abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 29 juni 2021 @ 16:33:02 #1
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200127731
Heb je iets te vragen over FOK!? Over het forum? Over moderatie? Privacy? Functionaliteit?
Hier kun je je vragen kwijt en die zullen we dan proberen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.

Ik start dit topic even omdat ik op Viva wat zaken lees waar mensen zich druk over maken, vooral mbt privacy, en die wil ik hier dan ook maar even aankaarten.

We hebben mensen die in principe alle informatie kunnen zien. Dat zijn de Admins, bestaande uit mijzelf, @iteejer, @yvonne, @Breuls en @knorretje (die laatste is mijn vrouw overigens). Zij kunnen je ip-adres en mailadres dus eventueel óók zien. Ook kunnen admins een account (tijdelijk) verbannen van heel FOK!, alleen het forum of uit specifieke forums (pijlers)
FA's (forum admins) kunnen checken op kloons (dubbelaccounts) op basis van zowel ip-adres als andere - topgeheime - manieren. Zij kunnen je ip-adres en mailadres dus eventueel óók zien. Ook kunnen admins een account (tijdelijk) verbannen van heel FOK!, alleen het forum of uit specifieke forums (pijlers)
Moderators kunnen jouw ip-adres en mailadres niet zien en kunnen je ook niet verbannen. Als een moderator vermoedt dat iemand die geband is onder een kloonaccount bezig is dan dienen ze een verzoek in bij de FA's om hierop te controleren. De FA's geven vervolgens alleen een ja of nee (en zullen bij een kloon die dan ook meteen verbannen). Ook hierbij wordt niet doorgegeven om wie het gaat.

Wil je je account verwijderen dan zet je 'graag verwijderen' in je profiel (in de signature bijvoorbeeld) en mail je vervolgens naar privacy@fok.nl met je verzoek. Na controle zullen we je profiel zo snel mogelijk leeg maken en alleen bewaren wat we verplicht zijn te bewaren. Je posts worden ondergebracht in een account met de naam #ANONIEM. Hierin staan alle posts van alle users die hun account hebben laten verwijderen.
Dat proces is onomkeerbaar. We kunnen posts niet herleiden naar een voormalig account.
Als je ten tijde van je verzoek tot verwijdering een ban had dan blijft de ban staan en mag je dus geen nieuw account aanmaken. Was je niet geband dan is het maken van een nieuw account wél toegestaan, maar de accountnaam mag dan niet gelijk zijn aan of sterk lijken op het account dat je hebt laten verwijderen. De nickname is echter wel vrij voor ANDEREN om te registreren. Je raakt je nickname dus effectief kwijt.
We zijn wettelijk NIET verplicht dit te blijven herhalen. Als je meermaals om verwijdering van je account verzoekt kunnen we besluiten dat het genoeg is geweest omdat je dan misbruik maakt van het systeem en onze resources. In dat geval kunnen we ook besluiten nog een keer te verwijderen, maar je te verbieden opnieuw een account aan te maken.

Dit even voor wat betreft wat zorgen die ik heb gelezen op het viva forum mbt eventuele plekken waar jullie heen zouden willen.

Meer vragen? Stel ze gerust.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 29 juni 2021 @ 17:11:39 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_200128362
Wat is het dickpicbeleid?
Je maintiendrai -XOXO-
pi_200128485
Wat zijn de consequenties voor iemand met een ban die onder een kloon blijft doorposten? #durftevragen
pi_200128494
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:11 schreef datismijnmening het volgende:
Wat is het dickpicbeleid?
Pics van mensen met de naam Dick mogen alleen op de eerste maandag van de maand
pi_200128586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:20 schreef jameshond7 het volgende:
Wat zijn de consequenties voor iemand met een ban die onder een kloon blijft doorposten? #durftevragen
quote:
"Het is niet toegestaan een extra account (kloon) te registreren, noch hiermee te posten, wanneer een ander account van dezelfde persoon, of herleidbaar naar hetzelfde systeem, de toegang tot (een gedeelte van) FOK.nl is ontzegd.

Indien gebruiker (gedeeltelijk) in strijd handelt met het in dit artikel bepaalde, verbeurt gebruiker, zonder nadere waarschuwing of ingebrekestelling en zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomt is vereist, een direct opeisbare onkostenvergoeding van ¤ 50,- (zegge vijftig euro) per gebeurtenis, waarbij elke met deze “kloon” geplaatste post of verzonden bericht geldt als één gebeurtenis."
:lijstje:
  Admin dinsdag 29 juni 2021 @ 18:36:05 #6
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200129732
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:11 schreef datismijnmening het volgende:
Wat is het dickpicbeleid?
Daar hebben we het KPD forum voor
https://forum.fok.nl/forum/128

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:20 schreef jameshond7 het volgende:
Wat zijn de consequenties voor iemand met een ban die onder een kloon blijft doorposten? #durftevragen
Bij constatering gaat de kloon de permanente ban in. Het oorspronkelijke account krijgt een langere ban. Bij herhaling zal ook het oorspronkelijke account een permaban kunnen krijgen. Eea is natuurlijk afhankelijk van of we de accounts daadwerkelijk kunnen koppelen aan een specifieke, gebande user.

quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:30 schreef Socios het volgende:

:lijstje:
In de praktijk hebben we die nog nooit gebruikt. Jurisprudentie leert ons wel dat we dat zouden KUNNEN doen en dat de rechter daar ook in mee gaat. Was een zaak van gayforum als ik me goed herinner.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_200132599
Kan ik mijn naam ook laten aanpassen?
  Admin woensdag 30 juni 2021 @ 08:10:28 #8
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200137269
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 20:52 schreef martinev2 het volgende:
Kan ik mijn naam ook laten aanpassen?
Dat kon voorheen niet, maar in het kader van crowdfunding is dat inmiddels wel mogelijk. Daaraan zijn wel kosten verbonden (tenzij het gaat om een tikfoutje, zoals recentelijk met iemand die bij registratie abusievelijk een e ipv een a had gebruikt). Je kunt dat hier doen: https://fok.nl/shop/new/
Voorwaarde is dat de nick die je wilt nog niet bestaat natuurlijk. Bestaat die wel maar is die nooit gebruikt, dan kun je daarvoor weer bij mij een verzoek indienen. Ik zal dan kijken of het gaat om een nooit gebruikt account en als dat zo is kan ik besluiten dat account te verwijderen zodat je alsnog die nickname kunt aannemen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_200153467
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:33 schreef Danny het volgende:

We zijn wettelijk NIET verplicht dit te blijven herhalen. Als je meermaals om verwijdering van je account verzoekt kunnen we besluiten dat het genoeg is geweest omdat je dan misbruik maakt van het systeem en onze resources. In dat geval kunnen we ook besluiten nog een keer te verwijderen, maar je te verbieden opnieuw een account aan te maken.
Dat wist ik niet. Kan ik dat ergens teruglezen?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:40:23 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_200153870
Snelkoppelingen op je tobo werken ook op FOK! Zoals ctrl-i om een geselecteerde tekst cursief te zetten in je reactie.

Posticons, de emoji die boven het reactieveld staan zijn kei belangrijk. Leer ze te lezen en gebruiken.

Je kunt op de desktop versie een stuk tekst selecteren en dan quoten (ipv heel de post te quoten en dan weer tekst te verwijderen).

De konami code op de desktop versie geeft een fantastisch resultaat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_200154737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:10 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat kon voorheen niet, maar in het kader van crowdfunding is dat inmiddels wel mogelijk. Daaraan zijn wel kosten verbonden (tenzij het gaat om een tikfoutje, zoals recentelijk met iemand die bij registratie abusievelijk een e ipv een a had gebruikt). Je kunt dat hier doen: https://fok.nl/shop/new/
Voorwaarde is dat de nick die je wilt nog niet bestaat natuurlijk. Bestaat die wel maar is die nooit gebruikt, dan kun je daarvoor weer bij mij een verzoek indienen. Ik zal dan kijken of het gaat om een nooit gebruikt account en als dat zo is kan ik besluiten dat account te verwijderen zodat je alsnog die nickname kunt aannemen.
Bedankt voor het antwoord.
  Admin donderdag 1 juli 2021 @ 15:19:20 #12
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200156629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:59 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Kan ik dat ergens teruglezen?
je verbieden opnieuw een account aan te maken kan natuurlijk altijd. We zijn niet verplicht iedereen toe te laten.
wat betreft vergetelheid en misbruik;
Hier staat eea (want er zijn meer redenen waarom we niet zomaar alles hoeven te (of zelfs mogen) verwijderen)
https://autoriteitpersoon(...)rgetelheid-niet-7237
Voor specifiek het misbruik deel; dat staat zover ik weet direct in de wettekst, maar geldt eigenlijk overal. Misbruik maken van je rechten is óók niet toegestaan.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_200156768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:19 schreef Danny het volgende:

[..]

je verbieden opnieuw een account aan te maken kan natuurlijk altijd. We zijn niet verplicht iedereen toe te laten.
wat betreft vergetelheid en misbruik;
Hier staat eea (want er zijn meer redenen waarom we niet zomaar alles hoeven te (of zelfs mogen) verwijderen)
https://autoriteitpersoon(...)rgetelheid-niet-7237
Voor specifiek het misbruik deel; dat staat zover ik weet direct in de wettekst, maar geldt eigenlijk overal. Misbruik maken van je rechten is óók niet toegestaan.
Oh laat ook maar. was niet wakker vanmorgen. het is wat je schreef ja
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_200218470
Kan ik hier ook ergens een lijstje van nieuwe en/of actieve topics zien?

Sorry, al gevonden.
Even verder kijken dan mijn neus lang is voor ik het vraag..
pi_200226887
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:33 schreef Danny het volgende:
Heb je iets te vragen over FOK!? Over het forum? Over moderatie? Privacy? Functionaliteit?
Hier kun je je vragen kwijt en die zullen we dan proberen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.

Ik start dit topic even omdat ik op Viva wat zaken lees waar mensen zich druk over maken, vooral mbt privacy, en die wil ik hier dan ook maar even aankaarten.

We hebben mensen die in principe alle informatie kunnen zien. Dat zijn de Admins, bestaande uit mijzelf, @:iteejer, @:yvonne, @:breuls en @:knorretje (die laatste is mijn vrouw overigens). Zij kunnen je ip-adres en mailadres dus eventueel óók zien. Ook kunnen admins een account (tijdelijk) verbannen van heel FOK!, alleen het forum of uit specifieke forums (pijlers)
FA's (forum admins) kunnen checken op kloons (dubbelaccounts) op basis van zowel ip-adres als andere - topgeheime - manieren. Zij kunnen je ip-adres en mailadres dus eventueel óók zien. Ook kunnen admins een account (tijdelijk) verbannen van heel FOK!, alleen het forum of uit specifieke forums (pijlers)
Moderators kunnen jouw ip-adres en mailadres niet zien en kunnen je ook niet verbannen. Als een moderator vermoedt dat iemand die geband is onder een kloonaccount bezig is dan dienen ze een verzoek in bij de FA's om hierop te controleren. De FA's geven vervolgens alleen een ja of nee (en zullen bij een kloon die dan ook meteen verbannen). Ook hierbij wordt niet doorgegeven om wie het gaat.

Wil je je account verwijderen dan zet je 'graag verwijderen' in je profiel (in de signature bijvoorbeeld) en mail je vervolgens naar privacy@fok.nl met je verzoek. Na controle zullen we je profiel zo snel mogelijk leeg maken en alleen bewaren wat we verplicht zijn te bewaren. Je posts worden ondergebracht in een account met de naam #ANONIEM. Hierin staan alle posts van alle users die hun account hebben laten verwijderen.
Dat proces is onomkeerbaar. We kunnen posts niet herleiden naar een voormalig account.
Als je ten tijde van je verzoek tot verwijdering een ban had dan blijft de ban staan en mag je dus geen nieuw account aanmaken. Was je niet geband dan is het maken van een nieuw account wél toegestaan, maar de accountnaam mag dan niet gelijk zijn aan of sterk lijken op het account dat je hebt laten verwijderen. De nickname is echter wel vrij voor ANDEREN om te registreren. Je raakt je nickname dus effectief kwijt.
We zijn wettelijk NIET verplicht dit te blijven herhalen. Als je meermaals om verwijdering van je account verzoekt kunnen we besluiten dat het genoeg is geweest omdat je dan misbruik maakt van het systeem en onze resources. In dat geval kunnen we ook besluiten nog een keer te verwijderen, maar je te verbieden opnieuw een account aan te maken.

Dit even voor wat betreft wat zorgen die ik heb gelezen op het viva forum mbt eventuele plekken waar jullie heen zouden willen.

Meer vragen? Stel ze gerust.
Hoe weet je eigenlijk dat iemand dat herhaaldelijk doet?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Admin dinsdag 6 juli 2021 @ 15:25:59 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200230526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hoe weet je eigenlijk dat iemand dat herhaaldelijk doet?
doordat er een koppeling kan komen die stelt dat de persoon al eerder een account heeft gehad. Daarbij wordt bij ons overigens niet duidelijk WELK account dat was, alleen dát er al een account was. Er zijn diverse methoden om dat te doen. Denk aan het bewaren van een onomkeerbare hash e.d.
Daarnaast blijven oa emails bewaard (want wettelijk verplicht), maar ook zaken die we kunnen inzetten om onze systemen te bewaken en misbruik aan te kunnen pakken mogen we bewaren. Het is natuurlijk niet zo dat je gewoon je account kunt laten verwijderen als je bv gebanned bent en dan gewoon weer even een nieuw account aan kunt maken. We mogen ons daartegen gewoon beschermen.

Overigens kunnen we mensen verplichten bij hun verzoek tot verwijdering een legitimatiebewijs mee te zenden. Doen we nu niet, maar het kan wel.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_200231363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:25 schreef Danny het volgende:

[..]

doordat er een koppeling kan komen die stelt dat de persoon al eerder een account heeft gehad. Daarbij wordt bij ons overigens niet duidelijk WELK account dat was, alleen dát er al een account was. Er zijn diverse methoden om dat te doen. Denk aan het bewaren van een onomkeerbare hash e.d.
Daarnaast blijven oa emails bewaard (want wettelijk verplicht), maar ook zaken die we kunnen inzetten om onze systemen te bewaken en misbruik aan te kunnen pakken mogen we bewaren. Het is natuurlijk niet zo dat je gewoon je account kunt laten verwijderen als je bv gebanned bent en dan gewoon weer even een nieuw account aan kunt maken. We mogen ons daartegen gewoon beschermen.

Overigens kunnen we mensen verplichten bij hun verzoek tot verwijdering een legitimatiebewijs mee te zenden. Doen we nu niet, maar het kan wel.
Tering, daar mag je zo te horen ook een administratief medewerker voor inhuren...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200284021
Ik lees dat de viva's fok!! Een vervellende en rare naam vinden.........
speak only if it improves the silence.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 9 juli 2021 @ 17:14:23 #19
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_200285736
Viva dan ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200288105
Goh bijzonder, Danny beantwoord vragen, dat vinden wij niet vreemd, dat vinden wij bijzondeeeeeeeeeeeer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Admin zaterdag 10 juli 2021 @ 08:18:58 #21
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200295076
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 19:48 schreef raptorix het volgende:
Goh bijzonder, Danny beantwoord vragen, dat vinden wij niet vreemd, dat vinden wij bijzondeeeeeeeeeeeer.
Ja, want ik beantwoord doorgaans NOOIT vragen. Dit is voor het eerst ooit dat ik vragen beantwoord. Sterker; er is geen ENKELE vraag te vinden die ik heb beantwoord op heel FOK!. Ooit.
:')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')