abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:32:30 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_200267608
Als buitenstaander en gelegenheidsliefhebber van voetbal en het EK verbaast het me een beetje dat er bij de zoektocht naar een nieuwe bondscoach zo weinig namen de ronde doen. Joachim Low, Alfred Schreuder, Henk ten Cate, Erik ten Hag, Giovanni van Bronckhorst en nu lees ik net op de NOS dat voor de derde keer Louis van Gaal wordt benaderd.

Is het echt zo belangrijk dat een bondscoach een lange staat van dienst heeft opgebouwd? Kunnen we het niet gewoon proberen met een onbekend talent dat wel potentieel heeft?
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:27 #2
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200267704
Het risico is te groot voor de KNVB om een onervaren trainer aan te stellen aangezien er direct cruciale wedstrijden op het programma staan en de bond het eigenlijk niet kan hebben dat het weer een eindtoernooi mist. Sowieso vraag ik me dan af wie? Zal dan toch alleen een oud-topspeler worden zoals een Van Basten eerder zodat de mensen (en vooral de media) het nog enigszins accepteren.

Door die tijdsdruk zullen ze waarschijnlijk ook geen buitenlander aanstellen. Misschien wanneer een Van Gaal zich niet weet te kwalificeren en er dan voldoende tijd is tot een volgende kwalificatiereeks om een nieuwe trainer aan te stellen.
Oh.
pi_200267768
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
Het risico is te groot voor de KNVB om een onervaren trainer aan te stellen aangezien er direct cruciale wedstrijden op het programma staan en de bond het eigenlijk niet kan hebben dat het weer een eindtoernooi mist. Sowieso vraag ik me dan af wie? Zal dan toch alleen een oud-topspeler worden zoals een Van Basten eerder zodat de mensen (en vooral de media) het nog enigszins accepteren.

Door die tijdsdruk zullen ze waarschijnlijk ook geen buitenlander aanstellen. Misschien wanneer een Van Gaal zich niet weet te kwalificeren en er dan voldoende tijd is tot een volgende kwalificatiereeks om een nieuwe trainer aan te stellen.
Als ik de KNVB was en in gesprek zou gaan met Louis zou ik Louis ook meegeven om een eventuele opvolger op te leiden. Zoals dat bij Löw ook is gegaan. Iemand die na het WK de boel van Louis kan overnemen.
Je hoort altijd een opvolger in voor handen te hebben.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:57:26 #4
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200267942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:45 schreef stokj het volgende:

[..]

Als ik de KNVB was en in gesprek zou gaan met Louis zou ik Louis ook meegeven om een eventuele opvolger op te leiden. Zoals dat bij Löw ook is gegaan. Iemand die na het WK de boel van Louis kan overnemen.
Je hoort altijd een opvolger in voor handen te hebben.
Dan moet je wel eerst iemand vinden die potentie heeft, want anders zit je met een Danny Blind-scenario. Ze kunnen beter de trainersopleiding reorganiseren.
Oh.
pi_200268163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst iemand vinden die potentie heeft, want anders zit je met een Danny Blind-scenario. Ze kunnen beter de trainersopleiding reorganiseren.
Precies een opdracht voor Louis.
pi_200268218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:12 schreef stokj het volgende:

[..]

Precies een opdracht voor Louis.
Daar gaat Truus over.
pi_200268288
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Daar gaat Truus over.
Die zal waarschijnlijk ook bij dat gesprek met Gudde en Hoogema aanwezig zijn.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:22 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200268548
Er zijn op zich zat Nederlandse coaches. Het Nederlands elftal moet vooral af van het angstige, verdedigende voetbal. Er zijn amper landen die verdedigender spelen. Helaas is dat verdedigende er bij veel Nederlandse coaches aan de top ongemerkt ingeslopen. Vandaar dat een buitenlander goed zou zijn om de boel een beetje wakker te schudden. Nederlandse coaches wat verder naar beneden als bijvoorbeeld Fred Grim of Wim Jonk hebben minder last van het angsthazeneuvel.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:36:33 #9
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200268608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:12 schreef stokj het volgende:

[..]

Precies een opdracht voor Louis.
Krijgen we zeker weer een nieuw Masterplan, nee bedankt.
Oh.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:20 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200268663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:33 schreef -XOR- het volgende:
Er zijn op zich zat Nederlandse coaches. Het Nederlands elftal moet vooral af van het angstige, verdedigende voetbal. Er zijn amper landen die verdedigender spelen. Helaas is dat verdedigende er bij veel Nederlandse coaches aan de top ongemerkt ingeslopen. Vandaar dat een buitenlander goed zou zijn om de boel een beetje wakker te schudden. Nederlandse coaches wat verder naar beneden als bijvoorbeeld Fred Grim of Wim Jonk hebben minder last van het angsthazeneuvel.
Vooral degene die geleerd hebben van Bert van Marwijk hebben daar last van.

Een Bosz en Ten Hag zou ik ook niet omschrijven als voorstanders van angstig, verdedigend voetbal. Maar je hebt wel gelijk dat de focus weer moet liggen op aanvallend en creatief voetbal, ipv die KNVB-mensen die zeggen dat we meer Guusjes Til nodig hebben.
Oh.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:57 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200268688
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vooral degene die geleerd hebben van Bert van Marwijk hebben daar last van.

Een Bosz en Ten Hag zou ik ook niet omschrijven als voorstanders van angstig, verdedigend voetbal. Maar je hebt wel gelijk dat de focus weer moet liggen op aanvallend en creatief voetbal, ipv die KNVB-mensen die zeggen dat we meer Guusjes Til nodig hebben.
Eigenlijk ben ik er ook wel van overtuigd dat Ten Hag all round simpelweg de beste coach is die we hebben rondlopen maar ik denk niet dat die zou willen (en eigenlijk zie ik die liever nog lang bij Ajax).
We have always been at war with Eastasia.
pi_200271420
Het hele punt is dat je alleen trainer kunt worden als je profvoetballer bent geweest. Deze waanzinnige regel laat zoveel potentieel onbenut waardoor je dus een kleine poel krijgt om uit te vissen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200274953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:32 schreef Ypmaha het volgende:
Is het echt zo belangrijk dat een bondscoach een lange staat van dienst heeft opgebouwd? Kunnen we het niet gewoon proberen met een onbekend talent dat wel potentieel heeft?
Zoals?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 8 juli 2021 @ 22:58:13 #14
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_200276085
Hyballa mee als assistent van Van Gaal en dan het stokje in 2021 overnemen. Dat wordt genieten.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_200276210
Wat een absoluut zwaktebod weer van de knvb dit -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200276235
Idd n zwaktebod, komt Nederland weer met van Gaal aanhuppelen alsof ie de enige trainer ter wereld is :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200279415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:09 schreef TLC het volgende:
Idd n zwaktebod, komt Nederland weer met van Gaal aanhuppelen alsof ie de enige trainer ter wereld is :')
Ik denk dat Louis deze gedachte wel op prijs zou stellen :P
pi_200279493
zwaktebod, totdat ie ons naar de finale brengt. dan was het een geniale zet.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:36:52 #19
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_200281123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:
zwaktebod, totdat ie ons naar de finale brengt. dan was het een geniale zet.
Los daarvan, als je iemand van 69 bondscoach maakt die al drie keer eerder bondscoach is geweest geeft dat aan dat het erg slecht gesteld is met de kweekvijver voor bondscoaches.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:10:47 #20
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_200281769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:32 schreef Ypmaha het volgende:
Als buitenstaander en gelegenheidsliefhebber van voetbal en het EK verbaast het me een beetje dat er bij de zoektocht naar een nieuwe bondscoach zo weinig namen de ronde doen. Joachim Low, Alfred Schreuder, Henk ten Cate, Erik ten Hag, Giovanni van Bronckhorst en nu lees ik net op de NOS dat voor de derde keer Louis van Gaal wordt benaderd.
[quote]
Deze keuze (waarschijnlijk) komt puur voort uit de angst van de hoge KNVB-bazen, om bij een volgende mislukking zelf hun conclusies te moeten trekken.
Van Gaal is de meeste veilige keuze. Al is het 2002-scenario ook zo maar mogelijk, gezien valse start in de huidige WK-kwalificatiesessie.

[/quote]
quote:
Is het echt zo belangrijk dat een bondscoach een lange staat van dienst heeft opgebouwd? Kunnen we het niet gewoon proberen met een onbekend talent dat wel potentieel heeft?
Bij veel namen, hoor je (tot vervelens toe).
Die heeft nog niks (noemenswaardig) gewonnen. Geen grote clubs getraind.
Maar in mijn ogen is de bondscoach gewoon een motivator.
Hij moet gewoon het beste team smeden, met de beste beschikbare spelers. Een bondscoach kan er geen proces van maken.
De namen die selecteert, weten zelf wel hoe ze moeten voetballen.
Althans zo zou het...

Natuurlijk zijn dit ook kwaliteiten, die Van Gaal absoluut beheerst.
Maar Giovanni Van Bronckhorst en Henk Fraser zouden het denk ik ook prima kunnen.
Ja ja
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:17:24 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200281876
Fredsj Rutten is bijvoorbeeld geen kleinere naam dan Kasper Hjulmand van Denemarken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200282099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:36 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Los daarvan, als je iemand van 69 bondscoach maakt die al drie keer eerder bondscoach is geweest geeft dat aan dat het erg slecht gesteld is met de kweekvijver voor bondscoaches.
ja mee eens. opleiden zou veel serieuzer aangepakt moeten worden.
pi_200284617
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja mee eens. opleiden zou veel serieuzer aangepakt moeten worden.
Inderdaad. Zet er een assistent naast die eventueel kan doorstromen. Zonder valse beloftes te maken.
pi_200284968
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:13 schreef stokj het volgende:

[..]

Inderdaad. Zet er een assistent naast die eventueel kan doorstromen. Zonder valse beloftes te maken.
proberen ze wel he, maar dan wordt er weer een coach weggestuurd, en dan moet de assistent ook weg. schiet niet op. nistelrooi zat naast de boer. maar die zie je niet echt als opvolger.
pi_200285078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Fredsj Rutten is bijvoorbeeld geen kleinere naam dan Kasper Hjulmand van Denemarken.
Maar de KNVB zoekt een koeman 2.0
Iemand met uitstraling en een aura
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')