abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 22:57:34 #101
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_200118517
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:47 schreef Beregd het volgende:
Ofwel herinner ik het me verkeerd, maar vroeger zag je in die vlakke ritten toch niet dat de klassementsploegen zich zo mengden vooraan.
Volgens mij zaten toen klassementsrenners en sprinters ook wel voorin, maar niet allemaal met de hele ploeg, want dat past gewoon niet, dat zie je nu wel
  maandag 28 juni 2021 @ 22:59:53 #102
40566 Ericr
Livewrong
pi_200118583
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In 1999 vielen Zulle en Boogerd toch ook in de eerste etappe?
Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.
pi_200118593
Het parcours is helemaal niet het probleem, het probleem zit hem in de renners die geen gevaar zien en daardoor als een idioot rijden. Ze no overschatten zichzelf gewoon hard.

Geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je bv in een sprint tegen elkaar gaan aanhangen, geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je op 3 cm afstand langs juigend publiek rijdt.

Dat is vragen om gezeik
hardcoholic
pi_200118616
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In 1999 vielen Zulle en Boogerd toch ook in de eerste etappe?
Ja, Gotti en Rinero lagen er toen ook bij:
https://www.trouw.nl/nieu(...)een-bijrol~b21dafe5/

Maar dat was wel op een kletsnatte weg via Passage du Gois.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_200118721
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:59 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.
O ja, nu herinner ik me dat weer.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:00 schreef Ferdii het volgende:
Het parcours is helemaal niet het probleem, het probleem zit hem in de renners die geen gevaar zien en daardoor als een idioot rijden. Ze no overschatten zichzelf gewoon hard.

Geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je bv in een sprint tegen elkaar gaan aanhangen, geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je op 3 cm afstand langs juigend publiek rijdt.

Dat is vragen om gezeik
Als degene naast me niet remt, rem ik ook niet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_200118743
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:01 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, Gotti en Rinero lagen er toen ook bij:
https://www.trouw.nl/nieu(...)een-bijrol~b21dafe5/

Maar dat was wel op een kletsnatte weg via Passage du Gois.
Rinero was wel een held in 1998. Daarna nooit meer een drempel over gekomen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_200118807
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:59 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.
Was net zeep die passage :D was net hoogwater geweest.
  maandag 28 juni 2021 @ 23:23:07 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200119161
Dat was eigenlijk echt een schande. Toen had ik Thijs gelijk gegeven.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 23:28:00 #109
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200119301
quote:
Jammer genoeg wordt de overwinning van Merlier overschaduwd door een reeks valpartijen in het slot. Bestaat er een oplossing om dit te vermijden? "Iedere dag eindigen op een F1 circuit is onmogelijk. Steden zijn nodig om het financieel houdbaar te maken", zegt Nys.

"We moeten nog meer nadenken over welke wegen we nemen naar de aankomst. Maar je kan nooit alle smalle wegen ontwijken. Een oplossing vinden is niet evident."



"Als er vragen komen vanuit het peloton in de dagen voor zo een kritische etappe om op 5 of 6 km de tijd stil te zetten en daar komt dan geen antwoord op, dat wekt natuurlijk frustratie op."

"Een belangrijke stap is het onderlinge overleg. De beslissing over de veiligheid van de sport mag nooit van één kant komen. Valpartijen uitsluiten zal je nooit kunnen, maar meer overleg is wel mogelijk."

"Je mag ook niet altijd de fout in de schoenen van het parcours schuiven. De val van Roglic was niet op een smalle weg. Ook de val van Ewan heeft volgens mij niets te maken met die bocht."

Het peloton zou morgen een statement kunnen maken, maar aan het parcours zal er volgens Sven Nys niets meer gewijzigd worden. "Het peloton kan wel eisen dat er een akkoord komt over het stil zetten van de tijd. Maar dan moet iedereen wel aan hetzelfde zeel trekken natuurlijk", zegt Sven Nys.
Analist Nys heeft gesproken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 juni 2021 @ 00:30:24 #110
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200120754
twitter
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 00:34:45 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_200120785
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 00:30 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Ja goh, ze gingen speciaal voor Lappartient naar Pontivy, hij kan moeilijk iets anders zeggen.

Ons potentaatje.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_200121021
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:47 schreef Beregd het volgende:
Ofwel herinner ik het me verkeerd, maar vroeger zag je in die vlakke ritten toch niet dat de klassementsploegen zich zo mengden vooraan.
In de tijd van Jan Raas startten er maar ongeveer 100 renners, en was het aantal ploegen de helft .van nu.

Edit: dat was ook wel het maximum wat Theo Koomen uit elkaar kon houden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Idisrom op 29-06-2021 02:12:30 ]
  dinsdag 29 juni 2021 @ 07:16:34 #113
40566 Ericr
Livewrong
pi_200121336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 02:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In de tijd van Jan Raas startten er maar ongeveer 100 renners, en was het aantal ploegen de helft .van nu.

Edit: dat was ook wel het maximum wat Theo Koomen uit elkaar kon houden.
Ruim boven de 100 maar het wisselde nogal tussen de 130 en 170 renners. Jaar met 100 renners was 1977 en dat lag aan het entreegeld voor de TdF.

Soort ploegen was toen wel heel anders. Je had
geen sprintersploegeb en het AK was het domein van een handjevol renners. Vechten voor een plek in de subtop zag je toen amper.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 07:51:10 #114
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_200121465
Reactie UCI

quote:
La plupart des chutes, c’est à cause d’un manque de vigilance, d’attention
https://amp.ouest-france.(...)tter_impression=true
pi_200121818
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

En Armstrong reed de hele Tour zowat vooraan. En meestal vallen ze daar achter, al hebben we dat nu anders gezien.

Armstrong had natuurlijk ook uitgeschakeld kunnen worden door dat tasje, de crash van Vande Velde in de ploegentijdrit en al helemaal in die verschrikkelijke crash met Beloki.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

In mijn beleving was Armstrong ook de uitzondering 20 jaar geleden. Nu is het een self fulfilling prophecy geworden met al die klassementsrenners die vooraan willen zitten.
Inderdaad, juist Armstrong heeft dit veroorzaakt. Dat was onderdeel van zijn heldendom, dat hij altijd vooraan zat terwijl zijn concurrenten wel eens zaten te lummelen en achter een valpartij belandden en tijd verloren.

Het heeft allemaal te maken met de professionalisering van de sport, daarom zie ik het ook niet zo snel veranderen, helaas.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 08:53:51 #116
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200121979
Ik ben het eens met Lappartient.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200123632
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:00 schreef Ferdii het volgende:
Het parcours is helemaal niet het probleem, het probleem zit hem in de renners die geen gevaar zien en daardoor als een idioot rijden. Ze no overschatten zichzelf gewoon hard.

Geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je bv in een sprint tegen elkaar gaan aanhangen, geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je op 3 cm afstand langs juigend publiek rijdt.

Dat is vragen om gezeik
Dit dus.

Zo'n Ewan die zich er tussen probeert te proppen waar dat niet kan, daar kan geen parcoursbouwer iets aan doen.

En als elke (pseudo-)sprinter en (pseudo-)klassementsrenner met z'n hele ploeg op de eerste rij wil zitten, dan is er nooit ruimte genoeg. Ook op de A2 niet.

En wat zien mensen als Thijs Zonneveld als alternatief? Rondjes rijden op F1 circuits? De eerste week alleen maar over tolwegen rijden? De tijd na de eerste 100 kilometer opnemen en de rest van de rit voor spek en bonen laten rijden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')