Volgens mij zaten toen klassementsrenners en sprinters ook wel voorin, maar niet allemaal met de hele ploeg, want dat past gewoon niet, dat zie je nu welquote:Op maandag 28 juni 2021 22:47 schreef Beregd het volgende:
Ofwel herinner ik het me verkeerd, maar vroeger zag je in die vlakke ritten toch niet dat de klassementsploegen zich zo mengden vooraan.
Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
In 1999 vielen Zulle en Boogerd toch ook in de eerste etappe?
Ja, Gotti en Rinero lagen er toen ook bij:quote:Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
In 1999 vielen Zulle en Boogerd toch ook in de eerste etappe?
O ja, nu herinner ik me dat weer.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.
Als degene naast me niet remt, rem ik ook niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:00 schreef Ferdii het volgende:
Het parcours is helemaal niet het probleem, het probleem zit hem in de renners die geen gevaar zien en daardoor als een idioot rijden. Ze no overschatten zichzelf gewoon hard.
Geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je bv in een sprint tegen elkaar gaan aanhangen, geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je op 3 cm afstand langs juigend publiek rijdt.
Dat is vragen om gezeik
Rinero was wel een held in 1998. Daarna nooit meer een drempel over gekomen.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, Gotti en Rinero lagen er toen ook bij:
https://www.trouw.nl/nieu(...)een-bijrol~b21dafe5/
Maar dat was wel op een kletsnatte weg via Passage du Gois.
Was net zeep die passage was net hoogwater geweest.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat lag aan de Passage de Gois. Was de etappe na de proloog.
Analist Nys heeft gesproken.quote:Jammer genoeg wordt de overwinning van Merlier overschaduwd door een reeks valpartijen in het slot. Bestaat er een oplossing om dit te vermijden? "Iedere dag eindigen op een F1 circuit is onmogelijk. Steden zijn nodig om het financieel houdbaar te maken", zegt Nys.
"We moeten nog meer nadenken over welke wegen we nemen naar de aankomst. Maar je kan nooit alle smalle wegen ontwijken. Een oplossing vinden is niet evident."
"Als er vragen komen vanuit het peloton in de dagen voor zo een kritische etappe om op 5 of 6 km de tijd stil te zetten en daar komt dan geen antwoord op, dat wekt natuurlijk frustratie op."
"Een belangrijke stap is het onderlinge overleg. De beslissing over de veiligheid van de sport mag nooit van één kant komen. Valpartijen uitsluiten zal je nooit kunnen, maar meer overleg is wel mogelijk."
"Je mag ook niet altijd de fout in de schoenen van het parcours schuiven. De val van Roglic was niet op een smalle weg. Ook de val van Ewan heeft volgens mij niets te maken met die bocht."
Het peloton zou morgen een statement kunnen maken, maar aan het parcours zal er volgens Sven Nys niets meer gewijzigd worden. "Het peloton kan wel eisen dat er een akkoord komt over het stil zetten van de tijd. Maar dan moet iedereen wel aan hetzelfde zeel trekken natuurlijk", zegt Sven Nys.
Ja goh, ze gingen speciaal voor Lappartient naar Pontivy, hij kan moeilijk iets anders zeggen.quote:
In de tijd van Jan Raas startten er maar ongeveer 100 renners, en was het aantal ploegen de helft .van nu.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:47 schreef Beregd het volgende:
Ofwel herinner ik het me verkeerd, maar vroeger zag je in die vlakke ritten toch niet dat de klassementsploegen zich zo mengden vooraan.
Ruim boven de 100 maar het wisselde nogal tussen de 130 en 170 renners. Jaar met 100 renners was 1977 en dat lag aan het entreegeld voor de TdF.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 02:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de tijd van Jan Raas startten er maar ongeveer 100 renners, en was het aantal ploegen de helft .van nu.
Edit: dat was ook wel het maximum wat Theo Koomen uit elkaar kon houden.
https://amp.ouest-france.(...)tter_impression=truequote:La plupart des chutes, c’est à cause d’un manque de vigilance, d’attention
quote:Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En Armstrong reed de hele Tour zowat vooraan. En meestal vallen ze daar achter, al hebben we dat nu anders gezien.
Armstrong had natuurlijk ook uitgeschakeld kunnen worden door dat tasje, de crash van Vande Velde in de ploegentijdrit en al helemaal in die verschrikkelijke crash met Beloki.
Inderdaad, juist Armstrong heeft dit veroorzaakt. Dat was onderdeel van zijn heldendom, dat hij altijd vooraan zat terwijl zijn concurrenten wel eens zaten te lummelen en achter een valpartij belandden en tijd verloren.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
In mijn beleving was Armstrong ook de uitzondering 20 jaar geleden. Nu is het een self fulfilling prophecy geworden met al die klassementsrenners die vooraan willen zitten.
Dit dus.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:00 schreef Ferdii het volgende:
Het parcours is helemaal niet het probleem, het probleem zit hem in de renners die geen gevaar zien en daardoor als een idioot rijden. Ze no overschatten zichzelf gewoon hard.
Geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je bv in een sprint tegen elkaar gaan aanhangen, geen wonder dat er ongelukken gebeuren als je op 3 cm afstand langs juigend publiek rijdt.
Dat is vragen om gezeik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |