abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 8 juli 2021 @ 10:04:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_200263543
In Engeland keek (bijna) niemand hem er op aan, maar vrijwel overal daarbuiten werd schande gesproken over de beslissing van Danny Makkelie om de Three Lions in de verlenging van de halve finale tegen Denemarken een strafschop te geven. Daardoor boekte Engeland een plek in de finale van zondag tegen Italië. ‘Shame on Team Makkelie!’



Jason Cundy, oud-speler van Chelsea, verwoordde het Engelse sentiment over de strafschop voor Raheem Sterling waarschijnlijk het beste. ,,Was het een schwalbe? Ja. Vond ik het een strafschop? Nee. Kan me dat iets schelen? Tó-táál niet!”

Maar dat was Engeland.
In de rest van de wereld kregen Makkelie en zijn staf er flink van langs.

José Mourinho had vannacht bij het Engelse voetbalprogramma talkSPORT maar drie woorden nodig om het besluit van Makkelie in perspectief te plaatsen. ,,Denemarken is bedrogen.” De kersverse trainer van AS Roma snapte niets van het besluit van Makkelie, die vlak voor het einde van de eerste helft van de verlenging naar de stip wees nadat Raheem Sterling onderuit was gegaan na een heel lichte aanraking met Joakim Maehle en Mathias Jensen.

,,Laat ik één ding zeggen: Engeland heeft verdiend gewonnen", zei Mourinho. ,,Engeland is een beter team dan Denemarken en Engeland staat verdiend in de finale. Maar dit was absoluut geen strafschop. Nooit. Deze beslissing van de scheidsrechter, op dit niveau, ik begrijp er niets van. Maar nog minder begrijp ik van de VAR, die de scheidsrechter niet even naar het scherm roept. Dit was geen penalty! Denemarken is bedrogen.”

Mourinho kreeg steun uit de hele wereld. Arsène Wenger, oud-trainer van Arsenal, sloot zich bij de vele criticasters aan. Als analyticus van beIN Sports, een tv-zender uit Qatar, had de Fransman met veel verbazing gekeken naar het strafschopincident. Makkelie floot voor een penalty nadat Sterling tussen Maehle en Jensen was doorgelopen en ten val kwam. Van duidelijk contact was geen sprake. Makkelie wees desondanks naar de stip en de videoarbiters achter de tv-schermen, Pol van Boekel en Kevin Blom, zagen geen reden die beslissing te wijzigen. Harry Kane schoot Engeland - overigens via een rebound - naar de EK-finale.

,,Geen strafschop. Klaar!”, zei Wenger. ,,Maar ik begrijp niet waarom de VAR in situaties als deze de scheidsrechter niet naar het scherm roept. Op zo’n moment moet de arbiter absoluut zeker van zijn beslissing zijn, voor honderd procent. Nu heeft de VAR zijn collega en landgenoot in de steek heeft gelaten.”

Het regende sneren naar Makkelie en de VAR. De Spaanse radiozender COPE: ,,Jammer van de scheidsrechter, en vreselijk dat de VAR hem niet verbetert.” Kenneth Perez, Deen en analyticus bij de NOS, kwam na het duel met twee korte tweets. ‘Hans Anders voor Team Makkelie', twitterde de oud-speler van onder meer Ajax, PSV en AZ. ,,Engeland terecht naar de finale, maar shame on Team Makkelie”, aldus Perez.

De kritiek was niet alleen serieus. Als variant op de Engelse leus Football is coming home kwamen veel fans met It’s diving home, verwijzend naar de schwalbe van Sterling. Geert de Vlieger, de Belgische oud-keeper van onder meer Anderlecht, Willem II en Manchester City twitterde: ,,Er is contact, maar in het reglement staat niet dat elk contact en overtreding is.”

De boosheid droop er ook vanaf bij de Deense bondscoach Kasper Hjulmand, die (uiteraard) steun kreeg in de Deense media. ,,Dat dit duel zo beslist wordt, maakt me boos. Ik heb de internationale pers gelezen, het was een strafschop die niet toegekend had mogen worden. We zijn erg teleurgesteld. Het was geen penalty.”

‘Absoluut een penalty’
Volgens Raheem Sterling nam Makkelie de juiste beslissing. ,,Het was absoluut een penalty”, zei de aanvaller van Manchester City. ,,Ik ging het strafschopgebied in en hij strekte zijn been uit, waardoor ik viel.”

https://www.ad.nl/euro-20(...)s-bedrogen~a13e551d/

Het was niet de fout van Makkelie. De VAR heeft gefaald.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200263671
Eens.
Nou hebben we eindelijk een VAR, en dan dit soort misstanden.
Onkunde, of moest Engeland per se de finale halen?

Ik ben er wel klaar mee in ieder geval.
pi_200263704
Wat een lul
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:17:19 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200263729
Christeneziele, in de fipo al een complottheorie!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200263748
Tijdens de eerste 90 min is er een 100% penal niet gegeven aan Kane, misschien woog hij dat mee.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 juli 2021 @ 10:29:02 #6
186611 Haags
pi_200263901
Alles om Engeland die cup te bezorgen!
Zonder wrijving geen glans
  FOK!fotograaf donderdag 8 juli 2021 @ 10:47:11 #7
842 Zorro
Z
pi_200264122
Dat krijg je ervan als je de slechtste Nederlandse scheidsrechter sinds jaren VAR maakt.

Polleke :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_200266354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef tong80 het volgende:
In Engeland keek (bijna) niemand hem er op aan, maar vrijwel overal daarbuiten werd schande gesproken over de beslissing van Danny Makkelie om de Three Lions in de verlenging van de halve finale tegen Denemarken een strafschop te geven. Daardoor boekte Engeland een plek in de finale van zondag tegen Italië. ‘Shame on Team Makkelie!’

[ afbeelding ]

Jason Cundy, oud-speler van Chelsea, verwoordde het Engelse sentiment over de strafschop voor Raheem Sterling waarschijnlijk het beste. ,,Was het een schwalbe? Ja. Vond ik het een strafschop? Nee. Kan me dat iets schelen? Tó-táál niet!”

Maar dat was Engeland.
In de rest van de wereld kregen Makkelie en zijn staf er flink van langs.

José Mourinho had vannacht bij het Engelse voetbalprogramma talkSPORT maar drie woorden nodig om het besluit van Makkelie in perspectief te plaatsen. ,,Denemarken is bedrogen.” De kersverse trainer van AS Roma snapte niets van het besluit van Makkelie, die vlak voor het einde van de eerste helft van de verlenging naar de stip wees nadat Raheem Sterling onderuit was gegaan na een heel lichte aanraking met Joakim Maehle en Mathias Jensen.

,,Laat ik één ding zeggen: Engeland heeft verdiend gewonnen", zei Mourinho. ,,Engeland is een beter team dan Denemarken en Engeland staat verdiend in de finale. Maar dit was absoluut geen strafschop. Nooit. Deze beslissing van de scheidsrechter, op dit niveau, ik begrijp er niets van. Maar nog minder begrijp ik van de VAR, die de scheidsrechter niet even naar het scherm roept. Dit was geen penalty! Denemarken is bedrogen.”

Mourinho kreeg steun uit de hele wereld. Arsène Wenger, oud-trainer van Arsenal, sloot zich bij de vele criticasters aan. Als analyticus van beIN Sports, een tv-zender uit Qatar, had de Fransman met veel verbazing gekeken naar het strafschopincident. Makkelie floot voor een penalty nadat Sterling tussen Maehle en Jensen was doorgelopen en ten val kwam. Van duidelijk contact was geen sprake. Makkelie wees desondanks naar de stip en de videoarbiters achter de tv-schermen, Pol van Boekel en Kevin Blom, zagen geen reden die beslissing te wijzigen. Harry Kane schoot Engeland - overigens via een rebound - naar de EK-finale.

,,Geen strafschop. Klaar!”, zei Wenger. ,,Maar ik begrijp niet waarom de VAR in situaties als deze de scheidsrechter niet naar het scherm roept. Op zo’n moment moet de arbiter absoluut zeker van zijn beslissing zijn, voor honderd procent. Nu heeft de VAR zijn collega en landgenoot in de steek heeft gelaten.”

Het regende sneren naar Makkelie en de VAR. De Spaanse radiozender COPE: ,,Jammer van de scheidsrechter, en vreselijk dat de VAR hem niet verbetert.” Kenneth Perez, Deen en analyticus bij de NOS, kwam na het duel met twee korte tweets. ‘Hans Anders voor Team Makkelie', twitterde de oud-speler van onder meer Ajax, PSV en AZ. ,,Engeland terecht naar de finale, maar shame on Team Makkelie”, aldus Perez.

De kritiek was niet alleen serieus. Als variant op de Engelse leus Football is coming home kwamen veel fans met It’s diving home, verwijzend naar de schwalbe van Sterling. Geert de Vlieger, de Belgische oud-keeper van onder meer Anderlecht, Willem II en Manchester City twitterde: ,,Er is contact, maar in het reglement staat niet dat elk contact en overtreding is.”

De boosheid droop er ook vanaf bij de Deense bondscoach Kasper Hjulmand, die (uiteraard) steun kreeg in de Deense media. ,,Dat dit duel zo beslist wordt, maakt me boos. Ik heb de internationale pers gelezen, het was een strafschop die niet toegekend had mogen worden. We zijn erg teleurgesteld. Het was geen penalty.”

‘Absoluut een penalty’
Volgens Raheem Sterling nam Makkelie de juiste beslissing. ,,Het was absoluut een penalty”, zei de aanvaller van Manchester City. ,,Ik ging het strafschopgebied in en hij strekte zijn been uit, waardoor ik viel.”

https://www.ad.nl/euro-20(...)s-bedrogen~a13e551d/

Het was niet de fout van Makkelie. De VAR heeft gefaald.

:T
Polleke is nooit een sterke man geweest om tegen Danny in te gaan.

Overigens: Mourinho had de trigger gegeven voor Anders Frisk om zijn fluitcarrière te beëindigen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:21:04 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200266495
Het gaat allemaal wel wat ver. Ik lees net in l'Equipe dat hij "Le copain de Van Swieten" zou zijn. Tandje minder zou wel mogen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200267753
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:21 schreef -XOR- het volgende:
Het gaat allemaal wel wat ver. Ik lees net in l'Equipe dat hij "Le copain de Van Swieten" zou zijn. Tandje minder zou wel mogen.
Nee, meer dan terecht.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 juli 2021 @ 14:46:14 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_200267784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:21 schreef -XOR- het volgende:
Het gaat allemaal wel wat ver. Ik lees net in l'Equipe dat hij "Le copain de Van Swieten" zou zijn. Tandje minder zou wel mogen.
Vanwaar van Swieten?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:41:31 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200268702
Vreselijk als een scheids zo enorm het verloop van een wedstrijd verpest. Engeland was beter maar dit was totaal geen penalty.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200269833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:21 schreef -XOR- het volgende:
Het gaat allemaal wel wat ver. Ik lees net in l'Equipe dat hij "Le copain de Van Swieten" zou zijn. Tandje minder zou wel mogen.
Heeft gewoon keihard gefaald en dat met de VAR.
pi_200273524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vanwaar van Swieten?

:T
Bij L'Équipe houden ze blijkbaar niet van homoseksuele scheidsrechters.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:29:35 #15
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_200274372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:12 schreef Hamzoef het volgende:
Eens.
Nou hebben we eindelijk een VAR, en dan dit soort misstanden.
Onkunde, of moest Engeland per se de finale halen?
De bewuste VAR was ook een Nederlander, net als Makkelie.
René van der Gijp dacht dat de VAR zijn landgenoot niet wilde laten vallen..

Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_200274420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:29 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

De bewuste VAR was ook een Nederlander, net als Makkelie.
René van der Gijp dacht dat de VAR zijn landgenoot niet wilde laten vallen..

Die ziekelijke drang om er maar zo goed mogelijk uit te komen qua aanzien ondermijnt de VAR dus. Waardeloos systeem.
VAR zou geen connectie met de scheidsrechter mogen hebben.
pi_200274518
Ik vind dat een stemming moet komen, om de VAR weg te sturen.
Een Poll van Boekel.
Check it out
pi_200274547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die ziekelijke drang om er maar zo goed mogelijk uit te komen qua aanzien ondermijnt de VAR dus. Waardeloos systeem.
VAR zou geen connectie met de scheidsrechter mogen hebben.
Ik snap dat gezeur niet, als een scheidrechter dat al ziet als een collega afvallen. Wat is het zielige cultuur geworden bij de KNVB. Ik zie het juist als helpen als de VAR ingrijpt.
Check it out
pi_200274724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:40 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik snap dat gezeur niet, als een scheidrechter dat al ziet als een collega afvallen. Wat is het zielige cultuur geworden bij de KNVB. Ik zie het juist als helpen als de VAR ingrijpt.
Ze zijn bang om onnodig in te grijpen en dat dat gezien wordt als ondermijning van de scheidsrechter waardoor hij minder sterk overkomt en misschien niet de volgende topwedstrijd krijgt. Dat motief dient echter geen enkel sportief belang en is daarmee erg kwalijk.
pi_200275002
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:41 schreef Perrin het volgende:
Vreselijk als een scheids zo enorm het verloop van een wedstrijd verpest. Engeland was beter maar dit was totaal geen penalty.
Volgens de regels wel. De bal is al weg, de verdediger beweegt door richting de aanvaller en gaat totaal niet mer voor de bal. Vervolgens is er duidelijk contact. Het is een ongelofelijke domme actie van de verdediger. Terechte penalty dus.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_200275170
Makkelie stomme lul!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200276391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ze zijn bang om onnodig in te grijpen en dat dat gezien wordt als ondermijning van de scheidsrechter waardoor hij minder sterk overkomt en misschien niet de volgende topwedstrijd krijgt. Dat motief dient echter geen enkel sportief belang en is daarmee erg kwalijk.
Hier gaat Danny wel kijken naar het beeld
pi_200278438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:40 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik snap dat gezeur niet, als een scheidrechter dat al ziet als een collega afvallen. Wat is het zielige cultuur geworden bij de KNVB. Ik zie het juist als helpen als de VAR ingrijpt.
Inderdaad.

Als een scheidsrechter zich daarom op z'n pik getrapt voelt, is hij ongeschikt om te fluiten. Het gaat ook helemaal niet om het ego van Makkelie, maar om de wedstrijd en het nemen van zo juist mogelijke beslissingen.
pi_200282279
Wat ik me momenteel hierbij afvraag, wat zijn de specifieke regels van de var bij een strafschop? want tot nu toe lijkt het erop dat de var geïnstrueerd is dat als er ook maar een lichte overtreding wordt gemaakt en de var heeft deze geconstateerd ze de beslissing niet meer gaan terugdraaien. In meerdere wedstrijden dit nu gezien (oa België tegen Italië) in dat geval is het niets een onterecht maar moeten ze de regelgeving aanpassen naar zwaarte van overtreding en bij twijfel doorspelen
pi_200284603
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:39 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me momenteel hierbij afvraag, wat zijn de specifieke regels van de var bij een strafschop? want tot nu toe lijkt het erop dat de var geïnstrueerd is dat als er ook maar een lichte overtreding wordt gemaakt en de var heeft deze geconstateerd ze de beslissing niet meer gaan terugdraaien. In meerdere wedstrijden dit nu gezien (oa België tegen Italië) in dat geval is het niets een onterecht maar moeten ze de regelgeving aanpassen naar zwaarte van overtreding en bij twijfel doorspelen
quote:
“We’re emphasising to the VARs that they should only intervene when a referee makes a clear and obvious mistake, or in cases of serious missed incidents. The referees must remain the centre of the decision-making process, but the role of the VARs is extremely crucial in helping them.”
Bron: https://www.uefa.com/insi(...)n-handball-briefing/
Op basis van bovenstaande zou je dan kunnen interpreteren dat Pol van Boekel niet hoefde in te grijpen omdat Danny Desmond Makkelie al floot. Als Makkelie niet had gefloten dan zou Polleke denk ik wel terug kijken (serious missed incident).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')