Als je dat doet, geef je em mar aan mijquote:Op vrijdag 16 april 2004 00:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als ze dat doen verbrand ik mijn Opethshirt
Opeth kennende kunnen ze van dat zelfs een waanzinnig album maken.quote:Op vrijdag 16 april 2004 00:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als ze dat doen verbrand ik mijn Opethshirt
Psiesquote:Op vrijdag 16 april 2004 16:36 schreef Credence het volgende:
Ja idd..
enne.. ''meer black metal'' hoeft niet per se ''pure black metal'' te zijn he
ik zou 't zeker niet erg vinden als 't weer wat lomper wordt. Zo erg is black metal ook weer niet
dat is wel waarquote:Op vrijdag 16 april 2004 09:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Opeth kennende kunnen ze van dat zelfs een waanzinnig album maken.
Idd. Vind ik ook veruit het zwakste album. Enigste echte topper op dat album is A Fair Judgement.quote:Op zaterdag 17 april 2004 14:20 schreef Pietjuh het volgende:
Hmm alweer een opeth album,
hopen dat het wat beter wordt dan deliverance, want dat vond ik niet echt boeiend
Deliverance is een meesterwerk.quote:Op zondag 18 april 2004 04:12 schreef ChildOfBodom het volgende:
[..]
Idd. Vind ik ook veruit het zwakste album. Enigste echte topper op dat album is A Fair Judgement.
Het laatste studio album was Damnation.quote:Op zaterdag 17 april 2004 14:20 schreef Pietjuh het volgende:
Hmm alweer een opeth album,
hopen dat het wat beter wordt dan deliverance, want dat vond ik niet echt boeiend
Alhoewel Blackwater Park beter was vond ik Deliverance echt niet zo slecht hoorquote:Op zondag 18 april 2004 11:10 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Deliverance is een meesterwerk.
Morningrise staat bij mij erg hoog, maar Blackwater Park toch echt op 1 zoals vele waarschijnlijk.quote:Op zondag 18 april 2004 11:49 schreef Pietjuh het volgende:
Beste albums van opeth vind ik nog altijd Orchid en Still Life
Na Still Life vind ik het weinig boeiend meer eerlijk gezegd. MAYH is trouwens ook heerlijk album, net als morningrise
Orchid is niet slecht hoorquote:Op zondag 18 april 2004 12:19 schreef Pietjuh het volgende:
Het valt me op dat bijna niemand Orchid echt geweldig vind
Ik vind dat echt een album met meesterlijke riffs. Niet te gecompliceerd allemaal, en het ligt heerlijk in het oor
quote:Damnation: Melancholisch, melodieus, magistraal. Opeth’s merite op het gebied van muzikale vernieuwing en vervoering is al lang geen geheim meer. Het Zweedse viertal bespeelt op hun ‘Damnation’ de gevoelige snaar en worden daarbij ondersteund door schuchtere pianostukken en een soort atmosferische achtergrondmuziek die precies uit een oud kistje met herinneringen komt. Het openingslied ‘Windowpane’ zet al meteen de toon voor de hele plaat: duister, droef maar met ontroering en de typische Opeth-tonen. Dat laatste zowel akoestisch als elektrisch. Dit album behoort zonder twijfel tot het meest verfijnde en sfeervolle oeuvre van de band. Een zomer met een stijgend aantal gevallen van melomanie is niet uitgesloten. Triple platina!
mdk
quote:Lamentations DVD: Een must-have voor Opeth-liefhebbers: de langverwachte DVD ‘Lamentations’. De DVD bevat twee segmenten: Een live optreden in de Shepherd’s Bush Empire in Londen en the making of Deliverance and Damnation. Het optreden bestaat enkel uit nummers van de latere albums (Blackwater Park, Deliverance en Damnation). Het eerste deel van het optreden bestaat uit de rustige tracks van de albums. Bij het tiende nummer barst de elektrische storm los met Master’s Apprentices. Uiteindelijk zal het breekbare A Fair Judgement het optreden in duisternis afsluiten.
Het making-of gedeelte toont het wel en wee van de leden tijdens de opnames van Deliverance en Damnation. Ieder bandlid komt uitgebreid aan het woord en vertelt over zijn achterliggende ervaringen bij de beide albums. Ook Steve Wilson laat de gelegenheid niet ongemoeid om over zijn samenwerking met Opeth te vertellen.
De DVD is een leuk hebbedingetje. Het enige wat jammer is, is dat nummers van de oudere albums niet aan bod komen. Persoonlijk miste ik Advent en Serenity Painted Death tijdens het optreden. Die hard-concertgangers die de gebruikelijke afsluiter Demon of the Fall verwachten, zullen op hun honger moeten zitten. Jammer, maar dit heeft vast met de rechten te maken waarvoor al dan niet betaald werd door het label. Het typische Opeth-atmosfeertje ontbrak ook wel, maar na een paar nummers sta je daar niet meer bij stil.
mdk
Als er iets appels met peren vergelijken is, is dat het wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:53 schreef sir_Tachyon het volgende:
Wat voor stijl is Blackwater Park?? Net zo als Damnation?? Ik heb hem thuis liggen maar nog niet geluisterd en ik ben gek op Damnation.
Om serieus te antwoorden: Blackwater Park is dus hetgeen wat ze normaal maken: metal. Om in een hokje te plaatsen: Melodieuze Death Metal. De muziek is heel afwisselend; het ene moment metal en het andere moment rustige progressieve rock. De zang is afwisselend tussen grunts en cleane zang. Het is gewoon een geniaal album.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als er iets appels met peren vergelijken is, is dat het wel.
Inderdaad, net als de alle andere 5 Opeth albumsquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:18 schreef sir_Tachyon het volgende:
Net zoals Deliverance dus. Ik moest eerst aan de grunts wennen maar dat ging redelijk snel als je naar de rest luistert, want das echt brilliant.
Gelukkig doet Mikael's grunt niet onder voor zijn 'cleane' zang.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:23 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik vind het altijd wel apart als een zanger er voor kiest om veel te gaan 'grunten' als ie weet dat ie zon mega-goeie stem heeft.
Nou.. nee. Morningrise is uit 1996 geloof ik, Damnation uit 2003, dus een vervolg kan 't moeilijk zijnquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:41 schreef sir_Tachyon het volgende:
Huh oh shit ik bedoelde eigenlijk "Morningrise" i.p.v. "Blackwater Park" maar ik hem al beluisterd die "Moringrise" en ik vind hem nu al super. "Morningrise" is toch ook meer het vervolg van "Damnation"????
Volgens mij was het zoiets hoorquote:Op woensdag 26 mei 2004 16:02 schreef Credence het volgende:
[..]
Nou.. nee. Morningrise is uit 1996 geloof ik, Damnation uit 2003, dus een vervolg kan 't moeilijk zijn
Volledige volgorde + jaar van uitgave albums:
1995: Orchid
1996: Morningrise
1998: My Arms, Your Hearse
1999: Still Life
2001: Blackwater Park
2002: Deliverance
2003: Damnation
Dan klopt AMG nietquote:Op woensdag 26 mei 2004 17:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens mij was het zoiets hoor
1994 Orchid
1996 Morningrise
1997 My arms, your hearse
1999 Still Life
2001 Blackwater Park
2002 Deliverance
2003 Damnation
Nou, hier boven in het topic stond dat ze weer een harder album wilden gaan merken. En volgens mij was Damnation ook een eenmalig project, maar Opeth zal waarschijnlijk altijd wel rustigere stukken en nummers blijven maken denk ik, want die staan op elk album eigenlijk wel.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:09 schreef sir_Tachyon het volgende:
Of komt er nog een vervolg van "Damnation" zoiets had ik gehoord. Ach misschien haal ik ook weer bands door elkaar.
(Wat betekent trouwens Hearse????)
nee, jij hebt gewoon gelijk. MAYH komt uit 98 en Orchid uit 95.quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:06 schreef Credence het volgende:
[..]
Dan klopt AMG nietwat heel goed zou kunnen..
Okeequote:Op donderdag 27 mei 2004 10:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
nee, jij hebt gewoon gelijk. MAYH komt uit 98 en Orchid uit 95.
the providence probeert ook wel, maar in feite is het een totaal ander genre. is er ook geen italiaans band die april etherial heet?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:44 schreef Balthar het volgende:
Opeth is heel goed!
Ik hou van alle soorten metal.
Ik heb ze live gezien en gehoord met hun harde werk en met hun damnation tour.
Beide keren waren ze geweldig.
De enige band die een beetje in de richting komt van hun muziek is Aggaloch.
Maar toch net niet dezelfde sfeer.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:05 schreef Anthraxx het volgende:
Credence
Een ware klassieker.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:05 schreef Anthraxx het volgende:
To bid you farewell
Idd. Het is dat ik 3 woorden voor een nickname een beetje te lang vind, maar anders...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:41 schreef Summoner het volgende:
[..]
Een ware klassieker.![]()
En nog steeds een favoriet nummer van me.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:41 schreef Summoner het volgende:
[..]
Een ware klassieker.![]()
Nou ja, het is al uniek dat ze proberen te oefenen voor een album. Zou het dan nog beter kunnen worden?quote:Opeth will be entering Fashination street studios on March 15 to record their 8th yet untitled opus. The band are currently in rehearsal mode, which is a rare occasion having recorded the last 4 records without rehearsing. The recording will be overseen by the uprising recording mogul Jens Bogren. As of today no names for production duties have surfaced and it looks like the next record will be a band produced effort. Nothing has been decided regarding who's taking care of the mix either so we'll have to keep you wondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |