abonnement Unibet Coolblue
pi_200139082
De Ligt valt met zijn hand op de bal. De Tjech duwt hem omver. Dit is op zijn minst dubieus te noemen of dit moedwillig is gedaan door De Ligt. Ik denk van niet, De Ligt zegt zelf ook van niet.
Bij twijfel geen rode kaart geven, dat is een veel te drastische maatregel. Dan kun je nog beter een penalty geven maar ook dat was niet terecht geweest IMO.
https://www.dumpert.nl/item/100003015_d86a303b
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:17:43 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200139129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:13 schreef Mondkapje het volgende:
De Ligt valt met zijn hand op de bal. De Tjech duwt hem omver. Dit is op zijn minst dubieus te noemen of dit moedwillig is gedaan door De Ligt. Ik denk van niet, De Ligt zegt zelf ook van niet.
Bij twijfel geen rode kaart geven, dat is een veel te drastische maatregel. Dan kun je nog beter een penalty geven maar ook dat was niet terecht geweest IMO.
https://www.dumpert.nl/item/100003015_d86a303b
Hij valt en slaat uit reflex de bal bewust weg. Dat ziet toch iedere mongool.

En een penalty? Het is er een meter of 3 buiten. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200139160
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij valt en slaat uit reflex de bal bewust weg. Dat ziet toch iedere mongool.

En een penalty? Het is er een meter of 3 buiten. _O-
Dan moet je geel geven en een vrije trap. Ik bedoel te zeggen dat een ploeg beter af is met een penalty dan met een rode kaart.
De Ligt wordt besprongen, hij handelt in een reflex en komt met zijn hand tegen de bal. Hoe een bal dan wegstuitert heb je niet in de hand.
Drie Engelse videoscheidsrechters, ook raar. Waarom niet van verschillende landen?
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:20:29 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200139166
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:20 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dan moet je geel geven en een vrije trap.
Doorgebroken omdat Daley Blind te lui was om mee te lopen, dus rood.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:38:53 #180
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200139407
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:13 schreef Mondkapje het volgende:
De Ligt valt met zijn hand op de bal. De Tjech duwt hem omver. Dit is op zijn minst dubieus te noemen of dit moedwillig is gedaan door De Ligt. Ik denk van niet, De Ligt zegt zelf ook van niet.
Bij twijfel geen rode kaart geven, dat is een veel te drastische maatregel. Dan kun je nog beter een penalty geven maar ook dat was niet terecht geweest IMO.
https://www.dumpert.nl/item/100003015_d86a303b
Hij gaat echt met zijn arm bewust naar de bal. Ik heb het nog eens bekeken, Schick lijkt me niet veel te misdoen, die loopt gewoon tegen de vallende De Ligt in het midden van het duel, maar Schick is niet verantwoordelijk voor die val.

Dat de VAR 3 Engelsen erin zet, dat is voor de communicatie denk ik, zal altijd sneller gaan als je dezelfde taal spreekt. Maar de VAR kan nog wat verbetering gebruiken (vooral veel meer situaties beoordelen dan ze nu mogen).

Kijk, ik weet dat je een leuke wedstrijd wil. Ik wil dat ook, ik vond het ook balen dat De Ligt rood kreeg maar in het voetbal spelen er net te veel psychopatische of borderline narcistjes om de regels minder streng te maken. Dan gaan er heel veel leuke aanvallen foutief gestopt worden in het beste geval maar er zullen ook enkele erg leuke voetballers een veel kortere carriëre tegemoet zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 30-06-2021 11:47:41 ]
pi_200139692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Doorgebroken omdat Daley Blind te lui was om mee te lopen, dus rood.
Vooral dit, wat zat ik me daaraan te ergeren.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:13:35 #182
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_200139804
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:04 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Vooral dit, wat zat ik me daaraan te ergeren.
Maar hij kan zo geweldig passen he.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_200140080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:13 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Maar hij kan zo geweldig passen he.
Het is ook gewoon simpelweg een keuze. Als je Blind opstelt weet je wat zijn sterke en zwakke punten zijn en moet je tactiek ook zo zijn dat je Blind in staat stelt om de opbouw te verzorgen en zorgt dat hij in verdedigend opzicht niet in situaties komt waarin hij 1 op 1 op snelheid moet verdedigen. Wat Tsjechië heel goed deed was de opbouw via Blind verstoren en daarmee was het hele spel van Oranje effectief lamgelegd.
Je zou je niet moeten ergeren aan Blind, je zou je moeten ergeren aan de Boer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200140851
De scoringskansen van een ploeg met een man meer, nemen met 65% toe. Dat weet een trainer, dat weten spelers van beide kanten.
Dan kan iedereen wel zeggen dat er waardeloos gespeeld werd, trainer en spelers weten dat na een rode kaart de kansen flink afnemen, veel te veel. De regel zou daarom veranderd moeten worden, bijv. een speler een kwartier uit het veld.
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:55:22 #185
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200141305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:27 schreef Mondkapje het volgende:
De scoringskansen van een ploeg met een man meer, nemen met 65% toe. Dat weet een trainer, dat weten spelers van beide kanten.
Dan kan iedereen wel zeggen dat er waardeloos gespeeld werd, trainer en spelers weten dat na een rode kaart de kansen flink afnemen, veel te veel. De regel zou daarom veranderd moeten worden, bijv. een speler een kwartier uit het veld.
Kijk, voor zo'n fysiek ongevaarlijke handsbal zou ik dat een leuke straf vinden. Voor een gevaarlijke actie heb ik geen medelijden, man minder voor de rest van de wedstrijd.

Voor een schwalbe ook 5 minuutjes op de bank.
pi_200143565
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:13 schreef Mondkapje het volgende:
De Ligt valt met zijn hand op de bal. De Tjech duwt hem omver. Dit is op zijn minst dubieus te noemen of dit moedwillig is gedaan door De Ligt. Ik denk van niet, De Ligt zegt zelf ook van niet.
Bij twijfel geen rode kaart geven, dat is een veel te drastische maatregel. Dan kun je nog beter een penalty geven maar ook dat was niet terecht geweest IMO.
https://www.dumpert.nl/item/100003015_d86a303b
Ff serieus :') Zelfs de Ligt is het er mee eens man.
pi_200143730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:15 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ff serieus :') Zelfs de Ligt is het er mee eens man.
Die zegt dat ie het had moeten voorkomen. Niet dat ie het expres deed en dat de rode kaart op zoiets een goede zaak is.
pi_200143965
Hij slaat toch overduidelijk die bal expres weg?
Als je per ongeluk dit soort bewegingen maakt, moet je naar de neuroloog.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:38:40 #189
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200143966
quote:
Nijhuis noemt het 'heel zuur'. "Hij valt een beetje klungelig en geeft dan dat tikje. Als-ie dat niet doet, dan loopt zijn tegenstander gewoon door en is het een duidelijke scoringskans. Het had de andere kant op kunnen gaan als De Ligt een duwtje had gekregen, maar dat was hier echt niet het geval. Voor mij zit er geen speld tussen. Gewoon rood."
https://www.soccernews.nl(...)id-over-rood-de-ligt
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200144168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook gewoon simpelweg een keuze. Als je Blind opstelt weet je wat zijn sterke en zwakke punten zijn en moet je tactiek ook zo zijn dat je Blind in staat stelt om de opbouw te verzorgen en zorgt dat hij in verdedigend opzicht niet in situaties komt waarin hij 1 op 1 op snelheid moet verdedigen. Wat Tsjechië heel goed deed was de opbouw via Blind verstoren en daarmee was het hele spel van Oranje effectief lamgelegd.
Je zou je niet moeten ergeren aan Blind, je zou je moeten ergeren aan de Boer.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ALCjTh?ocid=msedgntp

In dit filmpje zie je dat Stekelenburg steeds lange ballen speelde.

Tsjechië speelde één op één, terwijl ze zich ook lieten lokken en zo ruimte weggaven. Met Blind en onze spitsen was er dus veel meer uit te halen.
pi_200144622
quote:
Het gaat mij om het effect. Ik heb het idee dat men in het algemeen denkt dat het niet veel uitmaakt, 10 of 11 man, terwijl het wel veel uitmaakt. Je straft met rood niet alleen de persoon in kwestie, maar het hele team dat er niets aan kan doen.
Bij meerdere rode kaarten in 1 team is het helemaal hopeloos: 'Ten onrechte twee rode kaarten Ajax tegen Chelsea in Champions League' Met negen spelers kon Ajax niet voorkomen dat een 1-4 voorsprong door Chelsea werd goedgemaakt: 4-4.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-scheidsrechter-rode

Je amputeert een team. Met tennis zeg je toch ook niet bij een overtreding: nu met één arm op de rug spelen? Of bij tafeltennis: nu een paar vingers omwikkelen?
pi_200145158
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Die zegt dat ie het had moeten voorkomen. Niet dat ie het expres deed en dat de rode kaart op zoiets een goede zaak is.
De bal beetpakken en weggooien is rood. Anders gaan ze het allemaal doen, krijg je toch maar max geel.
pi_200145179
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het gaat mij om het effect. Ik heb het idee dat men in het algemeen denkt dat het niet veel uitmaakt, 10 of 11 man, terwijl het wel veel uitmaakt. Je straft met rood niet alleen de persoon in kwestie, maar het hele team dat er niets aan kan doen.
Bij meerdere rode kaarten in 1 team is het helemaal hopeloos: 'Ten onrechte twee rode kaarten Ajax tegen Chelsea in Champions League' Met negen spelers kon Ajax niet voorkomen dat een 1-4 voorsprong door Chelsea werd goedgemaakt: 4-4.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-scheidsrechter-rode

Je amputeert een team. Met tennis zeg je toch ook niet bij een overtreding: nu met één arm op de rug spelen? Of bij tafeltennis: nu een paar vingers omwikkelen?
Laten we rode kaarten uit het voetbal halen _O- Perfect voor deze snowflake generatie. We zijn allemaal winnaar.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:40:35 #194
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200145762
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:10 schreef Mondkapje het volgende:
Je amputeert een team. Met tennis zeg je toch ook niet bij een overtreding: nu met één arm op de rug spelen? Of bij tafeltennis: nu een paar vingers omwikkelen?
Als iemand zich bij een tafeltenniswedstrijd misdraagt wordt hij gewoon uit de wedstrijd gezet en verliest hij automatisch de resterende partijen voor zijn team, in principe is die straf dus nog erger.

Beetje kromme vergelijking dus met die ‘vingers’.
Makkelijk tweede.
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:05 #195
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200152656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het gaat mij om het effect. Ik heb het idee dat men in het algemeen denkt dat het niet veel uitmaakt, 10 of 11 man, terwijl het wel veel uitmaakt. Je straft met rood niet alleen de persoon in kwestie, maar het hele team dat er niets aan kan doen.
Bij meerdere rode kaarten in 1 team is het helemaal hopeloos: 'Ten onrechte twee rode kaarten Ajax tegen Chelsea in Champions League' Met negen spelers kon Ajax niet voorkomen dat een 1-4 voorsprong door Chelsea werd goedgemaakt: 4-4.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-scheidsrechter-rode

Je amputeert een team. Met tennis zeg je toch ook niet bij een overtreding: nu met één arm op de rug spelen? Of bij tafeltennis: nu een paar vingers omwikkelen?
Het lijkt mij dat het jou niet uitmaakt dat spelers met vervroegd pensioen moeten wegens horrortackles om dan 'een leuke wedstrijd te kunnen waarborgen'. Die kaarten worden net gegeven om bij 11 tegen 11 de kans groter te maken op een leuke partij.
Iedereen die een beetje voetbal kijkt, weet dat het heel veel uitmaakt. Maar de gezondheid van de spelers maakt ook uit. Leuk aanvallend spel maakt ook uit, daarom die kaart voor zulke gevallen. De Ligt had ook kunnen beslissen om Schick door te laten of gewoon zichzelf beter te positioneren en die bal gewoon de tribune in te schieten. De Ligt heeft daar echt de partij zelf om zeep geholpen, niet de regels.
Die hands is niet gevaarlijk, maar stopt wel compleet een open doelkans, kijk dat is puur spelbederf. Het niet kunnen verkroppen dat je gewoon in dat duel compleet het onderspit delft en dan maar de kans voor de tegenstander ontnemen op 'achterbakse' wijze.
Dankzij de VAR-goden hadden we hier gerechtigheid want de scheids op het veld was voor de zoveelste maal weer een slappe zak met zijn gele kaart.

Oké, een alternatief is misschien een gele kaart voor zulk 'ongevaarlijk' spelbederf, maar wel een penalty ongeacht of dit binnen of buiten de 16 gebeurde.

[ Bericht 7% gewijzigd door kl1172 op 01-07-2021 09:48:39 (rustig rustig) ]
pi_200158193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:41 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat het jou niet uitmaakt dat spelers met vervroegd pensioen moeten wegens horrortackles om dan 'een leuke wedstrijd te kunnen waarborgen'. Die kaarten worden net gegeven om bij 11 tegen 11 de kans groter te maken op een leuke partij.
Iedereen die een beetje voetbal kijkt, weet dat het heel veel uitmaakt. Maar de gezondheid van de spelers maakt ook uit. Leuk aanvallend spel maakt ook uit, daarom die kaart voor zulke gevallen. De Ligt had ook kunnen beslissen om Schick door te laten of gewoon zichzelf beter te positioneren en die bal gewoon de tribune in te schieten. De Ligt heeft daar echt de partij zelf om zeep geholpen, niet de regels.
Die hands is niet gevaarlijk, maar stopt wel compleet een open doelkans, kijk dat is puur spelbederf. Het niet kunnen verkroppen dat je gewoon in dat duel compleet het onderspit delft en dan maar de kans voor de tegenstander ontnemen op 'achterbakse' wijze.
Dankzij de VAR-goden hadden we hier gerechtigheid want de scheids op het veld was voor de zoveelste maal weer een slappe zak met zijn gele kaart.

Oké, een alternatief is misschien een gele kaart voor zulk 'ongevaarlijk' spelbederf, maar wel een penalty ongeacht of dit binnen of buiten de 16 gebeurde.
Rode kaart alleen in extreme gevallen bij horrortackles, en dat gebeurt heel weinig. Dit was van een totaal andere categorie. Als je voor dit soort gevallen een rode kaart geeft, geef je de tegenstander grote kans op winst alleen dat beseft een scheidsrechter niet. Spelers en coach weten dit wel, je zag Frank de Boer slikken van nervositeit, je ziet een team in de verdediging schieten. Als het vlak na de rust gebeurt, zoals hier, kan een coach niet overleggen over een tactiek, komt er ook nog eens bij. Een halve wedstrijd met 10 man, de statistieken zeggen dat je dan verloren hebt. Bij een harde horrortackle weet je dat het ongelooflijk risicovol was, maar bij een struikelpartij met een hand die op een bal komt, kom op zeg.
Ik denk dat veel scheidsrechters niet beseffen hoe nadelig het is om een halve wedstrijd met 10 man te spelen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:18:09 #197
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200165477
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 17:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Rode kaart alleen in extreme gevallen bij horrortackles, en dat gebeurt heel weinig. Dit was van een totaal andere categorie. Als je voor dit soort gevallen een rode kaart geeft, geef je de tegenstander grote kans op winst alleen dat beseft een scheidsrechter niet. Spelers en coach weten dit wel, je zag Frank de Boer slikken van nervositeit, je ziet een team in de verdediging schieten. Als het vlak na de rust gebeurt, zoals hier, kan een coach niet overleggen over een tactiek, komt er ook nog eens bij. Een halve wedstrijd met 10 man, de statistieken zeggen dat je dan verloren hebt. Bij een harde horrortackle weet je dat het ongelooflijk risicovol was, maar bij een struikelpartij met een hand die op een bal komt, kom op zeg.
Ik denk dat veel scheidsrechters niet beseffen hoe nadelig het is om een halve wedstrijd met 10 man te spelen.
Nou, we gaan het niet eens worden. :D Probleem is dat de voetballers het er zelf naar gemaakt hebben dat de regels in deze mate zijn aangepast. Als je ze zachter gaat behandelen, zullen ze meer spelbederf op het veld gaan vertonen. Daarom moet je de riemen strak houden.
Ik bedoel jouw post zijn allemaal dingen waarmee zo'n voetballer makkelijk rekening kan houden voor ie zo'n fout begaat. Kiest ie echt zelf voor, dat moeten we niet gaan belonen.
En in de situatie van De Ligt, hij struikelt inderdaad maar gaat bewust met de arm naar de bal om deze buiten het bereik van Schick te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 02-07-2021 10:23:57 ]
pi_200167407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:18 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nou, we gaan het niet eens worden. :D Probleem is dat de voetballers het er zelf naar gemaakt hebben dat de regels in deze mate zijn aangepast. Als je ze zachter gaat behandelen, zullen ze meer spelbederf op het veld gaan vertonen. Daarom moet je de riemen strak houden.
Ik bedoel jouw post zijn allemaal dingen waarmee zo'n voetballer makkelijk rekening kan houden voor ie zo'n fout begaat. Kiest ie echt zelf voor, dat moeten we niet gaan belonen.
En in de situatie van De Ligt, hij struikelt inderdaad maar gaat bewust met de arm naar de bal om deze buiten het bereik van Schick te houden.
Alsof het geen spelbederf is om een man uit een team te halen. Met kans van 1 op 20 dat dit team nog drie punten binnenhaalt.
Ik zou zeggen: haal iemand een kwartier uit het veld en daarna weer 2x 11 spelers.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:02:12 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200168993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:31 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Alsof het geen spelbederf is om een man uit een team te halen. Met kans van 1 op 20 dat dit team nog drie punten binnenhaalt.
Ik zou zeggen: haal iemand een kwartier uit het veld en daarna weer 2x 11 spelers.
Voor zoiets ongevaarlijks als bij De Ligt oké, maar dan vind ik wel dat ze ongeacht waar de fout gemaakt werd op een doorgebroken speler, er een penalty moet worden toegekend om die open doelkans te compenseren. Alhoewel misschien geel ipv bankzitten voor een kwartiertje, mja, één van beide is goed, zolang die penalty toegekend wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 02-07-2021 15:26:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')