abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200052300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer de homo haat die in de boekjes staat maar de haat tegen homo's op straat.
Die komt vrijwel alleen van Marokkanen, zo erg zelfs dat iemand van de gemeente Amsterdam zei dat ze bijna zo hopen dat er homo's door allochtonen mishandeld zouden worden zodat ze het stigma van de Marokkanen zouden kunnen halen.
Hoe zou het zijn met de homohaat in Hongarije?

In vergelijking bv met de angst voor mishandeling/onwenselijk gedrag op straat/openbare gelegenheden in Nederland?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:25:15 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ieder mag er toch van vinden van hij wilt?
Uiteraard, zoals het je vrij staat te denken dat de wereld plat is, of 6.000 jaar oud is.

Daar mogen anderen dan ook weer iets van vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom zou je anders iets propageren/verheerlijken/opleggen/indoctrineren?
Je geeft nu dus toe dat het je eigen interpretatie is. Niet op feiten gebaseerd maar op de inmiddels welbekende links-progressieve onderbuik.

Ruiterlijk, dat moet ik je nageven

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 08:25:53 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:26:28 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052317
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je geeft nu dus toe dat het je eigen interpretatie is. Niet op feiten gebaseerd maar op de inmiddels welbekende links-progressieve onderbuik
Je geeft dus toe dat je geen flauw idee hebt wat men met propaganda tracht te bewerkstelligen?

De feiten zijn dat deze wet niets meldt over heteroseksualiteit; hoe zit het met het ongebreideld promoten daarvan, Godfried?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:28:55 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200052338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En dat word ook helemaal niet verboden.

Het gaat om het verheerlijken van homofilie naar kinderen toe.

Het enige wat deze Hongaarse wet doet, is homofilie gelijk trekken met heteroseksuele.
Dat had die die tekst anders moeten verwoorden.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:30:54 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200052357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat weerhoudt je niet van een oordeel alsof je precies weet wat er in die wet staat?
Absoluut. Net zoals het jou er niet van weerhoud hem te verdedigen.
quote:
Hun bericht over de Hongaarse coronawet was fake news, de bewering van de Duitse journalist dat Mbappe racistisch bejegend zou zijn wordt niet alleen als feit gepresenteerd maar ook aan Mbappe zelf toegeschreven, tav deze wet worden kinderen ineens jongeren en specifieke inhoud van de wet wordt vermeden.Ik denk dat ik moderne propaganda inmiddels wel een beetje weet te herkennen.
Ik denk dat jij denkt dat je heel veel weet inderdaad. ^O^
quote:
Een wet hoeft niet per se een ingrijpende verandering te zijn inderdaad. Ook is regeren vooruitzien en wellicht is deze wet een bescherming tegen gevaren die zich nog niet volledig hebben geopenbaard.
Maar waarom schrijf je hem dan? Zo expliciet. Behalve om een bevolkingsgroep terug in zijn hok te krijgen? Je lult lekker Welt. :*
quote:
Dat is natuurlijk ook gewoon zo.
Precies. Je wordt homo gemaakt. Je bent niet zo geboren. @Dejannn, kut man. Dat je in je kindertijd zoveel blootgesteld bent aan homo. Anders was je nu misschien normaal geweest. ;(
quote:
Als de EU al dit stadium van heerszucht had bereikt in 2000 dan had de Nederlandse homohuwelijk wet niet door de beurgel gekund.
Omdat de homo huwelijk wet botste met het EVRM? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_200052362
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat je geen flauw idee hebt wat men met propaganda tracht te bewerkstelligen?

De feiten zijn dat deze wet niets meldt over heteroseksualiteit; hoe zit het met het ongebreideld promoten daarvan, Godfried?
Ah je gaat nu een vraag met vragen beantwoorden. Een bekende onderbuikjes draai. Misschien kun je toch eerst nog even aangeven waar je op baseert dat men denkt homofilie te kunnen voorkomen met deze wetgeving. Ik kan het niet vinden. Anders dan wat jij denkt dat het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 08:31:37 ]
pi_200052364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer de homo haat die in de boekjes staat maar de haat tegen homo's op straat.
Die komt vrijwel alleen van Marokkanen, zo erg zelfs dat iemand van de gemeente Amsterdam zei dat ze bijna zo hopen dat er homo's door allochtonen mishandeld zouden worden zodat ze het stigma van de Marokkanen zouden kunnen halen.
Bedoel je autochtonen?

Het is trouwens niet waar dat autochtonen of andere groepen dit soort dingen nooit doen, het percentage incident/totale bevolking is alleen heel veel lager.
pi_200052382
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoe is het laten zien van 2 zoenende vrouwen of mannen verheerlijking van homofilie?
Waar in de wet wordt er verboden heteroseksuele stellen te laten zien op tv overdag?
In principe zie je dat inderdaad niet overdag, maar zit er wel een verschil tussen een of andere reclame of scene in een soap serie (ik probeer te bedenken wat overdag misschien op tv langs komt).. maar kijken kinderen daar naar?

We hebben het over specifieke media gericht op kinderen die homofilie verheerlijken.

Ik zie dit toch anders.
Deze wet zegt doe maar gewoon normaal of je nou homo bent of niet.
Daar is geen speciaal promotie materiaal voor nodig, je bent niet speciaal ofzo.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:33:06 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052384
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 07:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit is een spagaat waar de progressieveling niet uit gaat komen. Deze mate van tolerantie gaat botsen met de groepen ten opzichte waarvan zij tolerant zijn. Waaronder streng religieuzen.
Geef eens een quote van iemand uit deze acht-delige reeks waarin je die tolerantie terugziet.

Eentje.

Of is dit van hetzelfde kaliber als 'voorlichting is blootstellen aan ongebreidelde seksuele gedachtegangen'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:34:34 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052400
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ah je gaat nu een vraag met vragen beantwoorden. Een bekende onderbuikjes draai. Misschien kun je toch eerst nog even aangeven waar je op baseert dat men denkt homofilie te kunnen voorkomen met deze wetgeving. Ik kan het niet vinden. Anders dan wat jij denkt dat het is.
Wat is DAN de bedoeling van deze wet, Godfried?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:35:32 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In principe zie je dat inderdaad niet overdag, maar zit er wel een verschil tussen een of andere reclame of scene in een soap serie (ik probeer te bedenken wat overdag misschien op tv langs komt).. maar kijken kinderen daar naar?

We hebben het over specifieke media gericht op kinderen die homofilie verheerlijken.

Ik zie dit toch anders.
Deze wet zegt doe maar gewoon normaal of je nou homo bent of niet.
Daar is geen speciaal promotie materiaal voor nodig, je bent niet speciaal ofzo.
Hoe verheerlijk je een seksuele voorkeur?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 08:36:58 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052422
Dat is de vraag idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:37:11 #114
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200052424
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In principe zie je dat inderdaad niet overdag, maar zit er wel een verschil tussen een of andere reclame of scene in een soap serie (ik probeer te bedenken wat overdag misschien op tv langs komt).. maar kijken kinderen daar naar?

We hebben het over specifieke media gericht op kinderen die homofilie verheerlijken.

Ik zie dit toch anders.
Deze wet zegt doe maar gewoon normaal of je nou homo bent of niet.
Daar is geen speciaal promotie materiaal voor nodig, je bent niet speciaal ofzo.
Wat is homofilie verheerlijken? Ik heb werkelijk nog nooit iets op tv gezien wat daarvoor in aanmerking komt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200052432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, zoals het je vrij staat te denken dat de wereld plat is, of 6.000 jaar oud is.

Daar mogen anderen dan ook weer iets van vinden.
Waarom nou alles in extreme trekken.
Zo kom je nogal denigrerend over naar degene die jouw mening niet delen.
Of is dat de bedoeling?
pi_200052437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:31 schreef Horzula het volgende:

[..]

Bedoel je autochtonen?

Het is trouwens niet waar dat autochtonen of andere groepen dit soort dingen nooit doen, het percentage incident/totale bevolking is alleen heel veel lager.
Klopt autochtonen, ik zal het even aanpassen.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:39:04 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waarom nou alles in extreme trekken.
Zo kom je nogal denigrerend over naar degene die jouw mening niet delen.
Of is dat de bedoeling?
Denigrerend zou zijn iemands identiteit al dan niet via enkele omwegen koppelen aan de meeste bestiale perversiteiten, om daar vervolgens een wet omheen te bouwen.

Verder is het nogal een bloedeloze mening als je niet eens kunt aangeven wat die 'promotie/verheerlijking/propaganda' nu precies inhoudt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052466
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is DAN de bedoeling van deze wet, Godfried?
Weer leg je het terug. Zo werkt dat niet. Jij beweert allerlei dingen die je niet feitelijk kan staven maar die schijnbaar wel jouw morele kompas dusdanig op tilt gooien dat je meent jouw foutieve opvattingen op anderen moet opleggen. Dat is propaganda.

Verder uit de mond van Orban, leider van de initiatiefnemende partij.

quote:
Deze wet gaat erover dat enkel de ouders mogen beslissen over de manier waarop ze hun kinderen seksueel willen opvoeden. Zij die kritiek hebben, moeten eerst de wet lezen en dan pas reageren.
Verder mogen alleen geaccrediteerde organisaties seksuele voorlichting geven. Ook rondom heteroseksualiteit. Aangezien dat ook seksualiteit is.

Nergens lees ik dat wat jij denkt dat het is: 'pray the gay away' achtige ambities of activiteiten. Misschien wil je die stellingen nog even staven met feiten?
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 08:41:50 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052472
Zou wel frisse ads opleveren

quote:
na jaren worstelen ontdekte Ali B het geheim waarvan miljonairs niet willen dat jij het weet
quote:
ad
quote:
ad
quote:
met kontje bonken kun je miljoenen verdienen in 3 dagen!!!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200052481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe verheerlijk je een seksuele voorkeur?
Ik zou zeggen kijk naar het promotie materiaal.
Het bijna exclusief maken van alles en iedereen is of kan homo zijn en daar continue de nadruk op leggen.

In principe zie je ook geen materiaal wat heel specifiek hetero’s promoot. (Hoewel hetero zijn nou eenmaal de natuurlijke norm is en je naar verhouding uiteraard meer beelden van hetero’s zal gaan tegen komen)

Tenminste ik kan mij geen voorbeeld bedenken dat er echt specifiek daar de nadruk op gelegd word en homofilie bijv. Belachelijk gemaakt word of op de achtergrond verdwijnt als het ware of iets dergelijks.

Daarbij zie ik ook geen reden om het een of het ander specifiek te promoten onder kinderen, die nog helemaal niet ontwikkeld zijn dat ze daar überhaupt mee bezig zijn.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:43:03 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052484
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Weer leg je het terug. Zo werkt dat niet. Jij beweert allerlei dingen die je niet feitelijk kan staven maar die schijnbaar wel jouw morele kompas dusdanig op tilt gooien dat je meent jouw foutieve opvattingen op anderen moet opleggen. Dat is propaganda.

Verder uit de mond van Orban, leider van de initiatiefnemende partij.
[..]

Verder mogen alleen geaccrediteerde organisaties seksuele voorlichting geven. Ook rondom heteroseksualiteit. Aangezien dat ook seksualiteit is.

Nergens lees ik dat wat jij denkt dat het is: 'pray the gay away' achtige ambities of activiteiten. Misschien wil je die stellingen nog even staven met feiten?
Waarom wordt heteroseksualiteit niet in deze wet genoemd, Godfried? Waarom is er geen sprake van het tegen gaan van 'promotie' van heteroseksualiteit?

Waarom spreek jij zélf van 'ongebreidelde seksuele gedachtegangen'?

Of je bent mateloos naïef, of totaal onoprecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Denigrerend zou zijn iemands identiteit al dan niet via enkele omwegen koppelen aan de meeste bestiale perversiteiten, om daar vervolgens een wet omheen te bouwen.
Dat is voorbehouden aan degene die de wetten maken.
Hier op het forum kunnen we toch normaal discussiëren over een onderwerp en elkaars mening respecteren?
Het is nou eenmaal geen vastgesteld feit, zoals je met wiskunde en natuurkunde wel hebt.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:43:35 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kijk naar het promotie materiaal.
Het bijna exclusief maken van alles en iedereen is of kan homo zijn en daar continue de nadruk op leggen.

In principe zie je ook geen materiaal wat heel specifiek hetero’s promoot. (Hoewel hetero zijn nou eenmaal de natuurlijke norm is en je naar verhouding uiteraard meer beelden van hetero’s zal gaan tegen komen)

Tenminste ik kan mij geen voorbeeld bedenken dat er echt specifiek daar de nadruk op gelegd word en homofilie bijv. Belachelijk gemaakt word of op de achtergrond verdwijnt als het ware of iets dergelijks.

Daarbij zie ik ook geen reden om het een of het ander specifiek te promoten onder kinderen, die nog helemaal niet ontwikkeld zijn dat ze daar überhaupt mee bezig zijn.
Welk promotiemateriaal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is homofilie verheerlijken? Ik heb werkelijk nog nooit iets op tv gezien wat daarvoor in aanmerking komt.
Nou dan is er toch ook geen probleem met deze wet?
Als je het zo bekijkt, dan voorkomt het hoogstens dat bepaalde clubjes seksuele voorkeur voorrang gaat geven en promoten onder kinderen.

Lijkt me dus nog steeds een goede zaak.
pi_200052509
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welk promotiemateriaal?
Vraag het aan de hongaren? Het speelt blijkbaar een rol.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 08:45:17 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kijk naar het promotie materiaal.
Link?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:45:41 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052519
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou dan is er toch ook geen probleem met deze wet?
Als je het zo bekijkt, dan voorkomt het hoogstens dat bepaalde clubjes seksuele voorkeur voorrang gaat geven en promoten onder kinderen.

Lijkt me dus nog steeds een goede zaak.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Link?
Nee, sorry, ik zit hier wel in het discussie te mengen maar zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet.
Heb even niks te doen terwijl ik het systeem update en geef mijn mening.

Ik ga ook niet zeuren om links of bronnen dat homo zijn, verboden zal gaan worden volgens de aankomende wet in hongarije.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 08:46:52 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052526
Zorg dat je erbij komt klinkt wel schunnig in deze context
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:47:33 #130
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200052533
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou dan is er toch ook geen probleem met deze wet?
Als je het zo bekijkt, dan voorkomt het hoogstens dat bepaalde clubjes seksuele voorkeur voorrang gaat geven en promoten onder kinderen.

Lijkt me dus nog steeds een goede zaak.
Het voorkomt ook het normaliseren van homoseksualiteit of van genderdysforie.
Daarom hebben zoveel mensen er een probleem mee.
Je geeft namelijk aan dat het een 'niet normale' seksuele relatie is. Dat is -1 voor een groep die al 3 - 0 achter staat.

Bovendien is prhomotie nogal een subjectief begrip. Geven de conservatieven 'eerlijk' aan dat een kusje op tv geen prhomotie is en dat dit gewoon kan blijven, dus 'wij kritische mensen moeten niet zo moeilijk doen'. Maar ondertussen zijn ze zo vies om even wettelijk vast te leggen dat het niet normaal is.

Welke boodschap geeft dat?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 08:47:59 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052539
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik zit hier wel in het discussie te mengen maar zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet.
Heb even niks te doen terwijl ik het systeem update en geef mijn mening.

Ik ga ook niet zeuren om links of bronnen dat homo zijn, verboden zal gaan worden volgens de aankomende wet in hongarije.
Iemand anders mag ook

Ben gewoon benieuwd hoe dat eruit ziet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200052542
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe verheerlijk je een seksuele voorkeur?
Door films, reclame, shows, e.d. waarin het hebben van zo'n voorkeur rooskleurig en ideaal wordt voorgesteld.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:48:35 #133
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200052551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kijk naar het promotie materiaal.
Het bijna exclusief maken van alles en iedereen is of kan homo zijn en daar continue de nadruk op leggen.
Geef eens een voorbeeld van het "promotie" materiaal.
quote:
In principe zie je ook geen materiaal wat heel specifiek hetero’s promoot. (Hoewel hetero zijn nou eenmaal de natuurlijke norm is en je naar verhouding uiteraard meer beelden van hetero’s zal gaan tegen komen)

Tenminste ik kan mij geen voorbeeld bedenken dat er echt specifiek daar de nadruk op gelegd word en homofilie bijv. Belachelijk gemaakt word of op de achtergrond verdwijnt als het ware of iets dergelijks.

Daarbij zie ik ook geen reden om het een of het ander specifiek te promoten onder kinderen, die nog helemaal niet ontwikkeld zijn dat ze daar überhaupt mee bezig zijn.
Nogmaals.. Promoten? waar? Is er een reclame? "Word GAY en krijg een gratis Handtas" zoiets?
Kinderen zijn wel degelijk bezig met relaties. Hoe eerder ze zien dat er ook liefde kan zijn tussen mensen van hetzelfde geslacht hoe makkelijker het leven is voor tieners die nu nog worstelen met het accepteren van hun eigen seksualiteit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200052552
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het voorkomt ook het normaliseren van homoseksualiteit of van genderdysforie.
Daarom hebben zoveel mensen er een probleem mee.
Je geeft namelijk aan dat het een 'niet normale' seksuele relatie is. Dat is -1 voor een groep die al 3 - 0 achter staat.

Bovendien is prhomotie nogal een subjectief begrip. Geven de conservatieven 'eerlijk' aan dat een kusje op tv geen prhomotie is en dat dit gewoon kan blijven. Maar ondertussen zijn ze zo vies om even wettelijk vast te leggen dat het niet normaal is.

Welke boodschap geeft dat?
Hoe staat de groep 3-0 achter dan eigenlijk?
Hebben ze als mens minder rechten of hoe bedoel je dat?

Ik vind het wel, nu ik zo de meningen lees, dat zo'n wet wel duidelijker moet maken wat promotie precies inhoud.
pi_200052562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 01:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ben jij dronken? Of begrijp jij niet waar veel van zijn boeken over gingen?

Echt.

Wat.

De.

Neuk.
Zie citaat van Reve zelf.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:49:50 #136
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200052566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou dan is er toch ook geen probleem met deze wet?
Als je het zo bekijkt, dan voorkomt het hoogstens dat bepaalde clubjes seksuele voorkeur voorrang gaat geven en promoten onder kinderen.

Lijkt me dus nog steeds een goede zaak.
Natuurlijk is er wel een probleem... die zit hem in het woord "promotie" vandaar de vraag aan jou. Wat wordt er verstaan onder promotie van homoseksualiteit?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:50:18 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052572
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hoe staat de groep 3-0 achter dan eigenlijk?
Hebben ze als mens minder rechten of hoe bedoel je dat?

Ik vind het wel, nu ik zo de meningen lees, dat zo'n wet wel duidelijker moet maken wat promotie precies inhoud.
Ja, daar gaat het al acht delen over...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou dan is er toch ook geen probleem met deze wet?
Als je het zo bekijkt, dan voorkomt het hoogstens dat bepaalde clubjes seksuele voorkeur voorrang gaat geven en promoten onder kinderen.

Lijkt me dus nog steeds een goede zaak.
Nogmaals deze wet verbied een leraar te zeggen 'het kan zijn dat er vrouwen zijn die op andere vrouwen vallen'.


Ik werk in marketing en moet zeggen dat ik die zin niet bepaald een 'verheerlijking' vind van homoseksualiteit. Kan er ook niet bij dat je vind dat het een goede zaak is dat we leraren dit gaan verbieden.

Misschien is het woordje wat je zoekt 'voorlichting' ipv propaganda.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200052577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom wordt heteroseksualiteit niet in deze wet genoemd, Godfried? Waarom is er geen sprake van het tegen gaan van 'promotie' van heteroseksualiteit?

Waarom spreek jij zélf van 'ongebreidelde seksuele gedachtegangen'?

Of je bent mateloos naïef, of totaal onoprecht.
Nog steeds geen feiten? Dit valt me van je tegen Etto. Ik ging er vanuit dat iemand die zo hoogmoreel van de toren blaast daar ook wel wat feitelijke onderbouwing bij had.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:51:12 #140
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_200052581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe staat de groep 3-0 achter dan eigenlijk?
Hebben ze als mens minder rechten of hoe bedoel je dat?
Je moet er nog steeds voor 'uit de kast' komen. -1
Je kunt niet overal vrijelijk en zonder consequenties uit de kast komen. -2
Je kunt in Polen niet op alle bankjes zitten. -3
Ze maken wetten die stellen dat jouw seksualiteit 'niet normaal' is. -4
quote:
Ik vind het wel, nu ik zo de meningen lees, dat zo'n wet wel duidelijker moet maken wat promotie precies inhoud.
Ik vind dat ze de hele wet moeten schrappen. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:52:34 #141
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200052589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Door films, reclame, shows, e.d. waarin het hebben van zo'n voorkeur rooskleurig en ideaal wordt voorgesteld.
En door het zien van dat soort materiaal zou jij plotseling gaan denken " he... ik heb mijn hele leven van vrouwen gehouden en nog nooit ook maar een klein stijfe gekregen van mannen, maar nu ga ik het toch maar eens over een andere boeg gooien"

Of zou het eerder als effect hebben
" verrek, ik ben niet raar dat ik op iemand van hetzelfde geslacht val en het is eigenlijk gewoon OK"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Beste debater 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 08:53:42 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200052598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nog steeds geen feiten? Dit valt me van je tegen Etto. Ik ging er vanuit dat iemand die zo hoogmoreel van de toren blaast daar ook wel wat feitelijke onderbouwing bij had.
Je hebt dus geen antwoord; ook jij weet na acht delen nog steeds niet aan te geven wat er überhaupt met promotie van een seksuele voorkeur wordt bedoeld. Zeg maar de hele essentie van een wet die je hier probeert te slijten als uitermate fijnzinnig en genuanceerd.

En als we het over feiten hebben: wie bepaalt precies de accreditatie van de instellingen die voorlichting mogen komen geven, Godfried?

Verder ook wel mooi: moreel? Als er iemand hier de goedkope moralist uithangt, met je 'we moeten de kinderen beschermen tegen ongebreidelde seksuele gedachtegangen' ben jij het wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200052699
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom zou je anders iets propageren/verheerlijken/opleggen/indoctrineren?
Nou, inderdaad Etto, waarom is dat nodig? En waar komen deze tendensen bij jouw genre mensen precies vandaan?
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 09:15:23 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200052819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Door films, reclame, shows, e.d. waarin het hebben van zo'n voorkeur rooskleurig en ideaal wordt voorgesteld.
Zoals?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200052822
Maakte de EU zich ook maar zo druk over het massaal overtreden van de begrotingsafspraken uit het stabiliteitspact van de Euro.
pi_200052951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe zou het zijn met de homohaat in Hongarije?

In vergelijking bv met de angst voor mishandeling/onwenselijk gedrag op straat/openbare gelegenheden in Nederland?
Geen idee, ik heb daar geen cijfers van en heb er ook geen ervaring mee.
pi_200052956
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je moet er nog steeds voor 'uit de kast' komen. -1
Je kunt niet overal vrijelijk en zonder consequenties uit de kast komen. -2
Je kunt in Polen niet op alle bankjes zitten. -3
Ze maken wetten die stellen dat jouw seksualiteit 'niet normaal' is. -4
[..]

Ik vind dat ze de hele wet moeten schrappen. :*
Van wie moeten zij dan uit de kast komen? En waarom vrezen zij dat het uit de kast komen consequenties heeft? En welke consequenties vrezen zij dan?
pi_200052984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zoals?
Als je “verheerlijken” opvat als overmatige media-aandacht en gelijk geven. “De massa” die alles viert omtrent deze thema’s.

Als een kind van 15 uit de kast komt als een letter, dan wordt de kracht van dat individu gevierd. Elke vorm van kritiek wordt in de kiem gesmoord.

Het is niet puur verheerlijking, maar er is wel degelijk een soort ongenaakbare positie ontstaan voor deze demografische groep.
Extremistisch gematigd.
pi_200053059
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Maakte de EU zich ook maar zo druk over het massaal overtreden van de begrotingsafspraken uit het stabiliteitspact van de Euro.
Precies dat inderdaad. Of het realiseren van akkoord van Parijs. Of de erbarmelijke situatie waarin bepaalde vluchtelingen in Griekenland in verkeren. Er zijn zoveel zaken waar men zich druk om kan maken.

Maar nee, men springt massaal op een klein land dat bepaalde propaganda/promotie aan banden wil leggen, meer niet. Dan springt Rutte wel uit zijn vel. Ik snap wel dat hem dit extra raakt omdat hij zich persoonlijk aangesproken voelt, maar dat vind ik weinig professioneel. Het is helemaal geen anti-homo-wet.

Het is ook maar de vraag in welke mate er gehandhaafd gaat worden, vooralsnog is het gewoon het scheppen van een bepaald kader zodat eventuele excessen wettelijk aangepakt kunnen worden. Ik bevroed dat de soep niet eens zo heet gegeten zal worden als deze nu opgediend wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 09:32:51 ]
pi_200053082
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En door het zien van dat soort materiaal zou jij plotseling gaan denken " he... ik heb mijn hele leven van vrouwen gehouden en nog nooit ook maar een klein stijfe gekregen van mannen, maar nu ga ik het toch maar eens over een andere boeg gooien"

Of zou het eerder als effect hebben
" verrek, ik ben niet raar dat ik op iemand van hetzelfde geslacht val en het is eigenlijk gewoon OK"
Volgens mij gaat het om kinderen, niet volwassenen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')