abonnement Unibet Coolblue
pi_200105424
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan wissel je 0% rente in tegen de hypotheek rente die niet 0% is....
Maar daardoor kan je wel mee tegen >0% lenen dan met je spaargeld 😉

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:33 schreef ToT het volgende:
Je moet sowieso 10% van de aanschafwaarde van het huis al op je bankrekening hebben staan.
van wie?
quote:
Is lastig met een halve ton aan studieschuld.
wat heeft het saldo van je bankrekening met de studieschuld te maken?
quote:
En als je eenmaal een huis koopt, moet je ook reserves hebben voor als de cv-ketel het begeeft (die hebben wij hier onlangs moeten laten vervangen; ding was uit 2004 en ging stuk), of voor onderhoud (Ben je zelf handig met schilderen? Goede verf kost overigens ook wel aardig wat en als je bang bent op een laddertje te staan moet je weer een steiger huren als je geen schilder voor 2 mille of zo wil inhuren). Misschien moet er wat houtwerk vervangen worden enz enz enz.
ja, maar dit kan je daarna ook gaan begroten.
quote:
Anyway, ¤180K is geen riant bedrag voor een huis, maar in het hoge noorden zijn huizen gelukkig wel een heel stuk goedkoper. :)

Maar goed; heb in ieder geval meer dan 20 mille op je bankrekening voor je serieus op zoek gaat.
Alleen het verhuizen zelf kost ook wel het één en ander; busje huren en benzine enzo, verpakkingsmaterialen enz. En als je op dit moment huurt heb je hoogstwaarschijnlijk een maand dubbele woonlasten. (Huur&hypotheek, en eventueel de voorschotten voor energie en water enzo.)
Busje huren, brandstof en verpakken ben je nog geen 1000 aan kwijt.

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja precies, dus de huur en dus ca 1500 per maand sparen is niet voor iedereen weggelegd.
Sparen voor een huis is leuk bedacht maar dan moet je meer sparen dan de waardestijging, anders koop je later kleiner dan nu, bij stijgende woningprijzen.

Studielening extra aflossen klinkt leuk, maar die rente is 0% en die wissel je dan in voor een lening met hogere rente.... Beter kan je die extra aflossing gebruiken om je spaarbedrag per maand boven de waardestijging te laten uitkomen.

Ik dacht dat sociale huurwoningen altijd richting die ridicule maximale huurprijs gaan toch?
Ik zit zelf op ca 150-175 eur per maand voor een tussenwoning met tuin. Deze woning in de verhuur is in de vrije sector huurhoogte.

Het is lastig, maar ik zou zsm kopen, al is het om lager in maandlasten te zitten om zo weer meer te sparen dan de waardestijging voor je nieuwe huis.
Nee sociale huurwoningen zitten lang niet altijd op die max.

Tegen de stijging opsparen gaat ze niet lukken. Zelfs niet in het noorden. Dan kan je beter je leenruimte vergroten.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Yupyup!

Ja voor starters is het al lange tijd erg moeilijk geweest, maar nu je dus Kosten de koper enzo zelf uit eigen zak moet betalen is het voor jonge stelletjes echt verre een toekomstdroom geworden.
De komende jaren maar niet op vakantie gaan en het vakantiegeld op een spaarrekening zetten is een optie, en hopen dat de huizenmarkt weer gaat crashen zoals een aantal jaren geleden.
Kosten koper is nog geen 3k als starter in het noorden.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou dan moet ik nodig eens met mijn hypotheekverstrekker praten! :D Die zegt steeds dat als je een lening hebt (waar dus wel rente over zit), dat dat ten koste gaat van het bedrag wat je kunt lenen.
Een mobiel abonnement waarbij je je telefoontje afbetaalt valt daar ook onder.

Maar goed, dat is niet direct aan de orde met TS, althans het is niet genoemd.
Ten koste van. Maar als je dus genoeg kan lenen hoef je helemaal niets af te lossen.
pi_200105426
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Klopt, het verzwijgen is geen probleem. Echter mocht je jouw baan verliezen is dat wel degelijk een probleem met de NHA.
Dom advies inderdaad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 juni 2021 @ 11:04:05 #53
74056 crew  ToT
pi_200105435
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is juist niet gek als ze het kunnen. Het is een voorschot op de erfenis. Alleen geef je het op een moment dat je kinderen dat geld kunnen gebruiken en is het belastingvrij!

Wat moet je verder met je geld als je ouder wordt? Ik ga mijn kinderen ook allemaal het maximale bedrag schenken.
Je ouders met hogere maandelijkse lasten opzadelen zou ik in ieder geval niet doen.
En als wij ouder worden, willen we sowieso wel van het leven blijven genieten hoor! :Y
  maandag 28 juni 2021 @ 11:05:14 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200105449
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Je ouders met hogere maandelijkse lasten opzadelen zou ik in ieder geval niet doen.
En als wij ouder worden, willen we sowieso wel van het leven blijven genieten hoor! :Y
Als je ouders 50K lenen aflossingsvrij kost dat ze 50 euro per maand of zo. Dat is toch wel te overzien!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200105472
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het maakt voor de hypotheek niet uit of je 50K cash inlegt of je je studieschuld aflost.
You sure? Destijds konden wij meer minder lenen dan de studieschuld hoog is 🤷‍♂️
pi_200105476
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou dan moet ik nodig eens met mijn hypotheekverstrekker praten! :D Die zegt steeds dat als je een lening hebt (waar dus wel rente over zit), dat dat ten koste gaat van het bedrag wat je kunt lenen.
Een mobiel abonnement waarbij je je telefoontje afbetaalt valt daar ook onder.

Maar goed, dat is niet direct aan de orde met TS, althans het is niet genoemd.
Het gaat zeker ten koste van de hoogte van de lening, maar een hypotheek kan je er meestal wel om krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200105521
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat als je jong bent je nog alle mogelijkheid hebt om elders een bestaan op te bouwen. Kinderen leren meteen goed Duits. Het is gemakkelijk om met jonge kinderen contacten op te bouwen. Verder biedt wonen in Duitsland nog veel meer voordelen. Met het 'Kindergeld' dat je daar krijgt kun je alleen al je hypotheek betalen!

Als ik hier mijn huis en grond verkoop heb ik genoeg om de rest van mijn leven in Duitsland zeer luxe te leven zonder nog te hoeven werken.
Als het kan is emigreren de beste oplossing trouwens. Niet alleen duitsland is een optie, scandinavie schijnt ook een goede optie te zijn.

Als ik jong was zonder partner dan zou emigreren een nobrainer voor mij zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:15:11 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200105566
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het kan is emigreren de beste oplossing trouwens. Niet alleen duitsland is een optie, scandinavie schijnt ook een goede optie te zijn.

Als ik jong was zonder partner dan zou emigreren een nobrainer voor mij zijn.
Het probleem in Nederland is dat je met de instelling van hard werken en sparen ook nog maar weinig kansen hebt. Er zijn legio mensen die zoveel huur betalen dat ze geen vermogen kunnen opbouwen en naast mensen in hetzelfde huis wonen die niet werken en effectief 300 euro huur betalen in hun sociale woning met huurtoeslag.

In Duitsland of Scandinavie koop je een huis dat je met wat ijver prachtig kunt opknappen en binnen 5 jaar kunt afbetalen. Dan heb je een grote lap grond waarop je jezelf ook prima kunt onderhouden. Dan ben je onafhankelijk. In Nederland is er een generatie die levenslang loopt te zwoegen om in een flutwoning te mogen wonen en aan het einde van de rit alsnog met lege handen staat. En nooit de vrijheid van een grote lap grond gekend heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 11:15:46 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200105576
Iets meer weer naar TS zijn situatie? Je zou een reeks in K&W kunnen openen over 'huizen onder de 200.000 euro' .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200105624
Ach meid, mijn grootouders hebben 10 kids kunnen krijgen in een shithole man.
Werp je kids het komt wel goed
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 11:25:00 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200105696
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:19 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ach meid, mijn grootouders hebben 10 kids kunnen krijgen in een shithole man.
Werp je kids het komt wel goed
De nuance is zojuist aangebracht. Haha.
Maar, op zich klopt het deels wel. Kinderen hoeven geen kamer van 4x4meter of per se in die grote SUV rondgereden te worden. Mijn slaapkamer was vroeger 2x2,5 en mijn ouders reden rond in een Opel Kadet met twee kinderen. Dat lukte ook.

