abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200097188
Hoi,

Ik heb een paar vrienden waar ik inmiddels minder connectie mee voel, maar zij hebben dit wel best met mij :{
Ik vind het heel lastig om deze vriendschappen te beëindigen.

Nu heb ik een vriendin en ze is heel negatief en onzeker met wat verlatingsangst. En ze zegt ook vaak tegen mij ‘ik ben blij dat je mijn vriendin bent, ik heb niet zoveel vrienden’ Maar door dit te zeggen geeft ze mij juist een beklemmend gevoel. En die negativiteit spreek ik ook tegen van haar.. dat ze bijvoorbeeld niet te veel achter anderen moet zoeken. Ze heeft ook best wel verlatingsangst en denkt dat haar andere vrienden haar niet leuk genoeg vinden etc. Zoekt overal wat achter. Ik heb het al tegen haar gezegd en ze zei wel dat ze het heel lastig vindt. Gelukkig krijgt ze wel hulp.

Het is alleen wel lastig dat ik de vriendschap met haar moet verbreken omdat ik zelf vroeger ook slecht in mn vel zat en heel onzeker was. Maar daarom juist kan ik het minder verdragen als andere mensen om mij heen ook zo negatief zijn, dan heb ik de neiging om ook negatief te denken omdat ik daar gevoelig voor ben.

En een andere vriend vind ik het ook lastig om los te laten omdat hij ook niet veel mensen om zich heen heeft.

Dus hoe verbreek ik het beste de vriendschap met dat meisje? En is het wel waard om de vriendschap te verbreken?

Gewoon iedere keer als ik met haar heb afgesproken heb ik iets van een ‘meh’ gevoel. Ik ben vandaag wel ontspannen geweest tho. Maar ze is ook minder geïnteresseerd in vrouwelijke dingen en onderwerpen als ik. Dus ja. Het is wel lastig.
pi_200097337
Zeg het haar
pi_200097349
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:12 schreef jameshond7 het volgende:
Zeg het haar
Dat gaat haar echt breken. Dat weet ik nu al.
pi_200097373
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:13 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dat gaat haar echt breken. Dat weet ik nu al.
Ja want van een fake vriendschap wordt ze wel gelukkig :')
pi_200097407
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:13 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja want van een fake vriendschap wordt ze wel gelukkig :')
Was het leven maar zo simpel. Sommige mensen worden echt gelukkiger ja van een fake vriendschap.
pi_200097440
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:15 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Was het leven maar zo simpel. Sommige mensen worden echt gelukkiger ja van een fake vriendschap.
Is niet jouw probleem
pi_200097574
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:13 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dat gaat haar echt breken. Dat weet ik nu al.
Ben je haar ambulante hulpverlener
pi_200097692
Laat het doodbloeden. Letterlijk zeggen dat je geen zin meer in haar hebt is onnodig. Pas als ze de hints niet oppakt en je op de man/vrouw vraagt waarom je pas na 2 dagen reageert dat je nog ff moet kijken wanneer je kan, kan je dat doen
pi_200097725
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:20 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ben je haar ambulante hulpverlener
Wist je dat we in r&p zitten en niet in klb X
Ik weet het nummer geeneens van die hulpverlener
pi_200097761
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:24 schreef Avienda01 het volgende:
Laat het doodbloeden. Letterlijk zeggen dat je geen zin meer in haar hebt is onnodig. Pas als ze de hints niet oppakt en je op de man/vrouw vraagt waarom je pas na 2 dagen reageert dat je nog ff moet kijken wanneer je kan, kan je dat doen
Dus dit is toch de beste pijnloze methode
pi_200097925
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:26 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dus dit is toch de beste pijnloze methode
Dat denk ik wel. Heb niet zo lang geleden hetzelfde gedaan. Steeds langer wachten met antwoorden en het steeds niet tot een afspraak laten komen. Klinkt niet helemaal netjes misschien maar dit was geen goede vriendin. Een oude collega die heel graag best friends wou zijn terwijl ik allang weg was bij dat werk. Ik had daar geen behoefte aan. Maar soms is het niet nodig om dat keihard tegen iemand te zeggen.
  zondag 27 juni 2021 @ 20:35:04 #12
496655 dullboy89
trader&investor
pi_200098065
Zo zie je maar weer dat s
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:07 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar vrienden waar ik inmiddels minder connectie mee voel, maar zij hebben dit wel best met mij :{
Ik vind het heel lastig om deze vriendschappen te beëindigen.

Nu heb ik een vriendin en ze is heel negatief en onzeker met wat verlatingsangst. En ze zegt ook vaak tegen mij ‘ik ben blij dat je mijn vriendin bent, ik heb niet zoveel vrienden’ Maar door dit te zeggen geeft ze mij juist een beklemmend gevoel. En die negativiteit spreek ik ook tegen van haar.. dat ze bijvoorbeeld niet te veel achter anderen moet zoeken. Ze heeft ook best wel verlatingsangst en denkt dat haar andere vrienden haar niet leuk genoeg vinden etc. Zoekt overal wat achter. Ik heb het al tegen haar gezegd en ze zei wel dat ze het heel lastig vindt. Gelukkig krijgt ze wel hulp.

Het is alleen wel lastig dat ik de vriendschap met haar moet verbreken omdat ik zelf vroeger ook slecht in mn vel zat en heel onzeker was. Maar daarom juist kan ik het minder verdragen als andere mensen om mij heen ook zo negatief zijn, dan heb ik de neiging om ook negatief te denken omdat ik daar gevoelig voor ben.

En een andere vriend vind ik het ook lastig om los te laten omdat hij ook niet veel mensen om zich heen heeft.

Dus hoe verbreek ik het beste de vriendschap met dat meisje? En is het wel waard om de vriendschap te verbreken?

Gewoon iedere keer als ik met haar heb afgesproken heb ik iets van een ‘meh’ gevoel. Ik ben vandaag wel ontspannen geweest tho. Maar ze is ook minder geïnteresseerd in vrouwelijke dingen en onderwerpen als ik. Dus ja. Het is wel lastig.
Zo zie je maar weer dat soort soort zoekt. Wil je verandering, dan ben jij alleen die gene die er verandering in kan brengen.
..live your life..
  zondag 27 juni 2021 @ 20:38:19 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200098164
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:26 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dus dit is toch de beste pijnloze methode
Helemaal niet. Zij zal zich afvragen waarom je het dood laat bloeden. En heel eerlijk, het is super laf.
Resistance is futile.
pi_200098179
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:35 schreef dullboy89 het volgende:
Zo zie je maar weer dat s
[..]

Zo zie je maar weer dat soort soort zoekt. Wil je verandering, dan ben jij alleen die gene die er verandering in kan brengen.
Ik heb haar ook een paar jaar geleden al ontmoet. Toen inderdaad soort zoekt soort. Inmiddels ben ik wel anders geworden en positiever en wil ik mij ook alleen maar met positiviteit omringen.
pi_200098215
quote:
13s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Helemaal niet. Zij zal zich afvragen waarom je het dood laat bloeden. En heel eerlijk, het is super laf.
Vind jij het fijner als iemand tegen je zegt ‘ik wil de vriendschap verbreken omdat ik geen klik meer voel’ ?
pi_200098303
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik heb haar ook een paar jaar geleden al ontmoet. Toen inderdaad soort zoekt soort. Inmiddels ben ik wel anders geworden en positiever en wil ik mij ook alleen maar met positiviteit omringen.
Dit is wel een andere situatie dan de mijne was. Je alleen maar met positiviteit omringen gaat sowieso nooit lukken en klinkt wel heel lullig naar die vriendin toe. Die is nu niet goed genoeg meer voor de Nieuwe Positieve Jij.
Ben het eens met de persoon hierboven dat laten doodbloeden wellicht laf is, maar dit eerlijk zeggen vind ik echt onnodig kwetsend.
pi_200098359
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar ik kan ook niets beters verzinnen dan 't langzaam dood laten bloeden. Wat moet je anders? Een 'ik verbreek onze vriendschap gesprek' gaan voeren? Dat slaat ook nergens op. En het opsommen van de redenen ('je bent zo negatief, onzeker & je geeft me een beklemmend gevoel. Vind het niet leuk meer om met je af te spreken') daarmee kwets je haar onnodig. Dat wil je ook weer niet, gok ik zo.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200098382
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:42 schreef Avienda01 het volgende:

[..]

Dit is wel een andere situatie dan het mijne was. Je alleen maar met positiviteit omringen gaat sowieso nooit lukken en klinkt wel heel lullig naar die vriendin toe. Die is nu niet goed genoeg meer voor de Nieuwe Positieve Jij.
Ben het eens met de persoon hierboven dat laten doodbloeden wellicht laf is, maar dit eerlijk zeggen vind ik echt onnodig kwetsend.
Toentertijd had ik trouwens ook niet veel contact met haar. Hoewel we beide slecht in onze vel zaten. Ineens laatste tijd zocht zij meer contact met mij.. en waardeerde ze dat erg.
  zondag 27 juni 2021 @ 20:48:19 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200098423
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Vind jij het fijner als iemand tegen je zegt ‘ik wil de vriendschap verbreken omdat ik geen klik meer voel’ ?
De klik niet meer voel of andere prioriteiten of uit elkaar gegroeid. Ja. Absoluut. Niks ergers dan jezelf maandenlang afvragen wat je verkeerd gedaan hebt.
Resistance is futile.
pi_200098447
quote:
88s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:44 schreef Celestien het volgende:
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar ik kan ook niets beters verzinnen dan 't langzaam dood laten bloeden. Wat moet je anders? Een 'ik verbreek onze vriendschap gesprek' gaan voeren? Dat slaat ook nergens op. En het opsommen van de redenen ('je bent zo negatief, onzeker & je geeft me een beklemmend gevoel. Vind het niet leuk meer om met je af te spreken') daarmee kwets je haar onnodig. Dat wil je ook weer niet, gok ik zo.
Ja het is wel erg. Maar ja.. anders kwets ik haar onnodig.

Daarom. En het is niet zo dat het persé aan haar ligt trouwens. Maar ik ben zelf heel gevoelig voor negativiteit. En ik voel mij dan ook meteen down als ik met negatieve mensen afspreek omdat ik zelf zo’n verleden heb gehad. En ik heb ook het idee dat zij mij ziet als een soort hulpverlener ofzo soms in plaats van als echt een vriendin. Heb niet het idee dat ze mij écht waardeert als persoon en meer als ‘wanhoop’ ofzo bij mij is.

Als ik er wel mee kon omgaan en mentaler sterker in mijn vel zat, had ik wel af en toe met haar contact kunnen onderhouden. Maar voel mij echt minder goed telkens als ik met haar afspreek :{
pi_200098465
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

De klik niet meer voel of andere prioriteiten of uit elkaar gegroeid. Ja. Absoluut. Niks ergers dan jezelf maandenlang afvragen wat je verkeerd gedaan hebt.
Het is eigenlijk vooral haar negativiteit die mij afstoot en de ‘wanhoop’ energie ofzo.
  zondag 27 juni 2021 @ 20:50:50 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200098477
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:24 schreef Avienda01 het volgende:
Laat het doodbloeden. Letterlijk zeggen dat je geen zin meer in haar hebt is onnodig. Pas als ze de hints niet oppakt en je op de man/vrouw vraagt waarom je pas na 2 dagen reageert dat je nog ff moet kijken wanneer je kan, kan je dat doen
Dit is inderdaad de manier. Een vriendschap kun je niet verbreken, omdat de vriendschap al niet meer bestaat wanneer één kant die wil verbreken. Dood laten bloeden is de juiste manier.
pi_200098494
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Vind jij het fijner als iemand tegen je zegt ‘ik wil de vriendschap verbreken omdat ik geen klik meer voel’ ?
Ja want het is eerlijk. Zou er begrip voor hebben als de vriendschap niet meer goed voelt. Forceren werkt niet.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 27 juni 2021 @ 20:54:12 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200098550
quote:
88s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:44 schreef Celestien het volgende:
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar ik kan ook niets beters verzinnen dan 't langzaam dood laten bloeden. Wat moet je anders? Een 'ik verbreek onze vriendschap gesprek' gaan voeren? Dat slaat ook nergens op. En het opsommen van de redenen ('je bent zo negatief, onzeker & je geeft me een beklemmend gevoel. Vind het niet leuk meer om met je af te spreken') daarmee kwets je haar onnodig. Dat wil je ook weer niet, gok ik zo.
Precies, zo'n afsluitgesprek is bizar. En het plaatst jou als opzegger van de vriendschap boven de ander. Daar heeft de ander niet om gevraagd en het doet ook niet ter zake, jullie passen gewoon niet meer bij elkaar.
pi_200098685
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja het is wel erg. Maar ja.. anders kwets ik haar onnodig.

Daarom. En het is niet zo dat het persé aan haar ligt trouwens. Maar ik ben zelf heel gevoelig voor negativiteit. En ik voel mij dan ook meteen down als ik met negatieve mensen afspreek omdat ik zelf zo’n verleden heb gehad. En ik heb ook het idee dat zij mij ziet als een soort hulpverlener ofzo soms in plaats van als echt een vriendin. Heb niet het idee dat ze mij écht waardeert als persoon en meer als ‘wanhoop’ ofzo bij mij is.

Als ik er wel mee kon omgaan en mentaler sterker in mijn vel zat, had ik wel af en toe met haar contact kunnen onderhouden. Maar voel mij echt minder goed telkens als ik met haar afspreek :{
Dat begrijp ik wel. 't Is (iig deels) uit zelfbescherming dat je deze vriendschap wil beëindigen. Het is niet goed voor je, het kost je energie en het dreigt je ook weer mee die negatieve spiraal in te slepen. Je bent geen hulpverlener, maar je snapt haar heel goed, juist door je verleden. En da's mogelijk ook de reden waarom ze aan je hangt.

Pittig... en zo rot, dit.
En ook erg sneu voor haar. Het is niet haar schuld verder, dat ze zo in de put zit en kampt met al die vervelende dingen. Maar het is niet jouw taak om haar daaruit te slepen.

Probeer anders, zonder er meteen een conclusie aan te verbinden, het contact wat te verminderen. Kijken of dat gaat, of ze dat accepteert. Dat kan al helpen. Als ze aan je blijft hangen, dan zal je misschien toch wat duidelijker moeten zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200098865
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

De klik niet meer voel of andere prioriteiten of uit elkaar gegroeid. Ja. Absoluut. Niks ergers dan jezelf maandenlang afvragen wat je verkeerd gedaan hebt.
Dit. En er zit nog een heel grijs gebied tussen dood laten bloeden en alles opsommen wat niet bevalt. Bv aangeven dat je even minder behoefte hebt aan contact (doe ik ook wel eens, en dan neemt het contact wel af). Contact met iemand met verlatingsangst/onzekerheid zo dood laten bloeden gaat mogelijk nog veel meer kwetsen of paniek geven dan meer info over waarom je afstand neemt; je kan niet voor een ander bepalen wat (meest) kwetst. En draai het eens om, wat zou je zelf liever hebben?
pi_200099007
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:05 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dit. En er zit nog een heel grijs gebied tussen dood laten bloeden en alles opsommen wat niet bevalt. Bv aangeven dat je even minder behoefte hebt aan contact (doe ik ook wel eens, en dan neemt het contact wel af). Contact met iemand met verlatingsangst/onzekerheid zo dood laten bloeden gaat mogelijk nog veel meer kwetsen of paniek geven dan meer info over waarom je afstand neemt; je kan niet voor een ander bepalen wat (meest) kwetst. En draai het eens om, wat zou je zelf liever hebben?
Ja ik zou het veel minder erg vinden als de ander het gewoon dood laat bloeden
pi_200099047
Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je vriendin. Zeggen dat je moeite hebt met haar negativiteit en dat je je daarom niet meer fijn voelt in haar gezelschap. Ja, het is hard. Maar imo beter eerlijk zijn met een reden dan dood laten bloeden. En misschien heeft ze wel niet door hoe haar negativiteit jou beïnvloedt hè. Misschien als je dat tegen haar zegt dat ze zich daar meer bewust van is.
pi_200099103
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja het is wel erg. Maar ja.. anders kwets ik haar onnodig.

Daarom. En het is niet zo dat het persé aan haar ligt trouwens. Maar ik ben zelf heel gevoelig voor negativiteit. En ik voel mij dan ook meteen down als ik met negatieve mensen afspreek omdat ik zelf zo’n verleden heb gehad. En ik heb ook het idee dat zij mij ziet als een soort hulpverlener ofzo soms in plaats van als echt een vriendin. Heb niet het idee dat ze mij écht waardeert als persoon en meer als ‘wanhoop’ ofzo bij mij is.

Als ik er wel mee kon omgaan en mentaler sterker in mijn vel zat, had ik wel af en toe met haar contact kunnen onderhouden. Maar voel mij echt minder goed telkens als ik met haar afspreek :{
Waarom bespreek je die negativiteit niet met haar en zeg dan gewoon wat je hier ook zegt. Je houdt het hier bij jezelf, jij bent er gevoelig voor, dus het is voor jou nu teveel. Je laat zien dat zij niet per sé het probleem is, maar je bent op dit vlak uit elkaar gegroeid. Hoef je het contact ook niet meteen te verbreken, maar als er niks verandert kun je dit later alsnog doen en verwijzen naar het eerdere gesprek. Komt het in elk geval niet als verrassing. Leuk wordt het nooit.
pi_200099318
Dood laten bloeden... Een lafhartige manier Om het "pijnloos" over te laten gaan vanwege de angst van de reactie van de ander.

Het wordt een heel stuk makkelijker als je de emoties en pijn bij een ander laat. Pijnloos is het toch niet... Je kan het wel op een verbindende manier doen, dat afscheid nemen.

Je zegt het zelf al... Je komt er met negatieve energie vandaan. En je hebt niet de energie om de vriendschap zodanig te behouden. Komt op mij over als een vriendschap uit medelijden.

Als je het dan hebt over pijnloos is dit voor die vriendin van jou wel a death by a thousand cuts. Lekkere vriendschap dan...
pi_200099578
Ook vriendschap of wat ooit een vriendschap was. Ik zou liever geen neppe vriend willen maar juist willen als een vriendin/vriendin ergens mee zat dat zich uit waarmee hij/zij zit en over praten. Als vrienden kan je toch eerlijk tegen elkaar zijn ( al hanteert iedereen een andere definitie van vriendschap en verwachtingen daarvan).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 27 juni 2021 @ 21:40:16 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200099795
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:10 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja ik zou het veel minder erg vinden als de ander het gewoon dood laat bloeden
Lekker makkelijk. Verplaats je even écht in haar. Stel je voor dat jouw beste vriendin, iemand met wie jij graag bevriend wil zijn, ineens niets meer laat horen, zonder tekst en uitleg.
Resistance is futile.
pi_200099934
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Verplaats je even écht in haar. Stel je voor dat jouw beste vriendin, iemand met wie jij graag bevriend wil zijn, ineens niets meer laat horen, zonder tekst en uitleg.
Lekker makkelijk? Ja ik heb oprecht liever dat iemand mij doodbloed hoor dan zo’n confrontrerend gesprek.

Ik heb geen tekst en uitleg nodig. Je gaat met mij om of niet.

En ik weet dat want vroeger heeft iemand mij ook verlaten tekst en uitleg. Ik vond dat veel heftiger dan als diegene het gewoon had doodgebloed. En ja dat is ook weleens gebeurd. Maar dat ben ik.
pi_200100045
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:14 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Waarom bespreek je die negativiteit niet met haar en zeg dan gewoon wat je hier ook zegt. Je houdt het hier bij jezelf, jij bent er gevoelig voor, dus het is voor jou nu teveel. Je laat zien dat zij niet per sé het probleem is, maar je bent op dit vlak uit elkaar gegroeid. Hoef je het contact ook niet meteen te verbreken, maar als er niks verandert kun je dit later alsnog doen en verwijzen naar het eerdere gesprek. Komt het in elk geval niet als verrassing. Leuk wordt het nooit.
Dit is een optie, maar ik heb het al triljoen keer gezegd. En dan is ze wel stil en zegt ze ‘ja ja klopt idd’ en daarna weet ik het gesprek wel te sturen op iets anders

Daarnaast is het dus niet alleen die negativiteit maar voel ik ook gewoon geen klik. Ze is wat mannelijker en heeft mannelijkere interesses. Ze vindt mij soms ook een modepopje/ tuttig volgens mij.

Ze zegt ook vaak dat ze mij mag omdat ik haar issues begrijp. Dus dat zoekt ze waarschijnlijk denk ik? Maar ik zoek niet echt zo’n vriendschap.

Of ik moet verdraaien naar iets oppervlakkige contact. Ik kijk wel. Direct zeggen is toch geen optie als ik de reacties hier zo zie. En erover nadenk.
pi_200100046
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk? Ja ik heb oprecht liever dat iemand mij doodbloed hoor dan zo’n confrontrerend gesprek.

Ik heb geen tekst en uitleg nodig. Je gaat met mij om of niet.

En ik weet dat want vroeger heeft iemand mij ook verlaten tekst en uitleg. Ik vond dat veel heftiger dan als diegene het gewoon had doodgebloed. En ja dat is ook weleens gebeurd. Maar dat ben ik.
Ik snap dat het een moeilijke situatie voor je is, maar hoe zie je dat doodbloeden voor je? Als ze contact zoekt dat afwimpelen? En dat waarschijnlijk nog een paar keer moeten doen? Dan kun je toch beter gelijk eerlijk tegen haar zijn? Ik denk dat dat ook beter voor jou is :)

En dat je haar negativiteit niet meer trekt is echt geen rare reden om een vriendschap op een lager pitje te zetten of af te kappen. Dat zou zij ook wel moeten snappen.
pi_200100060
D
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk? Ja ik heb oprecht liever dat iemand mij doodbloed hoor dan zo’n confrontrerend gesprek.

Ik heb geen tekst en uitleg nodig. Je gaat met mij om of niet.

En ik weet dat want vroeger heeft iemand mij ook verlaten tekst en uitleg. Ik vond dat veel heftiger dan als diegene het gewoon had doodgebloed. En ja dat is ook weleens gebeurd. Maar dat ben ik.
Dan laat je het lekker doodbloeden, toch?
pi_200100116
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik snap dat het een moeilijke situatie voor je is, maar hoe zie je dat doodbloeden voor je? Als ze contact zoekt dat afwimpelen? En dat waarschijnlijk nog een paar keer moeten doen? Dan kun je toch beter gelijk eerlijk tegen haar zijn? Ik denk dat dat ook beter voor jou is :)
Vandaag hebben wij afgesproken. Maar ik denk om eerlijk te zijn dat ze misschien toch niet zoveel verwachtingen van mij heeft als ik dacht. Want ze ergerde zich een paar wel aan mij merkte ik.

