abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8160482
Een der meest bijzondere bands binnen de hele metalmeuk:

Hoe komt het toch dat ik wel van Opeth houdt maar ik totaal niets van de extreme muziek van de meest death- en blackmetal-bands begrijp.

Misschien komt het omdat deze band wel met beide benen op de grond blijft staan. Zich niet druk maken over de kruistochten tegen het christendom (zo zinloos) of zich vergrijpen aan puberale teksten over half afgekloofde ledematen.
Opeth doet haar eigen ding met charmes die je zelden nog ergens ziet. De podiumpresentatie is sober en nooit overbodig overdreven.

Muzikaal zit het natuurlijk geweldig in elkaar. Perfecte balans van de extreme elementen van de death en blackmetal combineert met de zweverige klanken van 70's prog-rock. Heel dynamisch allemaal. Voor mij alleen al een reden om er een uur naar te luisteren. Moet ik bij Cannibal Corpse niet proberen.

ter volledigheid nog een discografie:

Orchid - 1995
Morningrise -1996
My Arms Your Hearse - 1998
Still Life - 1999
Blackwater Park - 2001
Deliverance - 2002
Damnation - 2003 (binnenkort!)

Uw opinie:

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 28-01-2003 20:42]

pi_8160512
* spring spring spring*
OPEEEETH!
pi_8160589
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoe komt het toch dat ik wel van Opeth houdt maar ik totaal niets van de extreme muziek van de meest death- en blackmetal-bands begrijp.

Misschien komt het omdat deze band wel met beide benen op de grond blijft staan. Zich niet druk maken over de kruistochten tegen het christendom (zo zinloos) of zich vergrijpen aan puberale teksten over half afgekloofde ledematen.
Opeth doet haar eigen ding met charmes die je zelden nog ergens ziet. De podiumpresentatie is sober en nooit overbodig overdreven.

Muzikaal zit het natuurlijk geweldig in elkaar. Perfecte balans van de extreme elementen van de death en blackmetal combineert met de zweverige klanken van 70's prog-rock. Heel dynamisch allemaal. Voor mij alleen al een reden om er een uur naar te luisteren. Moet ik bij Cannibal Corpse niet proberen.

Uw opinie:

Ik zou het geschreven hebben kunnen hebben...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 28 januari 2003 @ 20:30:08 #4
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_8160692
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een der meest bijzondere bands binnen de hele metalmeuk:

[afbeelding]

Uw opinie:

Mooi geschreven

Ik heb ze (jammergenoeg) vorig jaar ontdekt, tijdens een riskmeeting, maar niet meteen wat ervan gekocht. Dit kwam eigenlijk pas veel later. Nu bezit ik 2 albums; "Blackwater park" en "Deliverence". Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geweldige muziek vind. Ik hou zelf totaal niet van Black of Death Metal (meer de 'rustigere' kant) maar deze muziek waardeer ik zeer zeker!

dinsdag 28 januari 2003 @ 21:27:01 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8162067
quote:
Moet ik bij Cannibal Corpse niet proberen.
Je geeft meteen het beste voorbeeld

Orchid en Deliverance kan ik het meeste waarderen. Hoewel ik Still Life niet ken.

quote:
maar deze muziek waardeer ik zeer zeker!
Op Deliverance staan anders flinke deathmetal stukken

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-01-2003 21:33]

pi_8162251
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:27 schreef Yokozuna het volgende:
Op Deliverance staan anders flinke deathmetal stukken
't gaat om het totaalplaatje
  dinsdag 28 januari 2003 @ 21:37:41 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8162330
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:34 schreef MuadDib het volgende:

[..]

't gaat om het totaalplaatje

Dan vind ik Deliverance nog de hardste
pi_8162411
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dan vind ik Deliverance nog de hardste

Ondanks dat toch heel goed
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:04:05 #9
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8162946
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:40 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ondanks dat toch heel goed

PLUS vooral, AFWISSELING. Daar is Opeth goed in.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:45:37 #10
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_8163952
Toevallig heb ik juist Deliverance aanstaan.

Opeth is een geweldige band en behoort zeker en vast tot de top van mijn favorieten. Zoals gezegd is de afwisseling binnen en tussen de nummers één van de sterkste kanten van Opeth. Zoals hard en zacht en snel en langzaam feilloos in elkaar over gaan en harde grauwe grunts abrupt plaatsmaken voor waterzuivere zang... prachtig!

* Wacht in spanning af op Damnation...

4 maart Tivoli

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:49:01 #11
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8164045
Ik ben ook Opeth liefhebber. Ik mis alleen nog Orchid en My Arms....

Wat deze band zo bijzonder maakt is, zoals Toffe al zei, de manier waarop de heren het extreme en krachtige van Death Metal weten te combineren met het serene en organische van '70s (prog)rock. Wat me ook erg bevalt aan Opeth - en wat ze met Blackwater Park een beetje op een lager pitje gezet hebben - zijn de volledig oncommerciele, onvoorspelbare songstructuren. Een Opeth nummer gaat alle kanten op en het is een avontuur op een van hun albums 'in kaart te brengen'.

Daarbij komt natuurlijk nog dat Mike Akerfeld een geweldige zanger is: zijn grunts zijn monsterlijk en krachtig maar het is vooral zijn zuivere zanglijnen die indruk maken; het is het scherpe contrast dat hij schept.

Ik verheug me iig erg op "Damnation", om te zien of Opeth een grotendeels akoestisch album toch als Opeth kan doen klinken.

pi_8165106
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 22:49 schreef Summoner het volgende:
Ik ben ook Opeth liefhebber. Ik mis alleen nog Orchid en My Arms....

Wat deze band zo bijzonder maakt is, zoals Toffe al zei, de manier waarop de heren het extreme en krachtige van Death Metal weten te combineren met het serene en organische van '70s (prog)rock. Wat me ook erg bevalt aan Opeth - en wat ze met Blackwater Park een beetje op een lager pitje gezet hebben - zijn de volledig oncommerciele, onvoorspelbare songstructuren. Een Opeth nummer gaat alle kanten op en het is een avontuur op een van hun albums 'in kaart te brengen'.

Daarbij komt natuurlijk nog dat Mike Akerfeld een geweldige zanger is: zijn grunts zijn monsterlijk en krachtig maar het is vooral zijn zuivere zanglijnen die indruk maken; het is het scherpe contrast dat hij schept.

Ik verheug me iig erg op "Damnation", om te zien of Opeth een grotendeels akoestisch album toch als Opeth kan doen klinken.

Opeth liefhebber meld zich hier ook
Ik moet alleen nog Orchid origineel kopen, heb hem al wel op mijn computer staan.
Je moet trouwens echt My arms your hearse halen! Echt geweldige cd!! Het is een vrij hard album vind ik, volgens mij hun meest duister album wat ze ooit gemaakt hebben. Vooral de nummers April Etheral en Demon of the Fall zijn zeer duister.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar Damnation. Ik verwacht zelf dat het weer een zeer goed album gaat worden, zoals we van ze gewend zijn. Toch zal het wel wennen zijn omdat dat album geen een grunt zal bevatten en voornamelijk akoestische gitaren en alleen clean electrische gitaren.

Mijn favoriete album tot nu toe is nog steeds Morningrise, gevolgd door Still Life. Maar eigenlijk is dit moeilijk te beoordelen omdat de albums best wel van elkaar verschillen en het allemaal zeer goede albums zijn!

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_8669991
Dit is zekerste weten mijn favoriete band.. Zo geweldig gewoon. Ik speel/luister bijna alleen death metal, maar Opeth is gewoon anders dan alle anderen en boeit mij ook het meest. Technisch geweldig en het klinkt gewoon lekker

Ik heb vandaag de albums eindelijk besteld. (had ze op mp3, maar ik moet ze origineel hebben )

Ik ben erg benieuwd naar damnation iig

* d4rkl1ght heeft trouwens nog geen kaartje voor 4 maart

pi_8672173
quote:
Op zondag 23 februari 2003 18:33 schreef d4rkl1ght het volgende:
Dit is zekerste weten mijn favoriete band.. Zo geweldig gewoon. Ik speel/luister bijna alleen death metal, maar Opeth is gewoon anders dan alle anderen en boeit mij ook het meest. Technisch geweldig en het klinkt gewoon lekker

Ik heb vandaag de albums eindelijk besteld. (had ze op mp3, maar ik moet ze origineel hebben )

Ik ben erg benieuwd naar damnation iig

* d4rkl1ght heeft trouwens nog geen kaartje voor 4 maart

Ik heb ook geen kaartje, ik heb geen zin om midden in de week naar een concert te moeten en dan nog in utrecht ook, waarvan het een rotverbinding is om naar toe te gaan vanuit mij.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 23 februari 2003 @ 21:03:31 #15
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_8673273
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:19 schreef Pietjuh het volgende:
Ik heb ook geen kaartje, ik heb geen zin om midden in de week naar een concert te moeten en dan nog in utrecht ook, waarvan het een rotverbinding is om naar toe te gaan vanuit mij.
Ze staan die zaterdag en zondag ook in Groningen en Tilburg.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 23 februari 2003 @ 21:05:54 #16
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8673330
ik moet echt eens een keer wat van hun aanschaffen(maar ja daar heb je ook geld voor nodig )
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_8673805
Nog maar 6 daagjes en dan begint de grote roadtrip richting het noorden om deze heilige band te aanschouwen.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  zondag 23 februari 2003 @ 21:38:34 #18
43933 HomoDib
Gay-Cat From Hell!
pi_8674059
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:27 schreef FLIPNEUS het volgende:
Nog maar 6 daagjes en dan begint de grote roadtrip richting het noorden om deze heilige band te aanschouwen.
Ik kijk er nu al naar uit!

[Dit bericht is gewijzigd door HomoDib op 23-02-2003 21:42]

Een dag zonder Freddie is een dag niet geleefd...
  zondag 23 februari 2003 @ 21:40:01 #19
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8674103
Opeth
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_8674216
* DimeBag heeft alle CD`s van Opeth
  zondag 23 februari 2003 @ 22:35:15 #21
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_8675291
4 maart 2003, Tivoli Utrecht
be there or be square!
There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
pi_8675386
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:35 schreef DeadKennedy het volgende:
be there or be square!
* ParanoidEv is een vierkantje zonder geld...
pi_8677244
* Square.

Opeth

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_8677254
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:35 schreef DeadKennedy het volgende:
be there or be square!
En als ik nou 1 maart naar de Oosterpoort ga, wat ben ik dan?
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_8677267
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:24 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

En als ik nou 1 maart naar de Oosterpoort ga, wat ben ik dan?

een noordeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')