abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200070801
Oftewel de heilige graal van CUL. Het aanvullen van de lijst mag :)

- Laser, Laserpicium, of Lasarpicium (het beste deel van de uitgestorven plant Silphium). Romeinen waren er zo op gesteld dat ze het op munten afbeelden

- De Gros Michel banaan.
De Cavendish die we nu eten was ooit slechts een diervoederbanaan. De Gros Michel heeft veel meer smaak en textuur. Sommige bananensnoepjes geven nog een soort van chemische nabootsing van de natuurlijke smaak van de Gros Michel banaan. Helaas uit de handel gehaald door ziektes maar gelukkig nog met moeite verkrijgbaar.

pi_200072026
Boekwijt is niet verdwenen, maar wel een beetje vergeten?

Ooit aten we hier heel veel boekwijt, bijvoorbeeld voor pannenkoeken, er zitten zoveel eiwitten in, dat je meteen genoeg hebt voor 2 dagen.

quote:
Het verdwijnen van de teelt
Boekweit had zijn bestaan te danken aan de omstandigheid dat het op schrale grond nog een redelijke opbrengst gaf, ondanks de nadelen die aan het gewas kleefden. Het was een weersgevoelig en daarmee onzeker gewas. "Het is een boekweitenverbouw" werd gezegd als er sprake was van een riskante onderneming. Verder was de oogst en het bewaren van boekweit bewerkelijker dan van rogge en haver.

Toen de omstandigheden veranderden viel voor boekweit het doek. Door grondverbetering en bemesting steeg de productie van de graangewassen belangrijk, terwijl bij boekweit eerder het tegendeel het geval was. Zodoende daalde het rendement ten opzichte van granen. Door het beschikbaar komen van goedkoop graan veranderde ook het voedingspatroon
https://nl.wikipedia.org/(...)dwijnen_van_de_teelt
pi_200072512
Binnenkort mag de paling ook op dit lijstje. Onze volgende generatie zal nooit ervaren hoe lekker de smaak van een broodje paling kan zijn, want die beesten hakken we in rap tempo in mootjes in alle gemalen en sluizen. Blijkbaar is Rutte te beroerd om wat vispassages aan te leggen voor een paar miljoen.

Verder kan hier ook nog wel schorseneren bij. Niet verdwenen en je kan het soms op de markt wel krijgen, maar het valt in de categorie 'vergeten groente'. In België is het wel wat gangbaarder dan bij ons.

Ook bijna verdwenen is uierboord. Je kan dat nog maar op een paar plekken in Nederland krijgen bij de slager, voornamelijk in de provincie Zuid Holland.

Onze eigen zeeuwse paptaart is ook op sterven na dood. Er is nog maar één bakker in ons land die de Zeeuwse paptaart nog maakt op traditionele wijze. Het is zelfs al verdwenen uit het dorp Groede waar het vandaan komt, want het dorp is zo erg gekrompen dat er geen bakker meer is. Mijn vader maakt een rijstevlaai die wel lijkt op de paptaart maar het is niet een taartje zoals dit.

https://lekkertafelen.nl/(...)n-zeeuwse-lekkernij/

Mijn vader maakt hem meer zoals dit. Dit is ook gangbaar bij ons over de grens in België, dus de taart in deze vorm zal wel blijven bestaan. Is ook niet erg moeilijk te maken eerlijk gezegd.

https://www.mapopotte.fr/paptaart-recette-flamande/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200072544
Paardenvlees is een beetje aan een opmars bezig maar heeft nog altijd een slechte naam. Er zijn nog wel een paar paardenslagerijen in Nederland maar die verdwijnen in héél rap tempo.

Toch is een lekkere warme paardenworst of paardenbiefstuk heerlijk. Erg jammer. Het is ook mager, eiwitrijk vlees, dus je zou zeggen dat paard goed zou passen in moderne diëten zoals keto en zo. Gemiste kans.

Als ik geld had zou ik het wel weten hoor. Maar ja....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200072650
Ik was eens ergens waar ze 'varkenskluif' serveerden, ik dacht het zal toch niet, ze hadden de poot van een varken, in plakken gezaagd en kreeg je met huid haar en zwoerd dus, zo op het bordje.

Bijna niemand wist dat dat stuk varkenpoot, een delicatesse is en hadden geen idee, hoe ze varkenskluif zou moeten eten. Ik zei: "geef maar hier, ik zal even laten zien wat de bedoeling is".

pi_200072905

Niet voor in de koffie, maar als ingredient in een recept

https://www.google.com/se(...)m9A58Q_AUoAHoECAEQAA
  zaterdag 26 juni 2021 @ 16:24:30 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_200073851
Krentjebrij. Was nog te koop in mijn lokale supermarkt maar is daar ook verdwenen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_200073975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 15:21 schreef christmastsunami het volgende:
Ik was eens ergens waar ze 'varkenskluif' serveerden, ik dacht het zal toch niet, ze hadden de poot van een varken, in plakken gezaagd en kreeg je met huid haar en zwoerd dus, zo op het bordje.

Bijna niemand wist dat dat stuk varkenpoot, een delicatesse is en hadden geen idee, hoe ze varkenskluif zou moeten eten. Ik zei: "geef maar hier, ik zal even laten zien wat de bedoeling is".

[ afbeelding ]
oh........ gadverdamme
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zaterdag 26 juni 2021 @ 16:37:41 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_200074074
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:31 schreef FANNN het volgende:

[..]

oh........ gadverdamme
Als je maar honger genoeg hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_200076386
Rommelkruid.
Online wel in de super niet meer..
Is een toevoeging voor oa balkenbrij
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:40:13 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200076482
Er is iemand op youtube en die gaat de wereld over om al het fruit te proberen, en die haat ook altijd op de cavendish banaan omdat die bij lange na niet zo lekker is als andere bananensoorten. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200078023
Oh, wat grappig! In Turkije heb ik bananen gegeten die inderdaad smaakten als de bananensnoepjes die we hier kennen. Waren idd de lekkerste bananen ooit.
Protège moi de mes désirs.
pi_200086715
quote:

[ afbeelding ]
Was vroeger standaard voor in de Erwtensoep en elke slager had het in de vitrine liggen. We maakten er dan ook een grapje van door aan de slager te vragen "Heeft u Varkenspootjes?" En wanneer Ja dan vragen of dat niet wat moeilijk lopen is. :') Dit zal dan ook wel vergeten grapje zijn... Ik inderdaad al heel lang geen varkenspootjes meer gezien.

Net zo als Zure Zult en Kopkaas ik zou niet weten waar je het nog kunt krijgen. Je zult goed moeten zoeken in de kleinere dorpen denk ik. Maar het was ooit dagelijkse kost.

In Noord Nederland aten ze ooit Bittervoorn, het visje zwemt nog in onze wateren en smaakt blijkbaar bitter vandaar de naamgeving. Maar gegeten worden ze al eeuwen niet meer.

In middeleeuwse kookboeken staan recepten waar Rasspeyte wordt toegvoegt, maar tot nog toe weet niemand wat Rasspeyte is of was. Men vermoed een Soortnaam van bepaalde rozijnen, maar dat is nooit opgehelderd. Ergens in de geschiedenis is men in Nederland het woord of product vergeten.
Poelgen metten rasspeyte inden somer

Iets verder in dat kookboek vind je
Geleye vp swijnen beene ziedse wel - Varkenspootjes in Gelei. :9

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 27-06-2021 09:38:25 ]
pi_200087972
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:27 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Was vroeger standaard voor in de Erwtensoep en elke slager had het in de vitrine liggen. We maakten er dan ook een grapje van door aan de slager te vragen "Heeft u Varkenspootjes?" En wanneer Ja dan vragen of dat niet wat moeilijk lopen is. :') Dit zal dan ook wel vergeten grapje zijn... Ik inderdaad al heel lang geen varkenspootjes meer gezien.

Net zo als Zure Zult en Kopkaas ik zou niet weten waar je het nog kunt krijgen. Je zult goed moeten zoeken in de kleinere dorpen denk ik. Maar het was ooit dagelijkse kost.

In Noord Nederland aten ze ooit Bittervoorn, het visje zwemt nog in onze wateren en smaakt blijkbaar bitter vandaar de naamgeving. Maar gegeten worden ze al eeuwen niet meer.

In middeleeuwse kookboeken staan recepten waar Rasspeyte wordt toegvoegt, maar tot nog toe weet niemand wat Rasspeyte is of was. Men vermoed een Soortnaam van bepaalde rozijnen, maar dat is nooit opgehelderd. Ergens in de geschiedenis is men in Nederland het woord of product vergeten.
Poelgen metten rasspeyte inden somer

Iets verder in dat kookboek vind je
Geleye vp swijnen beene ziedse wel - Varkenspootjes in Gelei. :9
Geinig :)

Kan Rasspeyte niet staan voor Frambozenwijn.?

Raspberry derives its name from raspise , "a sweet rose-colored wine" (mid-15th century), from the Anglo-Latin vinum raspeys , or from raspoie, meaning "thicket", of Germanic origin. The name may have been influenced by its appearance as having a rough surface, related to Old English rasp or "rough berry".

Het lijkt rond dezelfde tijden in Duitsland te zijn ontstaan, maar gegeven het nu op een enkele webshop na nauwelijks (meer) in de schappen ligt kan het gerekend worden tot iets dat obscuur is geworden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 27-06-2021 11:58:26 ]
pi_200088172
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geinig :)

Kan Rasspeyte niet staan voor Framboos (raspberry) of de genoemde wijn.?

Raspberry derives its name from raspise , "a sweet rose-colored wine" (mid-15th century), from the Anglo-Latin vinum raspeys , or from raspoie, meaning "thicket", of Germanic origin. The name may have been influenced by its appearance as having a rough surface, related to Old English rasp or "rough berry".
Zou heel goed kunnen! Mooie vondst... Stuur het eens door naar het Museum van Gent (B) voor zover ik weet bezitten zij dit kookboek en hebben het ook vertaald. Zal dan beslist geen Brit geweest zijn geweest die het heeft vertaald.

Maar ik denk dat ze het wel weten te waarderen. ^O^

Wat ik sowieso al erg geinig vind is hoe sommige woorden vanuit het oud Germaans/Nederlands zijn overgewaaid naar Engeland. Waarschijnlijk met de Saxons en daar nog Ghenouch van is blijven hangen in het modern Engels.

Quick enough - Kwiek Ghenouch. :)
pi_200088290
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:57 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen! Mooie vondst... Stuur het eens door naar het Museum van Gent (B) voor zover ik weet bezitten zij dit kookboek en hebben het ook vertaald. Zal dan beslist geen Brit geweest zijn geweest die het heeft vertaald.

Maar ik denk dat ze het wel weten te waarderen. ^O^
Belgen zijn veelal sterker in Engels dan Nederlanders en ik hoop stiekem dat ze hier wel aan gedacht hebben. Maar zal het eens opgooien. Die naam was van oorsprong latijn en het is niet ongebruikelijk dat woorden in het ene taalgebied verdwijnen en elders nog gebruikt worden.

quote:
Wat ik sowieso al erg geinig vind is hoe sommige woorden vanuit het oud Germaans/Nederlands zijn overgewaaid naar Engeland. Waarschijnlijk met de Saxons en daar nog Ghenouch van is blijven hangen in het modern Engels.

Quick enough - Kwiek Ghenouch. :)
Wist ik niet, leuk :)

De taalbarriere in Germaanse talen in het verleden was dan ook kleiner. Het Oud Engels heeft als oorspronkelijke Germaanse taal nogal wat bestuivingen van andere talen (o.a. Oud Noors, Frans, Latijn) gehad en het Nederlands is vereenvoudigt qua systematiek in lidwoorden en schrijfwijze van woorden.
pi_200088405
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Belgen zijn veelal sterker in Engels dan Nederlanders en ik hoop stiekem dat ze hier wel aan gedacht hebben. Maar zal het eens opgooienm
[..]

Wist ik niet, leuk :)

De taalbarriere in Germaanse talen in het verleden was dan ook kleiner. Het Oud Engels heeft als oorspronkelijke Germaanse taal nogal wat bestuivingen van andere talen (o.a. Oud Noors, Frans, Latijn) gehad en het Nederlands is vereenvoudigt qua systematiek in lidwoorden en schrijfwijze van woorden.
Ik heb eerlijk geen idee of het vertalen werk is van het museum te Gent of van de Web Master van de site. Dat blijkt een Nederlander te zijn.
https://coquinaria.nl/en/contact/

Maar ik vermoed dat je het bij het juiste eind hebt met Vinum Raspeys en de tijdlijn, dat is wel erg treffend.

Wat we nu zelfs in Nederland nog steeds hebben, althans wat betreft de oudere garde. Je kunt Gronnings dialect spreken over de gehele Noordelijke kustlijn van Groningen tot Hamburg en iederen zal je probleemloos verstoan. Zelfde geldt voor het zuiden, je kunt je verstaanbaar maken met Limburgs dialect in een driehoek van Weert tot Keulen tot Luik (Een overblijfsel van het oude Limburgs hertogdom die zich uitstrekte over dat gebied.) Ik spreek vloeiend Duits maar in Nordrhein-Westfalen lul ik voor de lol gewoon Limburgs dialect. En dan kom je al gelijk beter binnen dan met Louie van Gaal Duits.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 27-06-2021 12:37:47 ]
  maandag 28 juni 2021 @ 10:46:19 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200105179
Parelgort kun je denk ik ook niet meer zo makkelijk aan komen. Had ik een paar jaar geleden nog nodig en ik ging toen allerlei winkels afbellen of ik dat nog ergens kon krijgen. Kun je lekker watergruwel van maken ^O^ De meeste mensen die dat woord horen krijgen een soort afkeer van wat is dat in hemelsnaam dan? Maar het is dus een ouderwets toetje wat lijkt op bowl of punch en erg lekker :9

In de kringloopwinkels zie je af en toe nog van die bowlschalen met bijbehorende glazen pollepel en kleine bowltjes. Vroeger werd daar zelfgemaakte bowl in gedaan als mensen veel visite kregen zoals op verjaardagen.
Dat was gezellig en jammie :Y)

Ik moest even zoeken voor een mooie fotot maar die van hieronder ziet er wel aantrekkelijk uit vind ik, zelf maar het scheelt ook dt ik weet hoe het smaakt :) Zo ziet watergruwel er uit dus, maar het smaakt wel veel beter dan dat het er uit ziet :) En die witachtige bolletjes is dus de parelgort die gruwelijk lang moet weken voordat ze zo zacht zijn. Misschien komt daar de naam wel vandaan :D

Plaatje doet het alleen niet dus moet je toch even naar die site gaan. Is trouwens hartstikke makkelijk en leuk om te maken en ook kinderen zijn er gek op.

Het recept hieronder komt het meest overeen met zoals ik het nog ken. Let op de pijpkaneel is echt belangrijk en geeft die heerlijk kruidige smaak. Die vanillesuiker ging er bij ons vroeger niet in, dat zal wel een latere toevoeging zijn. Ik zou hem weglaten. Citroenschil en zure rode bessensap is wel belangrijk.

quote:
LEKKERNIJEN uit de SINTERKLAASTIJD
DE DONKERE DAGEN: TIJD voor TRADITIE
MENU'S voor KERST
KERST-GERECHTEN van vroeger en nu
OUD & NIEUW: DAT IS GENIETEN

100 gram (parel)gort
zout
1/2 liter bessensap
100 gram rozijnen
100 gram krenten
sap en schil van 1 citroen
100 gram suiker
2 pakjes vanille suiker of een vanillepeul
stukje pijpkaneel
1 1/2 liter water

Voor mooi plaatje deze link gebruiken:
http://www.nederlands-dis.nl/dis/nagerecht/watergruwel/
quote:
Een fris ouderwets nagerecht: watergruwel. Laat je niet afschrikken door dat 'gruwel'; in 1916 schreef J.C. Wannée (ja ja, huishoudschoollerares) het nog als gruel, wat nog steeds in het Engels bestaat als 'dunne pap'.
Het lastigste ingrediënt op aan te komen is gort. Ik moest ervoor naar de natuurvoedingswinkel, bessensap en krenten had de supermarkt.
Parelgort moet 12 uur weken, snelkook kan zo in de pan. Kook de gort 1 uur met het zout en de citroenschil in de halve liter water. Voeg de suiker en de krenten toe en kook nog zachtjes een half uur. Verwijder de citroenschil en schenk het bessensap in de pan. Je kunt het warm of koud eten, maar nu lijkt gekoeld me meer op zijn plaats.

Watergruwel voor 4:
50 gram snelkookgort of parelgort
1/2 liter water
minisnufje zout
stuk citroenschil
100 gram suiker
75 gram krenten of rozijnen
3 dl bessensap

https://www.onnokleyn.nl/recept-watergruwel/

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 28-06-2021 11:16:12 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200107348
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:46 schreef Tengano het volgende:
In de kringloopwinkels zie je af en toe nog van die bowlschalen met bijbehorende glazen pollepel en kleine bowltjes. Vroeger werd daar zelfgemaakte bowl in gedaan als mensen veel visite kregen zoals op verjaardagen.
Dat was gezellig en jammie :Y)

Die kan ik me ook nog wel herinneren, die Bowl, was vroeger inderdaad lange tijd erg populair op feesten en partijen. Waar je ook kwam er stond wel een bowl.. Als ik me niet vergis is het een variant op de traditionele Spaanse Sangria... Die gemaakt zou kunnen worden van een Tempranillo wijntje, baal suiker en specerijen en stukjes allerlei vruchten.

In Amerika schijnt Bowl tegenwoordig nog steeds erg populair te zijn. Daar is het waarschijnlijk mee komen aanwaaien en daar komt de naam dan ook vandaan. Spanjaarden doen het in een liter kannetje en voor Amerikanen kan het natuurlijk nooit groot genoeg en maken gelijk een emmer.

De laatste keer dat ik Bowl gezien heb was bij mijn grootouders en ouders. De generatie daarna is dit inderdaad vergeten. Ik dus ook, na thuis verlaten te hebben er nooit aan gedacht om te maken. Je kunt er wel stontzat van worden. :)
  maandag 28 juni 2021 @ 13:29:58 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200107445
quote:
10s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:24 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Die kan ik me ook nog wel herinneren, die Bowl, was vroeger inderdaad lange tijd erg populair op feesten en partijen. Waar je ook kwam er stond wel een bowl.. Als ik me niet vergis is het een variant op de traditionele Spaanse Sangria... Die gemaakt zou kunnen worden van een Tempranillo wijntje, baal suiker en specerijen en stukjes allerlei vruchten.

In Amerika schijnt Bowl tegenwoordig nog steeds erg populair te zijn. Daar is het waarschijnlijk mee komen aanwaaien en daar komt de naam dan ook vandaan. Spanjaarden doen het in een liter kannetje en voor Amerikanen kan het natuurlijk nooit groot genoeg en maken gelijk een emmer.

De laatste keer dat ik Bowl gezien heb was bij mijn grootouders en ouders. De generatie daarna is dit inderdaad vergeten. Ik dus ook, na thuis verlaten te hebben er nooit aan gedacht om te maken. Je kunt er wel stontzat van worden. :)
In onze bowl zat geen drank hoor. Ik weet nog wel dat zo'n blik van die vruchtjes werd opgemaakt en dan nog wat mandarijntjes er in ed. Maar die watergruwel zat veel meer smaak aan.

Dit zijn die multivruchtjes. Bij de chinees worden die nog steeds veel gebruikt als toevoeging in de zoetzure saus.

By the way, in de tijd toen dat dus op een aparte tafel stond waar je dat zelf kon halen, of de gastvrouw het voor je in schepte, stonden er toen ook nog sigaretten in glaasjes op de tafel. Tja :wtf:
  maandag 28 juni 2021 @ 14:05:07 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200107937
In onze bowl zat vroeger wel drank. Wijn en Grand Marnier meen ik.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 28 juni 2021 @ 14:23:38 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200108178
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oeh!!! Lekker! :9
pi_200121763
En zo was er vroeger Rats, Kuch (soldatentaal) en Bonen, soldatenvoer uit de kantines van het leger. Waar Rats een soort niet nader gedefinieerde oude stamppot was met daarnaast bonen en Kuch, een soort oudbakken (hard) brood dat tussen wit en bruin in zit. Officieel Munitiebrood of Commiesbrood genoemd dat volgens bepaald voorschrift in de militaire bakkerijen werd gebakken.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:03:16 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200126542
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Cointreau bij ons voor de volwassenen volgens mij.
Totdat een tante van me geen 2 pannen meer wilde maken voor kerst. Dan maar gewoon zonder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:05:20 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200126571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:33 schreef christmastsunami het volgende:
Boekwijt is niet verdwenen, maar wel een beetje vergeten?

Ooit aten we hier heel veel boekwijt, bijvoorbeeld voor pannenkoeken, er zitten zoveel eiwitten in, dat je meteen genoeg hebt voor 2 dagen.
[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)dwijnen_van_de_teelt
[ afbeelding ]
In de natuur- en eco winkels vind je het nog wel.
Vind het wel lekker die boekweit pannenkoeken. Fijn ontbijt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:11:05 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200126633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cointreau bij ons voor de volwassenen volgens mij.
Totdat een tante van me geen 2 pannen meer wilde maken voor kerst. Dan maar gewoon zonder.
Zou ook nog kunnen dat het Cointreau was i.p.v. Grand Marnier inderdaad :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200127146
quote:

[ afbeelding ]
Lekker in de erwtensoep zoals hier al gezegd is.
Heb er wel eens per ongeluk een paar 'vet-haters' door laten gruwelen.
Die kwamen mijn keuken binnen terwijl ik de varkenspoot aan het uitpluizen was na het sudderen in de soeppan.
Die mensen bleven die dag ook eten, ze vonden de soep gelukkig wel lekker! (Hoewel die poot wel door hun hoofd bleef spoken :D )
pi_200181861
Postelein. Toen ik ca. 20 jaar geleden bij de Appie werkte, hadden ze standaard losse postelein in het assortiment, en dat lag dan gezellig tussen de radijsjes en de spruitjes. Maar nu zie ik het eigenlijk nooit meer in de supermarkt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')