Overigens, TS, het Noorden is leuk en aardig maar is meer dan Groningen-stad en de betere hoekjes als Haren, Leek, Zuidhorn en Bedum/Winsum. Het loont om de Eemshavenweg even iets verder af te rijden naar het noorden, danwel de A7 naar het Oosten te nemen. Plekken als Scheemda, Flinsterwolde, Ter Apel en Stadskanaal bieden meer opties. Alleen de reistijd naar werk, plezier en leven is langer..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_200105725
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem in Nederland is dat je met de instelling van hard werken en sparen ook nog maar weinig kansen hebt. Er zijn legio mensen die zoveel huur betalen dat ze geen vermogen kunnen opbouwen en naast mensen in hetzelfde huis wonen die niet werken en effectief 300 euro huur betalen in hun sociale woning met huurtoeslag.

In Duitsland of Scandinavie koop je een huis dat je met wat ijver prachtig kunt opknappen en binnen 5 jaar kunt afbetalen. Dan heb je een grote lap grond waarop je jezelf ook prima kunt onderhouden. Dan ben je onafhankelijk. In Nederland is er een generatie die levenslang loopt te zwoegen om in een flutwoning te mogen wonen en aan het einde van de rit alsnog met lege handen staat. En nooit de vrijheid van een grote lap grond gekend heeft.
Klopt, alleen met een goed salaris kun je in NL vooruit komen.

Met een laag salaris ben je aan het roeien tegen de stroom op om de sociale sector te ontvluchten en echt iets op te bouwen.

Emigreren kan je niet vergelijken. Dat is een totaal ander leven. Emigreren om een huis te kopen.... misschien is emigreren voor het buitenleven wel een optie. dan is zo'n lap grond wel leuk. Maar dat moet je willen. Veel tuin percelen van meer dan 400m2 in NL liggen er bij als verwilderd grasland. Mensen willen simpelweg niet zoveel onderhoud doen. Die zetten een hekje/schutting op het midden en het voorste deel houden ze bij. de rest doen ze niks mee of ze parkeren er hun oude caravan ofzo en dumpen er wat haardhout.

Maar TS snap ik niet. Met hun salaris kunnen zij in die regio prima kopen. Wat is het probleem? Moet het gelijk een paleisje zijn? Ik denk dat ze een te mooi huis willen. Vanaf 100k koop je al iets daar.

Beetje klussen en niet teveel eisen hebben. Koop evt een kleine auto op lpg of diesel dan kun je iets verder weg zoeken en rij je voor een appel en een ei overal heen.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 11:28:13 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200105748
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:26 schreef tstile het volgende:

[..]

Klopt, alleen met een goed salaris kun je in NL vooruit komen.

Met een laag salaris ben je aan het roeien tegen de stroom op om de sociale sector te ontvluchten en echt iets op te bouwen.

Emigreren kan je niet vergelijken. Dat is een totaal ander leven. Emigreren om een huis te kopen.... misschien is emigreren voor het buitenleven wel een optie. dan is zo'n lap grond wel leuk. Maar dat moet je willen. Veel tuin percelen van meer dan 400m2 in NL liggen er bij als verwilderd grasland. Mensen willen simpelweg niet zoveel onderhoud doen. Die zetten een hekje/schutting op het midden en het voorste deel houden ze bij. de rest doen ze niks mee of ze parkeren er hun oude caravan ofzo en dumpen er wat haardhout.

Maar TS snap ik niet. Met hun salaris kunnen zij in die regio prima kopen. Wat is het probleem? Moet het gelijk een paleisje zijn? Ik denk dat ze een te mooi huis willen. Vanaf 100k koop je al iets daar.

Beetje klussen en niet teveel eisen hebben. Koop evt een kleine auto op lpg of diesel dan kun je iets verder weg zoeken en rij je voor een appel en een ei overal heen.
100k wordt al snel 125/150.
Vergeet niet dat het huis ook zo getaxeerd moet worden. Gebeurt dat niet moet je het verschil tussen taxatie en daadwerkelijke verkoopprijs ook bekostigen..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 28 juni 2021 @ 11:30:07 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200105771
quote:
80s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:25 schreef Rene het volgende:

[..]

De nuance is zojuist aangebracht. Haha.
Maar, op zich klopt het deels wel. Kinderen hoeven geen kamer van 4x4meter of per se in die grote SUV rondgereden te worden. Mijn slaapkamer was vroeger 2x2,5 en mijn ouders reden rond in een Opel Kadet met twee kinderen. Dat lukte ook.
Haha. Maar er zijn ook geen krotten te koop of te huur. In sommige regio's (Noord valt wel mee) is er gewoon niks. Ja, huren voor 2500 euro p/m, die je met een normaal inkomen ook niet krijgt, of een krot voor 300.000 euro dat je niet kunt lenen.

Ik denk dat veel mensen blij zouden zijn met een krot om dat zelf op te knappen. Maar zelfs die zijn er in veel regio's gewoon niet. Bij mij in de regio (boxtel) staan er nu 0 huizen te huur en 1 huis van 280K waar je zeker 310 voor moet bieden wil je een kans maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:31:22 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200105788
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:26 schreef tstile het volgende:

[..]

Klopt, alleen met een goed salaris kun je in NL vooruit komen.

Met een laag salaris ben je aan het roeien tegen de stroom op om de sociale sector te ontvluchten en echt iets op te bouwen.

Emigreren kan je niet vergelijken. Dat is een totaal ander leven. Emigreren om een huis te kopen.... misschien is emigreren voor het buitenleven wel een optie. dan is zo'n lap grond wel leuk. Maar dat moet je willen. Veel tuin percelen van meer dan 400m2 in NL liggen er bij als verwilderd grasland. Mensen willen simpelweg niet zoveel onderhoud doen. Die zetten een hekje/schutting op het midden en het voorste deel houden ze bij. de rest doen ze niks mee of ze parkeren er hun oude caravan ofzo en dumpen er wat haardhout.

Maar TS snap ik niet. Met hun salaris kunnen zij in die regio prima kopen. Wat is het probleem? Moet het gelijk een paleisje zijn? Ik denk dat ze een te mooi huis willen. Vanaf 100k koop je al iets daar.

Beetje klussen en niet teveel eisen hebben. Koop evt een kleine auto op lpg of diesel dan kun je iets verder weg zoeken en rij je voor een appel en een ei overal heen.
In de genoemde regio zijn er inderdaad nog mogelijkheden als je de handen uit de mouwen wil steken. In veel andere gebieden gewoon eenvoudigweg niet. Hoe bescheiden je eisen ook zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Official ESF Kreviewer maandag 28 juni 2021 @ 11:38:55 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200105895
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Er staat 50 tot 100, geen 150.
Als je iemand verbetert, moet je het wel goed doen.

Er staat Die studieschuld aflossen en zeker 50 tot 100k op de bank hebben.
100k op de bank en je studieschuld aflossen = 150k.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:51:26 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106062
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem in Nederland is dat je met de instelling van hard werken en sparen ook nog maar weinig kansen hebt. Er zijn legio mensen die zoveel huur betalen dat ze geen vermogen kunnen opbouwen en naast mensen in hetzelfde huis wonen die niet werken en effectief 300 euro huur betalen in hun sociale woning met huurtoeslag.

In Duitsland of Scandinavie koop je een huis dat je met wat ijver prachtig kunt opknappen en binnen 5 jaar kunt afbetalen. Dan heb je een grote lap grond waarop je jezelf ook prima kunt onderhouden. Dan ben je onafhankelijk. In Nederland is er een generatie die levenslang loopt te zwoegen om in een flutwoning te mogen wonen en aan het einde van de rit alsnog met lege handen staat. En nooit de vrijheid van een grote lap grond gekend heeft.
in 5 jaar een huis kopen, opknappen en afbetalen? Heb je hier een voorbeeld bij?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:52:53 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200106080
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

in 5 jaar een huis kopen, opknappen en afbetalen? Heb je hier een voorbeeld bij?
Huizen van 40K
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:55:15 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106105
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Huizen van 40K
Een tuinschuur bedoel je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een knap huis kan kopen voor 40k.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200106268
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een tuinschuur bedoel je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een knap huis kan kopen voor 40k.
In spanje heb ik er genoeg gezien en daar kon je zo in.

Ik heb een tijd in duitsland gewoond en als ik 22 zou zijn en alleen dan zou ik morgen weg uit NL zijn.
Dat komt door de woning markt en lage lonen voor hoogopgeleide starters.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:26:13 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200106501
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Klopt, het verzwijgen is geen probleem. Echter mocht je jouw baan verliezen is dat wel degelijk een probleem met de NHA.
Dat niet alleen, omdat je je hypotheek ook ter kwader trouw bent aangegaan kan je WSNP ook wel vergeten als er een restschuld overblijft na een veiling.
Dan ga je gewoon persoonlijk failliet, alles kwijt, en je schuld blijft staan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200106519
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een tuinschuur bedoel je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een knap huis kan kopen voor 40k.
Hier een huis van 25k (moet nog wel wat verbouwen), maar het is geen tuinhuis:
https://www.funda.nl/koop/arum/huis-42457874-schoolsingel-1/
pi_200106533
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In spanje heb ik er genoeg gezien en daar kon je zo in.

Ik heb een tijd in duitsland gewoond en als ik 22 zou zijn en alleen dan zou ik morgen weg uit NL zijn.
Dat komt door de woning markt en lage lonen voor hoogopgeleide starters.
Waar wil je heen dan met lage lonen voor starters, alle Spanjaarden/Italianen/Portugezen die jong zijn komen naar Amsterdam omdat het hier beter is. Misschien ook eerst een beetje geduld hebben en iets willen opbouwen?
pi_200106557
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hier een huis van 25k (moet nog wel wat verbouwen), maar het is geen tuinhuis:
https://www.funda.nl/koop/arum/huis-42457874-schoolsingel-1/
Haha, wel wat is licht uitgedrukt denk ik.
pi_200106576
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

-nee-
Dit. Opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 28-06-2021 12:34:51 ]
pi_200106577
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar wil je heen dan met lage lonen voor starters, alle Spanjaarden/Italianen/Portugezen die jong zijn komen naar Amsterdam omdat het hier beter is. Misschien ook eerst een beetje geduld hebben en iets willen opbouwen?
Je vergeet een woord in mijn post.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:33:44 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106630
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hier een huis van 25k (moet nog wel wat verbouwen), maar het is geen tuinhuis:
https://www.funda.nl/koop/arum/huis-42457874-schoolsingel-1/
Jij vind dat een knap huis? _O-

Er zitten zoveel haken en ogen aan dat huis, dat wil je niet kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200106631
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je vergeet een woord in mijn post.
Iedereen is tegenwoordig hooggeleid, waar kun je in Europa makkelijker aan een baan komen en ook nog veel meer vangen?
pi_200106656
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Iedereen is tegenwoordig hooggeleid, waar kun je in Europa makkelijker aan een baan komen en ook nog veel meer vangen?
Nee hoor dat is niet waar. In europa weet ik het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200106681
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor dat is niet waar. In europa weet ik het niet.
Doe niet zo geheimzinnig en kom met concrete voorbeelden. Ik snap ook wel dat je met sommige opleidingen elders meer kan verdienen maar daar zijn er meestal niet zoveel van en dus voor lang niet iedereen een optie.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:39:27 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106711
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe niet zo geheimzinnig en kom met concrete voorbeelden. Ik snap ook wel dat je met sommige opleidingen elders meer kan verdienen maar daar zijn er meestal niet zoveel van en dus voor lang niet iedereen een optie.
Ik wacht ook nog steeds op de ruime huizen van 40K met een lap grond die je alleen maar hoeft te verbouwen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:44:28 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200106795
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een tuinschuur bedoel je? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een knap huis kan kopen voor 40k.
Op de eerste pagina van dit topic staan meerdere huizen onder de 80K die ruim zijn, vrijstaand op een eigen lap grond.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:46:22 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106824
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had hierboven 4 vrijstaande huizen onder de ton geplaatst. Om mij totaal onduidelijke redenen zijn die weggehaald.
Ik zie niets.

En een ton is veel meer dan 40k
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:47:38 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200106840
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie niets.

En een ton is veel meer dan 40k
2.5 keer zelfs.

WGR / Huis kopen. Hoe dan?!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200106890
Vergeet ook niet dat er momenteel wel tot een ton wordt overboden over de vraagprijs heen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 28 juni 2021 @ 12:52:51 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200106919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

2.5 keer zelfs.

WGR / Huis kopen. Hoe dan?!
Zitten er bij de meeste huizen geen addertjes onder het gras? Ik zie verder geen linkjes naar een website, dus moet het alleen met een foto van de gevel doen en de info die jij post.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:54:04 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200106931
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zitten er bij de meeste huizen geen addertjes onder het gras? Ik zie verder geen linkjes naar een website, dus moet het alleen met een foto van de gevel doen en de info die jij post.
Kijk gewoon op immowelt.de Daar vind je legio voorbeelden.

Die totale gekte is echt heel lokaal. Op een uur afstand van de Nederlandse grens vind je een heel andere wereld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200107007
Maar wil ts wel naar het buitenland vertrekken? Anders heb je daar geen kut aan ellemaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 28 juni 2021 @ 12:59:20 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200107014
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kijk gewoon op immowelt.de Daar vind je legio voorbeelden.

Die totale gekte is echt heel lokaal. Op een uur afstand van de Nederlandse grens vind je een heel andere wereld.
Verbazingwekkend.

En het valt me op dat ze in Duitsland niet aan binnenfoto's doen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200107166
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 05:51 schreef ZweedseBal het volgende:
Hallo,

We willen graag verhuizen om ook een gezinnetje te kunnen stichten.
Nu hebben wij geen enorme salarissen (samen +/- 3700 netto/maand) en ik heb een studieschuld van een halve ton.
Noorden van het land, nog geen huis in bezit.

Mijn gevoel zegt (lees: SCHREEUWT) dat we kopen voorlopig uit ons hoofd kunnen zetten. Ik wil dan ook echt iets kopen waar we blij mee zijn en wat even vooruit kan. En ik zie het absoluut niet zitten om me te mengen in de gekte van de huizenmarkt. Altijd op scherp staan, veel te snelle beslissingen moeten nemen en dat overbieden...

Zelf zou ik graag op zeer korte termijn verhuizen naar een (in vergelijking dure?) huurwoning zodat we verder kunnen met ons leven. Vanuit daar kijken voor een koopwoning.

Nu is mijn vraag: ben ik er te stellig in dat kopen geen optie is voor ons? Ik wil niet in een bakstenen doos met scheuren terecht komen omdat we bijvoorbeeld maar een ton hypotheek kunnen krijgen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Heeft kopen in deze situatie wel echt een groot voordeel? Nog tips?
Heb je je studie afgemaakt?
Heb je ander werk zoeken overwogen?
pi_200107268
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

--
Daarnaast vernietig je geld bij sparen, namelijk de jaarlijkse waardestijging van het huis wat je uiteindelijk koopt.
Dat geld kan je uitdrukken in gewerkte uren, en die uren werk je voor de katse kut.
Daarom is sparen voor een huis leuk, maar een hele dure hobby.

Koop een zo goedkoop mogelijk huis zo snel mogelijk, aflossingsvrij. Dan heb je wellicht 200 euro maandlasten max. En ga dan sparen en zorgen voor een hoger loon door bv geregeld van baan te wisselen. Dan zit je gauw op je max schaal en heb je wat kunnen sparen en je profiteert van de stijging van je huis.
Nog steeds is het sparen zonde, maar je gooit dan wel minder geld weg dan als je huurt, omdat je in die tijd ook overwaarde opbouwt van je eigen huis.
Doe ook zo min mogelijk in dat huis en doe alleen iets wat waardeverhogend is.
Ik zit nu bijna op het punt dat ik een groter huis kan kopen. Ik heb alleen helaas wel dingen in mijn huis gedaan die niet waardeverhogend zijn.
Ik wacht nog tot de prijzen zakken, want dan is het nieuwe huis in euros goedkoper dan wat ik in waardevermindering heb in mijn huidige huis. Onder de aankoopprijs kont mijn huis zowiezo niet, anders valt de wereldecononie uiteen en is geld zowiezo niks meer waard.

[ Bericht 14% gewijzigd door Rene op 28-06-2021 14:08:51 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:22:45 #92
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200107323
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 06:24 schreef raptorix het volgende:
Een studieschuld van een halve ton, en dan nog een klote salaris is ook niet het handigst, maar goed weet niet of het optie is, maar wat je zou kunnen overwegen is een tijdje in het buitenland te gaan werken en daar een kapitaaltje op te bouwen.
Zo klote is het salaris helemaal niet, Maar idd die 50k studieschuld nekt je wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 28 juni 2021 @ 13:57:22 #93
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200107853
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Klopt, het verzwijgen is geen probleem. Echter mocht je jouw baan verliezen is dat wel degelijk een probleem met de NHA.
Als je al aflost ben ik benieuwd hoe je hem wil verzwijgen…

Je moet gewoon een uitdraai sturen van je bankrekening(en) en daar staat ie gewoon op dus als ze een beetje slim systeem gebruiken zien ze m gewoon.

Ja je kan gaan fotosjoppen maar dat is dan niet meer verzwijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 28 juni 2021 @ 13:59:29 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200107881
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verbazingwekkend.

En het valt me op dat ze in Duitsland niet aan binnenfoto's doen
Dat zullen allemaal wel jaren 40-45 interieurs zijn. Maar voor 40 K houd je nog wat geld over voor de inrichting.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200107925
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zo klote is het salaris helemaal niet, Maar idd die 50k studieschuld nekt je wel.
Ik had niet helemaal goed gezien, ik dacht dat het bruto was, maar een snelle calculatie gaf bij mij aan dat je dan ongeveer 250K kunt lenen, op zich is dat nog te doen als je niet te kieskeurig bent qua stad. Het nadeel is overigens wel vaak dat je bij het wonen op een minder gunstige lokatie toch ook weer van een auto afhankelijk bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200108019
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je iemand verbetert, moet je het wel goed doen.

Er staat Die studieschuld aflossen en zeker 50 tot 100k op de bank hebben.
100k op de bank en je studieschuld aflossen = 150k.
Excuus, reageerde op jouw bericht zonder goed genoeg gelezen te hebben waar jij op reageerde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200108137
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat als je jong bent je nog alle mogelijkheid hebt om elders een bestaan op te bouwen. Kinderen leren meteen goed Duits. Het is gemakkelijk om met jonge kinderen contacten op te bouwen. Verder biedt wonen in Duitsland nog veel meer voordelen. Met het 'Kindergeld' dat je daar krijgt kun je alleen al je hypotheek betalen!

Als ik hier mijn huis en grond verkoop heb ik genoeg om de rest van mijn leven in Duitsland zeer luxe te leven zonder nog te hoeven werken.
Allemaal makkelijk gezegd. Heb zo circa 17 tot 20 jaar in het buitenland gewerkt. En als ik in mijn omgeving bekijk hoeveel hbo'ers dat daadwerkelijk doen is bizar weinig. En als je gaat wonen en werken in bijvoorbeeld Duitsland bouw je geen aow etc op. Daar word vaak zeer licht over gedacht. Gelukkig ben ik altijd in Nederland blijven wonen en het alleen bij werken in het buitenland heb gehouden, anders was ik een hoop van mijn rechten verloren.

Als je gaat wonen in Duitsland maar blijft werken in Nederland verlies je ook geen rechten. Maar wonen en werken in het buitenland moet je ook wel even de nadelen meenemen.

En in België en Duitsland mogen de huizen wel goedkoper zijn in bepaalde regio's maar brengen bij verkoop dan ook weer minder op mocht je ooit weer willen terugkeren.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:22:53 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200108170
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Allemaal makkelijk gezegd. Heb zo circa 17 tot 20 jaar in het buitenland gewerkt. En als ik in mijn omgeving bekijk hoeveel hbo'ers dar daadwerkelijk doen is bizar weinig. En als je gast wonen en werken in bijvoorbeeld Duitsland bouw je geen aow etc op. Daar word vaak zeer licht over gedacht. Gelukkig ben ik altijd in Nederland blijven wonen en het alleen bij werken on het buitenland heb gehouden, anders was ik een hoop van mijn rechten verloren.

Als je gaat wonen in Duitsland maar blijft werken in Nederland verlies je ook geen rechten. Maar wonen en werken in het buitenland moet je ook wel even de nadelen meenemen.

En in België en Duitsland mogen de huizen wel goedkoper zijn in bepaalde regio's maar brengen bij verkoop dan ook weer minder op mocht je ooit weer terugkeren.
Natuurlijk is het niet niks. Maar als je jong bent kun je daar nog van alles opbouwen. En WAO, dat kun je afkopen. Maar als je daar goedkoop woont is er mogelijkheid genoeg om vermogen op te bouwen. Dan ben je niet afhankelijk van de WAO. Want op je 70-ste met WAO particulier moeten huren is echte armoede.

Maar landen als Duitsland, Denemarken of Zweden zijn natuurlijk geen ontwikkelingslanden en je kunt daar prima een bestaan opbouwen. In sommige opzichten dus gemakkelijker dan in Nederland (wonen). En de taal is echt goed aan te leren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200108244
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:43 schreef ijs. het volgende:
Zo snel mogelijk je paspoort verlengen, kan je de DUO tien jaar negeren. ^O^
Alsof dat binnen de EU wat uitmaakt. Schuldeisers en deurwaarders uit NL kunnen je gewoon nog komen halen door Europese verdragen.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:43:00 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200108405
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast vernietig je geld bij sparen, namelijk de jaarlijkse waardestijging van het huis wat je uiteindelijk koopt.
Dat geld kan je uitdrukken in gewerkte uren, en die uren werk je voor de katse kut.
Daarom is sparen voor een huis leuk, maar een hele dure hobby.

Koop een zo goedkoop mogelijk huis zo snel mogelijk, aflossingsvrij. Dan heb je wellicht 200 euro maandlasten max. En ga dan sparen en zorgen voor een hoger loon door bv geregeld van baan te wisselen. Dan zit je gauw op je max schaal en heb je wat kunnen sparen en je profiteert van de stijging van je huis.
Nog steeds is het sparen zonde, maar je gooit dan wel minder geld weg dan als je huurt, omdat je in die tijd ook overwaarde opbouwt van je eigen huis.
Doe ook zo min mogelijk in dat huis en doe alleen iets wat waardeverhogend is.
Ik zit nu bijna op het punt dat ik een groter huis kan kopen. Ik heb alleen helaas wel dingen in mijn huis gedaan die niet waardeverhogend zijn.
Ik wacht nog tot de prijzen zakken, want dan is het nieuwe huis in euros goedkoper dan wat ik in waardevermindering heb in mijn huidige huis. Onder de aankoopprijs kont mijn huis zowiezo niet, anders valt de wereldecononie uiteen en is geld zowiezo niks meer waard.
Raar dat heel mijn post weg is.

Sowieso raadde ik het niet aan en noemde het ook fraude. Maar nu is heel de context weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')