quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:02 schreef Dven het volgende:
Oplossing wordt al gegeven toch. Twee banen open, flitspalen,desnoods extra hoge boetes. Klaar.
Falers bij RWS / OM.quote:Handhaving daarop zou moeilijk zijn.
Nouja, nadien wordt aangegeven dat de mogelijkheid bekeken wordt.quote:
Maar eerst vakantie en dan is kijken of we nog wat mensen kunnen vinden voor een onderzoekscommissie, zodat er over een maand of 8 eens een Europese aanbesteding kan worden uitgeschreven voor een stukje noodtraject controle ...quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, nadien wordt aangegeven dat de mogelijkheid bekeken wordt.
Hij is weer leukquote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
Het zou wel eens kunnen dat ALLE infrastructuur in NL zwaar verwaarloosd is sinds de Neoliberale regeringen. Onderhoud is duur en levert niks op voor de aandeelhouders. We krijgen hier Italiaanse toestanden. Dat is onvermijdelijk.
Dus instortende bruggen en viaducten. Binnenkort ook hier in uw theater.
Trajectcontrole lijkt me nog veel eenvoudiger toe te passen... Of is dat alleen maar op stukken waar gecashed kan worden?quote:Op donderdag 29 juli 2021 17:02 schreef Dven het volgende:
Oplossing wordt al gegeven toch. Twee banen open, flitspalen,desnoods extra hoge boetes. Klaar.
"We" houden blijkbaar wel van een beetje risico en "yolo" en zo, want "we" stemmen nog altijd massaal vvd en op een premier waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum al in het vorige decennium verstreken was.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooie dramatiek. Wel nodig denk ik want het is 5 voor twaalf om ook maar weer eens een fijn cliché uit de kast te trekken. Het is gewoon waar natuurlijk. Totale afbreuk van alles van waarde wat niet direct geld genereert voor de stakeholders. We staan erbij en kijken ernaar..
Ha ha, nou, vind het wel meevallen. Het wegennet is gewoon erg goed.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
Het zou wel eens kunnen dat ALLE infrastructuur in NL zwaar verwaarloosd is sinds de Neoliberale regeringen. Onderhoud is duur en levert niks op voor de aandeelhouders. We krijgen hier Italiaanse toestanden. Dat is onvermijdelijk.
Dus instortende bruggen en viaducten. Binnenkort ook hier in uw theater.
Gewoon de trein pakken.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef myShizzle het volgende:
Tjonge jonge, je zult maar in Zeeland wonen en in Rotterdam ofzo werken. Dit pik je toch gewoon niet?
Je betaalt al jaren belasting, MOET werken om je lasten te kunnen betalen, maar er wordt geen fuck aan onderhoud in infrastructuur, het bouwen van woningen of andere investeringen gedaan van het geld. Ons geld. Wel worden miljarden en miljarden en miljarden naar mondkapjes, niet-gebruikte vaccins, het opkopen van woningen voor nieuwe Nederlanders, 'ontwikkelingswerk', belastingverlagingen voor grote bedrijven, onderhandse dealtjes met nog grotere bedrijven en andere onzin gestopt.
Je zou háást je auto het Torentje inrijden, stelletje mongolen daar in Den Haag.
Loooooooooooooolquote:Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef myShizzle het volgende:
Tjonge jonge, je zult maar in Zeeland wonen en in Rotterdam ofzo werken. Dit pik je toch gewoon niet?
Je betaalt al jaren belasting, MOET werken om je lasten te kunnen betalen, maar er wordt geen fuck aan onderhoud in infrastructuur, het bouwen van woningen of andere investeringen gedaan van het geld. Ons geld. Wel worden miljarden en miljarden en miljarden naar mondkapjes, niet-gebruikte vaccins, het opkopen van woningen voor nieuwe Nederlanders, 'ontwikkelingswerk', belastingverlagingen voor grote bedrijven, onderhandse dealtjes met nog grotere bedrijven en andere onzin gestopt.
Je zou háást je auto het Torentje inrijden, stelletje mongolen daar in Den Haag.
Middelharnis is Zuid-Holland. Zierikzee inderdaad wel Zeeland. Beide hebben in ieder geval nog het voordeel dat ze Brouwersdam/Haringvlietdam kunnen pakken en dan slechts iets van een 10/15 minuten verliezen. Afhankelijk van waar je wil zijn kan het zelfs sneller zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, lekker vanaf Zierikzee / Middelharnis met de trein naar Rotterdam
De enige trein die daar in de buurt rijdt is deze:
[ afbeelding ]
Ik kom er vandaan, dus dat weet ikquote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Middelharnis is Zuid-Holland. Zierikzee inderdaad wel Zeeland.
N57 is echt een drama joh, zeker als veel mensen die kant gaan omrijden. Dat ene strookje van / naar Rotterdam gaat dat extra verkeer nooit normaal kunnen verwerken, dus dat zal ook niet bij 10/15 minuten blijvenquote:Beide hebben in ieder geval nog het voordeel dat ze Brouwersdam/Haringvlietdam kunnen pakken en dan slechts iets van een 10/15 minuten verliezen. Afhankelijk van waar je wil zijn kan het zelfs sneller zijn.
Ik vind 27% niet massaal. Daarnaast kan je niet stemmen op een premier. Die verkiezingen bestaan niet in NL.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"We" houden blijkbaar wel van een beetje risico en "yolo" en zo, want "we" stemmen nog altijd massaal vvd en op een premier waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum al in het vorige decennium verstreken was.
Zakkenvullerquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:06 schreef Makrelis het volgende:
Nog maar 1 keer per weer open... Leuk als je met je zeilboot van het Haringvliet het Hollands Diep op wil, richting Willemstad of de Volkeraksluizen.
Woon al een tijdje niet meer in de regio dus ben niet exact bekend met filedruk op N57/A15/etcquote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik kom er vandaan, dus dat weet ik
[..]
N57 is echt een drama joh, zeker als veel mensen die kant gaan omrijden. Dat ene strookje van / naar Rotterdam gaat dat extra verkeer nooit normaal kunnen verwerken, dus dat zal ook niet bij 10/15 minuten blijven
Ja, dat is zeker waar. Alleen in dit geval zijn ze dus een paar jaar te laat met onderhoud/vervanging. En zijn noodoplossingen nodig, die nog eens heel lang gaan duren ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:48 schreef Dven het volgende:
Weet je wat het is, die Haringvlietbrug is al bijna 60 jaar ofzo en in alle realiteit kan je stellen dat deze toentertijd absoluut niet gebouwd is met de gedachte dat de verkeersintensiteit zou zijn als dat deze vandaag de dag is. En bruggen zijn nu eenmaal behoorlijke bottlenecks voor verkeer wanneer er onderhoud aan gepleegd moet worden omdat dit taken zijn die gigantisch veel tijd en werk kosten.
Heikel punt daarbij is dat zo ongeveer iedereen de A4-zuid ziet zitten behalve de overheid zelf Daarbij eist Oud-Beijerland ook nog eens (geheel terecht overigens!) een op- en afrit. En daar willen ze al helemaal niet in mee. Eén grote flopshow.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Nog even laatste stuk A4 aanleggen (Klaaswaal - Benelux) en N59 verbreden, en dat stuk is eindelijk klaar voor de toekomst
Die 4 mensen kunnen dan toch gewoon met de auto? Als de rest wat meer het OV gebruikt.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, lekker vanaf Zierikzee / Middelharnis met de trein naar Rotterdam
De enige trein die daar in de buurt rijdt is deze:
[ afbeelding ]
Het probleem zit blijkbaar bij een materiaal- en personeelstekort bij politie en OM, dat kennelijk in de komende anderhalf jaar niet op te lossen is.quote:Op donderdag 29 juli 2021 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trajectcontrole lijkt me nog veel eenvoudiger toe te passen... Of is dat alleen maar op stukken waar gecashed kan worden?
https://nos.nl/artikel/23(...)brug-hinder-verwachtquote:50 nu maximumsnelheid op Haringvlietbrug, hinder verwacht
De beperkingen voor het verkeer op de Haringvlietbrug zijn ingegaan. Vanaf nu is 50 kilometer per uur de maximumsnelheid op de verbinding tussen de regio Rotterdam en Zeeland/West-Brabant en zijn de rijkstroken een stuk smaller. Afgelopen weekend was de Haringvlietbrug gesloten om het brugdek daarvoor in te richten.
Door het wegdek smaller in te richten en de snelheid te verlagen van 100 naar 50, verwacht Rijkswaterstaat dat de brug komende jaren veilig is om overheen te rijden. De beperkingen moeten leiden tot minder trillingen; de brug heeft daar zwaar onder te lijden. De maatregelen duren tot zeker 2023, wanneer een renovatie gepland staat.
Aanvankelijk was besloten op de brug nog maar één rijstrook per rijrichting open te houden. Daar kwam veel kritiek op, waardoor Rijkswaterstaat onderzocht of er toch twee rijstroken open konden blijven, wat nu het geval is. Toch rekent de wegbeheerder nog steeds op hinder voor automobilisten en vrachtwagenchauffeurs.
De Haringvlietbrug is een belangrijke verbinding tussen Rotterdam en Antwerpen. Dagelijks rijden er zo'n 65.000 voertuigen overheen. Ook wordt de brug veel gebruikt door inwoners en ondernemers in de Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee.
Auto's beschadigd
Vooral het beweegbare deel van de Haringvlietbrug, dat open moet kunnen voor hogere schepen, is er slecht aan toe. Dat gaat daarom nog maar één keer per week open. "Zonder aanvullende maatregelen wordt de kans steeds groter dat er een klem of plaat loskomt van de brug", liet Rijkswaterstaat eerder al weten.
Het rijdek van de brug bestaat uit 210 aluminium platen die met 700 klemmen aan de klep van de brug zijn bevestigd. Door het verkeer dat over de brug rijdt, trillen die klemmen los. Een lagere snelheid leidt tot minder trillingen, net als minder zware vrachtwagens tegelijk.
Dat het losraken van brugonderdelen kan leiden tot gevaarlijke situaties, bleek al in december 2017. Toen raakten zo'n twintig auto's beschadigd doordat een metalen onderdeel van de brug had losgelaten. De auto's liepen lekke banden op en de dieseltank van een vrachtwagen raakte lek.
Nee, hoor. Alle infrastructuur in de buurt van Den Haag wordt uitstekend onderhouden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
Het zou wel eens kunnen dat ALLE infrastructuur in NL zwaar verwaarloosd is sinds de Neoliberale regeringen.
Dan ben je sowieso al dubbel genaaid.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef myShizzle het volgende:
Tjonge jonge, je zult maar in Zeeland wonen en in Rotterdam ofzo werken.
Allemaal SGP/CDA/VVD stemmersquote:Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef myShizzle het volgende:
Tjonge jonge, je zult maar in Zeeland wonen en in Rotterdam ofzo werken. Dit pik je toch gewoon niet?
Tja ik zie niet in waarom de politie en OM de wereldwijde materiaalschaarste zou kunnen ontlopen en de landelijke personeelschaarste.quote:Op maandag 2 augustus 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem zit blijkbaar bij een materiaal- en personeelstekort bij politie en OM, dat kennelijk in de komende anderhalf jaar niet op te lossen is.
https://www.gelderlander.(...)en-politie~a6056f87/
Wat een waanzin.
Het gaat niet zozeer om het wegennet maar om de strategische dingen zoals bruggen en viaducten. Hoorde vandaag dat er +- 150 stuks in "twijfelachtige" toestand verkeerden.. Zie daarvoor ook post #15. Het is gewoon echt waar hoor. Er is zwaar bezuinigd op onderhoud cq vervanging omdat de stakeholders dat geen goed idee vinden omdat dat geen geld oplevert op korte termijn. We gaan Italië achterna dankzij het veel te langdurige regime van de VVD.quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ha ha, nou, vind het wel meevallen. Het wegennet is gewoon erg goed.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |