Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Allee al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
Punt is dat die bus, en ik heb echt een schijthekel aan de bus, vanaf station Lelystad gaat... het gros van de mensen die ten zuiden van het vliegveld wonen kunnen er dus alleen komen als ze met een trein via Zwolle of Amsterdam gaan, en dat is vrij absurd als je de locatie van het vliegveld bekijkt.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Even een paar boeren onteigenen, paar aftakkingen maken uit het westen en zuidoosten en een station.
In 2080 gereed waarschijnlijk.
Nee, zeg, we gaan de mensen het niet te makkelijk maken, groetjes Shell.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Nieuwe treinverbinding aanleggen is in Nederland al helemaal niet meer mogelijk, nog erger dan woningen bouwenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
woningbouwen in de natuur dat doen we niet meer en akkerbouwland is ook natuurquote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Zoek jij ruzie met Caroline ??quote:
Nee, hoor.quote:
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd wordenquote:
Hoe is dat relevant? Jij zegt dat akkerland natuur is en dat is niet zo. Maar ja, van mij mag er op gebouwd worden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd worden
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Alleen al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
A6 (Muiderberg - Joure)quote:Op zondag 10 juli 2022 18:53 schreef Leandra het volgende:
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?
Ik weet, kwam er vroeger wel eens, heb er zelfs nog gewerkt als scholier 20 jaar geleden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen.
Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
quote:Schiphol koopt Boer Karel uit: 4,1 miljoen euro
Door CONNIE VERTEGAAL
GROOTSCHERMER - Schiphol heeft zijn stikstofrechten op orde, zo werd donderdag bekend via NRC. De luchthaven heeft emissierechten opgekocht van in totaal twaalf veehouders. Een van die bedrijven is de pluimveehouderij van Karel Kostelijk in Grootschermer.
Karel Kostelijk op zijn erf, dat sinds enkele weken van Schiphol is.
Het bedrijf is beëindigd en Schiphol is sinds december eigenaar van de grond, het woonhuis en de stallen op de Grootschermerweg, zo blijkt uit gegevens van het Kadaster.
Met de aankoop was een bedrag van 4,1 miljoen euro gemoeid.
Dat Schiphol de koper was van zijn bedrijf, wist Kostelijk pas toen hij het koopcontract onder ogen kreeg. De makelaar met wie hij onderhandelde mocht hem dat niet vertellen.
De aankoop van de pluimveehouderij vormt een groot aandeel in de totale investering die Schiphol deed. Dat behelst een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen. Vier bedrijven werden totaal opgekocht, van acht veehouders neemt Schiphol alleen de stikstofrechten over.
Wilde jacht op stikstofruimte moeilijk te stoppen
De verkoop komt na een voor pluimveehouder Karel Kostelijk heftige periode. Hij had een prachtig modern bedrijf, waarin hij de afgelopen tien jaar voor drie miljoen had geïnvesteerd. Niettemin wist vogelgriep door te dringen in zijn stallen.
Eind 2021 en begin 2022 werd hij twee keer achter elkaar door een uitbraak van het virus getroffen. De stallen werden geruimd en in totaal 277.000 vleeskippen werden gedood. ,,Het jaar begon verschrikkelijk, maar ik ben doorgegaan en het jaar eindigde heel mooi", zegt hij er zelf over.
Groot probleem
Schiphol heeft stikstofruimte nodig omdat de natuurvergunning van de luchthaven, en ook voor Lelystad Airport, niet op orde is.
Het vliegverkeer stoot meer stikstof uit dan toegestaan.
Veel industrie zit in dezelfde situatie en stoot illegaal stikstof uit. En ook voor woningbouw en wegenaanleg is stikstofruimte nodig.
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heen
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkerenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.
Of Düsseldorf, waarvoor dat ook geldt.
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik met de bus moet dan ga ik met de bus
Als ik met de trein moet dan ga ik met de trein
Daar was vroeger een station Lelystad-Zuid gebouwd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er onderhoud of een ongeval is op de A6 dan loopt de N302 direct vast. Is totaal niet berekend op extra verkeer, heeft ook ouderwetse kruisingen met verkeerslichten.
En inderdaad, zonder trein wordt dat massaal met de auto er naartoe.
nou ik word vaak gebracht , en of dat lelystad eindhoven of Schiphol is zal me worst zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |