abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11350123
BLACKWATER PARK

pi_11377840
ik heb de albums die opeth uit heeft gebracht, opgesomd, en kom uit op deze:

My arms, your hearse (2000)

1. Prologue

2. April Ethereal

3. When

4. Madrigal

5. The Amen Corner

6. Demon Of The Fall

7. Credence

8. Karma

9. Epilogue

10. Circle Of The Tyrant

11. Remember Tomorrow

Morning Rise (2000)

1. Advent

2. The Night And The Silent Water

3. Nectar

4. Black Rose Immortal

5. To Bid You Farewell

6. Eternal Soul Torture (bonus track)

Orchid (2000)

1. In Mist She Was Standing

2. Under The Weeping Moon

3. Silhouette

4. Forest Of October

5. The Twilight Is My Robe

6. Requiem

7. The Apostle In Triumph

8. Into The Frost Of Winter

Still life (2001)

1. The Moor

2. Godhead's Lament

3. Benighted

4. Moonlapse Vertigo

5. Face Of Melinda

6. Serenity Painted Death

7. White Cluster

Black water park (2001)

1. The Leper Affinity

2. Bleak

3. Harvest

4. The Drapery Falls

5. Dirge For November

6. The Funeral Portrait

7. Patterns In The Ivy

8. Blackwater Park

Deliverance
1. Wreath

2. Deliverance

3. A Fair Judgement

4. For Absent Minds

5. Master's Apprentices

6. By The Pain I See In Others

Damnation (2003)

1. Windowpane

2. In My Time Of Need

3. Death Whispered A Lullaby

4. Closure

5. Hope Leaves

6. To Rid The Disease

7. Ending Credits

8. Weakness

Klopt dit een beetje, of zitten er albums tussen die er niet tussen horen, of ben er een paar vergeten....

Ik wil ze iig allemaal in mijn verzameling hebben want ik vind Opeth dus geniaal....

In The Presence Of Enemies!
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:20:02 #103
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_11378710
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:46 schreef Ibanez het volgende:
Klopt dit een beetje, of zitten er albums tussen die er niet tussen horen, of ben er een paar vergeten....
Dit zijn inderdaad de zeven albums die Opeth gemaakt heeft, de chronologische lijn in je overzicht is echter niet geheel juist... Nou, eigenlijk verre van juist.

edit- De discografische gegevens van Toffe_Ellende aan het begin van dit topic zijn trouwens wel kloppend.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zaterdag 28 juni 2003 @ 14:49:44 #104
54586 tjaptjap
neuk aan m'n jeus
pi_11430503
Welk nummer vinden jullie het beste op Blackwater park??
Er moet meer gejeukt worden in Nederland
pi_11437349
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 14:49 schreef tjaptjap het volgende:
Welk nummer vinden jullie het beste op Blackwater park??
the Drapery Falls
  zaterdag 28 juni 2003 @ 23:07:14 #106
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_11437390
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 23:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

the Drapery Falls

En Bleak als een goede tweede naar mijn mening
pi_11437488
The Leper Affinity
  dinsdag 29 juli 2003 @ 19:24:03 #108
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_12097654
Er is een video uit van Windowpane (van Damnation).
Zover ik weet is dit legaal, dus kan ik de link hier neer pleuren.

Hoge kwaliteit:
http://fctvplus.net/~mattmasi/Opeth%20-%20Windowpane%20(Headbanger's%20Ball)%20SVCD.mpg
Lagere kwaliteit:
http://fctvplus.net/~mattmasi/Opeth%20-%20Windowpane%20(Headbanger's%20Ball)%20small.mpg

Als de video het niet doet, heb je een de codec niet.
Download codecs op:
http://hellninjacommando.com/defilerpak/

donderdag 28 augustus 2003 @ 23:46:09 #109
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_12796631
Even mijn review van Deliverance en Damnation spammen

http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1063&page=6

7 pagina's, inclusief biografie etc

pi_12803442
Alsje niet van blackmetal houdt, is Opeth dan nog de moeite waard? Khou wel van bijv. Tool, of is dat iets heel anders?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_12804643
Opeth heeft qua songsschrijven meer gemeen met Tool dan met death of blackmetal denk ik.
pi_12805680
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opeth heeft qua songsschrijven meer gemeen met Tool dan met death of blackmetal denk ik.
Mooi, dan ga ik dr maar is wat van luisteren. De term 'Deathmetal' schrikt nogal af.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 1 september 2003 @ 11:30:18 #113
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_12867263
En ook Opeth gaat een dvd opnemen.
pi_12868128
geweldige band, was bang dat ik damnation niet zo trekken maar nee hoor die gaat er ook in als koek, moet alleen nog de eerste 2 aanschaffen en oja voor de verzamelaars ze hebben in amerika nog een vinylsingle uitgebracht met 2 instrumentaaltjes (stond in europa op de bonusdisk van blackwater park)
pi_12880794
Ik vind zelf Deliverance het slechtste album wat ze ooit gemaakt hebben. Veel te veel herhalende stukken en weinig variatie in de nummers. En een enorm saai 'For my absent Friends' maakt het album echt het minste van allemaal.

Het beste album tot nu toe vind ik nog steeds Orchid, dat album heeft echt mega goede melodie lijnen en zeer sterke nummers. Net als Still Life wat echt een enorm complex album is. Dit zijn pas topwerken van de band Jammer dat ze in de trend van blackwater park zijn doorgegaan.

Volgens mij komt het allemaal door die verrekte Steve Wilson van Porcupine Tree. Sinds dat hij samen met Michael is gaan werken voor het produceren van de albums, is het echt bergafwaarts gegaan met opeth. En ik vind dat Peter Lindgren ook weer eens mag deelnemen met het schrijven van nummers, zodat we weer wat variatie krijgen!

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 1 september 2003 @ 22:01:45 #116
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_12881361
quote:
Op maandag 1 september 2003 21:41 schreef Pietjuh het volgende:
Ik vind zelf Deliverance het slechtste album wat ze ooit gemaakt hebben. Veel te veel herhalende stukken en weinig variatie in de nummers. En een enorm saai 'For my absent Friends' maakt het album echt het minste van allemaal.

Het beste album tot nu toe vind ik nog steeds Orchid, dat album heeft echt mega goede melodie lijnen en zeer sterke nummers. Net als Still Life wat echt een enorm complex album is. Dit zijn pas topwerken van de band Jammer dat ze in de trend van blackwater park zijn doorgegaan.

Volgens mij komt het allemaal door die verrekte Steve Wilson van Porcupine Tree. Sinds dat hij samen met Michael is gaan werken voor het produceren van de albums, is het echt bergafwaarts gegaan met opeth. En ik vind dat Peter Lindgren ook weer eens mag deelnemen met het schrijven van nummers, zodat we weer wat variatie krijgen!

Still Life

Super album. Misschien wel hun beste. Killer rifs samen met vreselijk goeie vocalen (zowel clean als grunt). En heersend complex op z'n tijd.

Ik vind Deliverance zeker geen slecht album. Het enige mindere nummer vind ik Wreath. Hoewel er vrij weinig vernieuwing aanwezig is op het album (veel dezelfde trucjes/typische opeth akkoorden, zoals voornamelijk al te horen op still life & blackwater park), zitten er hele goeie stukken tussen, en is het album lekker aggressief op bepaalde momenten.

De invloed van Steve Wilson vind ik zeker wel positief. Misschien niet zo op Deliverance te horen, maar wel op BlackWater Park en vooral Damnation.
Ik vind het zeker niet bergafwaarts gaan met Opeth. Hoewel dit misschien niet hun top-albums zijn (ondanks dat zeker wel van niveau zijn).

donderdag 4 september 2003 @ 10:04:55 #117
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_12932783
OPETH
DAMNATION TOUR
zondag 5 oktober

In 013 Tilburg.
aanvang zaal open
20.30 uur 19.30 uur

v.v.k. ¤ 16,00
¤ 16,00 + ¤ 3,20 service
vanaf 6 september
[seated]

pi_12942631
quote:
Op donderdag 4 september 2003 10:04 schreef Deliverance het volgende:
OPETH
DAMNATION TOUR
zondag 5 oktober
Goed nieuws, da's de tweede keer dit jaar!

Alleen jammer dat ze niet samen met Porcupine Tree komen, zoals in de VS het geval was. Gelukkig treedt PT in november zelf ook nog een keer op in Nederland.

Over Porcupine Tree gesproken, ik ervaar Opeth's samenwerking met Steven Wilson wel degelijk als iets positiefs voor de band. Kijk maar eens naar Opeth's laatste drie albums, die hebben een veel betere productie dan de rest van hun werk. Daarnaast zou er zonder Wilson niet (of in ieder geval niet zo snel) zo'n gedurfd uitstapje als 'Damnation' genomen zijn.

Last.fm
pi_12954230
Wat ik begrijp van 013web is dat het alleen zitplaatsen betreft

Dat betekent waarschijnlijk dat ze 'an evening with Opeth' gaan opvoeren. 2 sets van elk 1 uur en ze spelen alleen maar werk van Deliverance, Damnation en Black Water Park. Dat moet ff een partij sfeervol worden! I'll be there!

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_12984612
De voorverkoop is vandaag begonnen en ik heb m'n kaartje maar alvast aangeschaft.

Er zijn inderdaad alleen zitplaatsen.
Waarschijnlijk worden er alleen maar rustige nummers gespeeld, er wordt namelijk ook duidelijk op het kaartje vermeld dat het om de 'Damnation Tour' gaat. Bovendien werkt Opeth's ruige werk een stuk minder als je moet blijven zitten.

Last.fm
  zaterdag 6 september 2003 @ 18:50:44 #121
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_12985475
Ja, het zijn inderdaad zitplaatsen. Aangezien het de Damnation tour is, is het geen "heavy" set, en zullen ze dus materiaal van Damnation en ouder soft materiaal spelen.
Ik bestel m'n kaarten denk ik volgende week. Eens kijken of ik mn vriendin mee kan krijgen , anders moet ik iemand anders verzinnen, of alleen gaan
pi_12985803
Ik hoop dat ze To Bid you Farewell gaan spelen als afsluiter
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12987127
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:03 schreef Pietjuh het volgende:
Ik hoop dat ze To Bid you Farewell gaan spelen als afsluiter
* Ascaroth hoopt mee ...
quote:
Opeth recently returned home from their last North American tour with Porcupine tree. This was the first tour in support of their latest album "Damnation" and in comparison to any previous tours the set list was a bit different:
Windowpane
In my time of need
Death whispered a lullaby
Closure
Hope leaves
To rid the disease
Ending credits
Weakness
-------------------
Benighted
To bid you farewell
Soldier of fortune (Deep Purple cover)
Face of Melinda

Nice huh? This is the first time that the band has stricktly concentrated on their mellower side.

Misschien dat we een soortgelijke set list krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascaroth op 06-09-2003 20:06]

Last.fm
pi_13434177
Ik ben er ook vijf oktober.
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:28:01 #125
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_13481453
Van het Opeth forum geplukt:

"OPETHs exclusive show at London's Shepherd Bush Empire on September 25th has been filmed for DVD release.

Windowpane
In my time of need
Death Whispered A Lullaby
Closure
Hope Leaves
To Rid The Disease
Ending Credits
Harvest
Weakness

Master's Apprenctice's
Drapery Falls
Deliverance
Leper Affinity
A Fair Judgement

Due for release in November, the DVD is planned as a 2 disc set, and will feature the full live show, as well as documentary footage of the making of Deliverance and Damnation, and exclusive interviews with the band."

Optreden was afgelopen donderdag, aan de reacties te zien op t forum was het heeel goed, dus ik ben benieuwd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')