abonnement Unibet Coolblue
pi_200173694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

... maar twee mannen of vrouwen die en plein public hun affectie jegens elkaar tonen is 'excessieve promotie';
... maar kinderen onderwijzen dat er zoiets als homoseksualiteit bestaat en dat dat normaal is, is 'excessieve promotie';
... maar op TV een homo-koppel laten zien, is 'excessieve promotie'.

:')
Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:01:38 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
Nee, wat je zegt is dat het prima is om bij het een 'voor te sorteren' en bij het ander de ogen te sluiten. Want daar staan excessen natuurlijk los van de materie, en zijn al wetten voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:02:52 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173775
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?
Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.

Voor wat betreft punt 1. Dat ligt er aan in welke mate, maar dat geldt voor hetero's ook.

Punt 3, ligt er aan in welke mate en in welke context.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 20:05:32 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:05:58 #105
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200173790
Het is in ieder geval excessief door blijven drammen.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:06:15 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173799
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.

Voor wat betreft punt 1. Dat ligt er aan in welke mate, maar dat geldt voor hetero's ook.

Punt 3, ligt er aan in welke mate en in welke context.
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland. Excessief?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:06:44 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Woelwater het volgende:
Het is in ieder geval excessief door blijven drammen.
Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:08:10 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200173847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.
Die zitten hier ook al 16 delen in? :o
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:09:06 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die zitten hier ook al 16 delen in? :o
Hun nazaten? Absoluut. Werd ergens nog gesteld dat COVID een straf van boven is omdat er homo's op een boot hebben staan dansen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland.
:? Daar hadden we het helemaal niet over, ik geef nota bene netjes antwoord op de stellingen in jouw quote. Dat jij nu weer offtopic wil gaan, tja, verbaast me niet echt. Ik reageerde gewoon ontopic. Dat het misschien niet het antwoord is waar jij op hoopte, c.q. iets mee kunt, is niet mijn probleem. :*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 20:11:00 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:10:08 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173892
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:? Daar hadden we het helemaal niet over, ik geef nota bene netjes antwoord op de vragen in jouw quote. Dat jij nu weer offtopic wil gaan, tja, verbaast me niet echt.
Over manipulatief gesproken...

Laat ik het anders verwoorden: kun jij je indenken dat voor bepaalde mensen er sprake is van excessieve promotie van de islam in Nederland?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200174458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over manipulatief gesproken...

Laat ik het anders verwoorden: kun jij je indenken dat voor bepaalde mensen er sprake is van excessieve promotie van de islam in Nederland?
Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...
Zoals wel vaker...

De wet in Hongarije is gewoon slecht en moet worden gestopt. Vrijheid van religie is een groot goed, wees er blij mee. Als de islam verboden moet worden, dan andere religies ook.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:36:53 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200174611
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...
Zoals wel vaker...

De wet in Hongarije is gewoon slecht en moet worden gestopt. Vrijheid van religie is een groot goed, wees er blij mee. Als de islam verboden moet worden, dan andere religies ook.
Dat is dan ook het hele punt...

Ik heb het niet over verbieden van zaken. Ik zou gewoon onderhand eens de definitie van 'excessieve promotie' willen zien; en aangezien Hamzoef en de radicale Intellectuele User te pas en te pas strooien met waarom homoseksualiteit, of 'de excessen daarvan', beteugeld moet worden, lijkt het me een mooi spiegelbeeld om voor te houden: wanneer is iets 'excessief', volgens deze heren die bij de islam zweren, en waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?

Daarbij: erbij gesleept? Inderdaad, door users als Intellectuele User, die ons ook meteen op allerhande koranverzen trakteerde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200174993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?
Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.

Artikel 2 - Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
https://mensenrechten.nl/(...)-rechten-van-de-mens
pi_200175008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is dan ook het hele punt...

Ik heb het niet over verbieden van zaken. Ik zou gewoon onderhand eens de definitie van 'excessieve promotie' willen zien; en aangezien Hamzoef en de radicale Intellectuele User te pas en te pas strooien met waarom homoseksualiteit, of 'de excessen daarvan', beteugeld moet worden, lijkt het me een mooi spiegelbeeld om voor te houden: wanneer is iets 'excessief', volgens deze heren die bij de islam zweren, en waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?

Daarbij: erbij gesleept? Inderdaad, door users als Intellectuele User, die ons ook meteen op allerhande koranverzen trakteerde.
Dat is waar. Hongarije kan binnenkort alles als "excessieve promotie" zien en dus verbieden. Beetje zoals de nazi's deden in de jaren 36-45...

komt homoseksualiteit weer in het verdomhoekje en de jonge homo's weer in de kast. En dat mag en moet niet gebeuren in Europa. Maar dit gebeurt niet alleen in de islamitische hoek, ook in de orthodox christelijke, joodse, boeddhistische, hindoeistische hoek. Ook bij extreem rechtse mensen is homoseksualiteit nog niet geaccepteerd..

Tevens vind ik het benoemen van homoseksualiteit geen propaganda, wat in Hongarije misschien sluipenderwijs wel gaat gebeuren. Steeds stapje voor stapje de gedorven vrijheden die afgepakt worden.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:46:08 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175014
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:45 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.

Artikel 2 - Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
https://mensenrechten.nl/(...)-rechten-van-de-mens
Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen :')

Dit lijstje zegt wel genoeg: https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores

Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent... _O-

Maar het allerleukst is natuurlijk dat een voorstander van de doodstraf met de UVRM gaat zwaaien.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-07-2021 20:52:24 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen :')

Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent... _O-
Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.

Het is je allicht ontgaan, maar dit topic gaat over Hongarije, niet of welk islamitisch land dan ook.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:53:41 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.

Het is je allicht ontgaan, maar dit topic gaat over Hongarije, niet of welk islamitisch land dan ook.
Obsessief... en dat in een topic waarin al reeksen lang echt de meest absurde zaken worden geroepen over homo's...

Dat is het dan ook niet, Hamzoef, en dat weet je donders goed. De zaak komt nu gewoon iets te dichtbij, en dat bevalt je niet. Klagen over homo's en hun excessen is één ding, wordt er een eigen belangrijke vorm van identiteit bij betrokken met precies dezelfde argumenten, is het ineens een 'obsessie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen :')

Dit lijstje zegt wel genoeg: https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores

Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent... _O-

Maar het allerleukst is natuurlijk dat een voorstander van de doodstraf met de UVRM gaat zwaaien.
Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.

lgbtqi+ valt niet onder "van welke aard ook" en "of andere status", ze zitten vast te lobbyen om het toe te voegen maar het wordt geblokkeerd door o.a. 'islamitische landen'.

Wat de doodstraf met UVRM te maken heeft ontgaat mij.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 20:57:28 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:56 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.

lgbtqi+ valt niet onder "van welke aard ook" en "of andere status", ze zitten vast te lobbyen om het toe te voegen maar het wordt geblokkeerd door o.a. 'islamitische landen'.

Wat de doodstraf met UVRM te maken heeft ontgaat mij.
Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...

Dat het je verder ontgaat, UVRM en doodstraf, verbaast me verder niets. Immers, in jouw ideale wereld is het kapot kunnen stenigen van iemand niet enkel een mensenrecht, maar een heilige plicht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...
Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).

Hieronder kun je lezen dat ze lobbyen om het toe te voegen aan bestaande internationale mensenrechtenverklaringen, zonder succes. Daarnaast geven tientallen landen aan dat genen geen rol spelen bij seksuele oriëntatie:

quote:
In this context we are seriously concerned at the attempt to introduce to the UN some notions that have no legal foundation in any international human rights instruments.

Our alarm does not merely stem from concerns about the lack of legal ground or that the said statement delves into matters which is within the domestic jurisdiction of States, counter to the commitment in the UN Charter to respect sovereignty of States and principal of non-intervention.

The second is often suggested to attribute particular sexual interests or behavior to genetic factors—a notion that has been scientifically rebuffed repeatedly. We affirm that those two notions are not and should not be linked to existing international Human Rights instruments.
https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdf

quote:
Dat het je verder ontgaat, UVRM en doodstraf, verbaast me verder niets.
Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 21:18:50 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:17 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).

Hieronder kun je lezen dat ze lobbyen om het toe te voegen aan bestaande internationale mensenrechtenverklaringen, zonder succes. Daarnaast geven tientallen landen aan dat genen geen rol spelen bij seksuele oriëntatie:
[..]

https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdf
[..]

Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.
Toen...

The end.

Maar ik hoor wel wanneer je begrepen hebt wat 'van welke aard ook' of 'andere status' in 2021 betekent.

Met je 'lobby'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 21:22:04 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175772
Maar laten we gewoon even recapituleren, @intellectuele_user

Volgens jou (en kennelijk meerderen hier) is homoseksualiteit een keuze...

... verder valt een seksuele voorkeur niet onder de rechten van de mens...

... is er een heilig boek dat precies voorschrijft wat te doen met het volk van Lot...

... en je bent pro-doodstraf.

Affijn, de rest mag het rekensommetje afmaken.

Laten we de rest van het topic (en reeks) weer besteden aan radicale, obsessieve progressieven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200176320
Nou ja, seksuele orientatie valt voor zover ik weet inderdaad vooralsnog niet onder de universele verklaring van de rechten van de mens, wat denk ik wel zou moeten, of in ieder geval hetero's, homo's, bi's, asexuelen, en misschien nog wat andere categorieën die ik over het hoofd zie. Dat iemand daarop wijst die zijn reet afveegt met het meest basale recht daarin, het recht op leven, is wel schrijnend.
  Beste debater 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 21:42:36 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200176413
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, seksuele orientatie valt voor zover ik weet inderdaad vooralsnog niet onder de universele verklaring van de rechten van de mens, wat denk ik wel zou moeten, of in ieder geval hetero's, homo's, bi's, asexuelen, en misschien nog wat andere categorieën die ik over het hoofd zie. Dat iemand daarop wijst die zijn reet afveegt met het meest basale recht daarin, het recht op leven, is wel schrijnend.
'van welke aard ook' of 'andere status'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')