abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200324975
Ik reed in een oude Ford Focus die laatste tijd wat problemen had bij het starten. Soms wilde hij afslaan bij het wegrijden en dat kon ik voorkomen met wat extra gas bijgeven. Als ik eenmaal reed was het weg.
Los daarvan heb ik laatst door stortbuien gereden en was er de dag erna ineens een hoog gierend geluid na het starten wat weg ging door de koppeling een keer in te trappen.
Voor de rest weer normaal kunnen rijden.
Tot ik laatst op de snelweg reed en even wilde stoppen bij een pompstation. Nadat ik de rem even had ingetrapt bij de afrit begon de auto ineens heel raar te rijden. Geen vermogen meer en een rare brandlucht in de wagen. De auto stotterde een beetje ook. Motor werd niet heel warm en de de remmen waren het volgens mij ook niet.
Ik dacht dat het misschien de koppelingsplaten waren, maar dan zou een auto toch vreemd moeten schakelen? Bijv moeilijk in de 1, bibberend optrekken of zonder moeite optrekken kunnen optrekken vanuit de tweede versnelling. Dit had ik allemaal niet.
Sleep/hulpdienst is toen gekomen en heeft drie foutmeldingen gevonden.
Dit waren:

01: P1120 Gaskleppositiesensor A buiten bereik laag
02: P0122 Gaskleppositiesensor -G69: Signaal te laag : P0122
03: P0304 Cilinder 4 Cilinderoverslag herkend : P0304

De helper wist het ook niet en kon het probleem niet verhelpen. Hij kon ons alleen naar de dichtsbijzijnde garage slepen. Maar omdat ik aan voelde komen dat dit best wel eens een dure kon gaan worden heb ik dit niet laten doen. Toen bood hij aan om de auto aan hem te verkopen voor 75 euro. Dan was ik er wel gelijk vanaf. Voor dit laatste uiteindelijk gekozen.
Ben alleen toch ergens wel benieuwd wat het nu geweest had kunnen zijn. Misschien iets met een defecte drukgroep of iets met de gasklep of motor zelf?
Iemand die aan de hand van de combinatie van de 3 foutmeldingen een idee heeft wat dat kan betekenen? Waarschijnlijk (voor mijn gevoel) heb ik er wel goed aan gedaan om de auto weg te doen. Lijkt me niet dat dit met een kleine reparatie op te lossen was geweest.
pi_200326109
Das makkelijk geld verdienen
  maandag 12 juli 2021 @ 09:15:22 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200326158
Tegen: je bent geld kwijt.
Voor: je bent een oude Focus kwijt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200332402
Nou, je bent iig goed "geholpen" zeg! |:(
Als dat hulp is en hij dat vaker zo doet zou ik wel eens willen zien in wat voor huis hij woont.
pi_200332476
Ff gasklep huis schoonmaken en hij rijdt weer als de brandweer.

Kosten: busje remmenreiniger en wat tape voor eventuele lichtlekken
.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:18:08 #6
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200332789
Van die problemen waar je om lacht met een ¤500,- coupé
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200350021
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:55 schreef Fer het volgende:
Ff gasklep huis schoonmaken en hij rijdt weer als de brandweer.

Kosten: busje remmenreiniger en wat tape voor eventuele lichtlekken
Was het werkelijk zo simpel geweest denk je? 😮😥

quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 17:47 schreef vannelle het volgende:
Nou, je bent iig goed "geholpen" zeg! |:(
Als dat hulp is en hij dat vaker zo doet zou ik wel eens willen zien in wat voor huis hij woont.
Ik had een lidmaatschap bij de Duitse pechdienst ACE Automobilclub. Liep eens in de supermarkt net over de grens en toen smeerden ze me dat aan. Voorwaarden zijn hetzelfde als ANWB zeiden ze, maar het is wel tientjes goedkoper.
Als je met pech staat in het buitenland (Nederland is vanuit Duitsland dus ook buitenland) sturen ze een lokale beschikbare helper de weg op. En dat was toevallig een sleepbedrijf in zuid-oost Brabant. Hij mocht me niet slepen naar huis en het voertuig daar stallen (deed de ANWB vorige keer wel als extra service denk ik wat ze formeel niet hoeven te doen). Enige wat mogelijk was was dus voertuig naar dichtsbijzijnde garage en ons bij een bushalte droppen. En omdat ik het slepen naar een garage weigerde deed hij het aanbod om de auto door zijn vader te laten opkopen voor 75 euro.
Een derde optie was natuurlijk geweest om het voertuig te laten staan waar het stond (auto stond netjes geparkeerd in een gratis parkeervak) en dan thuis nog even na te denken en eventueel de auto aan een geïnteresseerde te verkopen. Alleen moet je dan weer naar die plek komen om af te spreken.
pi_200352240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:15 schreef LAUWESTYLE het volgende:

[..]

Was het werkelijk zo simpel geweest denk je? 😮😥
[..]

Ik had een lidmaatschap bij de Duitse pechdienst ACE Automobilclub. Liep eens in de supermarkt net over de grens en toen smeerden ze me dat aan. Voorwaarden zijn hetzelfde als ANWB zeiden ze, maar het is wel tientjes goedkoper.
Als je met pech staat in het buitenland (Nederland is vanuit Duitsland dus ook buitenland) sturen ze een lokale beschikbare helper de weg op. En dat was toevallig een sleepbedrijf in zuid-oost Brabant. Hij mocht me niet slepen naar huis en het voertuig daar stallen (deed de ANWB vorige keer wel als extra service denk ik wat ze formeel niet hoeven te doen). Enige wat mogelijk was was dus voertuig naar dichtsbijzijnde garage en ons bij een bushalte droppen. En omdat ik het slepen naar een garage weigerde deed hij het aanbod om de auto door zijn vader te laten opkopen voor 75 euro.
Een derde optie was natuurlijk geweest om het voertuig te laten staan waar het stond (auto stond netjes geparkeerd in een gratis parkeervak) en dan thuis nog even na te denken en eventueel de auto aan een geïnteresseerde te verkopen. Alleen moet je dan weer naar die plek komen om af te spreken.
Die berger lacht nog…
Zonder diagnose je auto verkopen voor 75 euro

Gelukkig heeft de berger hem wel uitgelezen, wist hij precies wat hij kocht
pi_200352855
geef je vaker auto's weg?
pi_200354543
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 22:17 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Die berger lacht nog…
Zonder diagnose je auto verkopen voor 75 euro

Gelukkig heeft de berger hem wel uitgelezen, wist hij precies wat hij kocht
Ik dacht dat als hij eenmaal bij een garage stond me dit alleen al aan het stellen van een diagnose een paar honderd euro zou gaan kosten. Terwijl ik er zelf slechts 500 euro voor had betaald en de auto al meer dan 300.000 had gelopen ook. Om hem vorig jaar december door de APK te krijgen kostte het nog 300 euro. Dacht dat dit eind van het jaar wellicht nog eens het geval was aangezien de uitlaat ook ergens lekte (was hij vorig jaar dus aan gemaakt).
Of vallen die kosten voor alleen het stellen van een diagnose doorgaans wel mee?
Ik begrijp aan de hand van de reacties hier dat ik er achteraf toch niet zo goed aan heb gedaan de auto voor 75 euro zo weg te doen..

[ Bericht 5% gewijzigd door LAUWESTYLE op 14-07-2021 08:57:15 ]
  woensdag 14 juli 2021 @ 09:19:40 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200355573
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 05:14 schreef LAUWESTYLE het volgende:

[..]

...
Ik begrijp aan de hand van de reacties hier dat ik er achteraf toch niet zo goed aan heb gedaan de auto voor 75 euro zo weg te doen..
Heb je 100 of 200 verloren, boeie bij zo'n oud hok..
2-3 keer tanken max.
Zou er niet van wakker liggen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')