abonnement Unibet Coolblue
pi_200115163
Wat een klucht ook al weer. Afdaling.. midden in stadscentrum teveel bochten.....

Ik stel voor om een soort aankomst reglement op te stellen:

Regels voor de laatste kilometer:

1. Maximaal 2 bochten
2 afdaling max 100 lang .
3. Max 1 stuk straatmeubulair ( zoals vluchtheuvels)

Voorbeeld van een goede aankomst:



Amper bochten, 1 rechte lijn de laatste kilometers. Brede wegen. Duinkerke diende ter voorbeeld. Redelijk dicht bij het stadscentrum

Regels voor de laatste 5 kilometer:

1. Max 200 meter afdaling aan max 4%

Max 5 (scherpe) bochten ofzo
pi_200115401
Zo kun je ze ook gewoon 170km lang 1 rechte lijn laten fietsen. Over de snelweg ofzo
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 21:09:31 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_200115426
CJ ideeëntopic _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_200115510
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zo kun je ze ook gewoon 170km lang 1 rechte lijn laten fietsen. Over de snelweg ofzo
op 40km van de meet ofzo mag je wel een stadje/dorpje meenemen
  FOK!fotograaf maandag 28 juni 2021 @ 21:13:56 #5
842 Zorro
Z
pi_200115547
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zo kun je ze ook gewoon 170km lang 1 rechte lijn laten fietsen. Over de snelweg ofzo
Of binnen, dan maak je daar een baan waar je rond kan fietsen. Meteen geen last van regen, geen gekke obstakels of versmallingen.

Ik zie wel mogelijkheden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_200115751
Ik denk niet dat verstrengen een woord is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200115830
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik denk niet dat verstrengen een woord is.
verstrengen (ww. verstrengde, verstrengd)
strenger maken, de regels aanhalen
  maandag 28 juni 2021 @ 21:29:43 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200115979
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zo kun je ze ook gewoon 170km lang 1 rechte lijn laten fietsen. Over de snelweg ofzo
TDF in Qatar
pi_200119542
In Pontivy had de ASO wel een andere (veiliger) aankomst kunnen uittekenen de laatste 5-6 kilometer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 29-06-2021 09:14:39 ]
pi_200122385
Trouwens, ik las trouwens bij HLN een bijzondere reactie.
Namelijk, in de auto is het kijken op de GSM verboden i.v.m. de verkeersveiligheid. Maar in het peloton zitten de renners constant op hun schermpje te koekeloeren. Verbied dat eerst maar, en tevens dat de ploegleiders de laatste 20-30 kilometer geen instrukties meer in de oortjes mogen geven.
pi_200122476
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik denk niet dat verstrengen een woord is.
TS komt volgens mij uit België, daar gebruiken ze wel meer woorden die eigenlijk geen woord zijn.
pi_200122677
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Trouwens, ik las trouwens bij HLN een bijzondere reactie.
Namelijk, in de auto is het kijken op de GSM verboden i.v.m. de verkeersveiligheid. Maar in het peloton zitten de renners constant op hun schermpje te koekeloeren. Verbied dat eerst maar, en tevens dat de ploegleiders de laatste 20-30 kilometer geen instrukties meer in de oortjes mogen geven.
Eerste kun je moeilijk verbieden lijkt me.
Tweede maakt het niet veiliger, ze worden gewaarschuwd voor naderende valpartijen in hun oortje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200123462
Voor 99% zitten die valpartijen 'm in het gedrag van renners zelf.

Zolang sprinters zich er tussen blijven proppen waar dat eigenlijk niet kan, wordt er gevallen. En of je nu op een landweggetje rijdt of op een brede tolweg, iedereen wil vooraan zitten: sprinters en hun treintjes, klassementsrenners en hun knechten, renners die nog ambitie hebben om een dag geel te pakken, etc.

Parcours was ook al maanden bekend. Iedereen heeft het verkend waarschijnlijk. Dan moet je niet op de dag van de koers gaan zeuren.

En wat wil men dan? In de eerste rit meteen 'n Alpen-etappe zodat er grote verschillen zijn en de spanning voor een groot deel weg is? Of eerst 'n week alleen maar over tolwegen rijden?
pi_200123961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Trouwens, ik las trouwens bij HLN een bijzondere reactie.
Namelijk, in de auto is het kijken op de GSM verboden i.v.m. de verkeersveiligheid. Maar in het peloton zitten de renners constant op hun schermpje te koekeloeren. Verbied dat eerst maar, en tevens dat de ploegleiders de laatste 20-30 kilometer geen instrukties meer in de oortjes mogen geven.
Het eerste doen ze enkel op beklimmingen en is dus geen probleem en het tweede maakt het onveiliger. Aangezien je ze dan ook niet kan waarschuwen voor alle idioot scherpe bochten, wegversmallingen en andere obstakels die de tourorganisatie in de laatste 20-30km gooit.

Je moet gewoon kappen met die massasprintfinishes in dorpjes, gewoon op een brede n-weg of op een rechte brede boulevard in een stad. Zonder rare bochtjes in de laatste kilometer.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 11:47:38 ]
pi_200124014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:45 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Het eerste doen ze enkel op beklimmingen en is dus geen probleem en het tweede maakt het onveiliger. Aangezien je ze dan ook niet kan waarschuwen voor alle idioot scherpe bochten, wegversmallingen en andere obstakels die de tourorganisatie in de laatste 20-30km gooit.

Je moet gewoon kappen met die massasprintfinishes in dorpjes, gewoon op een brede n-weg of op een rechte brede boulevard in een stad. Zonder rare bochtjes in de laatste kilometer.
Ja, in Pontivy of vlakbij was genoeg ruimte voor een finish op bredere rechte weg.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 12:31:48 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_200124475
Wat de UCI nu doet en alle verantwoordelijkheid bij de renners neerleggen is echt schandalig. Puur specifiek over de val van Caleb. Wie legt er nou een bocht op 125 meter van de aankomst? Leg dan de aankomst gewoon 150 meter naar voren. Dit was al een valpartij met een hele kleine groep, als dit een peloton van 150 was geweest waren hier veel grotere problemen ontstaan
pi_200125512
In de podcast van AD lulde ook Theo Bos een beetje mee met Thijs.

Je weet wel, deze Theo Bos:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')