een penalty
2. Ik ga hier niet één wedstrijd kiezen, maar Engeland - Kroatië, Duitsland - Frankrijk, Zweden - Oekraïne en Finland - Rusland waren wel een vermoeiende zit. Al was die laatste nog een boeiend gevecht en Duitsland - Frankrijk was twee keer een kwartier leuk. Er zijn er nog wel een paar, maar daar kom ik zo niet op. Toch wel een aantal van die potten met weinig goals waar de verliezer alsnog geen kans had.

Individuele 'plussen'
- Achtste finales met veel verrassingen en hoop genot, waardoor we toch wel een verrassende eindfase kregen. Voornamelijk dat de 'poule des doods' al naar huis kon was wel vermakelijk.
- Engeland dat de deksel op de neus kreeg na het vreselijke Southgateball en ook de vreselijke supporters, sowieso is het altijd wel mooi als het thuisland in extremis verliest
- Frons de Boer opgerot
- Wederopstanding van Spanje dat zich toch goed liet zien in de meeste wedstrijden, nu nog een goeie spits die in het systeem past en op het WK doe je gewoon mee, van Pedri kan ik wel genieten
- Veel mooie goals in een best leuke groepsfase, in ieder geval een stuk leuker dan in 2016. Sowieso genoten van die goals van Modric, Pogba, Schick

Individuele 'minnen'.
- Eriksen spreekt voor zich, ook omdat het daar nog weken om ging. Wel leuk voor Denemarken dat ze zo ver kwamen, maar jammer dat dat betekende dat je daar ook steeds in teruggeworpen werd.
- Nederland dat niet kan winnen tegen Tsjechië, tsja.
- Paar belangrijke wedstrijden toch wel beslist door de arbiters waar de beslissing best anders had kunnen zijn, vnl Engeland - Denemarken, Zweden - Oekraïne en Spanje - Zwitserland. Haalde ook in alle gevallen de spanning uit de wedstrijd, al was die er bij Zweden - Oekraine al niet
- Geen ploeg die echt boven zichzelf uit steeg, Spanje misschien maar die konden vaak niet scoren
- Opzet EK in het algemeen. Dat Baku een speelstad was, dat de fans constant moesten reizen of gewoon niet eens sommige landen in mochten. Dat Engeland zes wedstrijden in eigen land speelde heb ik niet zoveel moeite mee, er is altijd een land dat dit voordeel geniet.
- Engelse supporters en algemene tendens om elkaar weer letterlijk en figuurlijk de hersens in te slaan

Dat is het wel zo'n beetje.
Mijn hoogtepunt waren de tranen van Portugal - janken janken janken en lekker naar huis. Overigens Ronaldo was wel weer echt goed…
pi_200336296
Positieve plussen:

- Italië (Bijna alles. Passie, zowel aanvallend als verdedigend. Individuele spelers als Spinazzola en Chiesa. Grootmeesters Chiellini en Bonucci. Positieve speelwijze en leuk om naar te kijken, etc.)
- Wederopstanding van Denemarken.
- Natte broek van sommige aanvallen/passes/goals.
- Verdiende winnaar
- Ontknopingsdag group F
- Achtste finales ZWI - FRA en KRO - SPA.
- Verdienen ieder hun eigen regel: Dus nogmaals ZWI - FRA en KRO - SPA
- Nogmaals: Die voetbalavond was een van de beste, meest bizarre en mooiste ooit. Twee haast onmogelijke comebacks, met ook exact hetzelfde scoreverloop. Ik heb zitten juichen voor Zwitserland alsof Ajax de CL won.
- Sowieso niet verwacht te gaan genieten van Zwitserland, laat staan zo veel.
- Eindelijk weer publiek.
- Regelmatig verrassend goede arbitrage, waaronder Kuipers (al is dat niet per se verrassend).
- Hongarije en eigenlijk ook wel Noord-Macedonië (hadden tegen NL gewoon 0-2 voor kunnen staan).
- Verder sowieso een aantal verrassend goed presterende teams, meestal ondanks (of dankzij?) afwezigheid grote sterren, maar met een hecht collectief. Tsjechië en Oekraïne bijvoorbeeld.
- Meer leuke of iig boeiende wedstrijden dan verwacht.
- Belgen die het goed deden en ook Portugal uitschakelden.
- Toch nog een sprankje oranjegevoel, ondanks de realiteitszin in m'n achterhoofd.

Positieve minnen:

- Frankrijk eruit tegen de Zwitsers
- Engeland geen kampioen
- Geen getütter.

Negatieve plussen:

- Ronaldo gedeeld topscorer door 3 penals :')
- 24 landen in 6 groepen werkt gewoon niet eerlijk.
- Zoveel eigen doelpunten
- Zoveel gelijke spelen/verlengingen in de KO-fase
- Ontzettende bevoordeling Engeland, zowel in arbitrage als logistiek.
- Ophemelen van Dumfries.

Negatieve minnen:

- Eriksen (als is het feit dat ie leeft en vooralsnog zonder blijvende gevolgen uiteindelijk een dikke plus)
- Doorslaggevende arbitrale blunders
- Makkelie
- Spelopvatting t.o.v. kwaliteit spelers van sommige landen (Frankrijk bijv.), en in het bijzonder:
- Spelopvatting Engeland. Altijd de mond vol over die stoere zware premjur liek met hard mannelijk voetbal. Maar incasseren ho maar. Erger dan Portugal of Brazilië, tot matennaaierij aan toe (kuch, Sterling, kuch).
- Baku
- Frank Snoeks (vooral bij wedstrijden van, jawel, Engeland). Het niveau van commentatoren hield sowieso niet over.
- Onbegrijpelijke wisselbeleid van coaches van landen die ik gun verder te komen, bijvoorbeeld Denemarken in 1/2 finale, of Duitsland in het algemeen.
- Blessure Spinazzola (en later ook Chiesa).

[ Bericht 1% gewijzigd door silverhill op 12-07-2021 21:58:44 ]
  maandag 12 juli 2021 @ 21:50:47 #8
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_200336358
goede vriend @Nober zeg het maar
  maandag 12 juli 2021 @ 21:50:57 #9
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_200336365
@chufi ook :)
pi_200336768
Gelachen om Nederland, Belgie en Engeland.

Verder boeit het me steeds minder en zijn de spelers waar ik fan van ben gestopt of hoogbejaard.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 12 juli 2021 @ 22:13:11 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200336844
Pluspunten
- Spelopvatting Denemarken
- Assist Maehle op goal Dolberg
- Goal Pogba
- Goal Schick
- 2x 3-3
- Uitschakeling Frankrijk

Negatieve punten
- Walgelijke analyses bij NOS
- Walgelijk commentaar bij NOS
- Blessure Spinazzola
- Eeuwige gezeik op scheidsrechters, net name uit hoek van Engelsen
- Fluiten tijdens volksliederen
- Waardeloze spelopvatting van Engeland en Frankrijk

Vond het in algemeen geen leuk EK moet ik zeggen. Veel wedstrijden waren saai op enkele KO-wedstrijden na. Duurde ook net iets te lang wellicht vanwege de vele poules. Terug naar 16 landen zou geen overbodige luxe zijn.
pi_200338233
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat waren de leukste wedstrijden? Wat waren de vervelendste, saaiste wedstrijden? Wat waren andere hoogtepunten en dieptepunten tijdens dit EK? En welk punt geef je dit EK. Deel het hier.
Ik denk dat we daarvoor 21 jaar terug in de tijd moeten gaan:
Frankrijk - Italie 2 juli 2000 De Kuip, Rotterdam (Nederland)

Scheidsrechter: Anders Frisk (Zweden)
Assistent scheidsrechter 1: Leif Lindberg (Zweden)
Assistent scheidsrechter 2: Jens Larsen (Denemarken)
Vierde official: José María García-Aranda (Spanje)

Blanc kuste voor aanvang van de wedstrijd het kale hoofd van Barthez. Dat hielp blijkbaar...
pi_200339729
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:50 schreef KingRoland het volgende:
goede vriend @:nober zeg het maar
Ik heb een hoop wedstrijden overgeslagen en met 32 landen ga ik nog minder kijken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 juli 2021 @ 09:03:01 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200339759
Hoogtepunt: eindelijk van de boer af als bondscoach.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200351875
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:51 schreef ijs. het volgende:
Hoogtepunt de uitschakeling van de Belgen
Klootzak

Maarjah de hoogtepunt van me was de uitschakeling van de Nederlanders

Dieptepunt: Eriksen die halfdood op het veld lag.
pi_200352184
Pluspunten

'- grotendeels goede arbitrage
--Zwitserland
-Italie
-Ontslag van Frank de Boer
- Spelopvatting Denemarken

Minpunten

- De wissel Promes voor Malen
-Het laffe Frankrijk
-Het gebeuren rond Eriksen
-Oranje
-Dat rare gepuzzel met die 3e plaatsen
pi_200352187
Minpunt : Frank de Boer was coach van Oranje
Pluspunt : Frank de Boer is weg als coach van Oranje
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200353369
Hoogtepunt: Vernedering Engelse tokkies.

Dieptepunt: Mexicanobakker.
Het is koud, het is guur....
pi_200354037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 21:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Klootzak

Maarjah de hoogtepunt van me was de uitschakeling van de Nederlanders

Dieptepunt: Eriksen die halfdood op het veld lag.
Jullie hebben wel een zieke (hmm...) spits!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')