Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad gevonden. en ook dat men rondom Dokkum in principe een etappe heeft.
Alleen de officiele site van de BBT heeft nog 0 informatie voor 2021.
Zou me niks verbazen als straks weer alles op Belgisch grondgebied verreden gaat worden.
Het is dan ook geen geweldige ploeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het wel een karige bijdragen toch?
Veel geld, maar als je er ook vrouwen en beloften van moet betalen, blijft er niet zo gek over...
Als festivals met 20.000 mensen kunnen dan moet een wielerkoers van A naar B toch ook kunnen? Levert minder "gevaar" op dan een rondje om de lokale dorpskroeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.
Zie dat ze ook een keer in Hoogerheide finishen.
Is het ook niet. Maar het dient z'n doel. Belgische renners kunnen op het hoogste niveau koersen. Wie dan de stenen uit de straat rijdt, geraakt elders wel aan een contract.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is dan ook geen geweldige ploeg.
Beloften en vrouwen zullen niet zoveel kosten.
Vind ik ook. Publiek staat op de meeste plekken toch niet rijendik naar de Binckbank Tour te kijken. Het is ook vrijwel allemaal in de buitenlucht, behalve de jurywagen en de sponsortent misschien. Lijkt me minder "gevaarlijk" dan een avondje discodansen in Enschede om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als festivals met 20.000 mensen kunnen dan moet een wielerkoers van A naar B toch ook kunnen? Levert minder "gevaar" op dan een rondje om de lokale dorpskroeg.
Lotto Soudal Ladies is na het vertrek van Kopecky een zeer matige ploeg en sowieso geen Wold Tour.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar het dient z'n doel. Belgische renners kunnen op het hoogste niveau koersen. Wie dan de stenen uit de straat rijdt, geraakt elders wel aan een contract.
Beetje vrouwenploeg zal wel meer dan 'n miljoen per jaar kosten. En dan stijgt dat best wel snel met alle pogingen om het wat meer gelijk te gaan trekken met het mannenwielrennen.
Matige ploeg ben ik het mee eens, maar ben bang dat het meer kost dan enkele tonnen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lotto Soudal Ladies is na het vertrek van Kopecky een zeer matige ploeg en sowieso geen Wold Tour.
Budget zal eerder enkele tonnen zijn.
Een wat Belgischere ploeg dan Quick Step en past misschien ook wat beter bij wat QS erin wil steken. Lefevre moet toch het budget wel wat verhogen als 'ie zijn betere renners wil behouden.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom zou je als Deceuninck zijnde overstappen naar Lotto-Soudal?
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Matige ploeg ben ik het mee eens, maar ben bang dat het meer kost dan enkele tonnen.
Hoe dan ook is 6 miljoen sowieso niet heel veel geld in het hedendaagse wielrennen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?
Elke dag in de chasse patate.quote:
Eensquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe dan ook is 6 miljoen sowieso niet heel veel geld in het hedendaagse wielrennen.
Uitgaande van wat nu bekend is, en via PCS kom ik op dit uitquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet precies wat nu de regels zijn in Nederland. Als het alternatief is her en der in NL wat rondjes rijden op een afgesloten parcours, dan kun je het beter helemaal in België door laten gaan inderdaad.
Zie dat ze ook een keer in Hoogerheide finishen.
Denk dat je daar zo aan zit eigenlijk tegenwoordig. Kan er op internet niks over vinden wat het budget is van die ploeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal toch niet meer dan 350k - 450k zijn?
Gelukkig is Riemst niet zo heel ver. Denk ik dat wel even ga kijkenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Uitgaande van wat nu bekend is, en via PCS kom ik op dit uit
30-08 Etappe 1 Dokkum-Dokkum
31-08 Etappe 2 Lelystad-Lelystad (ITT) 12km
01-09 Etappe 3 ???-Hoogerheide
02-09 Etappe 4 Aalter-Ardooie
03-09 Etappe 5 Riemst-Bilzen
04-09 Etappe 6 ???-???
05-09 Etappe 7 ??? - Geraardsbergen
Verwacht dat etappe 6 een zaterdag een etappe door Ardennen is.
Zuid Limburg lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er die dag ook een toertocht is.
Los van corona, er is toch een berg gedoe en onduidelijkheid met de politieondersteuning?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zal de BinckBank tour doorgaan? Normaal had men nu al het etappe schema bekend. Ik weet dat oa Lelystad en Dokkum etappeplaatsen waren voor dit jaar. Maar gezien coronavirus zou me niks verbazen als organisatie niet naar Nederland komt dit jaar
Lokale burgemeesters zijn bevoegd volgens mij. Dan 'n rit uitzetten wordt lastig. Elke burgemeester moet er z'n plasje over doen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:52 schreef showtimer het volgende:
[..]
Los van corona, er is toch een berg gedoe en onduidelijkheid met de politieondersteuning?
Ik denk dat het makkelijker was toen ze redelijk onbedreigd de éénnagrootste Belgische ploeg waren. Dan krijg je redelijk goedkoop veel publiciteit.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat je daar zo aan zit eigenlijk tegenwoordig. Kan er op internet niks over vinden wat het budget is van die ploeg.
Als dat en die beloftenploeg nog van die 6 mio af moet, dan blijft er niet zo gek veel over voor Lotto-Soudal.
Maar goed, Lotto sponsort ook niet om de Tour te winnen of allerlei dure, buitenlandse toppers binnen te halen. Ze gaan voor de hele Belgische wielerpiramide en daar is deze ploeg het topje van. Jonge Belgische renners de kans geven om WT te rijden. Als ze echt goed worden, dan worden ze wel opgepikt door andere teams. En zo nu en dan halen ze eens 'n oude Belgische vedette, zoals bv. Gilbert.
Het is ook 'n soort van overheidsorganisatie. Denk niet dat ze het kunnen maken om er elk jaar tientallen miljoenen in te steken en dat dan vooral te steken in allerlei buitenlandse renners die hoge ogen moeten gaan gooien in de Tour en klassiekers. En ze hebben ook geen belangen in andere landen dan België. Wil je het nationale wielrennen ook echt 'n boost geven, dan moet je ook investeren in de onderkant. De Tour winnen is leuk, maar als de jeugdrennertjes die daardoor willen gaan wielrennen vervolgens in eigen land amper kunnen koersen, heb je er nog niks aan.
Hopelijk vinden ze een sponsor en kunnen ze aan de onderkant van de WT blijven doen waar ze voor bedoeld zijn: jonge, Belgische renners 'n kans geven.
Ja, door de jaren heen is het zeker lastiger geworden. Het wielrennen is ook internationaler geworden. Genoeg jonge talenten die meteen na de junioren of vroeg in de beloften al terecht komen bij een buitenlandse (beloften)ploeg. De tijden dat ploegen op het hoogste voornamelijk uit renners van één land bestonden zijn ook al even voorbij.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het makkelijker was toen ze redelijk onbedreigd de éénnagrootste Belgische ploeg waren. Dan krijg je redelijk goedkoop veel publiciteit.
Nu is er concurrentie van Wanty en Alpecin
Weet dat ze van elke gemeente waar de koers doorkomt een vergunning nodig is.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lokale burgemeesters zijn bevoegd volgens mij. Dan 'n rit uitzetten wordt lastig. Elke burgemeester moet er z'n plasje over doen.
Ik denk dat de lol daar aardig vanaf is, van het organiseren van zo'n rit in lijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Weet dat ze van elke gemeente waar de koers doorkomt een vergunning nodig is.
Dat was bv de reden dat de Amstel Gold Race dit jaar op een compact verreden wordt (er waren maar vergunningen nodig uit 3 gemeentes ipv een stuk of 8.
Zou graag eens ‘achter de schermen’ willen kijken hoe zoiets geregeld wordt.
Worden plaatsen zelf benaderd om een vertrek/aankomst te organiseren of benaderen gemeente de Golazo.
En dan? Gemeente gaat akkoord. Hoe wordt het parcours gemaakt?
Kijkt men vanuit een vertrek of een aankomstplaats welke kant men opgaat?
Lijkt me zelf wel een leuke (maar lastige) taak om dan een parcours uit te tekenen en vervolgens meermaals na te rijden.
Elke weg en obstakel moet minutieus genoteerd worden.
Je zit al met beperking dat je geen autosnelwegen in het parcours mag opnemen. en het liefste ook geen spoorwegovergangen.
Aangezien Nederland wereldkampioen vluchtheuvels is dat een hele uitdaging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |