abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2003 @ 23:57:59 #76
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_9273551
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ga dan maar naar dit mooie topic: Grindcore

Met een stoeptegel over een ijzeren plaat schuiven terwijl er een varken wordt gekeeld kan ik niet echt tot mijn favorieten rekenen.
Tsja .....
pi_9716960

vanaf vandaag bij de betere platenagrariėr!

www.opeth.com werkelijk een mooie, toffe site!

vrijdag 11 april 2003 @ 13:00:12 #78
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_9717064
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]

vanaf vandaag bij de betere platenagrariėr!

www.opeth.com werkelijk een mooie, toffe site!

Yeah! idd een mooie site.. De CD had ik al gepre-ordered.
[......]
pi_9718509
Lees trouwens net op de Lowlands site dat ze de mensjes daar komen vermaken in augustus.
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:50:42 #80
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_9720471
HEERSCH!
Toch maar overwegen om naar Lowlands te gaan..
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:05:58 #81
43606 OphiOn
pi_9720882
Opeth - Blackwater Park

Passion. That's what Blackwater Park is all about. Pure, unadulterated passion. Forget that Opeth display musical ability and know-how that is rivaled by few. Forget that the ending to The Leper Affinity goes from what can only be described as one of the greatest jam sessions ever, to a beautiful, yet melancholic pianistic epilogue. Forget that Harvest is one of the greatest acoustic songs ever written. Forget that Blackwater Park contains the perfect metal riff. Forget that Mikael Akerfeld quite possibly has the best voice in all of music. Forget that every moment of this album will make you stand in awe of what you're hearing. Why should you forget all that? Because none of it matters.

What matters is that Opeth's music connects with the listener on a level that no other band has ever obtained. Just what that level is can't be defined. It can only be felt. And the only way to feel it is to listen. And I do mean LISTEN. You shouldn't do so much as twiddle your thumbs during the play of this, or any other of their albums. You would only be hurting yourself. Their only rivals in this department would be the immortal classical composers, such as Bach, Beethoven and Mozart. But Opeth still beats them out.

I can't tell you how difficult it is for me to rate this at all. By doing so, I'm implying that Blackwater Park, and indeed all of Opeth's works, can be somehow compared with any other album by any other band. That is simply not true. I have given perfect 10's to bands that don't even register on the scale when compared to Opeth. The very fact that I'm pretending to be worthy enough to even discuss Opeth's music is an unforgivable sin. No amount of words in this, or any other, language can begin to describe the tapestry of emotions on this, or any of their albums. Opeth's creations transcend not only metal, but art itself. This is the language of the soul.

Deze review kwam ik tegen op metalstorm.ee En ik ben het voor 100% eens met de reviewer. Werkelijk een prachtige review!

[......]
pi_9720929
je kunt ook overdrijven haha.. maar er zit wel wat in.... zo'n Bach en Beethoven worden natuurlijk zwaar overschat...
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:11:51 #83
43606 OphiOn
pi_9721016
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
je kunt ook overdrijven haha.. maar er zit wel wat in.... zo'n Bach en Beethoven worden natuurlijk zwaar overschat...
Dat vind ik nou juist niet, maar is jouw mening uiteraard.
[......]
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:48:47 #84
54580 klammezak
met je kanus in me anus....
pi_10329297
Opeth Kadeth
woonachtig te Sproeipoepistan
pi_10329977
sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van Damnation (in Limited Edition digipak)!

Ow ja, om ff terug te komen op Madder Mortem, ik vind ze heel erg goed. Ik heb ze een tijdje geleden gezien in 013 als onderdeel van Metalfest 2003, en de dag daarna hun nieuwe album gehaald.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 11 mei 2003 @ 15:12:44 #86
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_10354007
Hehe die reviewer kan echt enorm overdrijven!
En Harvest is helemaal niet beste akoestische nummer, dat is Face of Melinda
Ik vind zelf dat het na Still Life alleen maar minder is geworden met opeth. Blackwater Park vind ik nog steeds een van de minder goede Opeth albums. De liedjes pakken me gewoon niet zo erg als op Orchid en Still Life. Morningrise en MAYH zijn ook echt geweldige album met grote diversiteit erin.

Deliverance en Damnation vind ik echt niet zo heel erg speciale cd's. Het is allemaal meer van het zelfde gebleven, vooral bij Deliverance. Er stonden wel goede nummers op daar niet van, maar ze staken nergens boven uit. Hetzelfde is met Damnation vind ik

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 11 mei 2003 @ 15:48:40 #87
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_10354530
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:12 schreef Pietjuh het volgende:
Hehe die reviewer kan echt enorm overdrijven!
En Harvest is helemaal niet beste akoestische nummer, dat is Face of Melinda
Ik vind zelf dat het na Still Life alleen maar minder is geworden met opeth. Blackwater Park vind ik nog steeds een van de minder goede Opeth albums. De liedjes pakken me gewoon niet zo erg als op Orchid en Still Life. Morningrise en MAYH zijn ook echt geweldige album met grote diversiteit erin.

Deliverance en Damnation vind ik echt niet zo heel erg speciale cd's. Het is allemaal meer van het zelfde gebleven, vooral bij Deliverance. Er stonden wel goede nummers op daar niet van, maar ze staken nergens boven uit. Hetzelfde is met Damnation vind ik

Hmm, ik vind Orchid juist vrij saai, met uitzondering van enkele nummers. Blackwater Park vind ik juist weer een van de beste. Het zijn eigenlijk albums van een constant hoog niveau, er zit niet echt een matige tussen, met uitzondering (voor mij dan) Orchid.
  zondag 11 mei 2003 @ 17:11:53 #88
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10356251
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:48 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Hmm, ik vind Orchid juist vrij saai, met uitzondering van enkele nummers. Blackwater Park vind ik juist weer een van de beste. Het zijn eigenlijk albums van een constant hoog niveau, er zit niet echt een matige tussen, met uitzondering (voor mij dan) Orchid.

Constant hoog niveau, maar ik mijn gehoor telkens dezelfde truckendoos. Hoewel de laatste 2 albums bv. veel verschillen vind ik Opeth eigenlijk juist niet meer progressief bezig.

Ze hebben echt een eigen wat ze telkens op elk album gebruiken, na een paar seconde melodie gehoord te hebben weet je al dat het Opeth is, welk album dan ook. Ik vind het niet echt storend, maar het wordt wel saai na een tijdje.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2003 17:21]

zondag 11 mei 2003 @ 17:44:05 #89
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_10356750
quote:
Op zondag 11 mei 2003 17:11 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Constant hoog niveau, maar ik mijn gehoor telkens dezelfde truckendoos. Hoewel de laatste 2 albums bv. veel verschillen vind ik Opeth eigenlijk juist niet meer progressief bezig.

Ze hebben echt een eigen wat ze telkens op elk album gebruiken, na een paar seconde melodie gehoord te hebben weet je al dat het Opeth is, welk album dan ook. Ik vind het niet echt storend, maar het wordt wel saai na een tijdje.

Ik vind dat het geluid van Opeth toch wel behoorlijk is veranderd in de loop der albums. Zo waren de eerste 2 albums volgestouwd met twin guitar melodies, en zat de opbouw toch vrij anders in elkaar dan tegenwoordig. Vanaf My armse, your Hearse meer een overstap naar wat meer technische dingen, een meer heavier sound, met als hoogtepunt van die stijl Blackwater Park.
Wel blijft Opeth een herkenbare sound houden, maar welke band heeft dat nou niet?
  zondag 11 mei 2003 @ 19:09:20 #90
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10357964
Ik doel vooral op de melodielijntjes van Opeth, vanaf Black Water park is het "progressieve" er voor mij wel af.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2003 19:19]

zondag 11 mei 2003 @ 19:44:33 #91
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_10358570
quote:
Op zondag 11 mei 2003 17:44 schreef Deliverance het volgende:
Ik vind dat het geluid van Opeth toch wel behoorlijk is veranderd in de loop der albums. Zo waren de eerste 2 albums volgestouwd met twin guitar melodies, en zat de opbouw toch vrij anders in elkaar dan tegenwoordig. Vanaf My armse, your Hearse meer een overstap naar wat meer technische dingen, een meer heavier sound, met als hoogtepunt van die stijl Blackwater Park.
Wel blijft Opeth een herkenbare sound houden, maar welke band heeft dat nou niet?
Ik vond dat ze na still life beetje vast zijn blijven haken in hun stijl. Blackwater park heeft ongeveer dezelfde stijl gitaar riffs maar dan met een wat duisterdere klankkleur. Daarna is het ook niet echt progressiever geworden. Behalve bij damnation dan wat toch wel wat anders is
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_10358691
Opeth is zo'n band die ik wel van naam ken enzow... maar heb me d'r nog nooit in verdiept (in de Muziek dan)
Maargoed, op Fields of Rock en Graspop ga ik ze live aan het werk zien, dus dan ga ik oordelen
  zondag 11 mei 2003 @ 23:11:46 #93
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_10363306
quote:
Op zondag 11 mei 2003 19:44 schreef Pietjuh het volgende:
Ik vond dat ze na still life beetje vast zijn blijven haken in hun stijl. Blackwater park heeft ongeveer dezelfde stijl gitaar riffs maar dan met een wat duisterdere klankkleur. Daarna is het ook niet echt progressiever geworden. Behalve bij damnation dan wat toch wel wat anders is
Ik ben het met je eens, met uitzondering van de kwaliteit van "Blackwater Park", dat ik erg waardeer vanwege de keuze om wat meer pakkende nummers te schrijven. "Blackwater Park" valt op vanwege de *toegankelijkheid*.

Maar idd, "Deliverance" was niet zo fantastisch, eigenlijk meer van hetzelfde. "Damnation" vind ik wel verfrissend, maar ik hoop niet dat Opeth hierna weer met een album als "Deliverance" komt.

pi_10363373
quote:
Op zondag 11 mei 2003 23:11 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, met uitzondering van de kwaliteit van "Blackwater Park", dat ik erg waardeer vanwege de keuze om wat meer pakkende nummers te schrijven. "Blackwater Park" valt op vanwege de *toegankelijkheid*.

Maar idd, "Deliverance" was niet zo fantastisch, eigenlijk meer van hetzelfde. "Damnation" vind ik wel verfrissend, maar ik hoop niet dat Opeth hierna weer met een album als "Deliverance" komt.

Ik hoop dat ze een bloemlezing uit hun ouevre houden op het volgende album. Nog afwisselender en van mij mogen zo ook wel wat pakkender kortere nummers maken. Maar uiteraard geen uitverkoop en met een onmiskend Opeth-geluid.. Het wordt in elk geval een moeilijk keuze voor de mannen van Opeth.
pi_10720034
Wilde een nieuw topic openen over deze gasten, maar zag dat er al een bestond, dus hier ff wat ik kwijt wil:

Ik ben aan het luisteren geslagen vanaf dat ze in de line up van Fields Of Rock stonden. Deze gasten zijn echt wel Super!
Elk nummer dat ik nog niet gehoord heb en voor het eerst luister, klinkt bekend... Favo nummer op dit moment is Deliverance.

Ik ga ze 15 juni live zien, en hoop maar dat de zanger net zo goed live zingt en grunt als op de plaat.

::Y)

In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 23:09:39 #96
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_10721966
quote:
Op zondag 11 mei 2003 23:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik hoop dat ze een bloemlezing uit hun ouevre houden op het volgende album. Nog afwisselender en van mij mogen zo ook wel wat pakkender kortere nummers maken. Maar uiteraard geen uitverkoop en met een onmiskend Opeth-geluid.. Het wordt in elk geval een moeilijk keuze voor de mannen van Opeth.
Persoonlijk zie ik het niet goed gaan. Ik vind dat Opeth z'n progressieve reputatie de laatste paar jaar geen eer meer aan doet.
pi_10798360
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:09 schreef Summoner het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik het niet goed gaan. Ik vind dat Opeth z'n progressieve reputatie de laatste paar jaar geen eer meer aan doet.

Ja, ik kan me goed voorstellen hoe het komt dat je dat denkt. Deliverance is nauwelijks een stap vooruit te noemen. Damnation op zich wel, maar de toekomst van Opeth is niet van die laatste afhankelijk denk ik. Ik hoop op een hele onverwachte plaat. Experimenteel door het gebruik van oosterse instrumenten of voor mijn part iets triphopachtigs. Zolang het maar Opeth blijft!
pi_11326767
Ik heb ze nu op de fields live gezien. Ik ben echt onder de indruk van die gasten. Ze waren live gewoon zoals op cd, en dat voor in een tent!!

Ik heb de bovengenoemde cd nu ook, en ik raak maar niet uitgeluisterd.

is het z'on geniale cd???? ik vind overigens van wel, reakties??

pi_11328102
quote:
Op maandag 23 juni 2003 21:33 schreef Ibanez het volgende:
Ik heb ze nu op de fields live gezien. Ik ben echt onder de indruk van die gasten. Ze waren live gewoon zoals op cd, en dat voor in een tent!!

Ik heb de bovengenoemde cd nu ook, en ik raak maar niet uitgeluisterd.

is het z'on geniale cd???? ik vind overigens van wel, reakties??

moet je is morningrise luisteren, dat is hun doorbraak cd en dat is ook wel te horen
pi_11350024
Okeej, ga ik doen!!! tnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')