abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:44:10 #101
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200913665
Fijn dat deze topic weer omhoog is gehaald. Ik heb pas geleden contract getekend en hoor nu officieel bij Boekscout en werk met ze samen. Ik ben benieuwd. Ik heb een deadline van een maand om mijn manuscript volledig foutloos te krijgen. Mijn vader wil gelukkig helpen na hoop gezeur.
Het is belangrijk dat mijn manuscript volledig foutloos is want anders zou boekscout mijn contract kunnen ontbinden zeiden ze. Dus ik sta wel een beetje onder druk.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:47:12 #102
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200913709
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 17:33 schreef Biancavia het volgende:
Boekscout is inderdaad een uitgeefplatform. Ze werken op basis van printing on demand, dus zij lopen ook geen financieel risico. De verkoopprijs van de boeken is relatief hoog en ze gaan voor kwantiteit. Als jij als auteur zo'n 50 stuks weet te verkopen aan je familie en vrienden dan spelen zij ongeveer quitte, zoals ik het begrepen heb.

Ze geven in principe alles uit, behalve boeken die aanzetten tot geweld of haat of dat soort dingen. Dus ja, ze zijn altijd 'enthousiast', over elk manuscript dat zij onder ogen krijgen.
Ze zorgen dat je tekst wordt opgemaakt (heel basic) en maken een cover. Van promotie is geen sprake. Misschien helpen ze je met het opstellen van een persberichtje voor het lokale sufferdje.

Pumbo is zeker een goed alternatief. Zij hebben een iets minder negatief imago dan Boekscout en er zijn ook meer mogelijkheden. Bij Boekscout is het bijvoorbeeld (nog) niet mogelijk om een e-book te laten uitgeven.

Fijn dat je iemand gevonden hebt die je helpt om de fouten uit je tekst te halen. Het beste zou natuurlijk zijn om een redacteur in te schakelen om ook op verhaalniveau en schrijfstijl mee te kijken, maar goed. Als je geen budget hebt en geen gedoe wil met zelf uitgeven, ja, dan kun je prima bij Boekscout terecht.
Maar verwacht niet dat je ook buiten je eigen kring van familie en kennissen boeken zal verkopen. Dat is helaas de realiteit.
Dat laatste weet je nooit. Ze maken wel degelijk een beetje reclame voor mij. En ik kan zelf ook reclame maken hoor. Ze geven mij een soort online poster en die kan ik overal plaatsen. Op facebook whatever,
Je weet nooit wat de toekomst brengt. Dus doe niet alsof je een glazen bol hebt meid. :')
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:48:17 #103
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200913722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:22 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ik heb al iemand gevonden eindelijk. Voor een habbekrats.
Oh en deze post die persoon dat ging niet meer door. Even erbij vermelden voordat het weer verwarrend wordt voor jullie. :')
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200915097
Een glazen bol heb ik niet, maar wel twaalf jaar ervaring in de boeken- en uitgeverswereld.
Meid. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_200915327
Waar gaat dit boek eigenlijk over?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:07:24 #106
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200915365
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:54 schreef Biancavia het volgende:
Een glazen bol heb ik niet, maar wel twaalf jaar ervaring in de boeken- en uitgeverswereld.
Meid. :')
Maar? Hoe veel heb je bereikt met je boeken? Ik zelf begin net dus natuurlijk begin ik dan laagdrempelig.
Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen met welke uitgever je samenwerkt? Of wil je dat niet zeggen?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200915497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:07 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Maar? Hoe veel heb je bereikt met je boeken? Ik zelf begin net dus natuurlijk begin ik dan laagdrempelig.
Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen met welke uitgever je samenwerkt? Of wil je dat niet zeggen?
Mijn boeken zijn verschenen bij onder andere De Vier Windstreken, Kwintessens en Clavis.
Als redacteur begeleid ik verder veel auteurs die ook via Boekscout en Pumbo uitgeven. Dus ja, ik weet wel het een en ander.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:19:34 #108
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200915536
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:10 schreef CherryLips het volgende:
De kapsones zijn er al :D
Nee helemaal niet maar ik proef al van het begin een hele negatieve smaak in deze topic. IK sta daar niet op te wachten.
Ik wil er nu echt voor gaan en dat zal ik doen ook. Ik ga door tot het bittere eind. Ik blijf promoten voor mijn boek. En als zo meteen mijn boek af is en in de webwinkel staat dan roep ik dat van de daken. Ik ga hard werken en zoveel mogelijk bereiken. Zo ver komen als ik maar kan.
Ik ga zelf uiteraard mijn eigen boek kopen en opsturen naar Simone van der Vlugt haar vertellen dat ik samenwerk met boekscout en haar vragen om advies en wat haar mening is over mijn manier van schrijven. En hoe zij is begonnen voordat zij bekent is geworden.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:20:53 #109
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200915551
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:16 schreef Biancavia het volgende:

[..]
Mijn boeken zijn verschenen bij onder andere De Vier Windstreken, Kwintessens en Clavis.
Als redacteur begeleid ik verder veel auteurs die ook via Boekscout en Pumbo uitgeven. Dus ja, ik weet wel het een en ander.
Interessant. Wat voor soort boeken schijf je?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200915601
Vooral kinderboeken, ik heb ook twee thrillers voor volwassenen geschreven.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:24:15 #111
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200915621
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:23 schreef Biancavia het volgende:
Vooral kinderboeken, ik heb ook twee thrillers voor volwassenen geschreven.
Staan ze in de bibliotheek?
Kinderboeken of jeugdboeken?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200916015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:19 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik ga zelf uiteraard mijn eigen boek kopen en opsturen naar Simone van der Vlugt haar vertellen dat ik samenwerk met boekscout en haar vragen om advies en wat haar mening is over mijn manier van schrijven. En hoe zij is begonnen voordat zij bekent is geworden.
Hoe zie je dat voor je dan? Stel dat zij advies over je manier van schrijven geeft, daar heb je dan voor dat boek niks meer aan want dat is al geproduceerd.

Overigens is de kans dat je advies krijgt van een bekende schrijver nihil. Die krijgen bakken ongevraagde teksten toegestuurd van mensen die advies en feedback willen, daar beginnen ze niet aan.
Ik heb twee boeken geschreven die zijn uitgegeven door een bekende uitgever (op hun kosten dus, niet op de mijne) en er gaat heel veel tijd zitten in serieuze redactie en correctie van boeken. Mensen die zelf zwak in taal zijn of onervaren in schrijven onderschatten dat altijd.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:07:44 #113
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200916184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:53 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Stel dat zij advies over je manier van schrijven geeft, daar heb je dan voor dat boek niks meer aan want dat is al geproduceerd.

Overigens is de kans dat je advies krijgt van een bekende schrijver nihil. Die krijgen bakken ongevraagde teksten toegestuurd van mensen die advies en feedback willen, daar beginnen ze niet aan.
Ik heb twee boeken geschreven die zijn uitgegeven door een bekende uitgever (op hun kosten dus, niet op de mijne) en er gaat heel veel tijd zitten in serieuze redactie en correctie van boeken. Mensen die zelf zwak in taal zijn of onervaren in schrijven onderschatten dat altijd.
Leuk voor je meid. Voor mij is dit ook gratis en voor Boekscout is het geen risico. Heb pas geleden contract getekend. Dus win win. Ben ik heel blij mee. Fijn dat er uitgevers bestaan die klaar staan voor onzekere schrijvers (zoals ik) die net beginnen, helaas niet goed zijn in grammatica, maar wel graag een kans willen krijgen.
Mag ik vragen met welke uitgever jij samenwerkte? Of wil je dat niet kwijt?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200916215
Weet je wat het is, een boek verkoopt zichzelf niet vanzelf.
Mijn debuutthriller werd genomineerd voor de Schaduwprijs en de Hebban Thriller Debuutprijs. Weet je wat dat deed met de verkoop? Helemaal niets.
En als je zo'n debuutprijs wint, weet je wat dat doet met de verkoop? Vrijwel niets.

Wat werkt wel? Een naam opbouwen. Willen schrijven. Elk jaar een titel uitgeven in hetzelfde genre. Steeds kwaliteit blijven leveren.
Bij een grote uitgever binnen zien te komen.
Maar dat moet dan je ambitie zijn. Willen schrijven. Willen leren. Openstaan voor feedback. Jezelf steeds verbeteren.

Kijk, het is al een prestatie op zich dat je een boek hebt geschreven! Ik weet als geen ander hoeveel werk het is en het is ook rot om dan van anderen te horen dat ze het 'niet goed' vinden. Maar misschien heb je wel gewoon een heel goed verhaal, een goed plot, maar is je schrijfstijl nog niet goed genoeg ontwikkeld.

Mijn allereerste manuscript was ook niet goed genoeg om ergens binnen te komen. Uiteindelijk heb ik het een paar jaar geleden nog herschreven en er toen dertig exemplaren van laten drukken voor familie en vrienden. Gewoon voor de leuk, omdat het verhaal me dierbaar is. Mijn eerste echte oefenboek. :)
Als je het leuk vindt kun je de vorderingen daarvan in deze topicreeks teruglezen:
LIT / Boek aan het schrijven

Zelf zwalk ik na al die jaren nog te veel met mijn genres en ik schrijf te weinig om een naam op te bouwen. Maar m'n laatste kinderboek (uitgekomen in mei 2020) heeft het relatief goed gedaan en dat is heel tof.
Ik ben nu dan ook bezig met een vervolg erop, maar dat duurt eigenlijk alweer te lang. Dat had dan eigenlijk in mei 2021 moeten uitkomen, maar dat zal nu eerder september 2022 worden. Als de uitgever het überhaupt wil hebben.
Want ja, afwijzingen horen er ook nog steeds bij.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_200916406
Ik vrees dat "openstaan voor feedback" nog wel een dingetje gaat worden.
Tap tap tap
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:25:21 #116
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200916495
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:10 schreef Biancavia het volgende:
Weet je wat het is, een boek verkoopt zichzelf niet vanzelf.
Mijn debuutthriller werd genomineerd voor de Schaduwprijs en de Hebban Thriller Debuutprijs. Weet je wat dat deed met de verkoop? Helemaal niets.
En als je zo'n debuutprijs wint, weet je wat dat doet met de verkoop? Vrijwel niets.

Wat werkt wel? Een naam opbouwen. Willen schrijven. Elk jaar een titel uitgeven in hetzelfde genre. Steeds kwaliteit blijven leveren.
Bij een grote uitgever binnen zien te komen.
Maar dat moet dan je ambitie zijn. Willen schrijven. Willen leren. Openstaan voor feedback. Jezelf steeds verbeteren.

Kijk, het is al een prestatie op zich dat je een boek hebt geschreven! Ik weet als geen ander hoeveel werk het is en het is ook rot om dan van anderen te horen dat ze het 'niet goed' vinden. Maar misschien heb je wel gewoon een heel goed verhaal, een goed plot, maar is je schrijfstijl nog niet goed genoeg ontwikkeld.

Mijn allereerste manuscript was ook niet goed genoeg om ergens binnen te komen. Uiteindelijk heb ik het een paar jaar geleden nog herschreven en er toen dertig exemplaren van laten drukken voor familie en vrienden. Gewoon voor de leuk, omdat het verhaal me dierbaar is. Mijn eerste echte oefenboek. :)
Als je het leuk vindt kun je de vorderingen daarvan in deze topicreeks teruglezen:
LIT / Boek aan het schrijven

Zelf zwalk ik na al die jaren nog te veel met mijn genres en ik schrijf te weinig om een naam op te bouwen. Maar m'n laatste kinderboek (uitgekomen in mei 2020) heeft het relatief goed gedaan en dat is heel tof.
Ik ben nu dan ook bezig met een vervolg erop, maar dat duurt eigenlijk alweer te lang. Dat had dan eigenlijk in mei 2021 moeten uitkomen, maar dat zal nu eerder september 2022 worden. Als de uitgever het überhaupt wil hebben.
Want ja, afwijzingen horen er ook nog steeds bij.
Maar als ik één van je boeken zou willen kopen waar kan ik dat kopen dan? Of wil je dat niet zeggen zo hier openbaar in deze topic?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200916561
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:07 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Leuk voor je meid. Voor mij is dit ook gratis en voor Boekscout is het geen risico. Heb pas geleden contract getekend. Dus win win. Ben ik heel blij mee. Fijn dat er uitgevers bestaan die klaar staan voor onzekere schrijvers (zoals ik) die net beginnen, helaas niet goed zijn in grammatica, maar wel graag een kans willen krijgen.
Mag ik vragen met welke uitgever jij samenwerkte? Of wil je dat niet kwijt?
Misschien een hele gekke vraag, maar als je zelf niet zo goed kan schrijven, waarom laat je het dan niet door iemand anders schrijven?
Ik kan zelf totaal niet zingen en het zou niet in mijn hoofd opkomen om dan toch per se een cd op te willen nemen.
Zelfs als je ervan overtuigd bent een gigantisch goed idee te hebben voor een boek, dan kun je dat toch ook laten uitwerken door iemand die net wat taalvaardiger is dan jij zodat het misschien ook echt een kans van slagen heeft?
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:50:44 #118
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200916933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Misschien een hele gekke vraag, maar als je zelf niet zo goed kan schrijven, waarom laat je het dan niet door iemand anders schrijven?
Ik kan zelf totaal niet zingen en het zou niet in mijn hoofd opkomen om dan toch per se een cd op te willen nemen.
Zelfs als je ervan overtuigd bent een gigantisch goed idee te hebben voor een boek, dan kun je dat toch ook laten uitwerken door iemand die net wat taalvaardiger is dan jij zodat het misschien ook echt een kans van slagen heeft?
Mijn vader zal de fouten er uit halen dus ja. Eigenlijk gebeurd dat nu ook een klein beetje.
Maar om letterlijk iemand meteen vanaf het begin mijn hele verhaal te laten schrijven....ik bedoel...wie doet dat nou. Niemand wilt zoveel moeite doen. Ik ken verder ook niemand die de tijd heeft daarvoor.
Het zijn toch 69 pagina's. Dat is een hoop werk.
Het is minder werk om de fouten uit een verhaal te halen. De basis is er al dan. Het meeste werk heb ik gedaan. Er zitten dan wel fouten in maar tenminste is de basis er.
Want het was echt super veel werk om het hele verhaal te typen. Niemand zou zoveel werk gratis voor mij willen doen.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200917143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:50 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Mijn vader zal de fouten er uit halen dus ja. Eigenlijk gebeurd dat nu ook een klein beetje.
Maar om letterlijk iemand meteen vanaf het begin mijn hele verhaal te laten schrijven....ik bedoel...wie doet dat nou. Niemand wilt zoveel moeite doen. Ik ken verder ook niemand die de tijd heeft daarvoor.
Het zijn toch 69 pagina's. Dat is een hoop werk.
Het is minder werk om de fouten uit een verhaal te halen. De basis is er al dan. Het meeste werk heb ik gedaan. Er zitten dan wel fouten in maar tenminste is de basis er.
Want het was echt super veel werk om het hele verhaal te typen. Niemand zou zoveel werk gratis voor mij willen doen.
Ik heb dan ook nergens het woord gratis genoemd. Ik ken je verhaal niet, dus daar kan ik niet over oordelen, maar kennelijk ben jij van mening dat het het verdient om uitgegeven te worden zodat de wereld het kan lezen.
Dan neem ik aan dat je toch ook zult vinden dat het dan maar beter zo goed mogelijk geschreven kan zijn zodat het ook daadwerkelijk het beoogde publiek weet te bereiken en gewaardeerd zal worden.
Wellicht kan je vader alle spel- en grammaticafouten uit het boek halen, maar gaat hij ook alle stijlfouten corrigeren? Want ik neem aan dat jij het resultaat gaat nalezen en mogelijk niet heel gelukkig zal zijn als hij niet alleen wat d/t-fouten heeft gecorrigeerd maar ook diverse slechtlopende zinnen drastisch heeft herschreven, Immers, in hoeverre is het dan nog jouw boek?
Je lijkt er weinig moeite mee te hebben dat taalvaardigheid niet een van je grootste kwaliteiten is, maar ik snap oprecht niet waarom je dan toch zo nodig iets wil doen waarvoor dat een kernvereiste is.
pi_200917188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:07 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Mag ik vragen met welke uitgever jij samenwerkte? Of wil je dat niet kwijt?
Pearson, voor non-fictie.
  zondag 15 augustus 2021 @ 00:07:15 #121
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200917206
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik heb dan ook nergens het woord gratis genoemd.
En daar ligt dan ook het probleem. Want ik heb het geld er niet voor om iemand te betalen. Als ik mijn manuscript wil laten corrigeren kost me dat ook al 400 euro als ik dat door een professional wil laten doen. Dat is me gewoon te duur sorry. Ik woon net op mezelf. Ik heb al genoeg te betalen.
En ik kan de kosten voor mijn boek er gewoon niet bij hebben. Dus wil ik zoveel mogelijk gratis kunnen fiksen.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  zondag 15 augustus 2021 @ 00:08:20 #122
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200917223
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:06 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]
Pearson, voor non-fictie.
Nice dat klinkt fancy. Ben je tevreden met ze?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200917292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:50 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]

Het zijn toch 69 pagina's. Dat is een hoop werk.
Het is minder werk om de fouten uit een verhaal te halen. De basis is er al dan. Het meeste werk heb ik gedaan. Er zitten dan wel fouten in maar tenminste is de basis er.
Want het was echt super veel werk om het hele verhaal te typen. Niemand zou zoveel werk gratis voor mij willen doen.
Dat laatste klopt, niemand gaat gratis jouw verhaal corrigeren en stileren dan wel herschrijven, tenzij je iets te vertellen hebt dat zóóó krankzinnig interessant is dat duizenden mensen het gegarandeerd willen lezen. Maar dan heb je het over het levensverhaal van de buitenechtelijke zoon van Willem Alexander of zo.

Voor de rest: 400 euro is een koopje als het om meer gaat dan de d-t fouten eruit te halen. Maar met schrijven is het net zoiets als met coach zijn op de Olympische spelen: het is de volstrekte leek die denkt dat het gaat om gewoon even flink roepen dat je hoger en harder moet.
pi_200917329
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:08 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Nice dat klinkt fancy. Ben je tevreden met ze?
Ik ben niet zo gelukkig met de opmaak. Maar ze hebben redactie en correctie gedaan, opmaak, meelezers, publiciteit, een lanceerevenement, tientallen beoordelingsexemplaren voor inhoudelijk deskundigen in het werkveld, gratis exemplaren voor mij, recensies geregeld, dus ik mag niet klagen.
  zondag 15 augustus 2021 @ 00:24:04 #125
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200917404
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 00:17 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]
Ik ben niet zo gelukkig met de opmaak. Maar ze hebben redactie en correctie gedaan, opmaak, meelezers, publiciteit, een lanceerevenement, tientallen beoordelingsexemplaren voor inhoudelijk deskundigen in het werkveld, gratis exemplaren voor mij, recensies geregeld, dus ik mag niet klagen.
Jeetje dat is erg goed geregeld.
Boekscout gaat absoluut niet zoveel voor mij regelen hoor. Maar ik klaag ook niet ik ben tot nu toe erg tevreden met boekscout. Ik begin net dus ik wil het laagdrempelig houden. one step at the time.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')