abonnement Unibet Coolblue
pi_200261884
Waarom niet gewoon een directe rode kaart voortaan wanneer er bevestigd sprake is van een schwalbe?

Probleem opgelost, niet?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 05:34:17 #2
408813 crew  trein2000
pi_200261900
Zullen we gewoon een tijdstraf koppelen aan geel? Lik op stuk.

Rood lijkt me echt zwaar overdreven, je speelt betaald voetbal voor de fans. Die willen mooie wedstrijden, niet tig rode kaarten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200262027
Gewoon de scheids voor het leven schorsen bij falen zoals gisteren.
pi_200262031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 05:34 schreef trein2000 het volgende:
Zullen we gewoon een tijdstraf koppelen aan geel? Lik op stuk.

Rood lijkt me echt zwaar overdreven, je speelt betaald voetbal voor de fans. Die willen mooie wedstrijden, niet tig rode kaarten.
Houden we dan nog wel rode kaarten voor smerige overtredingen? Of doen we die ook weg :')
pi_200262142
als de var ook in de swalbe trapt, dan houdt het wel op.

vraag me af waarom gisteren, stadion druk? misschien moet die var gewoon ergens buiten het stadion zitten.
pi_200262154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:21 schreef pokkerdepok het volgende:
als de var ook in de swalbe trapt, dan houdt het wel op.

vraag me af waarom gisteren, stadion druk? misschien moet die var gewoon ergens buiten het stadion zitten.
Dat zit hij toch ook? Of is dat nu anders?
pi_200262159
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:23 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat zit hij toch ook? Of is dat nu anders?
ik dacht in het stadion, maar ik weet het niet zeker
pi_200262175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:21 schreef pokkerdepok het volgende:
als de var ook in de swalbe trapt, dan houdt het wel op.

vraag me af waarom gisteren, stadion druk? misschien moet die var gewoon ergens buiten het stadion zitten.
Dit was geen best optreden inderdaad. Zou het verhaal hierachter wel eens willen horen.
pi_200262291
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 05:34 schreef trein2000 het volgende:
Rood lijkt me echt zwaar overdreven, je speelt betaald voetbal voor de fans. Die willen mooie wedstrijden, niet tig rode kaarten.
Je redenatie klopt niet. Ik zeg rood om schwalbes te ontmoedigen. Spelers zullen niet meer snel schwalbes uitvoeren als ze weten dat je rood krijgt (helemaal met een VAR). Hoe langer de regel bestaat hoe minder rood er zal komen naar verwachting.
pi_200262316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:47 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je redenatie klopt niet. Ik zeg rood om schwalbes te ontmoedigen. Spelers zullen niet meer snel schwalbes uitvoeren als ze weten dat je rood krijgt (helemaal met een VAR). Hoe langer de regel bestaat hoe minder rood er zal komen naar verwachting.
Je overschat spelers. De meesten zijn echt compleet achterlijk. Er worden nog steeds voluit schwalbes in de 16 gemaakt in het EK en in de Eredivisie. Alsof dat enig nut heeft.
pi_200262321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:21 schreef pokkerdepok het volgende:
als de var ook in de swalbe trapt, dan houdt het wel op.

vraag me af waarom gisteren, stadion druk? misschien moet die var gewoon ergens buiten het stadion zitten.
VAR mag alleen ingrijpen bij clear error. Er was contact, dus dan grijpt ie niet in. De fout ligt bij makkelie.
pi_200262324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je overschat spelers. De meesten zijn echt compleet achterlijk. Er worden nog steeds voluit schwalbes in de 16 gemaakt in het EK en in de Eredivisie. Alsof dat enig nut heeft.
allemaal rood geven, dan benadelen ze de club, en dan moet de club er maar iets aan doen.
pi_200262329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

VAR mag alleen ingrijpen bij clear error. Er was contact, dus dan grijpt ie niet in. De fout ligt bij makkelie.
strafschop voor een swalbe is geen clear error?
pi_200262343
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

strafschop voor een swalbe is geen clear error?
Er was gisteren contact.
pi_200262500
Tegen de muur ermee
pi_200263252
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 06:54 schreef scrupuleus het volgende:
Gewoon de scheids voor het leven schorsen bij falen zoals gisteren.
De scheidsrechter kan nog een vergissing maken, soit.
Maar dat de VAR gisteren niet ingreep is een grof schandaal.
Dit voelt zo oneerlijk, ik stop met voetbal kijken.
pi_200263393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je overschat spelers. De meesten zijn echt compleet achterlijk. Er worden nog steeds voluit schwalbes in de 16 gemaakt in het EK en in de Eredivisie. Alsof dat enig nut heeft.
Ze kunnen wel achterlijk zijn, maar na een paar rode kaarten en de consequenties voelen dan worden ze heus wel bewust. En als het niet de speler is dan zal de trainer en club die speler niet opstellen/willen. Dus een directe rode kaart zal zeker wel positieve effecten hebben.
pi_200263798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:21 schreef pokkerdepok het volgende:
als de var ook in de swalbe trapt, dan houdt het wel op.

vraag me af waarom gisteren, stadion druk? misschien moet die var gewoon ergens buiten het stadion zitten.
De VAR zit in Zwitserland, dus dat is wel redelijk buiten het stadion.
pi_200263831
Het is vrij lastig te zien of iemand struikelt, valt door een legitiem fysiek duel of het een bewuste schwalbe is. Dus rood lijkt mij niet heel verstandig. Veel vaker geel zou wel mogen. Dat blijft veel te vaak uit bij schwalbes.
pi_200265407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is vrij lastig te zien of iemand struikelt, valt door een legitiem fysiek duel of het een bewuste schwalbe is. Dus rood lijkt mij niet heel verstandig. Veel vaker geel zou wel mogen. Dat blijft veel te vaak uit bij schwalbes.
Nee, bevestigd via de VAR. Dus bv op een belangrijke plek/moment. Wat dan?
pi_200266679
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

allemaal rood geven, dan benadelen ze de club, en dan moet de club er maar iets aan doen.
Klopt. Direct rood zal echt wel effect hebben.
pi_200267018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Er was gisteren contact.
het was nauwelijks een overtreding, laat staan een strafschop. maar okee, technisch gezien kan je zeggen; er was contact. maar het was alles bepalend, en dat is jammer. gewoon ook heel erg uitgelokt, dom van die verdediger natuurlijk, maar ja.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:38 #23
408813 crew  trein2000
pi_200267592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 07:47 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je redenatie klopt niet. Ik zeg rood om schwalbes te ontmoedigen. Spelers zullen niet meer snel schwalbes uitvoeren als ze weten dat je rood krijgt (helemaal met een VAR). Hoe langer de regel bestaat hoe minder rood er zal komen naar verwachting.
Ah ja. Want handsballen die scoringskansen voorkomen komen ook nooit voor…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200267673
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah ja. Want handsballen die scoringskansen voorkomen komen ook nooit voor…
Ah, maar daar ligt een groot verschil. In jouw voorbeeld gaat het om een directe tegengoal als consequentie mocht hij geen hands maken. Dus is het nog de moeite waard om een rooie kaart te incasseren. Een rooie kaart incasseren voor schwalbes is niet de moeite waard. En bovendien komt je handsbal scenario niet zovaak voor als schwalbes.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:08 #25
408813 crew  trein2000
pi_200267698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:38 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ah, maar daar ligt een groot verschil. In jouw voorbeeld gaat het om een directe tegengoal als consequentie mocht hij geen hands maken. Dus is het nog de moeite waard om een rooie kaart te incasseren. En bovendien komt dit scenario niet zovaak voor als schwalbes.
Ja en als je schwalbe wel slaagt krijg je een strafschop. Daar zit ook gewoon een beloning in.

Nee. Een rode kaart voor schwalbes lijkt me echt grote onzin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200267705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:12 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nee, bevestigd via de VAR. Dus bv op een belangrijke plek/moment. Wat dan?
Je kan beelden 100x bekijken, dan nog is het niet altijd duidelijk of iemand struikelt, valt door een legitiem fysiek duel of het een bewuste schwalbe is.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 14:41:34 #27
408813 crew  trein2000
pi_200267715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je kan beelden 100x bekijken, dan nog is het niet altijd duidelijk of iemand struikelt, valt door een legitiem fysiek duel of het een bewuste schwalbe is.
Zolang de VAR geen gedachten kan lezen is dat nagenoeg onmogelijk inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200267729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zolang de VAR geen gedachten kan lezen is dat nagenoeg onmogelijk inderdaad.
En daarom is geel wel prima. Voor rood moet je echt 100% zeker zijn omdat de gevolgen daarvan nogal groot zijn.
pi_200267830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en als je schwalbe wel slaagt krijg je een strafschop
1. Alleen in de 16 dus. Schwalbes daarbuiten neem ik aan dat je overtuigd bent dat ze niet meer de moeite waard zijn.

2. Een strafschop is nog geen goal.

3. En zoals ik zei die scenario is zeldzaam en niet een enorm probleem zoals schwalbes, want schwalbes is gwn een ding wat je af kan dwingen en pro actier op kan zoeken.

4. En misschien moet een handsbal goalvoorkoming zelfs nóg zwaarder bestraft worden. Ik denk aan automatisch verlies of automatisch 1 goal achterlopen, zoiets. Iedergeval iets groters om het te ontmoedigen.


quote:
Nee. Een rode kaart voor schwalbes lijkt me echt grote onzin.
Hoezo is het onzin dan? Wat zijn dan de nadelen als je direct rood geeft voor schwalbes?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 14:52:40 #30
408813 crew  trein2000
pi_200267867
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Alleen in de 16 dus. Schwalbes daarbuiten neem ik aan dat je overtuigd bent dat ze niet meer de moeite waard zijn.
Of een rode kaart voor de tegenstander of wat dan ook. Je maakt geen schwalbe voor de show.
quote:
2. Een strafschop is nog geen goal.
Wat De Ligt deed voorkwam ook niet direct een goal. Maar het is wel een scoringskans.
quote:
3. En zoals ik zei die scenario is zeldzaam en niet een enorm probleem zoals schwalbes, want schwalbes is gwn een ding wat je af kan dwingen en pro actier op kan zoeken.
Los van od dit klopt. Wat boeit het?
quote:
4. En misschien moet een handsbal goalvoorkoming zelfs nóg zwaarder bestraft worden. Ik denk aan automatisch verlies of automatisch 1 goal achterlopen, zoiets. Iedergeval iets groters om het te ontmoedigen.
Ah ja. Daar zitten fans op te wachten. Het hoort er bij…
quote:
[..]

Hoezo is het onzin dan? Wat zijn dan de nadelen als je direct rood geeft voor schwalbes?
Dat rode kaarten niet zorgen voor aantrekkelijke wedstrijden. En dat is waar het om gaat. En daarnaast heb je ook nog zoiets als de charme van het voetbal. Je moet het ook niet te klinisch willen maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200267878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En daarom is geel wel prima. Voor rood moet je echt 100% zeker zijn omdat de gevolgen daarvan nogal groot zijn.
Nee geel is veels te licht. Als je weet dat je er op zn minst 1x ermee weg kan komen, waarom zou een speler überhaupt aan denken om ermee te kappen?
pi_200267928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je kan beelden 100x bekijken, dan nog is het niet altijd duidelijk of iemand struikelt, valt door een legitiem fysiek duel of het een bewuste schwalbe is.
En heel heel heel vaak is een bewuste schwalbe wel duidelijk....
pi_200267943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:53 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nee geel is veels te licht. Als je weet dat je er op zn minst 1x ermee weg kan komen, waarom zou een speler überhaupt aan denken om ermee te kappen?
Als het zo duidelijk was wanneer iets een schwalbe was, kreeg met de VAR nooit meer iemand een strafschop met behulp van een schwalbe. Dat dat nog wel gebeurt bewijst dat het herkennen van een schwalbe ingewikkeld is. Op de gok rood geven ben ik geen voorstander van.
pi_200267981
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:

Dat rode kaarten niet zorgen voor aantrekkelijke wedstrijden.
Ah maar dat zei iemand hier eerder ook al. Het is de bedoeling het gedrag te ontmoedigen. Als de straf zwaar genoeg is en het niet de moeite waard is zullen spelers automatisch geen schwalbes meer uitvoeren. Dus je krijgt dan ook niet het scenario van constant rode kaarten zoals jij denkt.

Je hebt nu btw wel steeds continu het scenario van schwalbes + gele kaarten.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 juli 2021 @ 15:03:59 #35
408813 crew  trein2000
pi_200268030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:00 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ah maar dat zei iemand hier eerder ook al. Het is de bedoeling het gedrag te ontmoedigen. Als de straf zwaar genoeg is en het niet de moeite waard is zullen spelers automatisch geen schwalbes meer uitvoeren. Dus je krijgt dan ook niet het scenario van constant rode kaarten zoals jij denkt.
Ja want ze trekken ook nooit hun shirtje uit of wat. Gewoon een onzin argument. Op moord staat een levenslange straf. Volgens mij is er van de week nog een moordpoging gedaan. Die kosten/batenanalyse maak je niet in het heetst van de strijd.
quote:
Je hebt nu btw wel steeds continu het scenario van schwalbes + gele kaarten.
Prima toch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200268069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als het zo duidelijk was wanneer iets een schwalbe was, kreeg met de VAR nooit meer iemand een strafschop met behulp van een schwalbe.
Dus jij wil zeggen dat schwalbes nóóit te herkennen zijn? Ga je dat nu echt erkennen?

En er is een verschil tussen iets niet geven en bestraffen. Als je het gedrag wil ontmoedigen dan moet meneer schwalbe bestraft worden. Geen penalty geven is geen straf. Volgende keer probeert hij het gewoon weer opnieuw.

quote:
Op de gok rood geven ben ik geen voorstander van.
Hoezo op de gok? Je heb zat gevallen dat je een schwalbe gewoon overduidelijk herkent....waarom zijn jullie in een ontkenningsfase?
pi_200268170
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:03 schreef trein2000 het volgende:
Ja want ze trekken ook nooit hun shirtje uit of wat
Rode kaart voor shirtje uitrekken, direct opgelost gegarandeerd, als ze dat perse willen ontmoedigen dan...

quote:
Op moord staat een levenslange straf.
Levenslang is is daarom ook geen proportionele straf. Ben voor de doodstraf, en dan ook nog graag dat de bevolking die doodstraffen te zien krijgt als ontmoediging.
pi_200268348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:06 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat schwalbes nóóit te herkennen zijn? Ga je dat nu echt erkennen?
Waar zeg ik dat? Maar dat is maar bij een heel klein gedeelte. Maar als je als straf op een schwalbe rood zet, moet je die iedere keer trekken als je fluit voor een schwalbe. Er zal dus veel minder voor gefloten gaan worden. Nogal contra-productief.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:00 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200268457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En heel heel heel vaak is een bewuste schwalbe wel duidelijk....
Standaard rood hierop zetten heeft helemaal geen zin. Scheidsrechters gaan niet makkelijk een rode kaart durven geven dus staat er de facto helemaal geen sanctie meer op een schwalbe.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200268523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:22 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar als je als straf op een schwalbe rood zet, moet je die iedere keer trekken als je fluit voor een schwalbe.
Klopt. Als er wordt geconstateerd dat er sprake is van een schwalbe dan komt er rood ja. So?

quote:
Er zal dus veel minder voor gefloten gaan worden. Nogal contra-productief.
Ik vat em niet, hoe bedoel je?
pi_200268560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Standaard rood hierop zetten heeft helemaal geen zin. Scheidsrechters gaan niet makkelijk een rode kaart durven geven dus staat er de facto helemaal geen sanctie meer op een schwalbe.
Een scheids kan als hij vermoedens heeft van een schwalbe toch gwn de VAR inschakelen?

En als de nieuwe spelregel dicteert dat de scheids rood moet geven, waarom zou hij dat niet durven? Helemaal met de VAR erbij...
pi_200268611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:31 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Klopt. Als er wordt geconstateerd dat er sprake is van een schwalbe dan komt er rood ja. So?
[..]

Ik vat em niet, hoe bedoel je?
De consequentie van voor een schwalbe fluiten wordt veel groter. In de 16 wordt er ook veel minder gefloten voor een overtreding dan rond de middenlijn. Simpelweg omdat je gevolgen groter zijn. Je moet het dus heel zeker weten, wil je fluiten. Op het middenveld een onterechte vrije trap geven boeit bijna niemand. Een keertje onterecht geel voor iets waarvan de scheids dacht dat het een schwalbe was? Boeiend. Onterecht rood voor het zelfde? Alle praatprogramma's vullen zich ermee. Een scheids gaat dan gewoon minder snel fluiten.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:37:07 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200268619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:34 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Een scheids kan als hij vermoedens heeft van een schwalbe toch gwn de VAR inschakelen?

En als de nieuwe spelregel dicteert dat de scheids rood moet geven, waarom zou hij dat niet durven? Helemaal met de VAR erbij...
Omdat het vaak heel lastig te zien is of een speler een schwalbe maakt of struikelt en die beide zaken regelmatig overlappen/ in elkaar overlopen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200268674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De consequentie van voor een schwalbe fluiten wordt veel groter. In de 16 wordt er ook veel minder gefloten voor een overtreding dan rond de middenlijn. Simpelweg omdat je gevolgen groter zijn. Je moet het dus heel zeker weten, wil je fluiten. Op het middenveld een onterechte vrije trap geven boeit bijna niemand. Een keertje onterecht geel voor iets waarvan de scheids dacht dat het een schwalbe was? Boeiend. Onterecht rood voor het zelfde? Alle praatprogramma's vullen zich ermee. Een scheids gaat dan gewoon minder snel fluiten.
Ok en wat als de schwalbe gewoon bevestigd is via de VAR, gewoon heel duidelijk een schwalbe met overdreven hollywood praktijken....en dan komt rood, nog niet goed?
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:01 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200268840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:40 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ok en wat als de schwalbe gewoon bevestigd is via de VAR, gewoon heel duidelijk een schwalbe met overdreven hollywood praktijken....en dan komt rood, nog niet goed?
Eigenlijk vind ik de straf van een rode kaart ook niet in verhouding staan tot het vergrijp. Geef gewoon geel, maar doe dat consequent.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200269018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Omdat het vaak heel lastig te zien is of een speler een schwalbe maakt of struikelt en die beide zaken regelmatig overlappen/ in elkaar overlopen.
Maar erken je niet dat er zat gevallen zijn van overduidelijke schwalbes dan?

En zelfs bij oprechte struikels, dan kijken we vervolgena naar de reactie van de struikelaar. Als hij het bekende overdreven acteerwerk opvoert en een overtreding eist, terwijl er niks aan de hand was, hup rood. Dat heet naaijerij.
pi_200269112
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik de straf van een rode kaart ook niet in verhouding staan tot het vergrijp. Geef gewoon geel, maar doe dat consequent.
Hoezo niet? Die gasten willen toch meestal onterecht sneaky een penalty krijgen? Als zijn list gesnapt wordt krijgt hij slechts geel. Das niet eerlijk. Geel of Penalty....ik zou altijd die gok nemen. Geel, lekker boeiend. Als de straf rood zou zijn, dan denkt hij wel even na.

Als hij écht er onderuit gehaald wordt dan zou hij niet moeten vrezen mocht er een rode kaart regel bestaan voor schwalbes.
pi_200270169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:40 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ok en wat als de schwalbe gewoon bevestigd is via de VAR, gewoon heel duidelijk een schwalbe met overdreven hollywood praktijken....en dan komt rood, nog niet goed?
Je kan niet voor de zelfde overtreding de ene keer geel en de andere keer rood geven. Dus nee.
pi_200270194
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:03 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Hoezo niet? Die gasten willen toch meestal onterecht sneaky een penalty krijgen? Als zijn list gesnapt wordt krijgt hij slechts geel. Das niet eerlijk. Geel of Penalty....ik zou altijd die gok nemen. Geel, lekker boeiend. Als de straf rood zou zijn, dan denkt hij wel even na.

Als hij écht er onderuit gehaald wordt dan zou hij niet moeten vrezen mocht er een rode kaart regel bestaan voor schwalbes.
Oke. En iemand die iemand onderuit trekt dan? Waarom is dat dan geen rood? Want die probeert sneaky op onreglementaire wijze de bal af te pakken.
pi_200270285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Oke. En iemand die iemand onderuit trekt dan? Waarom is dat dan geen rood? Want die probeert sneaky op onreglementaire wijze de bal af te pakken.
Hangt van de situatie af mbt hoe groot de kans op een goal zou zijn mocht de speler met de bal doordribbelen. Ook de ernst van de overtreding/letsel speelt mee. Maar zeker geen rood voor elk overtreding natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')