abonnement Unibet Coolblue
pi_200122858
Nog één zo'n opmerking over Ide en ik lees nooit meer een OP. Ja, echt!
pi_200122861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vergelijk het met een magazijn waar er tal van heftrucks rondrijden. Je werkgever heeft gezorgd voor brede paden en wat bordjes en spiegels hier en daar zodat je ziet wat er om de hoek is. Maar als je dan nog als een gek 50km/h komt aansjezen met kisten van 4 hoog op je heftruck en zo een ongeluk veroorzaakt. Wie is dan hier in de fout?

Wellicht geen goede vergelijking maar aan beide kanten ligt schuld. Vroeger was het vooral klagen over verkeersmeubels, die zie je nu al wat minder in laatste kilometers maar nu vallen ze gewoon rechtdoor op een brede weg of een domme wiel-tik-actie van Caleb Ewan. Wat moet de ASO daar aan doen?

Mohoric ging gisteren als een gek naar beneden, daarachter valt Demare en Haig. Ik weet niet of het door kamikaze-actie van Mohoric komt maar ze hadden als peloton ook kunnen zeggen we gaan rustig naar beneden want er zijn toch geen vluchters meer. Maar dat gebeurt natuurlijk niet want je bent altijd bang als je je inhoudt een ander ermee vandoor gaat.

Anderzijds, als je de ploegen en renners hoort die al hebben aangegeven dat tijd op 8km stilgezet moet worden dan hebben ze kennelijk wel het gevaar gezien en ASO/UCI niet. Daar mag er ook wel over gesproken worden. Al klopt het dan wel wat R_R in zijn stuk schreef dat de grens wellicht zoek is want in Giro d'Italia zag je ook dat Passo Fedaia en Pordoi eruit werd gehaald terwijl er niet zoveel aan de hand was... Dus in hoeverre moet je toegeven aan de grillen van de renners?
Om bij het magazijn te blijven: de baas heeft dus niet gezorgd voor brede paden, bordjes, of spiegels, en mensen werken daar dus niet op hun gemak, waardoor er meer ongelukken gebeuren door nervositeit. mensen houden zich zo goed mogelijk aan de regels, maar het verlengen van je contract wordt wel bepaald of je meer pakketjes per uur dan je collega's kan verwerken. als je de allersnelste ben, kan je zelf een topsalaris krijgen. ben je een van de tragere (maar wel zonder ongelukken), lig je er gewoon uit.

Dan lijkt mij niet dat je kan zeggen dat er een groot gedeelte schuld bij de werknemers ligt als er een ongeluk is.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:22:22 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200122923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:17 schreef Shotty het volgende:

[..]

Om bij het magazijn te blijven: de baas heeft dus niet gezorgd voor brede paden, bordjes, of spiegels, en mensen werken daar dus niet op hun gemak, waardoor er meer ongelukken gebeuren door nervositeit. mensen houden zich zo goed mogelijk aan de regels, maar het verlengen van je contract wordt wel bepaald of je meer pakketjes per uur dan je collega's kan verwerken. als je de allersnelste ben, kan je zelf een topsalaris krijgen. ben je een van de tragere (maar wel zonder ongelukken), lig je er gewoon uit.

Dan lijkt mij niet dat je kan zeggen dat er een groot gedeelte schuld bij de werknemers ligt als er een ongeluk is.
Ik denk dat de baas daar grotendeels wel voor heeft gezorgd. Wellicht dat die ene bocht waar Demare en Haig vielen net te veel was maar de andere valpartijen valt de baas niet te verwijten
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:23:16 #29
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200122936
Kritiek op Ide is prima maar ik ga aangifte doen.
pi_200123057
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Knipperlicht heeft dé oplossing: solidariteit. Dat is een leuke term bedacht door jargon spuiende voorlichtertjes, maar dit gedrum en gebeuk is inherent aan de Tour. Allemaal doodsbang om ergens een secondje te verliezen.
Je moet gewoon lekker rustig achterin gaan zitten in die eerste week, iedereen de moeder fietsen in de bergen en tijdritten, en aan het eind van de Tour de morele gele trui aantrekken.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 juni 2021 @ 10:34:28 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200123075
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:16 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Sowwwww, KOEKOEK.
Warm bad TDF
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:35:26 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200123090
Die val van Roglic en co deden ze zelf, eerdere valpartijen waren volgens mij ook de schuld van de renners of van het publiek, er is maar 1 val echt op het conto van de ASO te schrijven, die van Demaar. Lichtelijk overdreven om dan direct te gaan staken.
pi_200123102
Maar moeten ze dan per se vallen om het parcours te gevaarlijk te vinden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200123109
Wel fijn dat we op dag 4 een meta-discussie gaan hebben over wat men wel en niet mag vinden en uiten. Heeft nog lang geduurd moet ik zeggen.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:37:43 #35
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200123120
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je moet gewoon lekker rustig achterin gaan zitten in die eerste week, iedereen de moeder fietsen in de bergen en tijdritten, en aan het eind van de Tour de morele gele trui aantrekken.
Wat probeer je nu precies te zeggen?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200123152
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:30 schreef Shotty het volgende:

[..]

ik las nog wel is mee in WLR, maar die constante afzijk cultuur houdt mij daar wel weg ja. jammer dat dit nu geïmporteerd is naar het tijdelijke tdf forum.

De uitgebreide stukjes van RR zijn misschien heel leuk, maar dankzij dat giftige ondertoontje van hem lees ik ze ook niet meer.

on topic: er gaan geruchten over een staking vandaag. denken jullie dat die er komt?
ik vind dat ze het gewoon moeten doen. die achterlijk ontworpen aankomsten moeten echt is afgelopen zijn.
Ben jij nou het parcours aan het afzijken? Giftig.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juni 2021 @ 10:42:09 #37
842 Zorro
Z
pi_200123170
De renners beginnen op Formule 1 coureurs te lijken die bij regen van de baan gaan terwijl ze zo hard gaan als ze kunnen en zeggen dat het te gevaarlijk is en de race stilgelegd moet worden want er is niet te rijden. Maar wat langzamer rijden zodat je de bocht WEL houdt dat komt niet in ze op. Je MOET niet volgas.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:43:57 #38
194695 franklop
Fran knock
pi_200123194
Maar hoe moeilijk is het om op moment dat de parcoursen uit zijn dit door te nemen met de afgevaardigden van teams/renners en eventuele lastige punten aan te duiden en naar een oplossing te zoeken? Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

Heb je dat gezeik achteraf niet en hoef je ook niet naar (mogelijk) langzaam rijdende renners te kijken als ze echt 'in staking' gaan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:45:18 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200123207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:19 schreef Momo het volgende:
https://cyclingtips.com/2(...)terious-new-sponsor/
[..]


[..]

Is dit een witwas bedrijf ofzo?
Ja. Alles met bitcoins is oplichterij.
pi_200123228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wat probeer je nu precies te zeggen?
Nouja, dat is in mijn ogen de enige reële oplossing vanuit de individuele renner geredeneerd - ik weet niet helemaal waar de onduidelijkheid zit?

Het is niet geheel sarcastisch, lijkt me best interessant als iemand de Tour zo aanpakt. Maar realistisch is het natuurlijk niet.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:48:09 #41
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200123251
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, dat is in mijn ogen de enige reële oplossing vanuit de individuele renner geredeneerd - ik weet niet helemaal waar de onduidelijkheid zit?

Het is niet geheel sarcastisch, lijkt me best interessant als iemand de Tour zo aanpakt. Maar realistisch is het natuurlijk niet.
Goh, zou het? Maar dan moet je ook niet zeiken dat het misgaat en je collectief op de grond ligt. Dat is namelijk het gevolg als je met 180 man in de eerste 20 posities wilt zitten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200123299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:48 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Goh, zou het? Maar dan moet je ook niet zeiken dat het misgaat en je collectief op de grond ligt. Dat is namelijk het gevolg als je met 180 man in de eerste 20 posities wilt zitten.
Ik wist niet dat je kwaad werd.

Volgens mij zijn we het niet oneens. Iedereen valt nu over elkaar heen om schuldigen aan te wijzen en oplossingen aan te dragen, maar echte oplossingen zijn er eigenlijk niet.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:54:47 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200123342
Zoals Keisse in het voorjaar al zei: gewoon sneller fietsen in de aanvang, zo is er wat meer ruimte voorin in de slotfase.

+ dan moeten er ook wat selectievere ritten komen van in het begin
pi_200123407
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 07:46 schreef heywoodu het volgende:
Ide Schelling moeten we tegenwoordig ook al vervelend vinden? ;(
Het staat maar in een bijzinnetje. Ikzelf vind het ook een opgeklopt gedoe, die aandacht om de bolletjestrui in de eerste etappes. Dat is een trofee van niks. Pas na de eerste bergetappe deel je een bolletjestrui uit, lijkt mij het beste.
pi_200123444
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:00 schreef Idisrom het volgende:
vind het ook een opgeklopt gedoe, die aandacht om de bolletjestrui in de eerste etappes. Dat is een trofee van niks. Pas na de eerste bergetappe deel je een bolletjestrui uit, lijkt mij het beste.
Voor zoveel renners is de realiteit al alleen maar meerijden en nooit winnen, toch juist leuk als er in de eerste week dan zo'n trofee te pakken is? Maakt ook de saaie etappes leuker om te kijken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:04:00 #46
194695 franklop
Fran knock
pi_200123450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het staat maar in een bijzinnetje. Ikzelf vind het ook een opgeklopt gedoe, die aandacht om de bolletjestrui in de eerste etappes. Dat is een trofee van niks. Pas na de eerste bergetappe deel je een bolletjestrui uit, lijkt mij het beste.
Vind het ook met name omdat hij veel meer in zijn mars te hebben dan dit (gezien zijn recente resultaten) en beter zijn krachten kan sparen voor ergens later in de Tour.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_200123710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

maar echte oplossingen zijn er eigenlijk niet.
Vallen doen ze toch wel, dus dan zou ik kijken om de gevolgen te kunnen reduceren: valbescherming. Van de helm moesten we ook niks hebben, van de halo in F1 ook niet, maar achteraf zijn we het allemaal eens dat het zeker een meerwaarde heeft en het spel niet belemmerd. Sterker nog, er zijn levens gered.

Ik durf er mijn spaargeld erop in te zetten dat we over 50 jaar terug denken aan deze tijd en dat we vinden dat we idioot bezig waren.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:07 #48
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200123745
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:04 schreef franklop het volgende:

[..]

Vind het ook met name omdat hij veel meer in zijn mars te hebben dan dit (gezien zijn recente resultaten) en beter zijn krachten kan sparen voor ergens later in de Tour.
Met die actie van gisteren heeft hij de trui sowieso vier dagen langer, dus goede kosten-baten.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:50 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200123753
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:04 schreef franklop het volgende:

[..]

Vind het ook met name omdat hij veel meer in zijn mars te hebben dan dit (gezien zijn recente resultaten) en beter zijn krachten kan sparen voor ergens later in de Tour.
Als er camera's draaien lijkt ie vooral bezig met de camera's en niet met zijn resultaten. Als hij de heuvelaankomsten voor zichzelf was gaan rijden, had ik hem best nog top-10 zien finishen bijvoorbeeld. Maar wat doet ie, hij maakt een hele show van wat heuvelsprintjes, met handgebaren en alles. Zelfde in de Amstel, hij zat er nog goed bij, demarreert op 40km van de aankomst - dat is prima - maar om dan tijdens je aanval een beetje naar de camera te gaan zitten seinen, dat hoeft voor mij niet zo, dan rij je voor mijn gevoel niet echt voor het resultaat.
In allemaal kleinere koersen rijdt ie overigens wel gewoon serieus en dan rijdt ie ook serieus hard, hij kan het dus wel gewoon.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:26:45 #50
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200123775
quote:
Staking?
Intussen bereiken ons allerlei berichten dat de renners een stakingsactie gepland zouden hebben na de toestanden van gisteren. De eerste 50 kilometer zouden in colonne worden afgewerkt, waarna de renners een korte protestactie zouden doen. De laatste 100 kilometer zou er dan toch weer normaal gekoerst worden. Voorlopig blijft het wel nog bij geruchten.
Je zal zien dat T. Martin in die eerste 50 km toch gewoon tegen de grond gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')