Ik schrok hoe ze over haar andere vrienden praatte en dat voelde voor mij beklemmend aan.

Zoveel contact zoekt ze gelukkig ook weer niet met mij.
pi_200100134
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:50 schreef Mufasah208 het volgende:
D
[..]

Dan laat je het lekker doodbloeden, toch?
Ja ben tot die conclusie nu inmiddels wel gekomen. En ik ben misschien toch niet zo belangrijk voor haar als ik dacht en er goed over nadenk.

Wanneer zij ergens duidelijkheid over vraagt ga ik natuurlijk wel eerlijk zijn.
pi_200100406
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dit is een optie, maar ik heb het al triljoen keer gezegd. En dan is ze wel stil en zegt ze ‘ja ja klopt idd’ en daarna weet ik het gesprek wel te sturen op iets anders

Daarnaast is het dus niet alleen die negativiteit maar voel ik ook gewoon geen klik. Ze is wat mannelijker en heeft mannelijkere interesses. Ze vindt mij soms ook een modepopje/ tuttig volgens mij.

Ze zegt ook vaak dat ze mij mag omdat ik haar issues begrijp. Dus dat zoekt ze waarschijnlijk denk ik? Maar ik zoek niet echt zo’n vriendschap.

Of ik moet verdraaien naar iets oppervlakkige contact. Ik kijk wel. Direct zeggen is toch geen optie als ik de reacties hier zo zie. En erover nadenk.
Iets zeggen is wat anders dan iets bespreken hè? Maar goed, als je verder geen klik (meer) voelt, dan houdt het gewoon op. Ik zou het sowieso altijd bespreken, vind dat doodbloeden als een pleister eraf trekken en zoveel mogelijk haartjes heel langzaam meepakken. Niks zo kut als het idee hebben dat mensen je ontlopen en je weet niet eens waarom.
pi_200100536
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja ben tot die conclusie nu inmiddels wel gekomen. En ik ben misschien toch niet zo belangrijk voor haar als ik dacht en er goed over nadenk.

Wanneer zij ergens duidelijkheid over vraagt ga ik natuurlijk wel eerlijk zijn.
Jij moet ermee leven, ik niet.
pi_200100734
Ik heb toch liever een gesprek om het te eindigen met elkaar ipv dood listen bloeden. Dat heb ik persoonlijk liever, is duidelijker, je communiceert normaal en je zegt waar het op staat. Dood laten bloeden kan veel kwetsender zijn imo. Duidelijkheid is het beste, gewoon praten en het zeggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200102467
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Vind jij het fijner als iemand tegen je zegt ‘ik wil de vriendschap verbreken omdat ik geen klik meer voel’ ?
Ja. Beter dan iemand die je 'ghost' of wat dan ook.
pi_200103769
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:07 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar vrienden waar ik inmiddels minder connectie mee voel, maar zij hebben dit wel best met mij :{
Ik vind het heel lastig om deze vriendschappen te beëindigen.

Nu heb ik een vriendin en ze is heel negatief en onzeker met wat verlatingsangst. En ze zegt ook vaak tegen mij ‘ik ben blij dat je mijn vriendin bent, ik heb niet zoveel vrienden’ Maar door dit te zeggen geeft ze mij juist een beklemmend gevoel. En die negativiteit spreek ik ook tegen van haar.. dat ze bijvoorbeeld niet te veel achter anderen moet zoeken. Ze heeft ook best wel verlatingsangst en denkt dat haar andere vrienden haar niet leuk genoeg vinden etc. Zoekt overal wat achter. Ik heb het al tegen haar gezegd en ze zei wel dat ze het heel lastig vindt. Gelukkig krijgt ze wel hulp.

Het is alleen wel lastig dat ik de vriendschap met haar moet verbreken omdat ik zelf vroeger ook slecht in mn vel zat en heel onzeker was. Maar daarom juist kan ik het minder verdragen als andere mensen om mij heen ook zo negatief zijn, dan heb ik de neiging om ook negatief te denken omdat ik daar gevoelig voor ben.

En een andere vriend vind ik het ook lastig om los te laten omdat hij ook niet veel mensen om zich heen heeft.

Dus hoe verbreek ik het beste de vriendschap met dat meisje? En is het wel waard om de vriendschap te verbreken?

Gewoon iedere keer als ik met haar heb afgesproken heb ik iets van een ‘meh’ gevoel. Ik ben vandaag wel ontspannen geweest tho. Maar ze is ook minder geïnteresseerd in vrouwelijke dingen en onderwerpen als ik. Dus ja. Het is wel lastig.
Ha Medus, het beste is om met mensen die iets betekenen in je leven en voor wie jij iets kan betekenen dicht bij je houdt. Daarna ga je een niveau lager en dan heb je de kennissen die je dicht bij je wilt houden maar niet zo vaak spreekt. De rest bestaat dan gewoon niet.

Op de basisschool was ik met iedereen goed bevriend en hielden we nog een half jaar nadat ik op de middelbare school zat nog contact. Daarna verwaterde het van natuurlijke wijze. Op de middelbare school had ik een aantal goede vrienden met wie ik zo nu en dan nog contact heb. Op de universiteit had ik ook een aantal vrienden met wie ik goed contact heb. Soms is er een tijd van komen en gaan.
pi_200103834
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja ben tot die conclusie nu inmiddels wel gekomen. En ik ben misschien toch niet zo belangrijk voor haar als ik dacht en er goed over nadenk.

Wanneer zij ergens duidelijkheid over vraagt ga ik natuurlijk wel eerlijk zijn.
Je zou misschien ook op een positieve manier kunnen reageren wanneer zij negatief is. Daarmee sla je mogelijk op de lange duur wel twee vliegen in één klap. De gesprekken worden leuker en zij misschien ook positiever en dus ook leuker.
  maandag 28 juni 2021 @ 08:37:29 #45
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_200103868
Stuur haar een rouwkaart.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_200103996
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:44 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk? Ja ik heb oprecht liever dat iemand mij doodbloed hoor dan zo’n confrontrerend gesprek.

Ik heb geen tekst en uitleg nodig. Je gaat met mij om of niet.

En ik weet dat want vroeger heeft iemand mij ook verlaten tekst en uitleg. Ik vond dat veel heftiger dan als diegene het gewoon had doodgebloed. En ja dat is ook weleens gebeurd. Maar dat ben ik.
Ik heb ook een vriendschap van dik 8 jaar dood laten bloeden om diverse redenen, dat leek mij beter dan gewoon zeggen dat ze een ontzettende energieslurpert was en dat ik vond dat ze wel wat liever tegen haar kindjes kon doen en dat ik het eigenlijk heel terecht vond toen die kinderen uit huis geplaatst werden.
Dat vond ik ook weer zo hard om dat zo uit te spreken. Dus gewoon laten verwateren.
pi_200104080
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 23:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ja. Beter dan iemand die je 'ghost' of wat dan ook.
Nee joh :blauwoog: :|W
Niet iederene kan de waarheid aan, velenb gaan zelfs shit over JOU lullen als je zo direct ben.

Nederlands claimen wel dat ze direct zijn maar in de praktijk ho maar
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200104559
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:07 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik heb een paar vrienden waar ik inmiddels minder connectie mee voel, maar zij hebben dit wel best met mij :{
Ik vind het heel lastig om deze vriendschappen te beëindigen.

Nu heb ik een vriendin en ze is heel negatief en onzeker met wat verlatingsangst. En ze zegt ook vaak tegen mij ‘ik ben blij dat je mijn vriendin bent, ik heb niet zoveel vrienden’ Maar door dit te zeggen geeft ze mij juist een beklemmend gevoel. En die negativiteit spreek ik ook tegen van haar.. dat ze bijvoorbeeld niet te veel achter anderen moet zoeken. Ze heeft ook best wel verlatingsangst en denkt dat haar andere vrienden haar niet leuk genoeg vinden etc. Zoekt overal wat achter. Ik heb het al tegen haar gezegd en ze zei wel dat ze het heel lastig vindt. Gelukkig krijgt ze wel hulp.

Het is alleen wel lastig dat ik de vriendschap met haar moet verbreken omdat ik zelf vroeger ook slecht in mn vel zat en heel onzeker was. Maar daarom juist kan ik het minder verdragen als andere mensen om mij heen ook zo negatief zijn, dan heb ik de neiging om ook negatief te denken omdat ik daar gevoelig voor ben.

En een andere vriend vind ik het ook lastig om los te laten omdat hij ook niet veel mensen om zich heen heeft.

Dus hoe verbreek ik het beste de vriendschap met dat meisje? En is het wel waard om de vriendschap te verbreken?

Gewoon iedere keer als ik met haar heb afgesproken heb ik iets van een ‘meh’ gevoel. Ik ben vandaag wel ontspannen geweest tho. Maar ze is ook minder geïnteresseerd in vrouwelijke dingen en onderwerpen als ik. Dus ja. Het is wel lastig.
Iemand simpelweg uit faseren lijkt misschien het makkelijkste voor beide partijen, maar bedenk je wel goed waarom dit het makkelijkst lijkt. En voor wie.

Bij een persoon met meerdere vriendschappen kan dat uit faseren veel beter lijken op een natuurlijker verloop en kan die persoon het gat dus makkelijker opvullen met anderen. Deze meid heeft dat dus niet. Ze heeft geen anderen en mist dan ook feedback om bepaalde dingen aan te passen.
Nu kan je zeggen ja, maar ik heb die feedback al zo vaak gegeven en ze heeft er niks mee gedaan. Maar dat kan aan meerdere dingen liggen. Als je het contact verbreekt is dat het laatste wat je nog wel voor haar zou kunnen doen, iets waar ze mee aan de slag kan ipv stilzwijgend uit je leven verwijderd te worden terwijl ze in haar hoofd misschien iets heel anders maakt van het waarom.
Als jij aan de kant gezet wordt door iemand of bijvoorbeeld op werk, zou je dat dan ook zonder eindgesprek/brief/whatever willen voor jezelf? Vraag jezelf af waardoor jij het wel ok zou vinden en waarom jij dat wel kan handelen. In hoeverre heeft zij dezelfde mogelijkheden en voorkeuren denk je?

Tevens heb je in het verleden aangegeven dat je iets van zorg of onderwijs studeert. Dat lijken me bij uitstek plekken waar je negativiteit om je heen gaat krijgen. Als dit al zo een probleem is, dan zou ik nog eens aan de bel trekken op school en kijken of je daar extra handvatten kan krijgen om hier beter mee om te leren gaan. Daar kun je de deur namelijk moeilijk dicht trekken en houden voor dit soort negativiteit, dus dat lijkt me wel een aandachtspuntje..
pi_200107692
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 20:07 schreef Medusa666 het volgende:
Ik heb een paar vrienden waar ik inmiddels minder connectie mee voel, maar zij hebben dit wel best met mij
Ik vind het heel lastig om deze vriendschappen te beëindigen.
Komt dat dan omdat je zelf veranderd bent ofzo?

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, laten doodbloeden, het uitmaken, ghosten :@ ik denk eigenlijk dat doodbloeden het beste werkt.

Voor mijzelf ook, als iemand alleen nog maar wat algemene berichtjes terugstuurt, laat reageert en niet meer concreet wordt mbt afspreken dan hou ik ook vanzelf op met contact opnemen. Heb nog nooit gehad dat ik zo iemand dan heel erg ging missen. Of het is super logisch dat je uit elkaar groeit, als iemand verhuist bijv of je bent ergens anders gaan werken.

Als je zo afhankelijk bent van een vriendin en je had nooit in de gaten dat zij de negativiteit niet trekt, er eigenlijk al klaar mee was en op een gegeven moment jou op afstand begint te houden, dan moet je toch bij jezelf te rade gaan wat er met je mis is (denk ik dan, kan je in verschillen misschien)? Hoe kan ze dan al die tijd niets doorgehad hebben? Dan ben je misschien ook gewoon te egocentrisch voor een gelijkwaardige vriendschap.

Maar ik ben erg van leven en laten leven, op de schaal van loyaliteit aan vriendschappen zit ik op niveau ijskast dus geen goed voorbeeld op zich.
What's the name of the game?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 juni 2021 @ 15:58:50 #50
414785 sirdanilot
pi_200109478
Ik heb aan beide kanten gestaan, heb zelf contact met bepaalde mensen willen beperken en heb ook zelf wel mensen gehad die niet meer met me om wilden gaan.

Wat je in ieder geval níet moet doen zijn deze zaken:

- beloftes maken die je niet waar kan of wil maken (deze fout heb ik zelf gemaakt)
- iemand volledig 'ghosten'. D.w.z. op alle kanalen blokkeren, niks meer van je laten horen, niet meer reageren. Dat is niet alleen kinderachtig, het schaadt de persoon die je dit aandoet ook heel erg. ze weten immers totaal niet wat er met je gebeurd is en waar je bent. Vroeg of laat vinden ze toch wel ergens een nieuw profiel van je en dan zit je met een groter conflict dan eerst.
- Conflicten laten sluimeren en broeien, ipv het zo snel mogelijk uitpraten.

Wat je wél kan doen:

- Zoek ándere vrienden, waar je een veel betere klik mee heb en wier interesses beter aansluiten bij wat jíj leuk vindt. Misschien is het wel zó gezellig dat je de saaie nukkige vriendin ook een keer mee kan nemen. Misschien bloeit ze dan op. Of je houdt dit juist als een backup gescheiden vriendengroep.
- Je nukkige vervelende vriendin ontmoeten samen met een andere nukkige vervelende vriendin die je misschien hebt. Kunnen ze lekker tegen mekaar gaan zeiken ipv tegen jou. Misschien kan jij zelf één gezellige vriendin meenemen voor de balans.
- Langzaam steeds meer omgaan met andere mensen, en steeds minder met de nukkige saaie vriendin. Niks mis mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')