Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel bang voor.
Jammer. Had er graag vanaf gevlogen.
Sowieso is een vliegveld voor vakantievluchten zonder station totaal achterhaald.quote:Op donderdag 7 september 2023 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.
Frankfurt Airport vindt dit prachtig. HSL 10 jaren project voor polderland NL.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Simpel op papier maar niet in de realiteit. Of ga je ook bij andere landen aankloppen om minder te vliegen? Die paar vliegertjes vanuit Nederland stelt weinig voor op wereldniveau.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
We zitten in een klimaatscrisisquote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Nederland gaat de wereld redden.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-500-toestellenquote:PARIJS - Zoals verwacht heeft IndiGo maandag een mega-order bekendgemaakt op de Paris Air Show. De prijsvechter onder leiding van Pieter Elbers bestelt nog eens 500 toestellen uit de A320neo-familie, waarmee de totale uitstaande order op bijna 1000 exemplaren uitkomt.
https://www.deondernemer.(...)us-en-boeing~4622539quote:Air India heeft een megabestelling gedaan bij vliegtuigenbouwers Airbus en Boeing voor respectievelijk 250 en 220 vliegtuigen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt in een verklaring. Met de orders is in totaal zo'n 70 miljard dollar gemoeid.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-de-lucht-tegen-2042quote:Boeing verwacht dat het aantal vliegtuigen in de lucht de komende twintig jaar verdubbelt. Dat meldt de Amerikaanse vliegtuigbouwer aan de vooravond van het Internationale Lucht- en Ruimtevaartsalon (SIAE) in het Franse Le Bourget.
en nederland in zee laten zinken , dat zal pas veel stikstof schelenquote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Zo simpel is het dus niet.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg; want er is zoveel vraag naar reizen richting Bremen en Hamburg? Het heeft trouwens zo'n 20 jaar geduurd voordat de Duitsers hun deel van de Betuweroute gingen verbeteren. In dit tempo is die Lelylijn pas goed bruikbaar rond 2055.
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
het vliegveld is al in gebruik, maar niet voor lijnvluchten.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
de passagiers moeten naar Schiphol via de Lelylijn, bedoel je?
- accijns op kerosine;
kan niet, verdrag van Chicago
- BTW op vliegkaartjes;
kan ook niet, verdrag van Chicago
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
iedere vakantieganger vliegt dan vanuit het buitenland
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Dan gaat KLM en daarmee Air France-KLM failliet. Dan krijg je gegarandeerd ruzie met de Fransen. De Nederlandse staat is trouwens grootaandeelhouder van Air France-KLM. Dat eigendom spoel je dan ook door de plee. En er raken tienduizenden mensen werkloos.
Het is zo simpel:quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Lolquote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.quote:
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
3 nieuwe vinex locaties ieder 100.000 woningen, in Nederland
1000 bejaarden huizen bouwen om de zorg meer eficient te doen en meer naar elkaar laten omzien
veel mee recreatie locaties aan de rivieren om toeristen in eigen land te houden
TATA staal sluiten om de fijnstof, stikstof en CO2 te beperken
Emigratie van ouderen binnen europa bevorderen
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.
Je doet hier net alsof alle vliegreizen alleen maar plezierreisjes zijn. Dat is simpelweg niet waar. Juist door de mondialisering wordt er meer internationaal zaken gedaan, wat het noodzakelijk maakt dat mensen ergens ter plekke verschijnen. Als je dat onmogelijk maakt, sloop je de economie en heb je geen financiële middelen voor innovatie. En dan heb je ook geen geld meer om die leraren, politieagenten en verpleegkundigen te betalen.
Ik zie bijvoorbeeld wel mogelijkheden voor treinen als alternatief voor een vliegreis, maar alleen voor relatief korte afstanden en ook alleen wanneer de verbinding snel en betrouwbaar is. Italië heeft bewezen dat dat kan en mede daardoor is Al Italia ook failliet gegaan. Maar in Nederland hebben we geen binnenlandse vluchten om te vervangen, dus we zijn hoe dan ook aangewezen op andere landen om een goed alternatief op te zetten. Helaas heeft onder Mutti Merkel de tijd stilgestaan in Duitsland: heel veel noodzakelijk investeringen zijn niet gedaan, terwijl het geld tegen de plinten opklotste en men gratis kon lenen.
kletspraatquote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is.
Dat zeiden ze 30 jaar geleden al ,quote:[b]Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef . Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.
Hoe zeg je dat je alleen vaart op kortzichtige haat zonder te zeggen dat je alleen vaart op kortzichtige haat.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Toch heb je er mee te maken. Al die vertragen mbt vluchtelingen zijn ook oud en nog meer aan updates toe. Chicago wordt nog steeds gebruikt, massaal, dus is dat eigenlijk nog wel prima.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat
klets uit je neus
Over de vervuiling:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |