abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:43:49 #51
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_8855428
damn ik heb nog een kaartje over voor vanavond in de tivoli, iemand?
There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 12:44:37 #52
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8855453
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:43 schreef DeadKennedy het volgende:
damn ik heb nog een kaartje over voor vanavond in de tivoli, iemand?
V&A
  woensdag 5 maart 2003 @ 01:31:13 #53
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8875479
En daar ben ik weer. Dat was me welweer een goed optredens, des Opeths. Ze speelde alleen wel erg eeuhm hard,m'n oren suizen nu nog na. Misschien moet ik de volgende keer toch wat meer in het midden gaan staan Maar ondanks dat heb ik me prima vermaakt

dat Madder Mortem overgens (het voorprogramma) viel gelukkig wel mee, ik had erger verwacht namelijk. Desondanks blijft het wel een beetje oninteressante dertien-in-een-dozijn-herrie.

O en Anton, volgens mij zag ik je daar nog ergens staan.

pi_8912514
Ik snap dat hele Opeth gebeuren helemaal niet. Er komen hordes mensen op muziek af die vrij non-standaard is. Ik verwacht eerder veel mensen bij bands die de wat meer gangbare muziek spelen en exraverter op het podium zijn.

Ik zeg niet dat Opeth een slechte band is, maar ik heb toch wel het idee dat ze lichtelijk gehypt zijn. Opeens liepen er volkstammen met Opeth shirts rond. Opeth lijkt mij eerder muziek voor een selecte groep mensen, want het blijft aparte muziek. Vrij traag, experimenteler qua muziek, en vaak geziene metalcliche“s ontbreken.

Ik heb een klein stukje van Opeth gezien in de Tivoli, en daarna ben ik pleiten gegaan. Aan mij is deze muziek niet besteed, omdat ik eerder van snelle en hypermelodieuze dingen houd.

Madder Mortem heb ik wel compleet uitgekeken, en ik vond het wel een goede band. Aardige zangeres en mooie muziek. Ook weer niet legendarisch ofzo

pi_8912867
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:27 schreef Vagevuur het volgende:
Ik snap dat hele Opeth gebeuren helemaal niet. Er komen hordes mensen op muziek af die vrij non-standaard is. Ik verwacht eerder veel mensen bij bands die de wat meer gangbare muziek spelen en exraverter op het podium zijn.

Ik zeg niet dat Opeth een slechte band is, maar ik heb toch wel het idee dat ze lichtelijk gehypt zijn. Opeens liepen er volkstammen met Opeth shirts rond. Opeth lijkt mij eerder muziek voor een selecte groep mensen, want het blijft aparte muziek. Vrij traag, experimenteler qua muziek, en vaak geziene metalcliche“s ontbreken.

dit siert de band. Je moet er toch niet aandenken dat een band als Opeth nog duivelse symbolen gaat gebruiken. Of tijdens de aankondiging van nummers net zo gaat grunten als tijdens de nummers. Nee, deze mensen zijn volwassen.
pi_8914146
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 01:31 schreef Vork het volgende:
En daar ben ik weer. Dat was me welweer een goed optredens, des Opeths. Ze speelde alleen wel erg eeuhm hard,m'n oren suizen nu nog na. Misschien moet ik de volgende keer toch wat meer in het midden gaan staan Maar ondanks dat heb ik me prima vermaakt

dat Madder Mortem overgens (het voorprogramma) viel gelukkig wel mee, ik had erger verwacht namelijk. Desondanks blijft het wel een beetje oninteressante dertien-in-een-dozijn-herrie.

O en Anton, volgens mij zag ik je daar nog ergens staan.

Goh Opeth, ken ze al heel lang. Heb ze de eerste keer gezien live als voorprogramma van cradle of filth in de baroeg. Toen was net MorningRise uit. Toen was ik onwijze fan maar ik moet wel zeggen dat weinig groei vertonen en dat is waarom ik ze de laatste jaren gewoon saai vind geworden. Live vond ik het afgelopen zondag best aardig weer is (ook al blijven de ouwe nummers wel tig keer beter als het nieuwe werk).

Vork, kan je me dat dozijn dan is aanwijzen? Wil wel meer madder mortum bands horen (madder mortum is echt niet zo'n standaard band, luister dan nog maar is goed naar de cd (of live)!)

donderdag 6 maart 2003 @ 17:09:34 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8915241
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:27 schreef _Etter_ het volgende:
Vork, kan je me dat dozijn dan is aanwijzen? Wil wel meer madder mortum bands horen (madder mortum is echt niet zo'n standaard band, luister dan nog maar is goed naar de cd (of live)!)
Niet te letterlijk nemen. Nee met wat ik had gehoord, leek het net alsof ik het vaker heb gehoord, en echt nee van die band had ik nog nooit gehoord. Ok er zijn een hele hoop bands die stukken minder origineel zijn, dat moet ik wel toegeven, maar voor mij kwam het niet echt over als iets 'nieuws'.
pi_8936893
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 17:09 schreef Vork het volgende:

[..]

Niet te letterlijk nemen. Nee met wat ik had gehoord, leek het net alsof ik het vaker heb gehoord, en echt nee van die band had ik nog nooit gehoord. Ok er zijn een hele hoop bands die stukken minder origineel zijn, dat moet ik wel toegeven, maar voor mij kwam het niet echt over als iets 'nieuws'.

nieuw is het ook niet echt, alleen wel goed gedaan. Heb nog niet zoveel bands gehoord die af en toe klinkt als een nu metal band en 2 seconde later weer als de 3rd and the mortal, ze mixen het allemaal wel goed.
  zondag 9 maart 2003 @ 11:02:35 #59
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_8974880
Nieuwe album is gelekt..
pi_8975420
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:02 schreef Deliverance het volgende:
Nieuwe album is gelekt..
Net zoals bij deliverance destijds
Ik ga hem zeker niet downloaden, ik wacht wel tot hij in ned uit komt. Dan is de verassing groter!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 9 maart 2003 @ 13:34:33 #61
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8977960
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:53 schreef Pietjuh het volgende:
Net zoals bij deliverance destijds
Ik ga hem zeker niet downloaden, ik wacht wel tot hij in ned uit komt. Dan is de verassing groter!
Inderdaad! Hopelijk verschijnt er van Damnation ook een beperkte digipack oplage!
  zondag 9 maart 2003 @ 14:32:26 #62
11502 nipeng
The last ride is free
pi_8979213
Heb zelf Still life, een prima album.
Het experimentele, de wisselingen (rustig vs ruig, grunt vs zuivere zang) maken Opeth juist zo interessant. Een prettige variatie in het metalgenre.

Ik heb ze nu tweemaal live gezien en ik vind ze dan wat tam spelen.

pi_8980396
quote:
Op zondag 9 maart 2003 13:34 schreef Summoner het volgende:

[..]

Inderdaad! Hopelijk verschijnt er van Damnation ook een beperkte digipack oplage!

Alhoewel ik een normaal doosje ook niet erg vind
Ik heb van Deliverance ook de digipack uitgave!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 9 maart 2003 @ 15:29:20 #64
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_8980484
Ik ben nu aan het luisteren naar 'Damnation', heb vandaag ook een pre-order gedaan.
[......]
  zondag 9 maart 2003 @ 16:26:37 #65
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8982047
Wanneer komt ie dan???????
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  zondag 9 maart 2003 @ 22:42:12 #66
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_8993025
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:26 schreef Stormblast het volgende:
Wanneer komt ie dan???????
Volgens www.opeth.com wordt 'Damnation' in Europa op 14 april uitgebracht.

Vorige week Opeth in Tivoli was echt geweldig trouwens!

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 9 maart 2003 @ 23:05:57 #67
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8993816
quote:
Op zondag 9 maart 2003 15:25 schreef Pietjuh het volgende:
Ik heb van Deliverance ook de digipack uitgave!
Yeah, brothers in digipack!!
  maandag 10 maart 2003 @ 09:41:03 #68
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8999109
Ik heb inmiddels ook het licht gezien door middel van de cd morningrise.Heb nu ook al deliverance besteld
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_9175159
Damnation!

Hij is goed! Maar meer zeg ik niet. Je zult mij niet horen zeggen dat dit een kei-goede plaat is!

voor de aardigheid eens op dit metalforum kijken. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=598011

sommige mensen hebben het niet begrepen, denk ik dan..

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 17-03-2003 13:18]

pi_9186661
Damnation is inderdaad heel erg sweet. De Mellotron keyboards zijn en die basslijnen!

Even wachten totdat ie in de winkels ligt!

maandag 17 maart 2003 @ 19:25:49 #71
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_9186980
Opeth is mij iets te rustig, dan heb ik liever afgehakte ledematen.
Tsja .....
pi_9188928
quote:
Op maandag 17 maart 2003 19:25 schreef ghettoman het volgende:
Opeth is mij iets te rustig, dan heb ik liever afgehakte ledematen.
ga dan maar naar dit mooie topic: Grindcore
  maandag 17 maart 2003 @ 22:33:09 #73
33 Anton
A flower?
pi_9192201
naar Vork Jij hebt me voor het eerst Opeth laten horen geloof ik...

Ik had dit hele topic nog niet gezien... maar ik ben ook behoorlijk gek van Opeth Ik heb weinig meer toe te voegen aan alle goeie dingen die genoemd zijn, het zijn een stel geweldige muzikanten, en de muziek die ze samen maken is hemels.

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  dinsdag 18 maart 2003 @ 20:43:33 #74
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_9215148
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:33 schreef Anton het volgende:
naar Vork Jij hebt me voor het eerst Opeth laten horen geloof ik...

Ik had dit hele topic nog niet gezien... maar ik ben ook behoorlijk gek van Opeth Ik heb weinig meer toe te voegen aan alle goeie dingen die genoemd zijn, het zijn een stel geweldige muzikanten, en de muziek die ze samen maken is hemels.

Anton is oke ole ole!
[......]
pi_9272248
mega-band!!!
En live ook ernstig goed! ik blijf het lachen vinden als je in 90 min. maar 9 nummers kwijt kunt...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')