Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:16 |
Etappe 5: Changé - Laval Espace Mayenne, 27,3 km (ITT)
SPOILER Zo, dat was wel even een statement dat ze maakten he? David Lappartient zal een slechte nacht hebben gehad. De renners besloten na de start één minuut stil te staan. Daarna fietsten ze een kilometer of 10 heel rustig, waarna de rit toch weer verder ging alsof er niets aan de hand was. Een totaal nutteloos statement. Doe het goed, of doe het niet. Men schijnt gevraagd te hebben om een aanpassing van de driekilometerregel, wat ook weer een bijzonder slecht idee is. Verplaatsen van het probleem, zonder op zoek te gaan naar een oplossing. Maar goed, die flopdiscussie bewaren we wel voor een volgende keer. Gisteren zagen we in ieder geval geen valpartijen, dus de renners kunnen het echt wel. Als ze goed geschrokken zijn letten ze ineens wel op, delen ze net een kwakje minder uit, etc. Het gaat om de mentaliteit van de renners, buiten het feit dat de parcoursen soms ook beter kunnen worden uitgetekend. Op het parcours van gisteren viel uiteindelijk niet veel aan te merken, vooral omdat iedereen op de fiets bleef zitten. Nadat het protest voorbij was reden twee renners weg, Brent Van Moer en Pierre-Luc Perichon. De geoefende kijker weet inmiddels dat de alarmbellen meteen moeten gaan rinkelen als Van Moer in de vlucht zit, hij is heel snel de nieuwe Thomas De Gendt aan het worden. Het peloton gaf de twee daarom niet zoveel voorsprong, veel meer dan een minuut of vier kan het nooit geweest zijn. De voorsprong werd ook vrij snel teruggebracht, en alsnog werd het spannend. Toen Van Moer nog maar een seconde of 50 overhad besloot hij Perichon achter te laten en solo verder te gaan. Met iets meer dan 10 kilometer te gaan begon het er plotseling goed uit te zien voor de jonge Belg, zijn voorsprong liep zelfs op. Met meer dan een minuut begon hij aan de laatste kilometers, vooral ook omdat er in het peloton niemand leek te willen rijden. Dat gebeurde uiteindelijk wel, waarna de voorsprong toch ook opeens weer snel begon te slinken. Alle hens aan dek in het peloton, totale paniek. Alle ploegen moesten opeens al hun mannetjes op kop zetten. In de laatste vijf kilometer mocht Brent Van Moer tien seconden per kilometer verliezen, maar het op hol geslagen peloton, de knikjes op en af en het kleine beetje tegenwind deden de nieuwe Thomas De Gendt de das om. In de slotkilometer werd hij gegrepen, sterker nog, in de laatste 200 meter werd hij gegrepen. Altijd een jammerlijk scenario. We hadden amper tijd om te letten op het andere scenario dat zich ontvouwde. In de chaos wist Alpecin toch weer een treintje op poten te zetten. Ze zouden ditmaal voor Philipsen gaan, mag je achteraf een fout noemen. Maarja, dat is het risico dat ze vooraf namen door gewoon gezellig iedereen mee te nemen. Merlier zette Philipsen af en die begon er op 200 meter van het eind aan. Normaal gesproken geen probleem, maar deze finish liep omhoog. Daardoor werd het een te lange sprint en kon hij in extremis nog geremonteerd worden door twee renners. Nacer Bouhanni, bijvoorbeeld. Voor deze Tour kwam hij nooit verder dan de vierde plaats, nu wordt hij achter elkaar derde en tweede. Uiteraard was hij nog steeds niet tevreden, want Nacer wilde winnen. Dat zat er niet in, want, hoe is het mogelijk, Mark Cavendish was de snelste van de dag. Mark Cavendish, moedergods. In 2008 won hij zijn eerste Tourrit en in de tussenliggende jaren was het in totaal 30 keer prijs. Het record van Mercxk jongens, het record van Merckx. Merckx won er 34 en na de afgelopen jaren leek Cavendish nooit meer in de buurt te gaan komen. Vier jaar op rij reed hij geen deuk in een pakje boter. Het Epstein-barrvirus hielp niet mee, enkele zware valpartijen hielpen ook niet mee. Daarna ging het mentaal ook steeds minder. Einde carrière, dachten we vorig jaar met z'n allen. Was ook volkomen logisch geweest, zelfs een renner als Cavendish kan niet wegkomen met vier resultaatloze jaren. Maar daar was mensenmens PatLef. Als Cavendish zelf voor een sponsor zorgde wilde hij hem wel opvissen. Nou, de rest is geschiedenis. Wat bij Dimension Data en Bahrein niet lukte is Lefevere en zijn staf binnen een paar maanden wel gelukt, Cavendish is weer op niveau. We mogen ons zeker de vraag stellen hoe dat kan. Vertrouwen, ja, allicht. Een geweldige ploeg om hem heen, tuurlijk. Maar het is echt wel meer dan dat. Af en toe een spuit van José of Yvan, om maar een voorzichtige suggestie te doen. Hoe dan ook, een emotionele zege voor Cavendish, zoals we de afgelopen dagen bijna alleen maar emotionele zeges hebben gezien. Niemand geloofde meer in hem, maar hij heeft de haters mooi op hun plek gezet. Ook mijn ongelijk is ruimschoots aangetoond, voor het seizoen begon had ik dit absoluut niet verwacht. Hoewel het ook wel allemaal enorm meezit bij Cavendish. Eigenlijk zou hij de Tour niet eens rijden, maar door de faalangst van Sam Bennett is hij er ineens toch bij. En eigenlijk had hij veel problemen moeten hebben met Ewan, maar die valt dan pardoes weg. Cav staat nu op 31 en met een stuk of zes sprintkansen te gaan mag Eddy Merckx peentjes beginnen zweten. Vandaag zal het een snipperdag zijn voor Eddy, er gaat een tijdrit verreden worden. Vroeg op de Tour een redelijk lange tijdrit, dat is wel weer eens mooi meegenomen. Hoewel je na de afgelopen dagen ook zou kunnen betogen dat de tijdrit misschien nóg eerder had moeten komen. Door de tijdsverschillen die vandaag gaan ontstaan kunnen we waarschijnlijk toch weer een paar renners gaan wegstrepen. Er gaan grote verschillen ontstaan, en die verschillen zullen dan in de bergen gerepareerd moeten worden. Is het idee. Laten we hopen dat die theorie in het weekend ergens op gebaseerd blijkt te zijn. In de tussentijd gaan we vooral genieten van deze tijdrit, weer eens wat anders dan een massasprint. De winnaar zal niet met een vingertje voor de mond over de streep komen, of beginnen te klagen over haters. Even geen voetbalperikelen in de wielrennerij, heerlijk. Een heuglijk feit voor de renners: we hebben Bretagne verlaten. De tijdrit begint in Changé, een plaats met 6300 inwoners in het departement van de Mayenne, dat hoort bij de regio Pays de la Loire. Het is voor het eerst dat de Tour in Changé is, wat niet geheel onlogisch is als ik lees dat dit überhaupt pas de vierde stad is in de Mayenne waar een rit van start gaat in de ganse geschiedenis van de Tour. Niet het meest populaire departement dus, terwijl ze hier echt wel wat met de koers hebben. Boucles de la Mayenne, ik bedoel maar. Een prachtige koers, die soms passeert in Changé. In 2019 bijvoorbeeld nog, toen won de Uruguayaan Mauricio Moreira voor Julien Duval en Wouter Wippert. Ondanks deze overwinning werd Moreira heel snel afgeschreven door Caja Rural. Ten onrechte, want momenteel is hij namens Efapel heel Portugal omver aan het schroeien. Wisten jullie trouwens dat de Mayenne ook het grondgebied is van Marc Madiot? Zijn geboorteplaats ligt hier nog wel een aardig eind vandaan, maar toch, de onvermijdelijke act zal ongetwijfeld aanwezig zijn. Goed, ja, Changé. Ze hebben er een paar kasteeltjes, of wat er voor door moet gaan. Het Château du Ricoudet, gelegen ten noorden van de stad aan het water. In het centrum van Changé staat dan weer een voormalig kasteel, dat tegenwoordig het Hôtel de Ville is. Naast dit vrij fraaie gebouw staat een grote kerk, die van Saint-Pierre. Verder is er een park, dat van Ondines. Hier staat een van de oudste levensbomen van Europa. Ja, de levensboom. Een conifeer, maar dan anders. Een ander hoogtepunt dat Changé weet te bieden is een wandelroute die leidt langs de negen lavoirs, openbare wasplaatsen, die het dorp rijk is. Nouja, goed, je moet wat. In Changé vinden we het hoofdkantoor van Séché Environnement, een naam die de echte wielerliefhebber moet kennen. De ploeg die we nu kennen als Arkéa-Samsic ging van 2013 tot en met 2015 door het leven als Bretagne-Séché Environnement, zo'n beetje rond de tijd dat Eduardo Sepulveda daar de kopman was. In dat shirtje van Bretagne-Séché Environnement werd hij uit de Tour gegooid nadat hij een stukje in de auto had gezeten, iconisch dus. Verder is er niets iconisch aan Changé, maar om het gezellig te houden gaan we toch even afsluiten met een toepasselijk nummer. De tijdrit begint op een brede weg naast de kerk van Sint-Pieter. Bijna meteen nadat de renners van het startpodium zijn gerold slaan ze rechtsaf, waarna de weg gelijk wat vals plat omhoog gaat. De volgende bocht naar rechts volgt een meter of 200 later, waarna we 400 meter rechtdoor rijden richting een rotonde. Het gaat hier lichtjes naar beneden, waardoor dit zowaar een hinderlijk punt zou kunnen zijn. Voorbij de rotonde gaat het ook nog even naar beneden, maar al snel gaat het weer omhoog. De komende kilometer gaat er geklommen worden aan meer dan 6% gemiddeld blijkbaar, met onderweg één scherpe bocht naar links. Voor de rest loopt het behoorlijk rechtdoor tot op de top. De Côte de La Dombrie, een bewijs dat het geen volledig vlakke tijdrit is. Voorbij het klimmetje fietsen we ook nog even rechtdoor. We rijden over een viaduct, waarna we een bochtig stukje parcours bereiken. De renners duiken een bos in, eerst in dalende lijn. Ze pakken een scherpe bocht naar links mee, even later volgt er een scherpe rechts bocht, maar tegen die tijd loopt de weg weer omhoog. Na deze bocht omhoog blijft de weg wat vals plat omhoog lopen, terwijl de renners van de ene flauwe bocht naar de volgende fietsen. Buiten het bos volgt er een rechte duik naar beneden, richting Saint-Germain-le-Fouilloux. Bij het binnenrijden van dit dorpje, het is weer vlak, slaan we na 4,7 kilometer direct rechtsaf. Na deze bocht rijden de renners drie kilometer min of meer rechtdoor over een behoorlijk vlakke weg. Er zitten wel wat flauwe bochten in, maar niets waarvoor je echt je stuurmanskunsten moet aanspreken. Het loopt heel lichtjes op en af, maar nee, met al die monsterverzetten op zo'n tijdritfiets is dit gewoon vlak. Buiten Saint-Jean-sur-Mayenne komen de coureurs uit bij een rotonde, waar ze linksaf slaan. Het gaat nu een halve kilometer rechtdoor tot aan de volgende rotonde, waar we dan weer rechtdoor gaan, of met een beetje fantasie wat schuin naar rechts. Vervolgens rijden we over een brede weg door Saint-Jean-sur-Mayenne, waar een lopende bocht naar links ligt en even later een scherpere bocht naar rechts. Na deze bocht rijden we over de Mayenne, aan de andere kant van het water wordt na 8,8 kilometer de eerste tussentijd opgenomen. Tussendoor fietsen we nog langs een kicken kapelletje. Voorbij het eerste tussenpunt loopt de brede weg anderhalve kilometer vals plat omhoog. Het begint recht, maar daarna komen we een paar flauwe bochten tegen. Omdat de weg zo breed is gaat het hier alsnog relatief rechtdoor, dwars door de open velden van de Mayenne. De wind zou hier eventueel ook nog invloed kunnen hebben, dus. Het klimmetje heeft weinig om het lijf, het gaat een kilometertje aan een procent of vier omhoog. Na dit klimmetje is het een kilometer recht en vlak, totdat we Louverné binnenfietsen. In Louverné komen we drie rotondes tegen, dat wordt een interessante passage. De eerste rotonde valt mee, daar rijdt men zo goed als rechtdoor. De tweede rotonde is een stuk groter, daar moet echt gestuurd worden. De linkerkant lijkt me hier de betere kant, maar wat weet ik. We rijden na deze rotonde dwars door het centrum van Louverné, waarna we na wat flauwe bochten aan de rand van het dorp de derde rotonde tegenkomen. Hier moet je zeker langs links passeren, dan valt ie wel mee. Vervolgens rijden we een kilometer zo goed als rechtdoor, in licht dalende lijn. Een lange en lopende bocht naar links staat als volgende op het programma, hier loopt de weg weer licht omhoog. Zodra de weg weer recht wordt volgt er bijna meteen een scherpe bocht naar rechts, hierna gaat het drie kilometer relatief rechtdoor over een glooiende weg. Drie korte knikjes omhoog en omlaag, maar niets wat echt de moeite waard is. Een paar flauwe bochtjes onderweg, maar ook dat stelt niets voor. We komen uit in Bonchamp-lès-Laval, waar we aan de buitenrand van het dorp een rotonde tegenkomen. Niet de moeilijkste rotonde van allemaal, daarna rijden we rechtdoor het centrum binnen over een weg die vals plat omhoog loopt. In het centrum komen we de volgende rotonde tegen, waar het weer rechtdoor gaat. Ook niet de lastigste rotonde, bijna direct na de rotonde volgt het tweede tussenpunt. Na 17,2 kilometer, op tien kilometer van de finish, krijgen we de tweede tussentijd van de renners mee. Stukje sfeer.Na dit tweede en laatste tussenpunt volgt er een technisch rondje dwars door Bonchamp-lès-Laval. Philippe Dalibard komt blijkbaar uit deze plaats, de recordwinnaar van Tro Bro Leon. Voorbij het tussenpunt komen we een drempeltje tegen, lijkt me ook maar een gedoe met zo'n tijdritfiets. We rijden vervolgens langs de kerk en het gemeentehuis, op dit punt volgt er een lichte chicane, stukje naar links en dan meteen weer naar rechts. Paar - keurige - steentjes ook hier. Hierna gaat het even rechtdoor, vooraleer er een scherp bochtje naar rechts volgt. We rijden nu rechtdoor tot aan de volgende rotonde, waar we opnieuw rechtsaf slaan. Een makkelijkere bocht, van die rotonde hebben we ook niet veel last. Het ging 500 meter rechtdoor, maar na deze bocht is het slechts 200 meter fietsen voordat de volgende bocht in beeld komt. Een scherpere naar links, waarna het een kilometer rechtdoor zal gaan over een brede en vlakke weg langs een wijk in aanbouw. De weg voert naar een rotonde op een industrieterrein, bij deze rotonde gaat het schuin naar links. In licht dalende lijn duiken we vervolgens richting de volgende rotonde, een meter of 700 verderop. Dit wordt wel weer een punt van aandacht, want bij deze grote rotonde gaat er flink gestuurd mogen worden. We verlaten de rotonde uiteindelijk aan de rechterkant, waarna we richting finishplaats Laval de komende 2,5 kilometer dezelfde weg gaan volgen. Deze weg loopt een kilometertje wat vals plat omhoog, terwijl we een flauwe bocht naar links tegenkomen. Maar goed, vooral rechtdoor zonder vele gedoe. Na het stuk omhoog gaat het ook weer een kleine kilometer vals plat naar beneden, vooral rechtdoor. Bijna beneden volgt er een lopende bocht naar rechts, waarna er een lastige bocht naar rechts op het parcours ligt. Vooral lastig omdat er direct na de bocht vluchtheuvels zijn te vinden, een beetje goed insturen is dus de opdracht. Na deze bocht gaat het een halve kilometer rechtdoor, tot op vier kilometer van de finish. Het gaat nu 500 meter rechtdoor in dalende lijn, richting de Pont Aristide Briand. Aan de andere kant van deze brug gaat de technische finale van deze tijdrit beginnen. Aan de andere kant van de brug volgt er meteen een chicane, het gaat eerst naar links en snel weer naar rechts. Daarna pakken we een lange en lopende bocht naar rechts mee, als de weg weer wat rechter wordt is het nog drie kilometer fietsen tot de finish. Even later komen we een rotonde tegen, waar we langs de linkerkant moeten passeren. Het gaat behoorlijk rechtdoor, tot op iets meer dan twee kilometer van het eind. Wel veel vluchtheuvels hier, het is dus maar goed dat we dit parcours niet hoeven af te werken met een voltallig peloton. De renners rijden onder een spoorbrug door en komen daarna een frappante bocht tegen. Het gaat scherp naar rechts, direct daarna loopt de weg omhoog. Er volgt een bocht naar links en daarna meteen weer naar rechts, terwijl het zelfs vrij steil omhoog gaat. In principe praten we over een kleine kilometer aan 3%, maar in de eerste 300 meter gaat het aan meer dan 5% omhoog, jawadde! In de eerste bocht gaat het zelfs even aan bijna 9% omhoog, maar de afvlakking wordt dus snel ingezet. Met twee kilometer te gaan begint het alweer iets meer af te vlakken, in de voorlaatste kilometer gaan we vooral veel bochten tegenkomen. Paar meter rechtdoor, dan een bocht naar rechts, bijna meteen naar links, dan bijna meteen weer naar rechts en een hectometer later gaat het weer naar links. Al deze bochten in een meter of 400, wel lachen. Na die laatste bocht rijden we wel zo goed als rechtdoor de laatste kilometer binnen, terwijl het weer vlak is geworden. Eenmaal in de slotkilometer gaan we ook nog het een en ander meemaken. De weg is wel breed, maar loopt een tijdje naar beneden. Een lange en lopende bocht naar rechts, met daarna een lopende bocht naar links en vervolgens een scherpe bocht naar links, waar het ook wat smaller wordt. Bijna direct daarna slaan we weer linksaf, en dan nog eens. We komen uit bij Espace Mayenne, een bouwwerk dat in 2019 nog niet bestond. We werken dus een technische finale af in de buitenwijken van Laval om een nieuwe creatie van deze stad in het zonnetje te zetten, oh, wat moeten we toch een medelijden hebben met de parcoursbouwers. Nou, goed, in de allerlaatste meters van de rit gaat het nog twee keer naar rechts, waarna we finishen langs een parkeerplaats, leuk. We finishen dus in de buurt van de Espace Mayenne, een groot nieuw evenementencentrum voor ál uw evenementen. Culturele evenementen zoals concerten en shows, 'professionele' evenementen zoals beurzen, congressen, seminars, productlanceringen of gewoon een luxueus dinertje voor de VIPS. Sportevenementen, niet te vergeten! Nationale en internationale wedstrijden, Amerikaans korfbal bijvoorbeeld, of gewoon de koers, want in de buurt ligt blijkbaar ook een velodroompje. Een futuristisch gebouw, dat blijkbaar zoveel geld heeft gekost dat het in beeld moet worden gebracht. Even een stukkie van hun officiële site hoor, zo krakkemikkig mogelijk vertaald: Het is ontstaan uit de gezamenlijke wens van de Departementale Raad van Mayenne en Laval Agglomeration om moderne en functionele uitrusting te verwerven die bijdraagt tot de animatie en invloed van hun grondgebied. Gevestigd op 8,5 hectare, in het hart van de agglomeratie Laval met gemakkelijke toegang via de snelweg A81 op 5 minuten en het TGV-station op 10 minuten afstand, verwelkomt de site u in zijn binnenruimtes van 5.000 m² voor de organisatie van uw evenementen voor 50 en 4.700 mensen. Het heeft grote buitenruimtes van meer dan 10.000 m² die de installatie van uw tijdelijke structuren en uw evenementenruimten mogelijk maken. In de buurt van de camping profiteert u van een breed scala aan moderne en gastvrije hotelinrichtingen, waardoor u verzekerd bent van een accommodatiecapaciteit van 1600 bedden op de bestemming. Een ruime keuze aan restaurants is ook bereikbaar op loopafstand van de camping en het stadscentrum. Nou, dolletjes. Laval is verder een stad met bijna 50.000 inwoners in de Mayenne, Pays de la Loire. Het is pas de tweede keer dat de Tour hier passeert, debuteren deed Laval in 1999. Toen won Tom Steels de massasprint in deze stad, waarna we een dag later weer in Laval zouden vertrekken. Die rit zou eindigen in Blois, waar Mario Cipollini won, met een gemiddelde snelheid van 50.355km/u is dat nog steeds de snelste rit in lijn in de historie van de Tour. Een stukje geschiedenis begon dus in Laval, een stad waar in het verleden wel meer schijnt te zijn gebeurd.Laval was eerst de zetel van een baronie en vanaf 1429 van een graafschap. Het oude kasteel dateert uit de dertiende en veertiende eeuw, met een donjon uit de twaalfde eeuw. Het nieuwe kasteel werd gebouwd in Renaissancestijl. De graven behoorden tot de huizen van Montmorency, Montfort en Coligny. Tijdens de Franse Revolutie was Laval een van de bolwerken van de opstand in de Vendée en in de stad en omgeving vonden hevige gevechten plaats in 1793. Het kasteel deed later dienst als gevangenis en tegenwoordig is het de thuisbasis van een museum, Museum of Naive Art and Singular Arts. Gelegen aan de Rue du Douanier Rousseau, want het museum is er vooral gekomen dankzij de werken van Henri Rousseau, kunstschilder die bekend werd door zijn postimpressonistische schilderijen in een naïeve of primitieve stijl. Deze schilder, met de bijnaam Le Douanier, was uit Laval afkomstig. De lokale economie moet het vooral van zuivel hebben, daarom wordt de stad ook wel de Cité du Lait genoemd. Er is een museum dat dezelfde naam draagt, daar kun je dus alles vinden over de geschiedenis van koeien, melk, kaas en noem het allemaal maar op. Er is ook nog een kathedraaltje, de Cathédrale de la Trinité de Laval. Ziet er wel prima uit, net als een kapelletje aan de andere kant van de Mayenne, de Chapelle Saint-Julien. Daar weer tegenover komen we een oud badhuis tegen, stammend uit de tijd dat nog bijna niemand in de stad over een eigen badkamer beschikte. Allemaal de moeite waard, Laval kan dus wel leuk zijn voor een middagje. De Tour is nog niet vaak op dat idee gekomen, terwijl er toch wat bekende wielrenners uit de stad komen. Wat te denken van Jacky Durand, de man van ontelbare ontsnappingen is uit Laval afkomstig. Drie ritzeges in de Tour, winst in de Ronde van Vlaanderen en een tijdje de gele trui gedragen, niet slecht. Franck Renier en Ludovic Turpin heb je ook nog, maar dat waren dan weer niet echt memorabele renners. François Pervis komt ook uit deze buurt, die werd een paar keer wereldkampioen op de baan. Speciaal voor hem hebben ze dat velodrome bij de Espace Mayenne aangelegd, zou je kunnen denken. Laval beschikt ook over een voetbalclub, Stade Lavallois. Ver afgezakt tegenwoordig, maar in het verleden hebben hier toch wat bekende voetballers gespeeld. Francis Coquelin bijvoorbeeld, maar met name Pierre-Emerick Aubameyang. Beide heren zijn geboren in Laval, vooral Aubameyang is toch een grote voetballer geworden. Alhoewel, hij kan er geen reet van, maar hij scoort wel veel. In Laval kunnen ze ook jaarlijks genieten van de Boucles de la Mayenne. Meestal begint deze wedstrijd met een korte proloog in de straten van Laval, altijd een gevaarlijke onderneming. De laatste jaren vooral een kolfje naar de hand van Dorian Godon, al schrijven we hem niet meteen op voor deze rit. De laatste etappe van de Boucles de la Mayenne eindigt meestal ook in Laval. Zoals dit jaar, toen won Arnaud Demare hier in de sprint. Mathieu van der Poel won hier ook wel eens, heel wat jaren daarvoor lukte het Jacky Durand om in zijn eigen stad te winnen. Maar goed, genoeg over die B-koers, tijd voor de A-koers. In startplaats Changé en in finishplaats Laval wordt het overdag een graadje of 19 à 20. Er is kans op regen, maar daar lijkt verder nog weinig over te zeggen te zijn. Het kan de hele middag regenen, er kunnen wat buitjes vallen, het kan droog blijven, niemand die het weet. De wind lijkt in ieder wel redelijk constant te zijn, gedurende de hele middag uit het noordwesten met steeds dezelfde matige kracht. Desondanks een factor om rekening mee te houden. In de eerste vijf kilometer van de tijdrit vooral tegenwind, daarna tot aan het tweede tussenpunt vooral wind in de rug. In de laatste tien kilometer staat het weer wat meer tegen, de indeling is dus niet onbelangrijk. Toch nog maar wat energie bewaren voor dat laatste stuk. Voor we Laval bereiken is het terrein nog een tijdje wat meer open en zou je dus eventueel last van de wind kunnen hebben, al gaat er in de praktijk waarschijnlijk niet enorm veel wind zijn. We gaan het allemaal beleven vanaf 12:15, want op dat tijdstip rolt Amund Grondahl Jansen als eerste van het startpodium. Dat was ooit een goede renner bij Jumbo, niets meer van over. De PLAYER is meteen live, de NOS en Sporza schuiven om 13:20 aan. Om 13:21 gaat Thomas De Gendt van start, dat is dan wel weer een goede timing. Merkwaardig genoeg starten de renners om de anderhalve minuut, geen idee waarom. Zomaar wat namen: Walscheid om 13:28, Campenaerts en Ion Izagirre kort achter elkaar om 13:55:30 en 13:57, Bissegger om 14:19:30, McNulty om 14:22:30, Küng om 15:31:30 en nouja, tegen die tijd mag je ondertussen wel aan het kijken zijn. Mathieu van der Poel gaat waarschijnlijk voor het laatst in de gele trui van start, zijn opdracht begint om 16:50. De laatste 23 renners - een vrij willekeurig getal - starten om de twee minuten. De organisatie gaat uit van een aankomst om 17:22, Mathieu mag deze tijdrit dus gaan afwerken in 32 minuten. Lijkt me redelijk rap, maar goed. https://www.tissottiming.(...)0105FFFFFFFFFFFFFF02Op zich is dit een hartstikke leuke rit. Een tijdrit vroeg op de Tour is eigenlijk altijd goed. Een acceptabele lengte ook nog eens, al was het beter geweest als ie nog een paar kilometer langer was, maarja, die tijd is voorbij. Het gaat geen volledig vlakke tijdrit zijn, de renners komen meteen aan het begin en aan het eind toch wat stevig klimwerk tegen. Dat klimmetje in de voorlaatste kilometer gaat wel tegenvallen waarschijnlijk, vanuit stilstand een tijdje zo steil omhoog is altijd lastig. Tussendoor gaat het nog een paar keer op en af, wat me toch vooral goed nieuws lijkt voor de klassementsrenners. Niet een half uur lang rechtdoor stampen op je grootste verzet, nee, tempowisselingen, op af, links rechts, etc. Want dat komt er ook nog eens bij kijken, het wordt op sommige momenten toch redelijk technisch. Het begin van de tijdrit is vrij technisch, daarna is het wel een paar kilometer wat makkelijker. Maar goed, dan kom je weer in een dorpje uit met een paar rotondes en moet er toch weer flink gestuurd worden. Een van de lastigere delen van de tijdrit is de passage bij het tweede tussenspunt, in dat dorpje is het behoorlijk bochtig. Daarna is het natuurlijk nog lastig aan het eind, die laatste drie kilometer zijn geen feest. Maar oké, tussendoor ook wel wat werk rechtdoor. Gematigd technisch, laten we het zo noemen. Gematigd lastig, gematigd land, alles redelijk gematigd. De specialisten gaan hier nog net de bovenhand nemen, verwacht ik. Maar enkele klassementsrenners gaan ver vooraan eindigen, ben daar maar niet bang voor. Het is wel een tijdrit met veel potentiële kanshebbers. De eerste paar namen kan ik zo bedenken, maar daarna verschijnt er een enorme lijst met renners die niet te peilen zijn. Astana schijnt met een nieuwe fiets te gaan rijden, dus misschien herhalen Lutsenko en Izagirre wel weer hun kunststukje van de Dauphiné, of ze krijgen juist weer last van een aanlopende rem. Uran was briljant in Zwitserland, maar dat was weer een andere tijdrit met een lange klim onderweg. Hoe gaat het met de blessures van Roglic en Thomas? Mag Soren Kragh Andersen zijn favoriete houding aannemen op de fiets of wordt de ploeg dan weer boos? Nou, enzovoort. Gelukkig zijn er ook een paar zekerheidjes, gok ik. Een van die zekerheidjes lijkt met dat Mathieu het geel gaat verliezen. Qua wattages zou hij die trui kunnen houden, maar hij zit nooit op de tijdritfiets en dus is zijn houding verre van optimaal. Alleen al door die waardeloze aerodynamica gaat hij minstens een halve minuut verspelen, een mens kan nu eenmaal niet alles trainen. Er zijn jongens die dat wel tot in de puntjes hebben verzorgd, en die gaan met de prijzen lopen. 1. Van Aert. Zijn voorbereiding op de Tour was niet ideaal vanwege een blindedarmontsteking. Daardoor heeft hij ook niet al zijn trainingen kunnen afwerken, maar wél zijn trainingen op de tijdritfiets. Die waren het belangrijkst, met het oog op Tokio. Tijd voor extra trainingen op explosiviteit was er niet meer, waardoor hij tijdens de eerste dagen net wat minder leek te zijn. Maar als het goed is zou hij dus nog wel een fatsoenlijke tijdrit uit de benen moeten kunnen schudden. De motivatie zal groot zijn, want er staat een gele trui op het spel. Eigenlijk moet hij ook winnen en de gele trui pakken, anders staat Jumbo massaal voor lul. Als het vandaag niet lukt had hij beter gewoon op Roglic kunnen wachten. Al is achteraf altijd mooi wonen natuurlijk, de kans is ook vrij groot dat het een slechte tijdrit wordt voor Roglic en dat het allemaal helemaal niets uitmaakt. 2. Küng. Op een ploegentijdrit na heeft hij nog nooit een tijdrit gewonnen in een grote ronde, sterker nog, meestal valt hij zelfs gewoon tegen. Maar goed, zoveel specialisten staan er vandaag niet aan de start dus onze Zwitserse vriend zou een eind moeten kunnen komen. Best wat behoorlijke tijdritten gereden dit jaar, alleen in de Ronde van Romandië was hij wat minder op dreef. In de Ronde van Zwitserland won hij dan de eerste tijdrit, terwijl hij tiende wist te worden in de tweede tijdrit die hem een stuk minder lag. Goed Zwitsers kampioenschap gereden en nu klaar om te vlammen, denk ik. 3. Bissegger. Bissinger, zoals menig commentator hem noemt. Stefan draagt een gek helmpje en zit als gegoten op de tijdritfiets. Hij won de tijdrit in Parijs-Nice en haalde nog heel wat ereplaatsen binnen. Zijn tweede tijdrit in Zwitserland was dan wel weer erg matig, maar goed, geen vergelijkbaar parcours. Hij debuteert in de Tour, dus het is een beetje de vraag of hij hier meteen gaat presteren, maar het lijkt me wel dat dit zijn grote doel is. Gisteren ook rustig aan gedaan, alles op deze rit. 4. Asgreen. Deceuninck heeft ook nog altijd wat kleppers achter de hand. Asgreen, Cattaneo, Alaphilippe, kunnen allemaal hoge ogen gaan gooien. Maar dit lijkt toch vooral een kolfje naar de hand van Asgreen. Hij werd derde in de tijdrit van de Dauphiné achter twee opgevoerde Astanabrommers, reed op het Deens kampioenschap Mikkel Bjerg naar huis en heeft de eerste dagen van deze Tour laten zien over goede benen te beschikken. We schrijven hem op. 5. Alaphilippe. Normaal zou je voor iemand als Roglic gaan, maar dat durf ik na zijn valpartijen niet meer. Thomas, hetzelfde verhaal. Ik denk nu zelfs eerder aan Pogacar. Normaal gesproken zou hij tijdens een iets vlakkere tijdrit tijd verliezen ten opzichte van Roglic en Thomas, nu gaat hij alleen maar verder uitlopen. Wellicht haalt hij zelfs de top 5, maar ik denk dat Alaphilippe hem toch net te snel af gaat zijn. Beetje terugdenken aan de tijdrit op een bepaalde plaats in de Tour van 2019, toen kon ie ineens uit het niets iedereen naar huis fietsen. Wel iets meer hoogtemeters toen, maar alsnog. Hij gaat weer schroeien hoor. En Yvan zag dat het goed was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Slobeend op 30-06-2021 15:17:11 ] |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:16 |
quote: Ik mag hopen dat het bij een deel puur een act is |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:16 |
Google Urf |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:16 |
Geef die vrouw de doodstraf. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:16 |
Goegel urf |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:17 |
Heeft Kaag een probleem? |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:17 |
|
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:17 |
quote: Ja, en het mediakartel ook. |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:17 |
Ik heb de eerste 3 etappes niet gezien en dus die hele consternatie over valpartijen dit weekend gemist trouwens. Wie zijn/waren naast Roglic, Ewan en Thomas de grootste slachtoffers? |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:17 |
quote: Ik koop ze expres om later op te vreten, want je hebt een minimumbedrag nodig en ik haal dat nooit met een menu |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:18 |
quote: WLR / [WLR SC] #191 Weer een debiel aan het roer |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:18 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef hhh38 het volgende:Ik heb de eerste 3 etappes gemist en dus die hele consternatie over valpartijen dit weekend gemist trouwens. Wie zijn/waren naast Roglic, Ewan en Thomas de grootste slachtoffers? Krachtwijk |
H0D3NPYL | woensdag 30 juni 2021 @ 15:19 |
Effe een noobvraagje: wat is de verkenning? |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:19 |
quote: Dit lijkt me spoilermateriaal beste mod. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:19 |
quote: Je loopt hier net zelf over je groene artikeltjes te murmelen. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:20 |
quote: Altijd al gezegd dat dat mens niet deugt. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:20 |
quote: Als de coureurs het tijdritparkoers gaan verkennen voordat ze starten. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:20 |
quote: Niks mis met een halve naaktfoto van Simon. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:21 |
Meneertje Pouwels. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:21 |
quote: daar heb ik zelf een halt toe geroepen! |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:21 |
Wielco heeft een beetje pijn. |
DecoAoreste | woensdag 30 juni 2021 @ 15:21 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef hhh38 het volgende:Ik heb de eerste 3 etappes niet gezien en dus die hele consternatie over valpartijen dit weekend gemist trouwens. Wie zijn/waren naast Roglic, Ewan en Thomas de grootste slachtoffers? Sütterlin, Konovalovas, Soler, Haig, Gesink allemaal uit koers, net als Ewan. Naast Roglic en Thomas was inderdaad ook Kruijswijk gehavend en Hirschi. Volgens mij waren dat de belangrijkste. |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 15:21 |
Dries is slecht verstaanbaar. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef hhh38 het volgende:Ik heb de eerste 3 etappes niet gezien en dus die hele consternatie over valpartijen dit weekend gemist trouwens. Wie zijn/waren naast Roglic, Ewan en Thomas de grootste slachtoffers? Podiumkandidaat Jack Haig |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
quote: Waaraan? |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
Wivco had ook wel flink pijn van zijn val en Kokkaart ook volgens mij. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
Weer eens een onverstaanbare Belg |
Max23 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
quote: Ja gekneusde elleboog had hij dacht ik? |
DeeBee | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
quote: Dacht dat jij tattoo's voor proleten vond, had ik niet bij jou verwacht! |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:22 |
quote: Hersenen. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
Is dit de beter articulerende broer van Bram Tankink? |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
quote: Zijn elleboogjes, maar ze doen er een kussentje onder volgens mij. |
DecoAoreste | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
quote: Finishte desondanks steeds wel kort, dus volgens mij is Kelderman aardig in orde. |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
quote:
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:21 schreef DecoAoreste het volgende:[..] Sütterlin, Konovalovas, Soler, Haig, Gesink allemaal uit koers, net als Ewan. Naast Roglic en Thomas was inderdaad ook Kruijswijk gehavend en Hirschi. Volgens mij waren dat de belangrijkste.
quote:
quote: Dank allen. |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
Hot take: Met het wegvallen van Vino heeft Ferrari de handdoek gegooid.
Steve Bauer heeft Ion en Luts opgedragen de laatste restjes bij elkaar te schrapen en te schenken aan Hugo..?
Nieuw leiderschap. |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef hhh38 het volgende:Ik heb de eerste 3 etappes niet gezien en dus die hele consternatie over valpartijen dit weekend gemist trouwens. Wie zijn/waren naast Roglic, Ewan en Thomas de grootste slachtoffers? Marco Soler!! |
Max23 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:23 |
quote: Dat viel mij ook mee ja |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:24 |
Dielon met een geconcentreerd hoofd, het zag eruit alsof alles uit elkaar ging barsten. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:24 |
Steven is een verstandige jongen, maar hij gaat niet ver komen. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 15:25 |
quote: Ja, al zegt dat niet alles. Roglic had vorig jaar in de tijdrit ook nog last van de val in de Dauphiné. |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
Een blanke Afrikaan |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
Hoe erg doen mannen die 3+ minuten verliezen hun best? Als Yates op 80% nog zo dichtbij komt. |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
Kattaanjo schroeit. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
Daar is je adoptierenner RR |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
quote: Heel ver komen en dan net stranden voor het einde is nou juist helemaal zijn ding. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
IK WIST HET. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
MattiaGod |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
quote: De God gaat schroeien. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:27 |
Die mafketel eruit gehaald omdat het niet heel soepel ging in de nationale tijdrit, moedergods. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:27 |
MIJN MOOIE MATTIA |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:27 |
Cattaneetoch |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:27 |
quote: Rondje 32 hoog? |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 15:28 |
Bijna tijd voor King Küng die de Pjer Rolland act gaat opvegen. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:28 |
quote: Beter dan Ganna, noem dat maar niet heel soepel. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 15:29 |
Met zo'n start heeft Kung hem in een paar kilometer opgepikt. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:29 |
Hij heeft zelfspot. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:29 |
quote: Ganna was daar niet de norm. Die ging namelijk ten onder aan de hitte, zoals wel vaker is gebeurd. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:29 |
@Mani89 |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:31 |
quote: Hoeveel nuggets heb je wel niet besteld gisteren |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:32 |
quote: 20, per stuk goedkoper dan de andere optie |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:33 |
Pauwels of all places. |
TheArt | woensdag 30 juni 2021 @ 15:33 |
Pauwels nu de snelste. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:33 |
10'58 voor Meneertje Pouwels. 5 seconden op Cattaneo |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:33 |
Wat zit er in die Cannondale? |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 15:34 |
quote:
|
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 15:34 |
De nieuwe BMC dus. |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 15:34 |
Ik ga er steeds meer in geloven; Uran na vandaag geel! Mijn net niet stokpaardje! |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:35 |
Wie kan Rigo nog van de ritzege houden? |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:35 |
Ik schrijf Uran vast op. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
Cattaneo achter Bjerg. Ach. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
Pauwels, nee dat kan niet. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
Mooi, hij zakt er al door. |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
10,6 %. WOEDEND!!!! |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
quote: Vind het altijd wel bijzonder dat de ene prof 49 in het uur rijdt en de ander (de zwaar overschatte MCNULTY Brandon) 41 in het uur. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:36 |
quote: Dat is een beetje logica van de blote oorlel, zou mijn vader zeggen. Als je er minder had besteld had je er minder hoeven eten en was je uiteindelijk goedkoper uit. |
skysherrif | woensdag 30 juni 2021 @ 15:37 |
Powless goeie pick geweest |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:37 |
Flikker op met Carl. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 15:37 |
Jeetje, iedereen van EF gaat in de top-25 eindigen he? |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:37 |
Vergelijk het anders met Bert van Moer ja toch Carl |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:37 |
Kung is voor Carl persoonlijk een kandidaat winnaar. |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
Carl is een kenner |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
Dat het niet meer regent zien we ja. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
Lopez vertrekt, is die voor het donker binnen? |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
quote: M'n indiaanse marine gaat idd lekker. Zal wel een 15 seconde moment zijn tot uran langs komt |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
Voor Carl persoonlijk is Küng een kandidaat winnaar. |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
quote: Maar McNulty is hard gevallen. |
Aguero | woensdag 30 juni 2021 @ 15:38 |
De magische Cannondale |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
Even een rondje door de regen gefietst uit solidariteit met onze jongens. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
quote: Rijdt voorlopig zeer acceptabele tijdritten op zijn Canyon. |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
Nou succes Richie! |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
Ook Valgren sterk onderweg. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
quote: Oppassen in de natte bochten! |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 15:39 |
quote: Kreeg een ster van Feltet. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 15:40 |
quote: Dan gaat dit niet op |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:40 |
quote: Of in lichte afdalingen.
Richie is overal wel eens gevallen |
hhh38 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:40 |
quote: Een Deen, je verwacht het niet |
Aguero | woensdag 30 juni 2021 @ 15:41 |
Gaat Rigo vandaag de Tour winnen? |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
quote: Daar om stel ik hem ook nergens meer in op. Nooit. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Powerless ingestort |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Pauwels, dit kan wel. |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Fameus opgeblazen Neilson. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Kung op 1. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Powless matig |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Kung |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:42 |
Kung Kong |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:43 |
Kung, goedemorgen. |
ijs_beer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:43 |
Kung koekoek. |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:44 |
Kung geeft even een voorproefje voor de almacht in Tokyo? |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:44 |
Pauwels |
ijs_beer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:44 |
Nou ale krachtwijk. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 15:45 |
Met al die wonden vrees ik een beetje voor Roglic |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:45 |
Klassementsrenner Benoot betreedt het strijdperk |
-XOR- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:46 |
quote: Renners in Nederlandse dienst herstellen altijd uitstekend van valpartijen. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 15:46 |
Woutje zal goed moeten zijn vandaag. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:46 |
quote: Oké Sven, dank je |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 15:47 |
Hoe heeft die bissinger gedaan? |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
Cattaneo net geen paard |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
Het is van dat |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
Exit Denemarken 🇩🇰 |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
Cattaneo hallo |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
quote: Dit is niet het CM topic |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
Goed opgebouwd van Cattaneo dus. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:48 |
quote: Slipperde in de regen, zal wel top 10 eindigen |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
Wel keurig gedaan van Cattaneo. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
quote: In de laatste km nog iets van 6 seconden gewonnen? Als die GPS meting klopt. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
Die auto kan echt niet. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
Lekkere slipstream |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
Jezus man, Marco Mathis draait zich om in zijn graf. Wie zit daar achter het stuur, Martinelli? |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:50 |
quote: Dit is niet het feedback topic. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:50 |
Kung krijgt drie seconden cadeau. |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 15:50 |
Aurelien |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 15:50 |
Porte +14 |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:50 |
quote: Valt me niet mee. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:51 |
quote: Valt zelfs wat tegen zou ik zeggen. |
De_Verschoppeling | woensdag 30 juni 2021 @ 15:51 |
quote: EeN cANaDees |
Chiappucci | woensdag 30 juni 2021 @ 15:51 |
Joris |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
Goede anekdote Joris, bedankt. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
50+ |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
24 seconden sneller dan Bjerg bij T2 (lol) |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
Zwitsers uurwerk levert maatwerk. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
Wij feliciteren Kung. |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 15:52 |
Joris probeert even leuke anekdotes te vertellen als Karsten, komt er natuurlijk bij lange na niet in de buurt. |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:53 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 15:52 schreef Remco het volgende:Joris probeert even leuke anekdotes te vertellen als Karsten, komt er natuurlijk bij lange na niet in de buurt. Zag hij een beest? |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:53 |
Hamilton interessant? |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:55 |
quote: Heb me vandaag niet verveeld.
|
TheArt | woensdag 30 juni 2021 @ 15:55 |
Krachtwijk 5e. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:55 |
quote: Toppunt van de leven. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 15:55 |
Er wordt wel lekker gebeukt op de tijdritfietsjes hoor. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 15:55 |
Daar gaat Rolland |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 15:56 |
Ik wil een klimtijdrit i.p.v deze shit |
Frozen-assassin | woensdag 30 juni 2021 @ 15:56 |
Marginal gains |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 15:56 |
De nieuwe José is uit. |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:56 |
quote: Je bent een echte Karsten! |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:57 |
Is het raar om te avondeten om 16:00?
Nee. |
capuchon_jongen | woensdag 30 juni 2021 @ 15:57 |
quote: Dat heet dan gewoon een grote vieruurtje |
The_Undertone | woensdag 30 juni 2021 @ 15:57 |
Tiesj toch, te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
quote:
quote: Cup a soup? |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
Klassementsrenner Tiesj gaat niet zo goed. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
Laat het nu maar gewoon gaan plenzen van de regen. |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
quote: Neem je ook wel eens een second breakfast? |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
Deze was al geplaatst maar ik roep deze in herinnering nu Rolland is ingehaald |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
quote: Je bent wel lichtelijk geobsedeerd door José he? |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
quote: Daarvoor sta ik niet vroeg genoeg uit mijn bed. |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
quote: Lichtelijk? |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 15:58 |
Wie deze tijdrit wil winnen zal onder de tijd van Kung moeten. Ja, ja, dat klopt. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 15:59 |
quote: Verliefd, lijkt mij een beter woord. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:00 |
Richie stop hier mee. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:00 |
Vergelijkbaar met Bjerg dus, Porte. Nu afwachten of hij een Cattaneotje doet met de indeling. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:00 |
Carl |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:00 |
Best redelijk van Richie |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:01 |
Hahaha |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
Het tempo gaat er bergop uit. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
Carl paardenkut. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
quote: Wat doe je dan vanaf nu tot bedtijd? |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
quote: Uncharted 4 spelen. |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
Zijn Michel en José contractueel verplicht om Carl complimenten te maken? |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
DIKKE BMW |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 16:02 |
Wilco is nog even aan het fokken |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:04 |
Küng heeft een kunstwerk gecreëerd. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:04 |
Boeken toe |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:04 |
Wat een tijd |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 16:04 |
|
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:05 |
Goeie vraag Renaat, het klassement van Xandro Meurisse. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:06 |
We zijn bijna aan Asgreen en Rogla toe. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 16:07 |
Zijn teamgenoten hebben toch wel vertrouwen in gele Mathieu. |
Zorro | woensdag 30 juni 2021 @ 16:11 |
Zo, het wordt zo langzaamaan eens tijd om in te schakelen. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 16:11 |
Ik ben geen meteoroloog, maar volgens mij is het behoorlijk droog?
Rijmt ook nog haha. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
Arme Roglic, wat ga je jezelf allemaal aandoen joh |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
quote: Nope, doe ik vaker als ik badminton training heb |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
Ik zie trouwens dat Groenendaal Jansen laatste staat in het klassement, wat is daar nou in godsnaam mee aan de hand? Die rijdt al sinds vorig jaar als een natte tosti. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
Porte net achter Cattaneo.
Ik WIST het. |
skysherrif | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
Komaan Roglic |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:12 |
Dit is tof, net als de tijdrit in Pau van twee jaar terug. Van punt naar punt naar punt vliegen door constant voorbij vliegende giganten. Hopelijk wordt dit de standaard van ASO. Veel beter dan die tijdritten op dag 20. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:13 |
quote: Nu wel |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 16:13 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:12 schreef Mani89 het volgende:Ik zie trouwens dat Groenendaal Jansen laatste staat in het klassement, wat is daar nou in godsnaam mee aan de hand? Die rijdt al sinds vorig jaar als een natte tosti. Geen Jumbo bonuskaart meer voor de boodschappen? |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:13 |
quote: Erg fijn. |
Remco | woensdag 30 juni 2021 @ 16:13 |
|
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:13 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:12 schreef Mani89 het volgende:Ik zie trouwens dat Groenendaal Jansen laatste staat in het klassement, wat is daar nou in godsnaam mee aan de hand? Die rijdt al sinds vorig jaar als een natte tosti. Alleen gehaald om Halvorsen een plezier te doen. En die kwam niet hahaha. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
Waggelt Primoz altijd zo enorm? |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
quote: En dat werd toevallig toch nog een wereldsubtopper ... tot vorig jaar. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
Kunnen we de kist met zes planken al bestellen? |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
quote: Wel iets, maar niet zoveel als dit |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
quote: Het ziet er inderdaad wel uit als een lijdensweg dit. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:14 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:12 schreef Koffieplanter het volgende:Dit is tof, net als de tijdrit in Pau van twee jaar terug. Van punt naar punt naar punt vliegen door constant voorbij vliegende giganten. Hopelijk wordt dit de standaard van ASO. Veel beter dan die tijdritten op dag 20. Waar ligt het verschil? Heb wel een vermoeden, maar hoor graag je zienswijze |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:15 |
Dit ziet er echt niet uit, maar het lukt me niet om te concluderen of het zijn standaard houding is in de beugel. |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:15 |
Aan de Roog's houding te zien wordt dit een gigantische deceptie. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 16:16 |
quote: Dat viel me ook op. Joris op de NOS zei dat ze hieruit niks konden afleiden, maar ik vraag het me af. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:16 |
Ducrot vindt het er goed uit zien, jeetje |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:16 |
Djie. |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Roog kan nie sturen nie |
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Vingegaard schroeit |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Waarom laten ze een knecht van Roglic voluit rijden? |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
quote: Dat zijn twee dingen. Ten eerste dat de boel nog niet in een plooi ligt en ten tweede in het feit dat het klassement nog niet volledig opgemaakt is en de types nog enorm verschillen. Lichtgewichten tussen de mannen van >70 kilo. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
VIngegaar gaat schroeien |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Vingegaard gaat lekker |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
IK WIST HET VERDOMME |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Lijkt wel of Roglic af en toe wat wegglijdt in die afdaling. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Och jee |
johannes_vermeer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Volgende keer stel ik heel Denemarken op. |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 16:17 |
Kijken WE Sporza of NPO? |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:18 |
Dit is z’n normale stijl @Koffieplanter |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:18 |
quote: Sporza |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:18 |
Ach Krak.
Opdoeken dat kut DSM. |
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:18 |
quote: Schrijf maar op: etappe en geel voor de Wout |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:18 |
Ik WIST het. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:17 schreef Koffieplanter het volgende:[..] Dat zijn twee dingen. Ten eerste dat de boel nog niet in een plooi ligt en ten tweede in het feit dat het klassement nog niet volledig opgemaakt is en de types nog enorm verschillen. Lichtgewichten tussen de mannen van >70 kilo. Aja, dat laatste maakt het inderdaad zeker interessanter |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
Asgreen 1. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
quote: Ik ook. Idealiter zit je bij een tijdrit zo rustig mogelijk op je fiets. |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
Asgreen schroeit ook al |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
+15 WTF |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
|
Faraday01 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
Asgreen ook op de brommert |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
quote: Hahaha |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
Michel toch goed dat je met pesjoen gaat. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:19 |
Jeetje, ik trap er ook in. |
Piethur | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Kan me herinneren van vorig jaar (einde vd tour) dat ik me ook al doodergerde aan dat geschommel van Roglic.... |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
|
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
De Deentjes zijn op de brommer |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Is dit het jaar teveel voor Miesjel? |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Vingegaard lol |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Tjonge, ingeschakeld op Sporza, niveau valt niet mee. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
|
wimderon | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
quote: Maar dit zijn de taken van de Meganck van dienst. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
quote: Hij geloofde dat. Lol. |
naatje_1 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Denemarken versus Zwitserland tijdritwedstrijd wanneer |
Momo | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
Nibali doet ook nog mee |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
quote: Hannes was de hoeksteen. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:20 |
quote: Wat heeft dit met geloven te maken? De 15 is namelijk een feit. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:21 |
Gaudu in de beugel, nu gaan er puppies sterven. |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 16:21 |
In ieder geval zit de helm goed op bij Roglic. |
The_Undertone | woensdag 30 juni 2021 @ 16:21 |
Is Mès Pedersen wel echt een Deen? |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:21 |
Buchen toe. Einde carriere. |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:22 |
Ik wil geen interviews meer |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
Duurt lang bij Primoz. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
De Roog is in orde |
noodgang | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
Roglic 4, |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
6 seconden op Asgreen toegegeven door Rogla. |
Jason22 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
Keurig hoor |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
4e toch, Tissot met wat vertraging. Dat is echt goed. |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 16:23 |
Dat dieet van Danish Butter Cookies voor Casper en Jonas heeft enorm geholpen.1 en 2 bij het eerste Tøssenpønt |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
ERG benieuwd naar Pogchamp zo. |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
Ben ik er toch ingetuind. |
Slobeend | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:23 schreef Sabata het volgende:Dat dieet van Danish Butter Cookies voor Casper en Jonas heeft enorm geholpen.1 en 2 bij het eerste Tøssenpønt Kasper |
Zwansen | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
Toch helemaal prima voor Roglic. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
Nou jongens, zoek dekking. Uran gaat rijden. |
Blik | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
Nette tijd van Roglic de mummie |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
Met een lichaam als een biefstuk zo’n tussentijd, bizar knap |
TommyL0204 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:24 |
RIP Bobbie |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 16:25 |
Blijft enorm jammer dat de tijd niet op 10 km van de meet wordt opgenomen in vlakke ritten, dan had Roglic hier geschroeid en hadden we een spannende Tour gekregen. |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:25 |
Nairo Kientano
- Aldus commentaar op PLAYER |
Sabata | woensdag 30 juni 2021 @ 16:26 |
quote: Weer gefopt door de autocorrectie |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:26 |
Jonas |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 16:26 |
Rot eens op Vingegaard. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:26 |
Dit duurt afschuwelijk lang bij Thomas. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 16:27 |
G matig, slecht |
Mykonos | woensdag 30 juni 2021 @ 16:27 |
Bau |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:27 |
Thomas +25, niet best. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:27 |
25 seconden, brrrr. |
Mexicanobakker | woensdag 30 juni 2021 @ 16:27 |
G gaat hier flink verliezen. |
Van_Poppel | woensdag 30 juni 2021 @ 16:28 |
Zelfs Superman is sneller dan G. |
showtimer | woensdag 30 juni 2021 @ 16:28 |
quote: Op woensdag 30 juni 2021 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:Blijft enorm jammer dat de tijd niet op 10 km van de meet wordt opgenomen in vlakke ritten, dan had Roglic hier geschroeid en hadden we een spannende Tour gekregen. We hebben het over Roglic he, drie weken zonder incident kan bijna niet. |
Dale__Cooper | woensdag 30 juni 2021 @ 16:28 |
Uran met dezelfde tijd als Roglic onder het doek van de 25. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:28 |
Behoorlijk verval van Asgreen. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:28 |
Asgreen loopt leeg |
The_Undertone | woensdag 30 juni 2021 @ 16:29 |
Asgreen te rap gestart |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:29 |
Oei. |
Rellende_Rotscholier | woensdag 30 juni 2021 @ 16:29 |
Asgreen, matig zeg. |
AllesKaputt | woensdag 30 juni 2021 @ 16:29 |
Asgrauw |
Bugno3 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:29 |
Asgreen ontploft |
skysherrif | woensdag 30 juni 2021 @ 16:30 |
Roglic lijkt volgens de liveticker ook iets minder onderweg |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 30 juni 2021 @ 16:30 |
Pejjo toch stiekem beetje aan het waggelen. |
Koffieplanter | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
Dit is toch gewoon echt heel behoorlijk. |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
Roglic nog steeds 4e bij tussenpunt 2. |
Halcon | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
Toch niet zo heel slecht van die schansspringer. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
Roglic de morele winnaar, nu al. |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
quote: Ik zou het een wereldprestatie noemen |
Felagund | woensdag 30 juni 2021 @ 16:33 |
quote: Beter dan verwacht gezien zijn valpartij. Of Pogacar moet ontzettend gaan schroeien. |
AllesKaputt | woensdag 30 juni 2021 @ 16:34 |
Mooi epilepsiewiel van Rigoberto |
Szura | woensdag 30 juni 2021 @ 16:34 |
Oja Boekman doet ook mee hier |
Mani89 | woensdag 30 juni 2021 @ 16:34 |
Buchmann afschuwelijk slecht. |
El-Stinho | woensdag 30 juni 2021 @ 16:35 |
Wachten op Uran. |