abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200143264
James Patterson en Bill Clinton - De dochter van de president
Met details die alleen een president kan weten



Uitgeverij Nieuw-Amsterdam


Matthew Keating, voormalig SEAL en POTUS wordt na zijn eerste termijn opgevolgd door zijn vice-president Barnes, die haar imago en een tweede termijn belangrijker lijkt te vinden dan het landsbelang.
Keating geniet inmiddels van zijn pensioen in Lake Marie in New Hampshire en staat ondertussen op een hitlijst van een internationale terroristische organisatie, door een fout die hij tijdens zijn presidentschap zou hebben gemaakt.
Wanneer Keatings dochter op een ochtend gaat hiken met een vriend wordt zij ontvoerd door een oude bekende van Keating. Alles wordt uit de kast getrokken om zijn dochter terug te krijgen maar het Witte Huis lijkt een andere agenda te hebben.

Persoonlijk pak ik niet snel een thriller. Maar een thriller mede geschreven door voormalig POTUS Bill Clinton moet ik hebben gelezen. En net zoals bij het eerste boek van dit duo, President vermist, zit ik er meteen in. De schrijfstijl van James Patterson is snel, leest prettig en nodigt uit tot doorlezen waardoor ik een paar korte nachten heb gehad. Door de toevoeging van Bill Clinton over de details over het Witte Huis en de beveiliging van een (ex)-POTUS is het verhaal geloofwaardig en krijg je als lezer een mooi kijkje achter de schermen.

Het verhaal lijkt aan het begin voorspelbaar: De dochter van voormalig president en tevens oud-SEAL, wordt ontvoerd en aan het einde vinden ze haar natuurlijk levend en wel terug. Tot er halverwege het boek een plottwist plaatsvindt waardoor je niet meer zo zeker bent van een goede afloop. Ik heb tot op de laatste pagina in spanning gezeten en kijk nu al uit naar een nieuw boek van dit illustere duo.

Het boek is hier te koop: Paperback | E-book en natuurlijk bij de lokale boekhandel ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 16:24:07 ]
pi_200145645
Klinkt goed. Ik ben erg fan van Patterson. Hij schrijft erg prettig.

Gaat op mijn NTL
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200146445
O de eerste was ook leuk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 13:29:51 #4
5428 crew  miss_sly
pi_200155146
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:29 schreef Vicky het volgende:
Klinkt goed. Ik ben erg fan van Patterson. Hij schrijft erg prettig.

Gaat op mijn NTL
Ik ben ook wel fan van Patterson, inderdaad. Ik kende deze en de voorganger nog niet, dus die gaan ook op mijn leeslijstje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:55:22 #5
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_200160090
Het eerste boek “President Vermist” heb ik in 2018 gelezen. Las lekker weg.

Met die wetenschap nu “De dochter van de President” gekocht. Ben benieuwd.
Order! Ordeeeeeeeeer!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')