abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200269988

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 08-07-2021 16:45:58 ]
pi_200270019
Naast de vriendelijke, altijd zwaaiende Kamil hebben we nu ook de vrolijke en lieve jongen Delano G.

https://www.telegraaf.nl/(...)rolijke-lieve-jongen
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:15 #3
8781 crew  Frutsel
pi_200270023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:41 schreef Tengano het volgende:
Ik zie alleen maar dit:

Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy

Ik snap niet wat jullie bedoelen :? Ik heb bij andere topics zoals UTO volgens mij wel eens zo'n tekst in de invoerbox gezien.
Onder de balk met de smileys, boven het invoerveld staat de tekst. Maar goed, het 'je opzettelijk van de domme houden' is ook een kunst en dat beheersen er meer.
  Spellchecker donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:48 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200270033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Onder de balk met de smileys, boven het invoerveld staat de tekst. Maar goed, het 'je opzettelijk van de domme houden' is ook een kunst en dat beheersen er meer.
Tijd voor een leesbril en een modbreak.
pi_200270048
Speculeren is iets anders dan jezelf tot arts uitroepen. Ben ik niet, heb ik de intelligentie niet voor.
Maar dit is nu eenmaal een discussie forum.
pi_200270051
Ik leg die algemene voorwaarden van fok überhaupt naast mij neer.
pi_200270055
Wat een ongelooflijk banale, onwenselijke en onrespectvolle discussie in de vorige reeks.

Ik verwachtte een update en stuitte op wangedrag van een stel sensatiezoekers

Gooi deze reeks dicht aub, uit respect.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 08-07-2021 16:54:09 ]
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:46:09 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200270060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Doe niet zo flauw joh! Ik doe zo''n verzoek toch niet voor niets. Ik zie nu iets met rode letters staan, dus het kan blijkbaar wel. Daar ben ik iig blij mee, want ik heb geen behoefte aan die gruwelijke plaatjes.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200270061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Za het volgende:
Wat een ongelooflijk banale, onwenselijke en onrespectvolle discussie in de vorige reeks.

Gooi deze reeks dit aub, uit respect.
:')
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:46:55 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200270070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef kurk_droog het volgende:
Ik leg die algemene voorwaarden van fok überhaupt naast mij neer.
Jezus, heb je ze echt helemaal uitgeprint als handig naslagwerk? Dat gaat wel een beetje ver hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:47:46 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200270089
Perfect! het is gelukt ^O^
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200270092
Saskia Belleman (uitstekend verslaggeefster) zegt ook nogal wat doms; Misdaadjournalisten leg je niet het zwijgen op. Wij buigen niet en meer van dat soort teksten.

Je buigt wel en doe je dat niet dan blijven dit soort dingen gebeuren vrouwke.
pi_200270094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:44 schreef Halcon het volgende:
Naast de vriendelijke, altijd zwaaiende Kamil hebben we nu ook de vrolijke en lieve jongen Delano G.

21 jaar en het heeft een zoontje…
pi_200270103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Za het volgende:

Gooi deze reeks dit aub, uit respect.
Ok miss Bucket
pi_200270118
quote:
9s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:47 schreef Poepz0r het volgende:
vrouwke.
pi_200270125
-edit spuit 11-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2021 16:50:24 ]
pi_200270142
quote:
9s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:47 schreef Poepz0r het volgende:
Saskia Belleman (uitstekend verslaggeefster) zegt ook nogal wat doms; Misdaadjournalisten leg je niet het zwijgen op. Wij buigen niet en meer van dat soort teksten.

Je buigt wel en doe je dat niet dan blijven dit soort dingen gebeuren vrouwke.
Daarnaast verwacht ik ook dat dit eerder met zijn rol in het Taghi proces te maken heeft dan met zijn misdaadverslaggeving.

Maar dat is speculatie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_200270144
Beneden alle pijl om aan het komen met verkapte redenen en dan te polsen of iedereen het filmpje wel goed gezien heeft. Echt, walgelijk. Waarom beginnen over een vergelijking met een ander lijk? Is ook nergens voor nodig.

Ga lekker een weekje op een ander forum posten, als je zo nodig het filmpje moet bespreken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:51:08 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200270149
quote:

Het zijn nooit hufters he. :')
  Spellchecker donderdag 8 juli 2021 @ 16:51:17 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200270153
quote:

quote:
zegt de buurtkapper, die verder anoniem wil blijven
_O-
pi_200270159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daarnaast verwacht ik ook dat dit eerder met zijn rol in het Taghi proces te maken heeft dan met zijn misdaadverslaggeving.

Maar dat is speculatie.
Dat zou kunnen inderdaad. Desalniettemin die teksten van al die BN'ers en collega's hol van binnen.

Dan buig je lekker niet en blijf je dwars doen, dan ben jij de volgende. Zo simpel is het.
pi_200270163
Als we hier niet mochten discussiëren en alleen feiten neerzetten dan waren nu nu in topic 1 bij post 2, want er is geen flikker bekend.
pi_200270164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:

Post maar smileys, en ondertussen discussiëren waar het bloed uitliep of waar de inschot wond was. Compleet respectloos, walgelijke figuren die daar aan mee doen, stuk voor stuk.

Er is geen nieuws, sluit deze zooi tot er een update is.
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:52:03 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200270171
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:51 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

_O-
In veel van dat soort buurten heb je op elke straathoek een niggerkapper zitten, al dan niet bestemd voor witwaspraktijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200270173
quote:
9s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad. Desalniettemin die teksten van al die BN'ers en collega's hol van binnen.

Dan buig je lekker niet en blijf je dwars doen, dan ben jij de volgende. Zo simpel is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')