abonnement Unibet Coolblue
pi_200153368
Van onze vrienden van geenstijl.nl:

quote:
Vandaag geopenbaard: een whopping 275 pagina's communicatie tussen het ministerie van Buitenlandse Zaken, de NPO/VPRO/Human en Sigrid Kaag over de volstrekt objectieve documentaire "Minister van Hoop" "Van Beiroet tot Binnenhof". Daarin zijn natuurlijk een heleboel namen en rugnummers weggelakt (vooral onder uitzonderingsgrond 10.2.e over persoonsgegevens), maar is wel een prima reconstructie te maken van de totstandkoming van de docu. Uit het besluit blijkt dat de VPRO openbaarmaking nog probeerde te voorkomen. Niet erg journalistiek maar wel logisch, want de makers deden ingrijpende tegemoetkomingen:

1. Kaag mocht zelf het thema kiezen waarmee ze in beeld wilde komen. "Sterker nog ze verwachten van ons input voor een beleidsonderwerpen (sic) of een reis dat (sic) zich leent voor een documentaire waarbij enige spanning en visualisering belangrijk is", en:

2. Meerdere partijen die om de docu-gunsten van Kaag dingden, waren bereid om "inzage te geven in de montage voorafgaand aan de uitzending zodat we suggesties kunnen doen", en:

3. "Ze zijn ook bereid om te overleggen over het tijdstip van uitzending (voor of na de verkiezingen bijvoorbeeld)."

De volstrekt objectieve documentaire die helemaal geen persoonsverheerlijking op een strategisch uitgezonden moment was blijkt achteraf wel persoonsverheerlijking op een strategisch uitgezonden moment.

Het kan niemand zijn ontgaan dat Kaag de lieveling van de NPO was maar dit is wel erg.

In Rusland of Hongarije zou men van corruptie spreken. Geen onafhankelijke pers. Een staatgestuurde omroep.

--------

Niet mijn OP
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:28:55 #2
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200153762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kees Boonman :')
Die is onderdeel van het probleem en zo vaak op de radio en tv dat hij denkt overal verstand van te hebben en denkt dat zijn mening er toe doet.
Rara, waarom krijgen deze randfiguren een podium? Door de vriendjes en vriendinnetjes uit dezelfde media waaruit de modderpoel afkomstig is.

Het is een regelrechte schande dat uitgerekend de Telegraaf en Geenstijl met diepgravend onderzoek komt. Hoe diep zijn we met zijn allen gezakt?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is werkelijk te beschamend en belachelijk voor woorden hoe de D66 aanhang kritiek op Kaag elke keer willen framen als vrouwenhaat. Op inhoud kunnen ze Kaag de hand niet meer boven het hoofd houden.
Je hebt gelijk, Kaag en D66 zijn bezig met een opgepompte luchtbel te verkopen als een diamant met behulp van de media. En degenen die wijzen naar de waardeloosheid van de luchtbel, worden uiteraard afgekapt met misogynisme omdat (wat jij al aangaf) er geen inhoudelijke tegenwerpingen meer zijn. Dan komt het kleutergedrag naar voren door middel van vingerwijzen, verontwaardigde armpjes over elkaar en stampen op de grond. Echt verder dan deze mentale toestand komen ze niet. En dat zegt ook gigantisch veel over de inhoud die ze in hun bovenkamertje bewaren.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:46 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Gister op Twitter een man die beweerde dat Sigrid Kaag hetzelfde overkomt als Femke Halsema. Dat het de angst is van voornamelijk mannen voor vrouwen met een scherpe mening. Als ik hem nog kan vinden zet ik het hier wel neer.
Mooi, ik wacht rustig af. Helaas moet ik met de disclaimer komen dat het mij allemaal niet meer verbaast. Wat me overigens wel verbaast is dat Halsema ten kosten van alles op haar functie mag aanblijven. Wat een aanfluiting. Zowel in haar privé-omgeving (man en zoon die met pistooltjes lopen te spelen) alsmede haar politieke inhoudelijke keuzes. Maar goed, evenals Halsema (GroenLinks) is Kaag ook van hetzelfde spectrum. Allemaal hetzelfde laken in een pak, en hun gedrag verraad dat ze kleiner zijn dan een servet.

Inhoudelijke kritiek verwarren met misogynie: ik raad al welke woorden naar mijn richting woorden gegooid door de usual suspects.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grishenko_ op 01-07-2021 11:48:44 ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_200161477
Kaag krijgt steeds meer faux pas op haar naam... :')
pi_200161708
Die docu over Frans Timmermans was ook wel grappig. Wat een megalomaan is dat.. werd emotioneel bij het zien van beelden van zichzelf.
pi_200162714
De Telegraaf pakt ook vanavond uit met een opiniestuk, ditmaal van oud minister Plasterk.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-leugen-vertellen

Met de afsluitende alinea:

quote:
Nog één gek ding. Op Kamervragen heeft minister Arie Slob (CU), die over de omroep gaat, schriftelijk geantwoord dat er geen contact is geweest tussen makers en team-Kaag. Kaag wist dat ze haar collega een leugen liet vertellen en zweeg. Dat is in een kabinet oncollegiaal en eigenlijk niet acceptabel. Zo iemand kan je in een kabinetsteam niet hebben. Dat alleen al is grond tot aftreden. Hier scheiden onze wegen.
En zo is het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 23:03:33 ]
pi_200164692
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
De Telegraaf pakt ook vanavond uit met een opiniestuk, ditmaal van oud minister Plasterk.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-leugen-vertellen

Met de afsluitende alinea:
[..]

En zo is het.
Maar er is vooral niets aan de hand, toch @Starhopper?
pi_200164780
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
De Telegraaf pakt ook vanavond uit met een opiniestuk, ditmaal van oud minister Plasterk.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-leugen-vertellen

Met de afsluitende alinea:
[..]

En zo is het.
Verkeerd informeren van de kamer was ooit een politieke doodzonde. De minister zou een motie van wantrouwen aan de broek mogen verwachten, ware het niet dat hij het niet opzettelijk deed. Maar de regering spreekt met één mond en het zwijgen van Kaag was wel opzettelijk.

In een functionerend democratisch bestel zou Kaag niet kunnen aanblijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200164791
Ben bang dat het alleen zo'n detail is wat mensen nauwelijks oppikken en wat gewoon genegeerd word of afgedaan met een "ik was me er niet van bewust".
pi_200164816
https://twitter.com/Vrouw(...)290058314321924?s=20

In het vorige deel haalde ik een tweet aan geplaatst door een man die meende dat Kaag hetzelfde ondergaat als Halsema. Vooral mannen zijn bang meent deze held. Zelf heeft hij de tweet weggehaald (geen idee waarom, misschien werd de man bang) maar gelukkig hebben we de foto's nog.
Krijg het alleen niet voor elkaar om de tweet hier als afbeelding te plaatsen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:58:19 #10
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200165229
Kaag is geen sterke vrouw, ze probeert een sterke vrouw te spelen en daar is ze niet heel goed in.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200165338
Hier de hele column van Plasterk.

twitter
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:12:56 #12
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200165423
Ach, dat mens is zo doortrapt als Rachel Hazes.

Nu loopt ze weer rond zonder make-up, kijk eens hoe slecht ik eruit zie door jullie…
pi_200165535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach, dat mens is zo doortrapt als Rachel Hazes.

Nu loopt ze weer rond zonder make-up, kijk eens hoe slecht ik eruit zie door jullie…
D66 kan alleen maar aan beeldvorming doen. Omdat ze inhoudelijk totaal leeg zijn.
pi_200165922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:22 schreef Xqtress het volgende:
https://twitter.com/Vrouw(...)290058314321924?s=20

In het vorige deel haalde ik een tweet aan geplaatst door een man die meende dat Kaag hetzelfde ondergaat als Halsema. Vooral mannen zijn bang meent deze held. Zelf heeft hij de tweet weggehaald (geen idee waarom, misschien werd de man bang) maar gelukkig hebben we de foto's nog.
Krijg het alleen niet voor elkaar om de tweet hier als afbeelding te plaatsen.
Dat zijn gewoon mensen die het verschil tussen kritiek op de inhoud en kritiek op de persoon niet kennen. Gebeurt wel vaker bij figuren voor wie identiteit (vrouw, homo, zwart) het enige is wat telt. Die kunnen het dan niet meer los van elkaar zien.

Kaag een kutwijf noemen is misschien terecht, maar gaat niet over de inhoud en kun je ook terecht opvatten als vrouwenhaat. Zeggen dat wat Kaag deed niet door de beugel kan is gewoon terechte kritiek op inhoud.

Als iemand het niet eens is met Sylvana is die ook niet direct racist. Iemand die in discussie gaat met Rob Jetten is ook geen homofoob.
pi_200166072
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kaag een kutwijf noemen is misschien terecht, maar gaat niet over de inhoud en kun je ook terecht opvatten als vrouwenhaat.
Dat vind ik twijfelachtig.
Als iemand zegt dat ik een botte lul of verschrikkelijke kerel ben dan is dat ook geen mannenhaat lijkt mij. Het is op mij als persoon gericht en niet op alle mannen of een aanzienlijk deel van de mannen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:11:57 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200166152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verkeerd informeren van de kamer was ooit een politieke doodzonde. De minister zou een motie van wantrouwen aan de broek mogen verwachten, ware het niet dat hij het niet opzettelijk deed. Maar de regering spreekt met één mond en het zwijgen van Kaag was wel opzettelijk.

In een functionerend democratisch bestel zou Kaag niet kunnen aanblijven.
Geef me aub maar een seintje zodra het weer (?) eens werkt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200166338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat vind ik twijfelachtig.
Als iemand zegt dat ik een botte lul of verschrikkelijke kerel ben dan is dat ook geen mannenhaat lijkt mij. Het is op mij als persoon gericht en niet op alle mannen of een aanzienlijk deel van de mannen.
Ja heb je ook gelijk ik. Als een vrouw iets doet wat enorm achterbaks is, dan is de kutwijf niet per se vrouwonvriendelijk bedoeld.

Ik denk dat ik beter als voorbeeld iets had kunnen nemen als "Kaag hoort niet in de politiek, die kan beter in de keuken de boterhammen voor haar man klaarmaken."
pi_200171126
NRC doet wanhopige poging om te downplayen;
twitter


Schijnbaar doen oa oud minister Plaster, een ombudsman, de raad voor de journalistiek, de VPRO zelf (heeft ook onderzoek ingesteld) en tal van andere journalisten en opiniemakers aan loze verdachtmakingen en hetzige retoriek.
Journalisten van de Telegraaf worden ook nog even gedemoniseerd. Schijnbaar is de ophef enige tijd geleden over respect voor journalisten bij NRC compleet verdwenen als de journalisten in kwestie er een andere mening op nahouden. Leuk weetje is dat de schrijver van het stukje, Frits Abrahams, werkzaam is geweest bij de VPRO. En hij is een groot fan van Kaag;

twitter


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 17:14:11 ]
pi_200171692
Steeds meer mensen beginnen Kaag door te krijgen. Haar bekakte spraak, het gekoketteer met haar talenkennis, haar zogenaamd verheven idealen over klimaat en migratie.

Maar als je de mooie verpakking uitpakt, dan blijft een lege doos over. Kaag is niets en Kaag kan niets.

Is er ook maar één onderwerp waar Kaag echt verstand van heeft? Nee, dat is er niet. Er is alleen holle retoriek en een massa ijdelheid. Lucht en leegte.
pi_200172652
Alsof die film van Kaag iets heeft opgeleverd voor Kaag...

Ja ben er wel klaar mee met de ophef eigenlijk.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:08:19 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200172709
De NRC :') wanhopig charme offensief.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:09:26 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200172735
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef skrn het volgende:
Alsof die film van Kaag iets heeft opgeleverd voor Kaag...

Ja ben er wel klaar mee met de ophef eigenlijk.
“Heeft deze misdaad iets opgeleverd? Neen! Daarom eis ik dat deze hetze stopt!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200172748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

“Heeft deze misdaad iets opgeleverd? Neen! Daarom eis ik dat deze hetze stopt!
Oh nu spreken we al van een misdaad.
pi_200172831
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef skrn het volgende:
Alsof die film van Kaag iets heeft opgeleverd voor Kaag...

Ja ben er wel klaar mee met de ophef eigenlijk.
Dan adviseer ik je dit topic links te laten liggen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:18:11 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200172866
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:10 schreef skrn het volgende:

[..]

Oh nu spreken we al van een misdaad.
Een politieke misstap kunnen we dit toch wel noemen ja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')