abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200246333
quote:
19s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]


P5 wordt hier kort besproken ook. Is wel mijn kritiekpunt in P4G. Weerhoudt me er altijd een beetje van.
Helemaal mee eens. Ik heb p5 gekocht en geprobeerd, maar na een uur had ik er genoeg van. Terwijl ik wel aardig wat rpg's heb gespeeld.

Dunno, de feeling is wel heel erg anders. Het raakt me niet genoeg om door te gaan.
pi_200246770
quote:
19s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]


P5 wordt hier kort besproken ook. Is wel mijn kritiekpunt in P4G. Weerhoudt me er altijd een beetje van.
Wat is hun kritiekpunt dan?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:43:47 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200246897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat is hun kritiekpunt dan?
Te lange intro met teveel info.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200246899
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik heb p5 gekocht en geprobeerd, maar na een uur had ik er genoeg van. Terwijl ik wel aardig wat rpg's heb gespeeld.

Dunno, de feeling is wel heel erg anders. Het raakt me niet genoeg om door te gaan.
Mss maar goed ook. Ik heb 40 uur gespeeld en vond het echt teveel hetzelfde. Toen maar gestopt. Geen enkel variatie. Elke keer nieuwe personage die een alter ego heeft, slechterikken die verslagen moeten worden. Het is vooral dat wakker worden en slapen gaan dat het gevoel geeft alsof je aan het werk bent ipv te gamen. Dat houd ik niet nog een 60 uur vol gezien de game 100 uur duurt.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:45:01 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200246919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:00 schreef Drankster het volgende:

[..]

Persona 5, 100% korting op je PS5.
O ja, die heb ik ook nog ergens.
Vond t heel leuk en verfrissend, maar veel te lang en was t overloze geouwehoer op den duur wel beu.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_200246956
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Te lange intro met teveel info.
Onzin. Het is een langzame opbouw waarbij er steeds meer personages en gamemechanics geïntroduceerd worden. Net als bij een goede film. Royal slaat hierin misschien wel een beetje door, maar de opbouw van vanilla P5 is gewoon goed. Zeker als je al eerder turn-based JRPG's hebt gepeeld.

Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de Call of Duty-adhd-generatie misschien wat teveel is.

Wat je bij een Persona game moet loslaten is dat je niet alles moet willen doen. Net als in het echte leven kun je niet elk baantje aannemen of met iedereen goede vrienden zijn. Je moet kiezen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:49:33 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200246992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Onzin. Het is een langzame opbouw waarbij er steeds meer personages en gamemechanics geïntroduceerd worden. Royal slaat hierin misschien wel een beetje door, maar de opbouw van vanilla P5 is gewoon goed. Zeker als je al eerder turn-based JRPG's hebt gepeeld. Net als bij een goede film.

Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de Call of Duty-adhd-generatie misschien wat teveel is.
Ik wist dat je zo zou reageren. Maar vergelijk het eens met FFVII (origineel) of Grandia II. Daar zit je gewoon veel sneller in de actie en leer je gaandeweg steeds meer zonder dat je het idee hebt dat er niets gebeurt.

Heb echt tientallen rpg's gespeeld en er is er geen enkele zo traag als P4G.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200247121
quote:
19s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]


P5 wordt hier kort besproken ook. Is wel mijn kritiekpunt in P4G. Weerhoudt me er altijd een beetje van.
23 minuten, zal hem vanavond kijken, ben nu aan het werk. :P

Het enige wat ik kan zeggen nu is probeer het gewoon, het spel kost je niks.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:07 #34
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200247244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Onzin. Het is een langzame opbouw waarbij er steeds meer personages en gamemechanics geïntroduceerd worden. Net als bij een goede film. Royal slaat hierin misschien wel een beetje door, maar de opbouw van vanilla P5 is gewoon goed. Zeker als je al eerder turn-based JRPG's hebt gepeeld.

Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de Call of Duty-adhd-generatie misschien wat teveel is.

Wat je bij een Persona game moet loslaten is dat je niet alles moet willen doen. Net als in het echte leven kun je niet elk baantje aannemen of met iedereen goede vrienden zijn. Je moet kiezen.
Ik ben verre van een Call of duty ADHD generatie, en ik ervaar hetzelfde probleem met P5. Sorry. ;)

De introductie van de personages is keer op keer hetzelfde, en dus net zo goed repetatief. Ook al is t een nieuw personage. De demo leek me destijds niks, te chaotisch wat er op t beeld te zien was. Uiteindelijk in een aanbieding toch gekocht en ik vond t fantastisch en vooral uniek hoe ze het scherm design en de kleuren gedaan hadden. Het lijkt chaotisch, maar voelde toch natuurlijk aan. Ik was aan het smullen de eerste xx uren. Zeke rook de herkenning van Tokyo plaatsen waar ik geweest ben O+

Alleen uiteindelijk sneuvelt het voor mij door de ellenlange pure tekst dialogen (ja het is een RPG, maar kom op zeg.....) en de herhalende gameplay. Ik moest me echt door t pyramide spel heenworstelen, en daarna is het gesneuveld omdat er andere leukere dingen voorbij kwamen.

Ik sluit niet uit dat ik t nog ooit uitspeel, net zoals ik wicther 3 nu uitspeel. Maar P5 heb ik echt al wel veel langer gespeeld en de kans gegeven dan destijds Witcher 3. En..... het was als een Ryan Murphy serie: Schitterend beeld en design, maar uiteindelijke chaos in lijntjes en herhaling.

We zullen zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ang3l op 07-07-2021 12:08:08 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_200247385
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zit er nog wat leuks voor mij bij? Hoor het graag. Gr.
Ik koop zelf Final Fantasy VII (¤7,99) mocht je dat interesseren. :P
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:24:39 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200247560
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:12 schreef Drankster het volgende:

[..]

Ik koop zelf Final Fantasy VII (¤7,99) mocht je dat interesseren. :P
Die heb ik in 1997 natuurlijk al gespeeld. En op PS4 later nogmaals. Maar dat is wel een prima prijs verder. Eigenlijk wel verplichte kost voor gamers, zulke classics. Al is het om te proeven en te zien wat de game nou is.

Nog steeds erg goed en beter dan de remake O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 13:54:14 #37
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200249162
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 07:28 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

hij is nog niet overleden

tevens, niet zo grappig jimbo.
Ik heb het even terug gelezen en je hebt gelijk.

Ik vind het fucking grappig.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_200249309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Onzin. Het is een langzame opbouw waarbij er steeds meer personages en gamemechanics geïntroduceerd worden. Net als bij een goede film. Royal slaat hierin misschien wel een beetje door, maar de opbouw van vanilla P5 is gewoon goed. Zeker als je al eerder turn-based JRPG's hebt gepeeld.

Maar ik kan me voorstellen dat dit voor de Call of Duty-adhd-generatie misschien wat teveel is.

Wat je bij een Persona game moet loslaten is dat je niet alles moet willen doen. Net als in het echte leven kun je niet elk baantje aannemen of met iedereen goede vrienden zijn. Je moet kiezen.
Sorry, maar post vind ik enorm kul en zit vol verwijten.

Omdat ik de game niks vind, behoor ik tot de CoD generatie? Meh... Ik game nu zo'n beetje een jaar of 35. Heb van alles langs zien komen om snel te weten dat ik dit spel niet boeiend vind. Overigens ben ik juist van de turn-based omdat je dan lekker de tijd ervoor kan nemen.

Een goede film heeft een trage opbouw? Eh, ik ga hier maar niet op in omdat het anders teveel offtopic zal worden. Maar er zijn pletra aan films welke dat niet ondersteunen en wel erg goed zijn.

Loslaten dat je niet alles in 1 playtrough kan doen? Dat lijkt mij standaard bij een goede rpg. Dat draagt vaak bij aan een hoge replay value.

Verder ga je absoluut niet inhoudelijk in waarom *jij* het een goed spel vindt. En daarnaast. Accepteer dat andere mensen andere meningen kunnen hebben. Dan hadden zowel jij als ik deze suffe posts niet te maken.
pi_200249334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mooi samengevat! Scheelt mij enorm wat tikwerk. :P
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 14:16:45 #40
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_200249400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:09 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Sorry, maar post vind ik enorm kul en zit vol verwijten.

Omdat ik de game niks vind, behoor ik tot de CoD generatie? Meh... Ik game nu zo'n beetje een jaar of 35. Heb van alles langs zien komen om snel te weten dat ik dit spel niet boeiend vind. Overigens ben ik juist van de turn-based omdat je dan lekker de tijd ervoor kan nemen.

Een goede film heeft een trage opbouw? Eh, ik ga hier maar niet op in omdat het anders teveel offtopic zal worden. Maar er zijn pletra aan films welke dat niet ondersteunen en wel erg goed zijn.

Loslaten dat je niet alles in 1 playtrough kan doen? Dat lijkt mij standaard bij een goede rpg. Dat draagt vaak bij aan een hoge replay value.

Verder ga je absoluut niet inhoudelijk in waarom *jij* het een goed spel vindt. En daarnaast. Accepteer dat andere mensen andere meningen kunnen hebben. Dan hadden zowel jij als ik deze suffe posts niet te maken.
Ik kwam tot de tweede zin en ben tot de conclusie gekomen dat je van de call of duty generatie bent.

kusjes,
het zusje van roy.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_200249419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:16 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Ik kwam tot de tweede zin en ben tot de conclusie gekomen dat je van de call of duty generatie bent.

kusjes,
het zusje van roy.
|:) ^p^
pi_200250569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:09 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Sorry, maar post vind ik enorm kul en zit vol verwijten.

Omdat ik de game niks vind, behoor ik tot de CoD generatie? Meh... Ik game nu zo'n beetje een jaar of 35. Heb van alles langs zien komen om snel te weten dat ik dit spel niet boeiend vind. Overigens ben ik juist van de turn-based omdat je dan lekker de tijd ervoor kan nemen.

Een goede film heeft een trage opbouw? Eh, ik ga hier maar niet op in omdat het anders teveel offtopic zal worden. Maar er zijn pletra aan films welke dat niet ondersteunen en wel erg goed zijn.

Loslaten dat je niet alles in 1 playtrough kan doen? Dat lijkt mij standaard bij een goede rpg. Dat draagt vaak bij aan een hoge replay value.

Verder ga je absoluut niet inhoudelijk in waarom *jij* het een goed spel vindt. En daarnaast. Accepteer dat andere mensen andere meningen kunnen hebben. Dan hadden zowel jij als ik deze suffe posts niet te maken.
Dan game je hem toch niet? Zal mij echt aan mij reet roesten wat je wel of niet leuk vindt. Tering zeg…over overreactie gesproken zeg… :{
pi_200250676
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:38 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dan game je hem toch niet? Zal mij echt aan mij reet roesten wat je wel of niet leuk vindt. Tering zeg…over overreactie gesproken zeg… :{
Jij komt met insinuaties en achterlijke vergelijkingen en ik verveel me kapot.
pi_200250784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:43 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jij komt met insinuaties en achterlijke vergelijkingen en ik verveel me kapot.
Ok…het is gewoon niet jouw type game…prima…

pi_200250829
Het is natuurlijk niet heel netjes om iemand met een andere smaak of mening weg te zetten als 'Call of Duty adhd-er'.

Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel meningen.

Live and let live 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200251038
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
Het is natuurlijk niet heel netjes om iemand met een andere smaak of mening weg te zetten als 'Call of Duty adhd-er'.

Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel meningen.

Live and let live 8-)
Het is meer de "verhevenheid" welke die post uitstraalt. Daar word ik altijd zo moe van. Ja, dan ga ik er maar achterlijk op reageren.

Laatst een gesprek gehad met een kerel, die vond dat ik breaking bad *moest* zien. Maar wel eerste de eerste 3 seizoenen uitzitten, want daarna wordt het pas echt fantastisch. En toen ik zei dat ik daar geen trek in had, reageerde hij net zo als Aurelius zijn post.

Vermoeiend, zulke mensen.
pi_200253837
Persona niet waarderen :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 7 juli 2021 @ 18:38:33 #48
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_200253863
Ik heb via psnow wat persona gespeeld en ik beaam de trage opbouw.

Het hield me niet vast.
Zelfde met RDR.

Ben ik nu ook COD generatie? :P
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_200254995
quote:
19s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]


P5 wordt hier kort besproken ook. Is wel mijn kritiekpunt in P4G. Weerhoudt me er altijd een beetje van.
"(over undertale) How is this fun?"

Die dame heeft er verstand van.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200255214
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zit er nog wat leuks voor mij bij? Hoor het graag. Gr.
Forgotton Anne
https://psprices.com/region-nl/game/2340055/forgotton-anne
You're Fucking Out, I'm Fucking In
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')