Voor zover ik weet wordt het nieuwe Opeth album door de heren zelf geproduceerd. Steven Wilson is druk met touren met Porcupine Tree de komende periode, dus het lijkt me stug dat hij ook nog de tijd heeft om zijn magie los te laten op het nieuwe Opeth album. Maar ik ben het met je eens: ik had ook heel graag een nieuwe kindje uit de combinatie Opeth/Wilson willen zien komen... maar who knows. 't Is nog niet zover.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:30 schreef Ibanez het volgende:
Er is nog geen producer of mixer bekend, maar ik heb ook vernomen dat de band dit zelf gaat doen. Ben eens benieuwd welke invloed dit heeft op het complete geluid van de band.
K'had ze GRAAG nog eens samen gezien met Steven Wilson Deze ubergeniale producer heeft toch wel veel elementen en tweede vocalen toegebracht op de Deliverance/Damnation 'simultanen', die deze twee platen veel luisterbaarder en toegankelijker maken voor een groot publiek.
Ik smacht naar de dag dat ik het album in de cd speler kan drukken en achterover kan leunen en een poos kan gaan genieten. Ik vind Opeth dan ook een van de meest geniale metalbands die mijn revue gepasseerd heeft. Heb het eens gehoord en ben 'blijven hangen' zeg maar.
-edit-
Over Lamentations: Mooie DVD. Wat mij altijd zeer interesseert zijn de backstage reports en dit geval dus een documentaire over het algehele productieproces van Damnation/Deliverance. Een prachtige documentaire met afzonderlijke interviews van alle bandleden. Ze geven zonder blozen toe dat het fout is gegaan tijdens de opnames, en dat de komst van Steven Wilson licht was aan een donkere horizon. Mikäel dacht dat de catastrofe in de eerste studio het einde betekende van Opeth. Voor ons en voor hen was daar dan mr Wilson. Een producer die, mijn inziens, maar niet genoeg credits kan krijgen voor zijn werk voor Opeth en menig andere metalband.
Enige resterende vraag: Gaat Opeth nu door met een toetsenist of blijft de band bestaan uit 4 koppen?? (wanneer ze besluiten om verder te gaan met toetsenist, ja hoor, hebben we ook dit weer te danken aan Steven Wilson. Hij heeft het per slot van rekening erin gebracht.)
Ik weet niet exact waar 't zit, maar goed... komen we vast wel achter ghehe. Nou jat Opeth ook aardig wat dingen bijelkaar hoor... Ik las ergens in een interview dat een groot gedeelte van Bleak gejat is van een Syriër (overigens volledig legaal, rechten zijn netjes betaald enzo). Blackwater Park is de naam van een obscure Duitse band geloof ik. Ik vind de titels van Opeth overigens sowieso nogal tot de verbeelding spreken: Blackwater Park, Black Rose Immortal, Face of Melinda en m'n favo: The Drapery Fallsquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:10 schreef Ibanez het volgende:
Uiteraard ga ik die riff van Blackest Eyes van PT eens ff checkuh![]()
Ja, als je van dat statement van MikÀel uitgaat; tja dan zie ik het somber in voor een toetsenist bij Opeth. Maarja, meningen zijn er om veranderd te worden wanneer ze overgaan tot feiten.
Het zou sowieso een frisse wind zijn om bij de rustigere stukken van Opeth een lekker sfeer vergrotend dromerig toetsenspel te horen.
Doet Wilson niet ook iets voor The Dillenger Escape Plan? (produceren/afmixen of had ie dat t-shirt alleen maar aan ter promotie??)
Ik hoor soms wel eens metallica invloeden in de nummers.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:26 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Ik weet niet exact waar 't zit, maar goed... komen we vast wel achter ghehe. Nou jat Opeth ook aardig wat dingen bijelkaar hoor... Ik las ergens in een interview dat een groot gedeelte van Bleak gejat is van een Syriër (overigens volledig legaal, rechten zijn netjes betaald enzo). Blackwater Park is de naam van een obscure Duitse band geloof ik. Ik vind de titels van Opeth overigens sowieso nogal tot de verbeelding spreken: Blackwater Park, Black Rose Immortal, Face of Melinda en m'n favo: The Drapery Falls
Geloof dat Wilson een fan van The Dillenger Escape Plan is... dacht niet dat hij daar wat voor deed, maar pin me er niet op vast.
Wat betreft de toetsenist: ik weet niet of de Opeth-sound gebaat is bij permanent aanwezige keyboards. De piano past er prima bij, en de Mellotron past goed op de rustige Damnation-tracks, maar ik vraag me af of het bij de heavy tracks gaat passen. But one never knows. Âkerfeldt is een briljante songwriter...
De laatste geruchten die ik gehoord heb is dat het nieuwe Opeth album richting een soort inelkaar geschoven versie van Deliverance en Damnation gaat... Er was zelfs sprake van het feit dat er maar 2 lange tracks op zouden staan, but those are just rumours
Nou, dan kan ik me bij jullie aansluiten. I love long tracks en ik heb een zwak voor keyboards en mellotrons enzo. Dus dat komt vast goed. Maar ik denk inderdaad dat keyboards een beetje too much zouden worden. Als je goed luistert naar wat er op de achtergrond gebeurt op BWP of Deliverance... Daar is zoveel gaande aan effecten, verborgen melodietjes en counter-rhythms.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:47 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik hoor soms wel eens metallica invloeden in de nummers.van Opeth. Dat het een combo wordt van Deliverance en Damnation met lekker lange nummers zal Toffe _ellende geweldig vinden. Hij is nl. net zo'n fan van het Damnation gebeuren als ik!
Met de toetsen doelde ik eigenlijk meer op de stukken die rustiger zijn in de hardere nummers. Bij het harde werk zullen toetsen imo alleen maar zorgen voor een muddy sound, althans een uitgebreid spel. Met 1 toonsoort op de achtergrond zou het misschien beter te pruimen zijn, maar een een heel ensemble op toesten maakt de boel te chaotisch voor Opeth.
Daarbij wil niemad dat Opeth op Dimmu Borghir ofzo gaat lijken..![]()
![]()
(sjezus Ibanez, begin maar te innen met die opmerking, dat kost credits)
*pats voor me eigen kop!*
waarschijnlijk hun eigen weg. Want er gaan geruchten dat het afmixen en produceren door hen zelf gebeurt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:14 schreef Ascaroth het volgende:
Ik heb de laatste tijd weer vaak mijn Opeth schijfjes uit de kast gehaald voor een luisterbeurt en ben erg benieuwd naar het nieuwe album. Ik vraag me af wat voor een weg ze zijn ingeslagen na Damnation en Deliverance.
Nooit zelfs denk ik. Maar het hele blackalbum staat bol van de verschillende gitaarpartijen. Maar hey; no offfence want ik vind het gewoon supervet klinken. Er zijn wel meerdere bands (sinds de multitrack) die zich hieraan schuldig maken. Ikzelf gebruik het ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:00 schreef sir_Tachyon het volgende:
Tja dat deed Metallica al bij And Justice For all. Kijk maar es To Live is To Die(1 van hun beste nummers). Daar zitten ook 2 basispartijen en vaak bij solo's nog 2 solo-partijen. Maar volgens mij speelt Metallica Holier than thou niet zo vaak live ofwel.
waarom klagen amerikanen dan vaker over dat wij hier in Europa veel meer concerten krijgen dan zij daar?quote:Op woensdag 6 april 2005 12:56 schreef Ibanez het volgende:
Altijd weer die amerikanen die de mooiere tours voorgeschoteld krijgen..
ik gok dat je er dit jaar nog niet in gepost had.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weer een topic van mij dat niet terug te vinden is in mijn activetopiclist...Iemand enig idee?
Ah, dat is zo...quote:Op woensdag 6 april 2005 13:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik gok dat je er dit jaar nog niet in gepost had.
Het helpt de server. Minder belasting.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ah, dat is zo...
is dat nieuw?
Degene die je in de winkel kunt vinden onder het vakje Opeth.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:38 schreef Dolfhin het volgende:
Een tijdje geleden Blackwater Park (DELUXE) gedownlo.... gekocht en die CD bevalt me erg goed, leuk om te horen dat deze band een sterke eigen stijl heeft
Iemand nog enige suggesties? Welk album moet ik zeker niet missen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |